Dames ski Elan Insomnia / Wild Cat

Nu er overal gunstige deals zijn, word ik steeds meer verleid om toch al nieuwe ski’s aan te schaffen ipv te wachten tot “op lokatie” volgend jaar.
Denk al twee jaar aan nieuwe ski’s, had dit jaar willen testen.
Ahv verslagen en reviews voel ik veel voor de Elan Insomnia, maar zou de Elan Wild Cat 86 (of 82) ook heel interessant zijn.

Zijn er hier ervaringsdeskundigen?
Of kenners die me kunnen adviseren?

Testen zou natuurlijk meest wenselijk zijn, maar waar, wanneer en moet dan wel ergens zijn waar ze beiden hebben…
Volgend jaar kerstvakantie zijn we in Grimentz, Zwitserland. Goede winkels daar (m’n man heeft er twee jaar geleden uitgebreid ski’s kunnen testen en daarna aangeschaft), maar dat is dan dus wachten. En ik ben beetje ongeduldig 😬
Vooral nu er zoveel sale is.

  • ski nu zo’n 6 jaar op Rossignol Temptation 80
    Maar deze is me wat te slap geworden en vind het gewoon leuk om op nieuwe over te gaan
  • ik ben 1.79 mtr, 78 kg
  • ski per jaar 2x een week en nu de kinderen groter worden en me er inmiddels echt uit skiën, maak ik veel meer meters dan paar jaar geleden.
  • sinds 2 jaar wekelijks les op rolband
  • ben vooral een piste skiër, liefst uitdagend rood en lekker zwart hou ik ook van. Buckels en ijs ga ik daarentegen liever uit de weg, daar verlies ik m’n techniek nog en raak ik wat verkrampt.
  • ski vrij netjes parallel en ga graag lekker hard, hou van snelheid
  • wil beter leren carven
  • weinig ervaring offpiste / ongeprepareerde pistes, maar wil me daar nabije toekomst wel meer op toeleggen, zonder dat daar de nadruk op ligt. Komt ook door m’n partner en zoons die dat heel graag doen, “mam kom mee!”.

*bericht bewerkt door Marije77 op 17 feb 2021 11:02

❄️

Dit lijkt toch vooral een keuze te worden tussen een piste model (insomnia) of een allmountain model (wildcat). Ik persoonlijk zou kiezen voor een het pistemodel, gezien je wens voor snelheid en technisch verbeteren. De Insomnia doet het buiten de piste ook nog wel okee voor die enkele keer. Ik heb alleen de oude Insomnia geskied - volgens mij het meest vergelijkbaar met de huidige 16ti.

Dit lijkt toch vooral een keuze te worden tussen een piste model (insomnia) of een allmountain model (wildcat). Ik persoonlijk zou kiezen voor een het pistemodel, gezien je wens voor snelheid en technisch verbeteren. De Insomnia doet het buiten de piste ook nog wel okee voor die enkele keer. Ik heb alleen de oude Insomnia geskied - volgens mij het meest vergelijkbaar met de huidige 16ti.

elisabeth101 op 17 feb 2021 12:29

Ja klopt, dat is best een groot verschil.
Eigen gevoel gaat inderdaad meer voor pisteski, een allmountain wordt me iets meer aangepraat door man en zoons… die willen graag dat ik mee “op avontuur” kan.

❄️

Het is ook niet zo dat de 1 het ander uitsluit. De insomnia zal.op harde pistes en ijs beter presteren en de wildcat zal iets makkelijker zijn in slush pap en buckels.

Overigens kan die insomnia ook best een avontuurtje aan hoor. Dat hangt toch vooral samen met je eigen technische vaardigheden. Maar van wat je vertelt maak ik me daar niet zo’n zorgen over.

Ps. Op wat voor ski’s skiet je man dan? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar ;)

@Elisabeth101 hij heeft Head Kore 93

*bericht bewerkt door Marije77 op 17 feb 2021 14:16

❄️

+1 Insomnia: hier een tevreden vrouw thuis met vergelijkbare skills en de betreffende ski.

@Elisabeth101 hij heeft Head Kore 93

Marije77 op 17 feb 2021 14:14

Ah dan begrijp ik het 😉 je zou ook eens kunnen kijken de Head Kore 87. Iets smaller en iets minder rocker dan 93. Die kunnen voor een allmountain ook echt goed in een gesneden bocht en qua niveau net zoiets als de Insomnia. Het zou een mooi compromis kunnen zijn. Maar als je het overgrote deel van de tijd bezig bent met techniek dan zou ik wel voor die pisteski gaan.

Als 1.70m je maat is, is dit een interessante aanbieding: https://www.skitreff.de/de/ski-sport/ski/lady-carver/elan-sk…

Vorige week kreeg je nog 10% korting met ‘code10’ weet niet of dat nog werkt.

Als 1.70m je maat is, is dit een interessante aanbieding: https://www.skitreff.de/de/ski-sport/ski/lady-carver/elan-sk…

Vorige week kreeg je nog 10% korting met ‘code10’ weet niet of dat nog werkt.

Mathijs6 op 17 feb 2021 14:50

das pas goedkoop, mooie deal.

Dat is absoluut een mooie deal!
Zouden er behalve kleur/print nog andere verschillen zijn tussen versie 2018/2019 en 2019/2020?
Kan dat in specificaties op internet niet terugvinden.

❄️

Voor zover ik weet geen verschillen

Redelijk off-topic, maar wie noemt zijn ski’s nu naar een slaapstoornis 🤷‍♂️

Ik heb de 2018/2019 Elan Insommia versie (geel met blauw). Ze zijn lekker licht en makkelijk te skiën. Let wel dat ze een linker en rechter ski hebben. Is altijd ff opletten bij het inklikken.

Redelijk off-topic, maar wie noemt zijn ski’s nu naar een slaapstoornis 🤷‍♂️

robertski op 17 feb 2021 18:32

😂
Goeie vraag.
Overigens wel op m’n lijf geschreven… zouden ze dan toch voorbestemd zijn?

❄️

Als 1.70m je maat is, is dit een interessante aanbieding: https://www.skitreff.de/de/ski-sport/ski/lady-carver/elan-sk…

Vorige week kreeg je nog 10% korting met ‘code10’ weet niet of dat nog werkt.

Mathijs6 op 17 feb 2021 14:50

Besteld 😁😁😁

❄️

:-)

null

Binnen!
Nog netjes geseald en moet de bindingen er nog op (laten) zetten.
En dan 10 maanden wachten voor ik ze mag gebruiken…

❄️

Plaats een reactie