Tips skigebied kronplatz

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kronplatz

Wij willen volgend jaar december 2021 naar kronplatz gaan met ons gezin. Zijn er mensen die tips hebben om te overnachten (waar wel/niet) en/of ervaring hebben met een skischool in dat gebied?

Wij verblijven al jaren in Reischach in hotel Reipertinger Hof. Is op ongeveer 500m van het dalstation (veel dichter kan je in Reischach niet vinden) en er is een gratis hotelbusje dat je 's ochtends wegbrengt en vanaf de namiddag komt oppikken. De meeste hotels in Reischach werken trouwens via dit systeem. Tips over skischool kan ik je helaas niet geven aangezien wij steeds met een organisatie zijn gereisd die eigen skilessen aanbieden.

@Sofie @Gertjan74

Toch wel nog dichter… nl “OP” de piste beneden In Reischach " Hotel Heinz am Kronplatz"

2 x geweest. Echte meevaller.

zie https://www.wintersport.be/forum/topic/350533

*bericht bewerkt door dan58 op 04 feb 2021 12:52

Born to run. B.S.

Wat is je budget en wat zijn je vereisten?

  • Winkler in Stefansdorf is een topper, maar niet goedkoop: 1km van het dalstation, shuttlebusje van het hotel, zwembad en spa.
  • Tannenhof is betaalbaarder en degelijk. Geen fantastische keuken maar wel een goede ligging (400m van de lift). Ook een shuttlebus.

Qua skischolen heb je skischule Kron en skischule Kronplatz. Beide hebben hun trefpunt op de top.

Een tip Hotel Sonnblick in Percha. Super Hotel. Met aankomst en vertrek mogelijk op zondag. Het is 2 minuten lopen naar het dal/treinstation waar je de lift instapt om naar boven te gaan de Kronplatz op. Of je neemt er de trein waar je ook nog naar de 3 zinnen kan gaan om te skiën of naar gitschberg-jochtal.

*bericht bewerkt door EBTV op 04 feb 2021 16:38

ALPIN APARTMENTS PICULIN Kronplatz-Plan de Corones - Dolomites
+39 0474 523364 https://goo.gl/maps/ZcN4gVsKYLDtN8Cx7

Hier geweest in 2018. Je zit dan net links van Kronplatz zelf maar wel wat goedkoper. Leuke acco met een goeie spa.

Tijdens die vakantie gingen we ‘s avonds steeds dineren in een resto wat verder op. Steeds terug geweest vanwege de uitzonderlijke prijs vs kwaliteit 👌

Cristlá Restaurant & Pizza
+39 348 564 9914 https://goo.gl/maps/7bqH1Sw7C2sdKEnJ9

Het skigebied Kronplatz zelf vond ik trouwens niet zo speciaal. Je bent er snel rond dus het is wel fijn dat je er met de Dolomiti superskicard de rest van de in de regio omliggende gebieden bij kan pakken. 3 zinnen was bijvoorbeeld heel leuk.

Wij gaan sinds een aantal jaar naar San Vigilio. Een erg gezellig dorp met alle voorzieningen, winkeltjes en restaurants. Op het veld naast de kerk maken ze elk jaar met een sneeuwkanon een megaberg, wat superleuk voor de kinderen is om vanaf te sleeën.
De baby/kinderpiste zit midden in het dorp naast de skischool. Wij hebben goede ervaringen met deze skischool, enige is dat er geen Nederlandstalige leraren zijn, maar ze doen hun best om met Duits en handen en voeten het de kinderen zo leuk mogelijk te maken.

Bedankt voor jullie reacties! Ik merk dat er veel mensen in hotels verblijven heerlijk, maar is boven mijn budget aangezien we met z’n vijfen zijn! Appartement of ferrien haus houden we aanbevolen!

Plaats een reactie