Onmogelijke ski-schoen reparatie

Bij het eerste plaatje dacht ik, die schoen is dood, maar op een Frans forum heeft een toerskiër zijn eigen schoen gerepareerd met 2 mm dik paraglide draad en epoxylijm. De schoen lijkt te houden.

Een indrukwekkende en knappe reparatie!

null
null

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 07 feb 2021 20:43

Click. Click. Peace

Wow…met chirurgische precisie

Wow…met chirurgische precisie

robertski op 07 feb 2021 20:42

Ik heb wel eens een arts gehad die het minder nauw nam met z’n hechtingen ;-)

Click. Click. Peace

Wow…met chirurgische precisie

robertski op 07 feb 2021 20:42

Ik heb wel eens een arts gehad die het minder nauw nam met z’n hechtingen ;-)

Rogier op 07 feb 2021 20:45

Haha - moest eerst nog oefenen op zijn skischoenen 😉

Volgens mij mag hij zijn groene zooltjes ook wel eens gaan vervangen 😛

Voor nood kan ik zoiets wel begrijpen maar waarschijnlijk is dit niet de enige slechte plek van de schoen.

Übung macht den meister!!!

Voor nood kan ik zoiets wel begrijpen maar waarschijnlijk is dit niet de enige slechte plek van de schoen.

RFKANGOO op 08 feb 2021 08:34

Eens, zal wel compleet verrot zijn dat kunststof. Ooit eens geskied met een schoen die ook “op” was. Brak tijdens de afdaling gewoon de zool overdwars doormidden, je schrikt je echt het lazarus en bent gedwongen meteen de hele dag op nieuwe schonen te skiën in plaats van ze even rustig te kunnen aanwennen.

Dus, leuke reparatie, maar alleen als tussenstap naar wat nieuws ;)

Edwin van Riel

Voor nood kan ik zoiets wel begrijpen maar waarschijnlijk is dit niet de enige slechte plek van de schoen.

RFKANGOO op 08 feb 2021 08:34

Eens, zal wel compleet verrot zijn dat kunststof. Ooit eens geskied met een schoen die ook “op” was. Brak tijdens de afdaling gewoon de zool overdwars doormidden, je schrikt je echt het lazarus en bent gedwongen meteen de hele dag op nieuwe schonen te skiën in plaats van ze even rustig te kunnen aanwennen.

Dus, leuke reparatie, maar alleen als tussenstap naar wat nieuws ;)

evr66 op 08 feb 2021 08:37

Heb dat jaren terug ook eens gehad. Kon toen schoenen lenen van een oom die al jaren op zolder stonden. Eerste afdaling in Rucphen stond ik onderaan de piste naar m’n tenen te kijken. De hele neus was van de schoen afgebroken. Moet er niet aan denken dat je zoiets hebt halverwege een lange piste.

Übung macht den meister!!!

@rfkanggoo, was in Solda indertijd, met nog een heeeele lange weg te gaan. Bovendien maar je best een klap als je hem echt totaal niet ziet aankomen.

Edwin van Riel

Het is een bekend probleem van dit model.

Fischer is heel coulant met zijn garantie.

Date your skis but marry your boots

Plaats een reactie