Beschikbare accommodaties in de krokus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzeiger

Ik kan nog maar weinig accommodaties boeken voor de krokus in Oostenrijk, wanneer komen die beschikbaar? Mijn favoriete reageert ook nergens op, terwijl we normaal al per 1 maart kunnen boeken.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 12 apr 2021 12:03

Midgetboard

Veel boekingen zijn een jaar doorgezet, dus er is maar weinig beschikbaar in de drukste vakantieweken.
Waar ben je op zoek?

Wij hebben beide boekingen van afgelopen jaar doorgezet… Nu had mijn schoonzus het idee in ieder geval 1x aan te sluiten in dezelfde omgeving. Na 2 belletjes moesten we constateren dat het niet in dezelfde complexen kon. Daar ontvingen we de reactie volgeboekt…

Aansluitend heeft mijn schoonzus zich de afgelopen periode ingespannen om iets te vinden via de VVV sites van de gebieden. Resultaat 200+ aanvragen 5 reacties, waarvan 2 binnen budget. In bijna alle gevallen netjes een reactie: volgeboekt.

Nu betreft het reserveringen in veel gevallen, welke in de periode juni - juli geverifieerd worden en doorgezet worden tot boeking. De uitgevallen reserveringen worden dan weer in de markt gezet en de boekingen moeten aanbetaald worden. Door het afgelopen seizoen zijn veel van de reserveringen reeds aanbetaald , omdat ze doorgezet zijn en hierbij zijn het dus eigenlijk ook boekingen geworden en zal er dus in juni-juli een minimale beschikbaarheid ontstaan.

De grootste kans zul je hebben bij de reisorganisaties. Die hebben nog niet alle aanbiedingen kunnen plaatsen, maar je kunt vaak je vaak wel later Reminderen indien de betreffende accomodaties online komen…

Kortom: in Oostenrijk is het een uitdaging!

Met een concessie aan je wensen ontstaan er wel meer mogelijkheden, waardoor het regelmatig wel mogelijk is om iets te vinden.

Waar en met hoeveel mensen wil je naar Oostenrijk in de Krokus?

Dank voor de reactie, wij willen naar Hochzeiger. Wij hadden deze vorig jaar geboekt, eigenlijk hadden we deze dus moeten doorzetten. Dat gaat dus een uitdaging worden, aangezien we nu nog niks hebben.

Midgetboard

Ik haal deze even naar boven, want wij zijn ook nog hard op zoek.
Zoeken een appartement (5 slaapkamers, liefst 2 (of meer) badkamers en een keuken plus voldoende ruimte om te zitten.

Skigebied van 100+ km of meerdere kleinere gebieden van rond de 30 km in 20 min/half uur rijden met de auto is prima. We hebben geen lessers erbij en willen vooral genieten van de sneeuw en af en toe een terrasje pakken.

Afstand vanuit NL maakt op zich niet uit, levendige apres ski ook niet, al zou het leuk zijn als er in de buurt een wat groter dorp is met wat restaurantjes. En een appartement dat zonder sneeuwkettingen bereikbaar is zou ook fijn zijn ;). Wel graag in Oostenrijk!

Budget, lager dan de bedragen die ik met simpel googlen naar boven zie komen. (Phoe) Daarentegen verwachten we ook echt geen luxe!

Wie heeft een goede tip waar te zoeken? Zowel qua dorp/skigebied als qua websites?

Oei, 5 slaapkamers, in de piekweek en dan niet te veel willen betalen. Probeer eens de grote reisorganisaties of de lokale VVVs in de middelgrote Franse gebieden. In Oostenrijk gaat dat niet lukken onder de €2500 namelijk ben ik al achter.

Tiscover.com en feratel.com al geprobeerd?

@Draak, gaat de zoektocht van jou ook voor de krokus vakantie, wij hebben daar buiten nog wel plek. En @Bennie gaat echt wel hoor voor een stuk minder :)

Dienten Die Alte schule

@Elly3 Is er bij jullie nog niet geboekt voor de krokus?
Dan is dat meteen de supertip voor dit topic.

Nee @Bennie vakanties zitten vol maar er staat bij Draak niet echt bij voor wanneer of dat ook krokus moet zijn.

