Zomer vakantie met veel wensen

Beste mensen. Mijn man en ik willen deze zomer graag naar Oostenrijk, heb veel zitten zoeken, maar kom er niet uit. Wij zoeken een betaalbaar appartement ( Max 500 euro per week)in een leuk gezellig dorp, waar we op loopafstand een supermarkt, bakker en restaurants hebben. Ook zou ik tijdens mijn vakantie moeten hardlopen, omdat ik aan het trainen ben voor een marathon, dus een vlakke route door een dal zou fijn zijn. En een kabelbaan in de buurt is ook prettig, en dan mooie wandelroutes in de bergen.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 15 feb 2021 22:00

Serfaus-Fiss-Ladis. Voldoende gezelligheid, restaurants, kabelbanen en (relatief) vlakke wandel paden

Let it snow

Längenfeld in het Ötztal. Het dalbekken is daar breed en vlak voor hardloopactiviteiten. Mooi dorp met centrale ligging in het dal voor wandeltochten. Vanuit Sölden, Vent en Obrrgurgl zijn er in de zomer nog voldoende liften in gebruik.

*bericht bewerkt door Gerben1979 op 15 feb 2021 19:00

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Omgeving Schladming, misschien Haus im Enstall? Dal is behoorlijk vlak, dus dat is qua hardlopen prima. Fatsoenlijke supermarkten in de buurt, lift op loopafstand, lijkt me goed aan je eisen te voldoen.

Ik was deze zomer ook in Bad Kleinkirchheim, dat was niet heel vlak, maar bijvoorbeeld rondom de millstatersee of weissensee zou je volgens mij ook genoeg vlakke wegen moeten kunnen vinden in die hoek.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoe lang ga je op vakantie? Want een week niet trainen is echt geen probleem (loop je dag voor vertrek gewoon een rondje 20km+) . En de berg op lopen is heerlijke training voor je kuiten. Dus een keer niet die kabelbaan, maar gewoon omhoog lopen. Stel je doet dit op goed tempo en hoog genoeg, durf ik zelfs te stellen dat je vo2max verbeterd ;) (naar beneden mag je dan met de kabelbaan).
Königsleiten kan je goed betaalbaar zitten met supermarkt, paar restaurantjes en 10x het drop rondrennen relatief vlak. (ook de dal dorpen kom je op provinciale wegen (Bundesstraße) uit om vlak te lopen, en dat is vaak toch 60-80-100 weg, ik vind dat niet heel prettig rennen. Fietsen vind ik in Oostenrijk al niet alles, en dat komt omdat we in Nederland verwend zijn)

Altenmarkt, genoeg appartementen te vinden

Zell am Ziller in het Zillertal. Het zillertal is een lang dal. Je hebt daar genoeg routes om hard te lopen o.a richting Fügen of de andere kant op Mayerhofen. Dat is toch wel een heel stuk en heel mooi om te lopen. Zell am Ziller is een gezellig dorp. In mei heb je het gauderfest en sep/okt de almabtrieb Alles wat je nodig hebt is er. Een kabelbaan naar de Rosenalm (zillertalarena) en op ongeveer 35 km afstand heb je de Hintertux gletsjer ook zeker de moeite waard. Voor appartementen zou je is kunnen kijken bij Fügen/Kaltenbach erste Ferien Region Zillertal. Zelf kom ik er zowel zomer als winter vanaf vroeger met 3 jaar met mijn ouders inmiddels al 40 jr
Hoop dat jullie iets leuks vinden

JMW

Plaats een reactie