Nieuw materiaal

Hoi,

Na mijn ski’s + schoenen altijd gehuurd te hebben wil ik nu toch eigen materiaal aanschaffen.Vooral nu overal sale is. Het probleem is echter dat ik er zelf niet zo veel verstand van heb en ik op internet verschillende dingen lees. Ik ben een ervaren skiër van 1.80cm en 80kg. Ik kom vrij gemakkelijk van blauw en rood af. Zwarte piste’s gaan iets moeizamer maar zijn over het algemeen ook geen probleem. Ik pak zo af en toe een skiroute maar echt ambities om off piste te gaan heb ik niet. Op dit moment heb ik qua ski’s de Rossignol Experience 80 Ci en qua schoenen de Rossignol Alltrack 90 op het oog. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze ski’s en/of schoenen?

schoenen moet je echt passen passen passen. Dat is zo belangrijk. Ski’s komen later wel. Maak een afspraak met een goede bootfitter en ga daar langs. Welke regio woon je?

Dank voor je reactie! Ik woon in Apeldoorn. Ken je toevallig een goede bootfitter daar in de buurt?

Edelweiss in Dieren.
Vanuit Apeldoorn is een ritje naar MK in Bilthoven ook goed te doen.

Edelweiss in Dieren.
Vanuit Apeldoorn is een ritje naar MK in Bilthoven ook goed te doen.

Hessel op 10 mrt 2021 15:59

Kan ik ook beide aanbevelen.

Je kan ook kijken of je een afspraak kan maken bij Snowcountry in Amersfoort. Mensen met passie voor de sport en verstand van zaken. Schoenen moet je passen. Ze kunnen je voet scannen en in een database kunnen ze je voet vergelijken met verschillende schoenen. Ga wel voor een custom zooltje is mijn advies.

*bericht bewerkt door Snow_Junky op 10 mrt 2021 17:50

Edelweiss in Dieren.
Vanuit Apeldoorn is een ritje naar MK in Bilthoven ook goed te doen.

Hessel op 10 mrt 2021 15:59

En hier voor beiden nog een aanbeveling.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Delmonte ,

Als je bij een bootfitter bent, dan zal die persoon schoenen aanraden, op bases van pasvorm, biomechanica en ski-stijl.

Om je alvast te waarschuwen, ik vermoed sterk dat dat geen schoenen met een flex index van 90 zullen zijn.

Ten eerste is dat met jouw lengte en gewicht waarschijnlijk te slap, ten tweede zijn (bij normale, niet race schoenen) de modellen met een flex onder de 110 altijd goedkoper en slechter gemaakt dan de modellen met de hoogste flex in de serie.

Als de bootfitter dus aankomt met schoenen, dan zijn dat hoogst waarschijnlijk die stijver zijn dan 90, en ook een hoger prijskaartje hebben.
Dat laatste zie je dan ook terug in de kwaliteit van de schoen: beter plastic, betere power-strap en betere binnenschoen vooral ook.

Dus kijk eens even naar schoenen met 120-140 flex, en wat die kosten, dan valt het niet zo rauw op je dak dadelijk.

Als dat €200 meer is dan de goedkope schoenen, dan moet dat maar op de ski’s bespaard worden, of nog een jaartje wachten met ski’s kopen.

*bericht bewerkt door Slim op 10 mrt 2021 18:18

Wel terecht punt hierboven, de schoenen die je nu zelf opt oog hebt zijn erg goedkoop, daar zul je het, waarschijnlijk, niet mee redden bij de betere schoenen winkel.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

veel schoenen passen en ook een scan laten maken is handig, en trek er rustig de tijd voor uit om schoenen te passen ( ong 2 moet je we voor rekenen)
het is geen zak pepernoten die je ff koopt
op het moment dat je schoen “fout” is ga je dat aan alles merken

ikezelf heb toevallig afgelopen zaterdag nieuwe gekocht na lang zoeken en passen op dalbello ds 120 uitgekomen
goed geholpen door ricardo ( en zijn collega’s van outdoor xl in barendrecht

Als er 1 ding het investeren waard is, is het wel een goed paar skischoenen. Je kunt er jaren mee vooruit. (De andere is een goede goggle en dan met name voor slecht weer).

Thanks voor alle reacties en tips mensen. Ik ga een afspraak maken bij een bootfitter!

Plaats een reactie