Dienten Die Alte schule

Ik haal deze even naar boven, want wij zijn ook nog hard op zoek.
Zoeken een appartement (5 slaapkamers, liefst 2 (of meer) badkamers en een keuken plus voldoende ruimte om te zitten.

Skigebied van 100+ km of meerdere kleinere gebieden van rond de 30 km in 20 min/half uur rijden met de auto is prima. We hebben geen lessers erbij en willen vooral genieten van de sneeuw en af en toe een terrasje pakken.

Afstand vanuit NL maakt op zich niet uit, levendige apres ski ook niet, al zou het leuk zijn als er in de buurt een wat groter dorp is met wat restaurantjes. En een appartement dat zonder sneeuwkettingen bereikbaar is zou ook fijn zijn ;). Wel graag in Oostenrijk!

Budget, lager dan de bedragen die ik met simpel googlen naar boven zie komen. (Phoe) Daarentegen verwachten we ook echt geen luxe!

Wie heeft een goede tip waar te zoeken? Zowel qua dorp/skigebied als qua websites?

Draak op 21 apr 2021 15:55

Iets minder kilometers wellicht maar verder voldoet het denk ik aan je eisen: Ferienhaus Alpenblick Heiligenblut.

Deze was gisteren nog vrij te boeken. Succes met de zoektocht!

Weil Schifoan is des leiwaundste...

Jep, krokus… we hebben twee nog school gaande kinderen mee en ik werk zelf in het onderwijs…

Het gaat ook niet om ‘zo goedkoop mogelijk’. Enigzins betaalbaar zou ook al fijn zijn! (Zie ook appartementen van 5000+ voorbij komen, die liever niet…)

Heb afgelopen week, na veel zoekwerk, twee 4 pers app.menten geboekt in Moena (val di fassa, Dolomieten) á € 1000,- p.stuk
Was 2 jr geleden nog voor ca. € 800,- te huur…soort Covid toeslag ?

@draak: wat is de groeps samenstelling? Ik denk dat het een illusie is om voor ieder kind een eigen slaapkamer te hebben…

Er zijn in de verschillende gebieden mogelijkheden op iets grotere afstand tot de skiliften of het centrum.

Alleen is er een groot verschil in de mogelijkheden heden voor 5 personen of voor 10 personen…

We hebben ‘maar’ twee kinderen (samen op een kamer), drie stellen en 2 singles (ook samen op een kamer). Een bank is ook een optie, als het mag ;).

Zie gewoon door alle opties niet meer waar ik op moet zoeken. 5 sterren naast de piste etc hoeven we allemaal niet.

Wie weet er anders dorpjes die binnen een half uur van een groot (150+) of meerdere wat grotere (40+) gebiedjes ligt in Oostenrijk? Dan ga ik in zulke dorpjes eens rondbellen of er opties zijn.

Je kunt eens kijken of er in Landeck en Zams iets beschikbaar is. Anderszijds is in Taxenbach misschien wel wat te vinden. Eventueel dat er nog wat vrij is op het chaletpark in Obertraun, maar echte kilometers zitten daar niet in de buurt.

Indien je naar de skigebieden + 150 km kijkt zijn in Oostenrijk zijn dit er niet zo veel:

  • SFL
  • SHLF
  • Zillertal Arena
  • Skiwelt
  • Kitzbuhel - Kirchberg
  • Silvretta Arena (Ischgl - Samnaun)
  • Ski Arlberg
  • Schladming - Dachstein

Indien je middels deze site inzoomt op de betreffende gebieden en de locaties neemt zonder vinkjes, maar met de stipjes op de positie dal afdaling en skilift heb je veelal de locaties die aansluiten op het betreffende skigebied en iets verder van de liften afliggen en geen dal afdaling hebben. Hier zie je vaak meerdere mogelijkheden,
Voorbeeld: SFL,
Dorpen op de bergen Serfaus, Fiss en Ladis
Dorpen in het dal Prutz en Ried im Oberinntal +/- 10 km bergop/af

De gebieden in de dalen zijn vaak goedkoper en kennen op dit moment meer ruimte in de beschikbare accommodaties

Indien ik kijk naar skigebieden met meerdere gebieden in de omgeving denk ik in eerste instantie aan:

