Vakantieperiodes seizoen 2021-2022

null

De vakantieperiodes van 2021-2022 op een rijtje, als er iemand uitbreidingen heeft, zet dat er gerust bij

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 11 feb 2021 11:02

FULL SEND

Ik ben ook benieuwd naar het overzicht van Roel, maar het lijkt komend seizoen ietsje lastiger om de vakanties heen te plannen, al is de week voor kerst wel mooi zo, en de eerste week van april ook. Half maart zal misschien net iets minder leeg zijn dan normaal, afhankelijk van de bestemming.

Als je aan de vakanties gebonden bent is het denk ik minder: normaal zijn de dagen voor kerst iets rustiger maar nu dus niet.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

ah mooi @gillesski
Ik zeg, de tweede week van onze kerstvakantie naar Frankrijk. Dat gaat daar mooi rustig worden omdat de Fransen dan weer aan het werk en naar school zijn. Ik benieuwd was ze met de wisseldag op zaterdag (1ste kerstdag) gaan doen. Iemand daar ervaring mee?

sneeuw witje en de 7 bergen

Goed voor België + Nederland: In de 2de week van onze Kerstvakantie moeten de Fransen blijkbaar werken.

Glide on!

ah mooi @gillesski
Ik zeg, de tweede week van onze kerstvakantie naar Frankrijk. Dat gaat daar mooi rustig worden omdat de Fransen dan weer aan het werk en naar school zijn. Ik benieuwd was ze met de wisseldag op zaterdag (1ste kerstdag) gaan doen. Iemand daar ervaring mee?

SandraSki op 08 feb 2021 13:51

In de vakantiedorpen is er geen “rustdag”, het geld moet daar blijven rollen.
Ook voor skischolen en dergelijke blijven de lessen doorgaan op Kerstdag en nieuwjaar (wanneer deze midden in de week vallen).

Alleen voor de grote supermarkten beneden in de vallei (vb Super-U in Bourg Sain Maurice) durf ik niet te garanderen dat deze open zal zijn. @Rogier jij hebt hier zeker rechtstreekse ervaring mee.

*bericht bewerkt door Vivace op 08 feb 2021 14:20

Glide on!

1ste week paasvakatie voor ons belgenlandje… ideaal :D :D :D

@Gillesski Dank voor het overzicht. Kijk ik nu verkeerd of staat Oostenrijk er zelf nog niet op?
Ik merk dat het in Hochkonig vooral druk is als Oostenrijkers zelf vakantie hebben.

Peter Pos

@peterpos

staat bij “A” in de rechtse kolom, schemaatje waarschijnlijk opgemaakt par une francoise chauviniste.😉

Born to run. B.S.

@dan58 Nu zie ik het. Dank je wel!!! Is wel een beetje puzzelen. Maar ik heb nu een aardig beeld wanneer ik er zelf het beste kan zijn en wanneer ik beter mijn app te huur aan kan bieden :-)

Peter Pos

ah mooi @gillesski
Ik zeg, de tweede week van onze kerstvakantie naar Frankrijk. Dat gaat daar mooi rustig worden omdat de Fransen dan weer aan het werk en naar school zijn. Ik benieuwd was ze met de wisseldag op zaterdag (1ste kerstdag) gaan doen. Iemand daar ervaring mee?

SandraSki op 08 feb 2021 13:51

In de vakantiedorpen is er geen “rustdag”, het geld moet daar blijven rollen.
Ook voor skischolen en dergelijke blijven de lessen doorgaan op Kerstdag en nieuwjaar (wanneer deze midden in de week vallen).

Alleen voor de grote supermarkten beneden in de vallei (vb Super-U in Bourg Sain Maurice) durf ik niet te garanderen dat deze open zal zijn. @Rogier jij hebt hier zeker rechtstreekse ervaring mee.

Vivace op 08 feb 2021 14:19

Ik ben vaker met kerst in Frankrijk geweest. Alles is open. Dus dat bedoelde ik niet met mijn vraag. Het gaat me er om of de accomodaties op eerste kerstdag wisselen. Doorgaans is zaterdag wissel dag. Maar dan zou je dit jaar dus in de auto zitten op 1ste kerstdag. Toch minder leuk.

sneeuw witje en de 7 bergen

Ik denk niet dat de standaard reisorganisaties hiervoor hun planning gaan aanpassen.
Deze werken standaard van zaterdag tot zaterdag gedurende het hele seizoen. Hier en daar kan je misschien een organisatie vinden die het zal opsplitsen in 6d/5n za-do + 5d/4n do-ma + 6d/5n ma-za, maar ik vermoed dat je echt moet wachten tot het aanbod online staat hiervoor (bij Sunweb staat enkel Oostenrijk deels online voor seizoen 21/22)
Bij hotels heb je meestal wel meer flexibiliteit.

Een mogelijk gevolg van deze speciale wisseldag is wel wel dat ook voor de week voor-en na Kerst mogelijk minder volk zal zijn (of dat er een aantal families voor kiezen om de zaterdag te laten schieten en pas op zondag zullen aankomen of al op vrijdag vertrekken).

Zelf hebben we het altijd zo geregeld dat we voor de vakanties in Frankrijk de dag voordien reden tot in Grenoble of Albertville zodat we op zaterdag (bij goed weer) slechts 1 à 2 uur in de auto moesten en in de VM al op de piste konden.

Glide on!

Plaats een reactie