Vola waxtafel

null

Iemand enig idee hoe stabiel de Vola waxtafel is? Hij lijkt me nogal fragiel voor het schrapen en borstelen.

One life. Live it.

Dit is volgens mij vooral een product om “on the road te gebruiken”.
Bij gebrek aan driehoeken in de lengterichting zal dit geheel altijd moeten wiebelen tijdens het schrapen, maar functioneel zal dat niet veel uitmaken.

Als het voor thuis is, zou ik iets groters nemen (of een workmate of 4-delige plooi/platformladder kan ook).

Glide on!

null

Ziet er niet al te stevig uit. Ik heb zelf deze niet voor het waxen o.i.d Maar hier zitten nog schoortjes in en deze zijn ook nog wiebelig .Een workmate is beter zoals al gezegd is

In een doe-het-zelf winkel kan je deze een heel stuk goedkoper kopen, maar echt stevig zijn die niet. Zeker bij het schrapen zorgt dit voor problemen. Ondertussen heb ik mij een stevigere aluminium waxtafel gekocht van Vola. Heel licht, veel steviger, maar wel een stuk groter voor in de wagen. In mijn camionette echter heel gemakkelijk om de ski’s van de andere bagage te scheiden.

Dank je voor de reacties. Thuis gebruik ik ook de Workmate met een plank erop om hem iets te verlengen. Maar ik zoek dan even verder, iets breder dan een Workmate.

One life. Live it.

De lengte op zich is het probleem niet, wel het ontbreken van de schoortjes.

Als het enkel voor thuis is kan je de eerste “tafel” ook verstevigen door er 2 of 4 extra profielen tegen te bouten.

Zelf ben ik heel tevreden over de workmate oplossingen.

Glide on!

Heeft er iemand zoiets thuis?

null

Het is een onderstel dat bedoelt is voor een verstekzaag op te monteren (waarvan je dus niet wilt dat het onstabiel is).
Op zich lijkt het mij een goede basis om om te vormen tot high-end-waxtafel die toch makkelijk mee te nemen is.
https://www.bol.com/nl/p/black-decker-bez100-onderstel-voor-…

*bericht bewerkt door Vivace op 17 feb 2021 17:56

Glide on!

Plaats een reactie