Dagje knallen in Winterberg

Wie gaat er mee? Vanuit Zuidbroek/Groningen voorkeur dinsdag 23 maart, snelle reaktie gewenst!

Ik zou het heel graag willen, maar ik woon in Rotterdam, dus het zou lastig zijn…
Is het echt helemaal “legaal”? (hoef je niet in quarantaine gaan bij aankomst in Duitsland of zo?)

Je mag nu maximaal 24 uur in Nordrhein-Westfalen verblijven zonder registratie, quarantaine of iets dergelijks. Terug in Nederland is er “alleen” een zwaarwegend advies om 10 dagen in quarantaine te gaan, waarbij je je na 5 dagen eventueel kan vrijtesten. Het is dus vandaag de dag helemaal “legaal”, in de zin dat je geen boetes hoeft te verwachten. Of precies deze regels volgende week ook nog gelden, is de vraag natuurlijk.

Ik heb een dagkaart besteld… Heb er zin in!

Je mag nu maximaal 24 uur in Nordrhein-Westfalen verblijven zonder registratie, quarantaine of iets dergelijks. Terug in Nederland is er “alleen” een zwaarwegend advies om 10 dagen in quarantaine te gaan, waarbij je je na 5 dagen eventueel kan vrijtesten. Het is dus vandaag de dag helemaal “legaal”, in de zin dat je geen boetes hoeft te verwachten. Of precies deze regels volgende week ook nog gelden, is de vraag natuurlijk.

77steve op 18 mrt 2021 16:46

Duidelijk, bedankt voor de reactie!
Maar in theorie moet je wel een negatieve PCR test hebben om terug naar Nederland te komen, toch? Of geldt dat niet voor als je een dag naar Duitsland gaat?

^^nee die test is niet nodig bij terugreis. En de het quarantaine vraagstuk vind ik in dit geval ook wel twijfelachtig. Je bent in je eigen auto, binnen 24u weer thuis, je bent alleen maar buiten geweest , op afstand van mensen en zelfs mét medisch/ffp2 mondkapje. Dat is nog wel heel anders dan een week op wintersport in de Alpen.

Negatieve PCR test is niet nodig als je met de auto gaat. Wel bij andere vervoermiddelen.

AuitV ik was graag met je mee gegaan. Ik woon ook nog eens bij je in de buurt. Helaas kan ik nu niet. Ben woensdag geopereerd en mag 2 weken niet sporten. Heel veel plezier!!!

AuitV ik was graag met je mee gegaan. Ik woon ook nog eens bij je in de buurt. Helaas kan ik nu niet. Ben woensdag geopereerd en mag 2 weken niet sporten. Heel veel plezier!!!

jwgroeneveld op 19 mrt 2021 17:24

Helaas! Goed herstel gewenst!!

^^nee die test is niet nodig bij terugreis. En de het quarantaine vraagstuk vind ik in dit geval ook wel twijfelachtig. Je bent in je eigen auto, binnen 24u weer thuis, je bent alleen maar buiten geweest , op afstand van mensen en zelfs mét medisch/ffp2 mondkapje. Dat is nog wel heel anders dan een week op wintersport in de Alpen.

elisabeth101 op 18 mrt 2021 20:36

Nee sorry, die is niet twijfelachtig. Of beter gezegd (gezien hoe ik er in sta); niet meer twijfelachtig dan de regeling überhaupt is. Ik vind iets van de hele Corona aanpak, maar los van je persoonlijke mening hierover is dit geen ‘vraagstuk’. De regels zijn heel helder. Of je je daar aan wilt houden moet je zelf bepalen (ik vraag me ook af of het nodig is). Maar de regels maken al deze nuances en uitzonderingen niet. Kom je uit het buitenland dan is er het zwaarwegende advies (wat binnenkort schijnbaar zelfs een wet wordt) om 10 dagen in thuisquarantaine te gaan (of na 5 dagen een negatieve test te ondergaan). Of je je hier in kunt vinden of besluit dat je dit zwaarwegende advies aan je voorbij laat gaan; be my guest. Maar laten we niet doen alsof de regels grijstinten aanbieden in dit verhaal.

Het ging niet over de regels maar over het nut van een dergelijke quarantaine na een bezoek aan winterberg. Twijfelachtig vond ik nog zacht uitgedrukt 😉

In de deelstaten Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen zijn grensbewoners uit Nederland toegestaan. Er gelden bepaalde voorwaarden. Een kort bezoek voor bijvoorbeeld boodschappen of tanken is toegestaan.
De ‘kleine grensverkeer regeling’ houdt in dat personen die korter dan 24 uur in de deelstaat Noordrijn-Westfalen of Nedersaksen blijven, uitgezonderd zijn van de test-en quarantaineverplichting.

