Dagje knallen in Winterberg

@Thomas: Zo hebben ze hier ook de hondentraining verboden. Want stel je nou toch eens voor dat je met een man of 10 op een veld van 50 x 250 meter loopt. Sorry, maar voor dit soort symboolpolitiek is maar een naam; waanzin. In die zelfde categorie valt het sluiten van skiliften terwijl er maar een heel beperkt aantal kaarten verkocht wordt. Of wat dat betreft, op woensdag voor Pasen iedereen bij elkaar drijven in de supermarkt. Dwaas!

*bericht bewerkt door Robert7 op 25 mrt 2021 15:20

Hier wordt mooi duidelijk wat het verschil is tussen de letter van de wet (het mag!) en de geest van alle coronaregels (doe het niet!).

77steve op 20 mrt 2021 20:46

Onzin natuurlijk. Dat betekent dat ik als grensbewoner wel naar de Duitse Lidl MAG zonder risico, maar een dagje buitensport een anderhalf uurtje verderop is DOE HET NIET!
Waar denk je dat ik meer risico loop? Zo logisch zijn die coronaregels dus… not.

Thomas op 25 mrt 2021 15:06

@Thomas : wat is natuurlijk onzin? Ik reageerde op het duidelijke bericht van Wilcoski waarin hij aangaf wat de regels waren. Als je dat leest, dan kan je inderdaad precies een dag skiën in Winterberg zonder juridische consequenties. Tegelijk moet je dan wel constateren dat dat niet is waarvoor de uitzonderingsregels bedoelt zijn. Vandaar mijn notie over de geest van de regels. Over waar je meer risico loopt schrijf ik niets. En ook niet of ik de regels logisch vind.

@77steve : Dit ben ik niet met je eens. Het was natuurlijk eenvoudig geweest om de regels te beperken tot 100km van de grens indien ze dit niet wilden. Door dit niet te doen, geeft de steller van de norm aan niet meer te willen dan hetgeen daadwerkelijk mag.

*bericht bewerkt door Robert7 op 25 mrt 2021 16:54

Ben al 3 keer die kant op geweest Skiën. Zelfs een gesprek met de Duitse politie gehad. Omdat ik moest stoppen voor verkeersongeluk(blikschade) en niks aan de hand. Heb me daar aan alle regels gehouden. En ik moet zeggen dat het allemaal heel goed geregeld is in Skikarussel Winterberg en iedereen zich netjes aan de regels houdt. Voelde me daar echt veilig. Na dat ik savonds terug kwam ben ik 5 dagen thuis gebleven en heb een test laten doen. Eigenlijk alleen dat er geen mensen zijn die mij daar op aan kunnen spreken want zelf heb ik nooit maar 1 seconde gedacht besmet te zijn. De omstandigheden worden nu wat minder op de pistes maar ik zou zeggen wil je nog gaan gewoon doen. Laat iedereen toch zelf beslissen en kijk naar jezelf en wijs niet naar een ander. En mocht het 1 april nog open zijn pröbeer ik nog een dagje te gaan

*bericht bewerkt door Joet op 26 mrt 2021 14:29

JMW

Winterberg communiceert dat ze sowieso tot en met het paas weekeinde open zullen zijn.
@rogier @roel waarom is het er in het andere topic over de opening van winterberg niet meer te reageren en zijn de reacties niet meer zichtbaar?

Born to Ride

@Matthias123 dat lijkt op een bug. We gaan ernaar kijken.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Winterberg communiceert dat ze sowieso tot en met het paas weekeinde open zullen zijn.
@rogier @roel waarom is het er in het andere topic over de opening van winterberg niet meer te reageren en zijn de reacties niet meer zichtbaar?

Matthias123 op 26 mrt 2021 16:16

Waar heb je dat gelezen? Ik belde vandaag opnieuw naar de toeristeninfo en toen wisten ze het nog niet.

EDIT: Op de sites skiliftkarussell.de en winterberg.de zie ik er ook niks over staan. Kijk ik niet goed?

*bericht bewerkt door Skitechniek op 26 mrt 2021 20:30

Ik ben inderdaad ook aan het zoeken tot wanneer ze open zijn. Ik wil nog graag een dagje gaan maar dit lukt me pas vanaf 1 april Een bericht gestuurd naar skikarussel Winterberg en tegen mij zeiden ze ook dat ze nog niets konden zeggen. Dus indien mogelijk zou u dan kunnen laten weten waar u dit gelezen heeft

JMW

Ik zal de moraalridders hier maandag even laten weten dat ik a.s. zondag van een dagje pistes genoten heb. Zaterdag gaat het zo te zien nog vers sneeuwen.

Van 250 km rijden krijg je geen corona hoor, en van corona-veilig in een skilift zitten met mn gezin ook al niet. . Heel veel plezier zondag. Ben dus al geweest en wij hebben genoten. Alles is goed geregeld. Geniet ervan

Robert7 op 25 mrt 2021 14:58

*bericht bewerkt door Joet op 27 mrt 2021 00:01

JMW

Ze communiceerden dit op Facebook

null

Born to Ride

Plaats een reactie