Advies lengte board K2 Broadcast Wide

Hi allen, graag jullie advies. Ik heb voor mijn gevoel een mooie deal gevonden voor een prima eerste koop snowboard. Gaat om de K2 Broadcast Wide. Board om van gevorderd naar vergevorderd te komen. Ik weet wel zeker dat ik de brede versie nodig vanwege mijn schoenmaat 45, echter bevinden dan mijn twee opties wat mij betreft een beetje aan twee uiteinden van het spectrum. Er is een 158 en een 163. Ik ben 88 kilo en 1.93 lang. Mijn gevoel zegt; koop een niet te lang board, wat speelser board is toch wat leuker, vooral als je af en toe nog wat spins wilt draaien e.d… Alleen is 158 voor mijn gevoel (niet echt ergens op gebaseerd) net wat kort voor op de pistes en daar zal ik toch het overgrote deel van de tijd op te vinden zijn.

Een andere optie zou kunnen zijn de RIDE MTNPIG WIDE van 160. Dat zou dan voor mijn gevoel een betere lengte zijn (na alle lengte calculators op internet gebruikt te hebben).

Ben benieuwd wat jullie mij kunnen adviseren! :)

Als je uitsluitend op de piste staat en lekker wendbaar wil zijn, dan is 158 prima hoor. Die 163 geeft je meer float en rechtuit stabiliteit. Zoek je dat niet, dan kun je met korter uit de voeten.

Ah top, dan ga ik gewoon voor de 158. Thx!

Ik zit kwa lichaamslengte en gewicht rond de jouwe, en ik had een 159. Daar heb ik enorme stappen mee gemaakt. Nu rijd ik een 163, en merk voornamelijk op hogere snelheden meer stabiliteit. Maar zeker merkte ik wel verschil in de bochten, en dan zou een 158 net mooier zijn om mee te starten. Kan je als dit board zijn beste tijd gehad heeft voor een wat langere gaan!

Plaats een reactie