De Nederlandse overheid raadt buitenlandse vakanties tot 15 april af.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft de kleurcode oranje voor heel Duitsland. Dit houdt in dat alleen noodzakelijk reizen is toegestaan.

Lijkt mij duidelijk dat een dagje wintersport niet valt onder ‘klein grensverkeer regeling’

Hier wordt mooi duidelijk wat het verschil is tussen de letter van de wet (het mag!) en de geest van alle coronaregels (doe het niet!).

En ook wel weer frappant dat ook hier weer een discussie ontstaat over de regels. TS besluit om te gaan en heeft geen advies gevraagd over of hij wel/niet moet gaan, wel/niet in quarantaine moet etc. Maar toch is er weer een clubje dat ongevraagd advies denkt te moeten geven.

Het was niet ongevraagd, iemand anders vroeg naar regels over testen en reizen. Lees.

Ik heb een dagkaart besteld… Heb er zin in!

AuitV op 18 mrt 2021 18:21

@AuitV Wij gaan ook dinsdag, hopelijk met nog goede omstandigheden en lekker weertje!😁👍

...ski-addict...

Een dagje wintersport in NRW valt zeker niet onder het nummer “essentieel reizen” voor klein grensverkeer! Word je aan de kant gezet door Polizei in je skiuitrusting, dan heb je een heleboel om uit te leggen. Sorry, jongens, maar “don’t shoot the messenger” 😳
Lees dit en oordeel je zelf! https://duitslandinstituut.nl/artikel/36312/corona-in-duitsl…

You can’t buy happiness, but you can buy a lift pass!

Hoe lang duurt het voordat je de dagkaart binnen hebt als je die besteld?

Hoe lang duurt het voordat je de dagkaart binnen hebt als je die besteld?

gijs-van-den-end op 22 mrt 2021 12:54

Je kan de ticket direct downloaden en verzilveren bij de Kassa…

Tnx

Op dit Forum moet dringend een categorie bij gemaakt worden: Hoekje voor Egoisten.
Ik dacht dat wintersporters een sportieve ingesteldheid hebben, de laatste maanden gaat het alleen nog over ik, ik, ik en nog eens ik. De bewoners van die druk bezochte dorpen tellen niet mee en de regels zijn er om uit te pluizen en te verdraaien. Ik woon zelf in een dorp dat wegens zijn mooie wandelomgeving tijdens corona overdreven druk word bezocht door mensen die de regels aan hun laars lappen en op een opmerking ook nog agressief reageren. Leuk is anders. Laten wij het voorbeeld geven en er mee voor zorgen dat we snel terug keren naar een normaal leven en deze winter vergeten in de hoop volgend jaar allen terug te kunnen genieten van verse onbesmette sneeuw.

^^echt een enorm beperkte blik dit. Ooit wel eens over nagedacht dat heel Winterberg compleet failliet gaat zo en dat heel veel mensen die daar wonen afhankelijk zijn vam toerisme? Men probeert er nog wat van te maken op deze manier en met inachtneming van regels kan dit ook gewoon veilig.

En dan ook zeuren dat er mensen komen wandelen in jouw omgeving…die mensen hebben het juist goed begrepen: beweging en buitenlucht is goed voor de weerstand en zo blijf je gezond.

Denken in mogelijkheden noem je dat.

Op dit Forum moet dringend een categorie bij gemaakt worden: Hoekje voor Egoisten.
Ik dacht dat wintersporters een sportieve ingesteldheid hebben, de laatste maanden gaat het alleen nog over ik, ik, ik en nog eens ik. De bewoners van die druk bezochte dorpen tellen niet mee en de regels zijn er om uit te pluizen en te verdraaien. Ik woon zelf in een dorp dat wegens zijn mooie wandelomgeving tijdens corona overdreven druk word bezocht door mensen die de regels aan hun laars lappen en op een opmerking ook nog agressief reageren. Leuk is anders. Laten wij het voorbeeld geven en er mee voor zorgen dat we snel terug keren naar een normaal leven en deze winter vergeten in de hoop volgend jaar allen terug te kunnen genieten van verse onbesmette sneeuw.

eddyanny op 23 mrt 2021 08:28

In een mooie wandelomgeving wonen en dan vinden dat anderen geen recht hebben om daar te komen wandelen? Dat noem ik nou eens ik, ik, ik en nog eens ik…

Als je wandelt of skiet in je eigen omgeving is dat geen probleem en zelfs goed dat je de frisse buitenlucht op zoekt. Maar om nu 300+ kilometer te rijden omdat te doen is wel ik ik ik in mijn ogen. Zelf was ik ook graag een dagje op en neer gegaan. Ook al woon ik in een aangrenzende provincie en val ik onder de grensverkeersregels, toch ga ik niet omdat het niet verstandig is om momenteel grote verplaatsingen voor je plezier te doen. Misschien dat ik van het weekend hier de bos op ga als het er niet te druk is teminste.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Volgens mij vraagt er niemand om een mening of je het wel of niet verantwoord vind.
En laat de mensen zelf hun eigen keuzes maken.
Meningen en regels zijn er al genoeg.

