Zucht

Normaal reden we nu zowat ter hoogte van Karlsruhe.
Links van ons geleidelijk de zon zien opkomen…
Twee half slaapdronken kindjes op de achterbank…
De commentaren vanop de passagierszetel, al knikkebollend/headbangend, “helemaal niet hoor, ik slaap niet…”
De opwinding, zien we daar in de verte al de eerste bergen… neen kan nu nog niet!
Binnen een paar uurtje die frisse Alpenlucht opsnuiven.
Had ik nu de helm van onze Sepp wel ingepakt?
Boodschapjes doen, de 1ste Helles, skipassen regelen…
Onze nieuwe fewo verkennen…

(Hele diepe) Zucht.

Ik word er emotioneel van, mis het enorm.

*bericht bewerkt door HarryP op 13 feb 2021 08:58

ik ook. En hoop nog steeds op april!

Zo herkenbaar! Mis het zo

@Erik12

ECHTE beschrijving van de gemiste gevoelens.😥😥😥

Born to run. B.S.

Idd. We zouden morgen een week op wintersport gaan…😢

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ga naar buiten en geniet van de zon, het ijs en de sneeuw. Sippen kan nog lang zat…

Life is what happens while you were checking your phone

De titel is perfect gekozen maar om een andere reden.

Ik snap je gevoel helemaal. Wij moeten nog een weekje wachten en ik weet ook zeker dat eind van de komende week alle maatregelen opgeheven worden maar voor jullie is het balen. 😉

*bericht bewerkt door marklit op 13 feb 2021 17:02

…Yes aangekomen.
Deze middag de Mc Floeren Broodjes van Imst onveilig gemaakt; verplichte nummero :-)
Ondertussen skipassen en materiaal gescoord. Wat een weer, wat een zon, wat een sneeuw; hopelijk is het morgen en de rest van de week ook zo…effe checken…
De vermoeidheid slaat beetje toe, vannacht om 24h vertrokken… nu tukkie doen.?.. resto opent toch pas om 19h. Of kap ik mezelf af in de sauna…?
ZUCHT…
Niet dus, was vanmorgen al om 6u wakker, ik mis de bergen, de sneeuw, de rit er naartoe, ALLES!
Maar er is beterschap op komst…
Skiing is like dancing with the mountains…and I am a skiing dad. It is like a normal dad, except much cooler

Wij zouden er al een week ophebben in januari, kleine hoop op maart…🤭

@Erik12 … we zuchten hier al van gisteravond met je mee. De nachtrit, het uitgebreide ontbijt bij aankomst, op de middag een lekkere schnitzel, misschien een eerste afdaling, … Al gans de dag zeggen we tegen elkaar : ‘nu zouden we …’ 😏❄️

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Andere steden, zelfde gevoel…
Bij ons komt er altijd nog bij dat we onderweg altijd stressen dat er te weinig sneeuw zal liggen. Pas als we er bijna zijn wordt alles wit, oef !

Zo meteen even de ski koffer op het dak, de meiden zijn naar school in makkelijke kleding dus om 1200 uur ophalen en direct door. Vanavond overnachten in Rohrdorf en morgenochtend 0900 op de piste👍 Het wordt voor de sneeuw mischien een beetje te warm in Saalbach Hinterglemm dus elke dag vroeg op de piste en ‘s middags ook weer vroeg op het terras. Want de hele week Kaiserwetter!!!

😞

null

Zeker zucht…

Herkenbare gevoelens. Ben echt in tijden niet zo chagrijnig geweest; het is ronduit balen allemaal. En ik wil vooral de discussie niet weer aanslingeren, maar vanuit mijn optiek zijn de huidige maatregelen nogal zwaar in verhouding tot de huidige situatie, dat helpt niet mee in de acceptatie. Maar goed, het is allemaal niet anders.

Hier ook al de hele dag ‘nu zouden we…’ we genieten maar van de foto’s en filmpjes van vorig jaar en kijken uit naar nieuwjaarsweek volgend jaar…

De auto staat klaar nu nog even een paar uur naar bed.
Willen jullie mij eind volgende week wakker maken nadat ik een week gedroomd heb van heerlijke pistes, lekkere zon, grote schnitzels en halve liters bier?
Graag niet eerder want het voelt nu wel als een nachtmerrie

Zucht…inderdaad…na weer een waanzinnig drukke, slopende onderwijsweek zouden we nu bijna bij onze bestemming in de nostalgische Dolomieten aankomen. Met een brok in m’n keel bekijk ik de webcams, de beelden op de Vlaamse tv en de foto’s van vorige jaren. Ik kan alleen maar ontzettend hopen dat we volgend jaar inderdaad met Kerst en in de voorjaarsvakantie weer enorm kunnen genieten van net zoveel sneeuw als er nu ligt! Als troost hebben we voor deze week een paar daagjes geboekt in een leuk huisje. Het wordt mooi lenteweer in Nederland, dus laten we ons daaraan vasthouden. Al heb ik het vandaag wel knap lastig…

null
null

Als een vers geprepareerde geribbelde piste en met ‘kaiserwetter’ de helling af…
Bospaadjes nemen langs de route.
Warme chocolademelk met slagroom in de pauze.

Zucht! Hier ook mooi en fijn, maar toch anders en regelmatig de gedachte aan de Alpen.

Verheugen op volgend jaar.

*bericht bewerkt door Marije77 op 23 feb 2021 09:51

❄️

Ook hier missen we het …
In plaats van 10 dagen vrij zit ik achter de pc een jaarrekening in elkaar te draaien en zit onze zoon in de noodopvang.
Oplaadmomenten zijn er amper meer. En het is lastig om positief te blijven.
Het goede weer is wel ontzettend lekker. Heel fijn om af en toe even buiten te gaan zitten om een kop thee te drinken.
Het zou voor mij lucht geven als de sportscholen weer open gaan. Maar ik denk dat ik daar nog lang op kan wachten.
Weer begonnen met hardlopen… maar dat duurt best een tijd voordat je de peesaanhechtingen weer goed sterk hebt.
Anders zit je binnenkort met shinsplints. En daar heeft niemand wat aan.

Heel voorzichtig kijk ik richting de zomer… wellicht weer met de motor richting de bergen?

It is an amazing world

Kom ik net in een jas een paar ‘Sanifair’-bonnetjes tegen…aan de datum te zien een souvenir van de laatste skivakantie. Even balen. Ik zou er nu heel wat voor over hebben om op een parkeerplaats onderweg te staan…

Life is what happens while you were checking your phone

Nou de auto staat weer ingepakt, morgen ochtend nog even genieten en na de lunch weer op huis aan.
Misschien dan toch 1 pluspunt gevonden, ik ben na de lunch gelijk thuis ;)

Maar nog 1 keer die zucht, met het weer van afgelopen week had het toch een mooie week kunnen wezen

Plaats een reactie