Schaatsen is óók ‘wintersport’!

Vroeg uit de veren vandaag. Om 7:55 begonnen tot een uurtje of 10, toen begon het druk te worden. Wat zijn dit toch heerlijke dagen zeg!

null

null
null
null

He-le-maal alleen.

Morgen weer…vroeg op, vroeg weg. Kan via de achtertuin het ijs op, wat een luxe in dit soort omstandigheden. Heel erg het gevoel een dagje ‘corona-vrij’ te hebben. En echt wintersport, hoe fijn kan het zijn.

Life is what happens while you were checking your phone

Het ijs kraakt hier zo hard dat ik de schaatsers hoor aankomen voordat ik ze zie. Toch is het 6-7cm dik.

Waar is dit @DrPhil ? Gezien vandaag heeeeeel veel “kapot” is geschaatst zou ik het wel top vinden om nog op een zwart stuk ijst te staan 😇

Vinkeveen. Rondje is 8km. Op het stuk terug van Vinkeveen langs de N201 ben ik niemand tegengekomen.

null

Bodem.

De eerste foto hierboven is genomen langs de N201.

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 feb 2021 15:35

De rottemeren was wel een goede tip. Vanmorgen half 7 in de auto gestapt en vroeg begonnen. Heerlijk ruim 28km weggeschaatst. Aangezien schaatsen geen optie was op de tracker hem maar op fietsen gezet.

null

null

null

Born to Ride

Mooie plaatjes allemaal. Ik moet helaas werken dit weekend. Vanmiddag uit het werk nog even naar het meer in de buurt gegaan. Op plekken sneeuwijs en stukken fantastisch ijs. Wat is het toch genieten. Nu de schaatsen maar weer slijpen. Dinsdag wacht de kunstijsbaan weer

Het was heerlijk gisteren.
Ik had weer een paar noren gekocht en heb die eens rustig uitgeprobeerd. Ik heb 30 jaar (!) niet op Noren geschaatst. Uiteindelijk toch nog grofweg 40 km gereden. Het begint al weer wat vertrouwder te worden. 😉

It is an amazing world

null

Met tussenpozen drie rondjes gereden. Eerste rondje was het ijs nog goed. Twee rondje was een groot wak al bijna tot de oever opengegaan. Derde rondje moesten we helemaal om het wak heen (dichtgeknepen billen!) en was het ijs op plaatsen al echt matig. Wat gaat dat hard zeg. Langs de N201 nog steeds superrustig.

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 feb 2021 17:48

De thermometer van de Garmin behoeft enige herijking 😜

null

Plaats een reactie