Te redden?

Mijn neef heeft zijn snowboard een jaar in een hete garage laten staan in Spanje. Niet zo slim. Is hier nog iets van te maken?

null
null

Hiervoor zou je een echte pers nodig hebben die ze ook in skifabrieken gebruiken. En dan nog, zou het mij niet verbazen als ook de lijmlagen midden in het board ernstig zijn aangetast, waardoor de spanning eruit is.

Ik zeg het niet snel, maar dit board is helaas niet reëel meer te redden…

Click. Click. Peace

Was ook mijn gedachte. Ik zei al tegen hem dat ik al veel voorbij heb zien komen op het forum, maar dat dit toch wel zo’n beetje het ergste is wat ik gezien heb 😂

Wauw, hoe heeft dit kunnen gebeuren, welke extreme condities is dit bord aan bloot gesteld? Er zijn meer mensen die hun bord op een ‘hete’ zolder bewaren. Heeft dit bord direct in de zon gelegen?
Heb je misschien nog wat meer foto’s…

Oeps, je zou het belag kunnen verwijderen en eens kijken of het hout nog vlak is. als dit ook welvingen vertoont, kan-ie in de kliko. Als de kern nog in orde is, zou je kunnen proberen het belag te vervangen door een verse (vlakke) plaat wellicht. Persen/aandrukken krijg je wel redelijk voor elkaar met wat balkjes en flinke lijmklemmen (deden we althans op die manier toen we zelf de boards nog bouwden ;) )

Wordt wel een aardige klus zonder garantie op resultaat, dus het hangt ervan af de verwachtingen zijn en de tijd die je er in wilt steken. Buiten het seizoen wat leuks op de kop tikken lijkt me geen gekke optie ;)

Edwin van Riel

Wauw, hoe heeft dit kunnen gebeuren, welke extreme condities is dit bord aan bloot gesteld? Er zijn meer mensen die hun bord op een ‘hete’ zolder bewaren. Heeft dit bord direct in de zon gelegen?
Heb je misschien nog wat meer foto’s…

HarryP op 29 mrt 2021 13:56

Dit hoeft helemaal niet zo extreem te zijn. Een paar ski’s met belag in een uurtje in de volle zon laten staan en het kan al gebeurd zijn. Hete zolders zijn echt af te raden voor alles wat gelijmd is (denk aan natuurlijk ski’s, maar ook aan tenten, self-inflating matrassen, opblaasboten, sup-planken etc etc etc).

Click. Click. Peace

Plaats een reactie