Welk skigebied heeft vermoedelijk beste aanbod voor gevorden van 11 tot 14 november?

Nu we stilletjesaan onder ogen moeten beginnen zien dat ze ons skiseizoen volledig om zeep zullen helpen toch al even vooruit kijken naar volgende winter.
In België is donderdag 11 november dit jaar een feestdag, met 1 dagje verlof op vrijdag zijn er dus potentieel 4 skidagen te scoren.
Ik weet dat de opening van de gebieden zeer weersafhankelijk is en dus absoluut moeilijk te zeggen wat de situatie dit jaar zal zijn, maar wie kan me zeggen welk skigebied in de Alpen op dat moment het meeste kans heeft op een goed aanbod aan pistekilometers voor gevorden?

Eerste ingeving is Stubaier gletscher.

In die periode zijn het denk ik toch vooral de gletschers? Kaprun wordt volgens mij veel door trainings- en opleidingsgroepjes gebruikt. Weet niet of dat afwisselend genoeg is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Buiten de gletschers is nog niet heel veel open, maar sommige gebieden draaien soms al in het weekend.
Rond die tijd is het sterk weersafhankelijk wat er al open kan. That said, eind september al eens een goede ervaringen gehad in Hintertux, alles tot Tuxer Fernhaus was open. Half november Kaprun ook alles open boven Langwied en ook de Schmittenhohe was al deels open in het weekend.

Rond die tijd zal het niet druk zijn, dus je kunt last minute nog prima iets boeken. Kun je dan ook zien wat waar al open is.

Gewoon afwachten, afgelopen 3 seizoenen was iig Stubai prima 2e helft november. Pistes top in ieder geval, daarbuiten nog wat schraal af en toe.

Edwin van Riel

Zou last minute afwachten. Zal niets volgeboekt zijn die periode. Je kan geluk hebben dat tignes open is (mits veel sneeuwval). Verder de gletsjer gebieden als stubai en hintertux.

Henri had voor vorig seizoen een overzicht gemaakt van (mogelijke) herfstskigebieden: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/475696/alle-openin…

Combo Solden/Gurgls kan in die periode een leuk aanbod geven.

Plaats een reactie