  • Skiwelt
  • Zuspitz Arena (meerdere kleine gebieden)
  • Solden (incl. Oetz, Gurgl meer dan 240 Km)
  • Montafon (incl. Gargellen en Golm, +/- 200 Km) (hier kun je ook nog Brandnertal aan toevoegen)

Hierbij een advies: verdiep je eerst in de gebieden die je graag wilt verkennen en kijk daar dan in een cirkel omheen naar de beschikbaarheid. Zoek via de lokale aanbieders (zoals bv de VVV) en verdeel je kans door de groep ook op te knippen en te plaatsen in bv 2 appartementen. Al snap ik natuurlijk ook wel dat iedereen in 1 huis gezelliger is.

M.b.t. de lokale aanbieders: verdiep je even door! Er zijn is de meeste gevallen meerdere sites beschikbaar van hetzelfde dorp of gebied (1 verzamelsite - 1 dorp of deel van het gebied)

*bericht bewerkt door Bruuuno op 28 apr 2021 10:52

@Draak, in Bad Hofgastein is nog een en ander vrij. je hebt verschillende keuzes om in andere gebieden te skien binnen een half uur rijden. Bad Hofgastein gaat een grote lift omhoog en kun je van daar ook skiend naar Bad Gastein. mooi gebied. Hochkönig en Alpendorf/Wagrain/Flachau ook goed aan te rijden en Dorfgastein/ Grossarl is vlak bij ook te bereiken met de skibus? BV: https://www.booking.com/hotel/at/haus-noricum-bad-hofgastein…
Beide Krokusweken nog vrij

*bericht bewerkt door Elly3 op 28 apr 2021 22:04

Dienten Die Alte schule

Die tip van @Elly3 is denk ik best aardig. Vorig jaar tijdens de krokusvakantie in Grossarl/Dorfgastein geweest en dat viel alles mee qua drukte.

Misschien nog een aanvulling op @Bruuuno . Pistekaarten zijn vaak misleidend. Gebruik opensnowmap.org om een indruk te krijgen van de omvang en ligging van een gebied en de spreiding van pistes. Als je zoekt naar 100+ zou ik alsnog 80+ bekijken op opensnowmap. Er wordt behoorlijk gesjoemeld en het ene gebied heeft ook nog eens 4 paralelle(dus ongeveer identieke) pistes of juist hele brede pistes die daarom extra worden meegeteld, terwijl je in een ander gebied daar misschien 3 pistes op verschillende hellingen met een ander karakter voor terugkrijgt. Hoe meer je de iets kleinere formaat gebieden inhoudelijk gaat beoordelen, hoe meer keuzes je overhoudt die je misschien nog wel gaan verrassen.

*bericht bewerkt door ThomJ op 28 apr 2021 22:23

@midgetboard Met hoeveel personen zijn jullie en voor welke krokusweek zoek je wat. of heb je inmiddels al wat gevonden? Oh lees net twee kids van 8 en 11 :)

*bericht bewerkt door Elly3 op 29 apr 2021 17:01

Dienten Die Alte schule

@Elly3 wij zoeken voor de week 26 feb t/m 5 mrt, met 2 gezinnen (4 volw. en 5 kind)
Heb je tips?

Midgetboard

@midgetboard ik was gewoon even aan het zoeken, corona en regen ;) en vondt gisteren een groot huis met meerdere app, zijn ze nu weg en de week ervoor ook nog maar een app. Denk dat er heel veel aan het zoeken zijn. Dit is de link misschien kun je ze een aanvraag sturen ? https://apartnachtigall-pitztal.at/ Zit wel even buiten Jerzens maar ski bus drie min rijden.
Er zijn heel veel hotelkamers en app gereserveerd, de bevestigingen komen soms pas in september, dan kan het zijn dat er nog wel wat vrij gaat komen, ik zou een paar acco’s aanschrijven of ze je dat dan willen melden.

*bericht bewerkt door Elly3 op 30 apr 2021 17:21

Dienten Die Alte schule

@Elly3 ik had een mail gestuurd, helaas zitten ze vol in de krokus. Wij hebben nu een optie in Kirchdorf nabij St Johann in Tirol. Wacht nog op bevestiging, maar het lijkt gelukt.

Midgetboard

Plaats een reactie