Als je er over wilt klagen open dan zelf een artikel en ga daar je gal spuwen. Misschien dat er nog genoeg anderen zijn die er ook zo over denken en kunnen jullie gezamenlijk klagen.

Op dit Forum moet dringend een categorie bij gemaakt worden: Hoekje voor Egoisten.
Ik dacht dat wintersporters een sportieve ingesteldheid hebben, de laatste maanden gaat het alleen nog over ik, ik, ik en nog eens ik. De bewoners van die druk bezochte dorpen tellen niet mee en de regels zijn er om uit te pluizen en te verdraaien. Ik woon zelf in een dorp dat wegens zijn mooie wandelomgeving tijdens corona overdreven druk word bezocht door mensen die de regels aan hun laars lappen en op een opmerking ook nog agressief reageren. Leuk is anders. Laten wij het voorbeeld geven en er mee voor zorgen dat we snel terug keren naar een normaal leven en deze winter vergeten in de hoop volgend jaar allen terug te kunnen genieten van verse onbesmette sneeuw.

eddyanny op 23 mrt 2021 08:28

Ik mis ook de optie om mensen per direct te bannen van een forum. Zeker als deze hypocriete personen ongewenst andermans gedrag lopen te bekritiseren zonder dat daarom wordt gevraagd. Hou je dan gewoon stil en ga lekker wandelen op je “privé” wandelpaden. Met moraalridders winnen we de oorlog niet

Wie gaat er mee? Vanuit Zuidbroek/Groningen voorkeur dinsdag 23 maart, snelle reaktie gewenst!

AuitV op 18 mrt 2021 16:19

Dus, hoe ging het? Hoe was de controle bij de grens? En was het leuk (qua sneeuwcondities en drukte)?

Wie gaat er mee? Vanuit Zuidbroek/Groningen voorkeur dinsdag 23 maart, snelle reaktie gewenst!

AuitV op 18 mrt 2021 16:19

Dus, hoe ging het? Hoe was de controle bij de grens? En was het leuk (qua sneeuwcondities en drukte)?

gustavopinho op 23 mrt 2021 16:16

Uiteindelijk heeft het verstand het gewonnen van mn emotie en heb op het allerlaatste moment besloten om niet te gaan…
Maar op de webcams zag het er heerlijk uit!

Wie gaat er mee? Vanuit Zuidbroek/Groningen voorkeur dinsdag 23 maart, snelle reaktie gewenst!

AuitV op 18 mrt 2021 16:19

Dus, hoe ging het? Hoe was de controle bij de grens? En was het leuk (qua sneeuwcondities en drukte)?

gustavopinho op 23 mrt 2021 16:16

Uiteindelijk heeft het verstand het gewonnen van mn emotie en heb op het allerlaatste moment besloten om niet te gaan…
Maar op de webcams zag het er heerlijk uit!

AuitV op 23 mrt 2021 20:51

Het siert je.
Het is ook niet lekker om alles maar voorbij te laten gaan. Petje af. 😉

It is an amazing world

Ik zal de moraalridders hier maandag even laten weten dat ik a.s. zondag van een dagje pistes genoten heb. Zaterdag gaat het zo te zien nog vers sneeuwen.

Van 250 km rijden krijg je geen corona hoor, en van corona-veilig in een skilift zitten met mn gezin ook al niet.

*bericht bewerkt door Robert7 op 25 mrt 2021 15:05

Hier wordt mooi duidelijk wat het verschil is tussen de letter van de wet (het mag!) en de geest van alle coronaregels (doe het niet!).

77steve op 20 mrt 2021 20:46

Onzin natuurlijk. Dat betekent dat ik als grensbewoner wel naar de Duitse Lidl MAG zonder risico, maar een dagje buitensport een anderhalf uurtje verderop is DOE HET NIET!
Waar denk je dat ik meer risico loop? Zo logisch zijn die coronaregels dus… not.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Plaats een reactie