Helm Camera HD

Ik ben al een tijdje op zoek naar een waterdichte HD helmcamera voor het skiën, maar ik kan er geen vinden voor een redelijke prijs. Het liefst zou ik een GoPro kopen maar omdat ik de camera niet vaak genoeg zal gebruiken vind ik het zonde.

Alvast bedankt!

Welke zijn goed en raden jullie aan en welke juist niet?
Wat is jullie advies?

Alvast bedankt!

Bedankt voor uw reactie, maar ik wilde een nieuw topic starten omdat ik op zoek ben naar (misschien) wel een helmcamera die pas net uit is.

Die GoPro ziet er erg goed uit maar voor minstens 150-200 euro, dat vind ik toch wel iets te veel.

Is er misschien een goed alternatief voor ong. 80 euro?

Iets wat in de buurt komt van de Go Pro voor 80 euro? Nee, dat is er niet ;)

Goan mit d'n kroam

kan je de gopro ook gebruiken als een gewone camera?
en foto’s maken is dat ook mogelijk?

  1. Goh ja waarom niet, een schermpje erbij kopen zal dan wel van pas komen.
  2. Ja

@ Ibex je kan er niet mee zoomen dus persoonlijk vind ik m niet geschikt als gewone camera.

Je zou kunnen kijken of je de eerdere versie nog kan krijgen ergens… geen full hd maar toch…

ik zag wel in een van de bovengenoemde forums iets voorbij komen over een camera van 80euro bij de makro maar das alles wat ik weet.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Je zou ook kunnen kijken naar een kodak playsports of een philips camcorder (http://shop.philips.nl/store?Action=DisplayProductDetailsPag…).

Overigens maakt een telefoon (iphone 4 of samsung galaxy) echt lang geen slechte fotos (alleen niet waterdicht) of kijk anders naar een fotocamera met videofunctie (bij voorkeur 60 fps). Vele camera’s van tussen 60 en 80 euro nemen in FullHD of 720P op in schitterende kwaliteit.

''Powder to the people''

op deze site heb je er een voor €79… maar ik weet niet of die aan je eisen voldoet?

http://www.nanocam.nl/?gclid=CImMv67X-qMCFUYqDgodOneTJA…

Bedankt voor jullie suggesties!
Ik denk toch dat ik voor een GoPro ga of er geen neem.
Wat kan je nog meer met de gopro dan filmen, want het alleen gebruiken voor de wintersport is toch wel zonde.

@Ibex, je kan er alles mee filmen! Alleen omdat je geen zoom functie hebt en je een lcd backpack erbij moet nemen om uberhaupt te zien wat je filmt istie minder geschikt als normale handycam.

Ze worden juist gebruikt voor actie beelden (ergens op bevestigen)en klaar. Zag ze gister weer bij Top Gear voorbij komen.

Kortom iedeaal om ergens op te bevestigen (fiets,auto,board,kite,duiken enz)

Andere vraag. Waar zou je een camera nog meer voor willen gebruiken dan?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Als een “gewone” camera en foto’s maken maar dat kan dus ook!
Is het niet handiger en het is goedkoper om een waterdichte camera te kopen en die op je helm te zetten en er dingen mee te doen wat je zou doen met de gopro.

Ik zag het gisteren ook bij topgear, haha.

Maar nog een vraagje:
Waarom zou ik een gopro nemen en geen "gewone" waterdichte camera, wat zijn de voordelen en de nadelen?

Er is namelijk een best groot verschil in prijs.

Alvast bedankt!!

Iemand hier ervaring mee?

5minuten geleden een Go Pro HD besteld (2 lag boven budget) zondag in Oostenrijk uit proberen!! iemand gebruiktips?

ja, elke dag je beelden checken op tv of laptop, of het schermpje als je die hebt…ben net een dag terug van een lang weekend spindluruv…85% van wat ik gefilmed heb is het beeld paars, oranje of rood…zwaar klote dus. 1 maand terug in oostenrijk helemaal geen last van gehad. Schijnen meer mensen last van te hebben. Hier ook?

Absoluut voordat je gaat nog even met de camera spelen. Zo weet je wat je in beeld brengt en hoe dat uit de verf komt. Zelf heb ik dat niet gedaan en de beelden van de eerste dag waren eigenlijk wel te verwaarlozen. Je moet echt even omleren gaan om "anders" te leren filmen om beter resultaat uit je GP te halen. Leer ook de basis functies van het menu even uit je hoofd (switchen tussen video modussen e.d.).

@Robert, lang leve colour correction!!! Heb alleen bij sneeuw situaties wel eens dat het beeld wat geel is. Beetje meer blauw in met je editing erin gooien klaar :)

Moet je veel aan de gopro instellen voor de tijd dan of? Wil er ook een aanschaffen deze dagen…

@ Robert, heb dat 1 keer gehad na een vette crash. Lag naar mijn idee meer aan de schokbestendigheid van de SD kaart dan die van Go Pro.

Ff kaart eruit. opnieuw aanzetten en voila weer gefixed.
bij mij filmde hij toen even niet meer waardoor ik het zag. Zou erger zijn idd als je thuiskomt en ziet dat je vakantie filmpje naar de kl#@# is. Heb zelf daarom altijd mijn laptop bij…je kan ook de LCD backpack kopen.

@ Dennis afhankelijk hoever je wilt gaan… Rene Sebastian is een fanatiek bewerker. Extra leuk om foto’s af te wisselen met video in een edit.
Persoonlijk heb ik m een keer ingesteld en doe er niets meer aan. Foto’s kan ik later ook maken uit de opgenomen film.

Veel mensen zijn van van de R3 stand (meer frames per seconde) maar dan krijg je dat oh zo irri fish eye effect. Zlef altijd standje 5 :) Full HD…

Kortom echt niet denken dat je na ieder filmpje of afdaling dat ding weer opnieuw moet instellen… Hij is juist erg gebruiksvriendelijk.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen ok, maar dacht dat 60fps juist beter was… vooral als je na de tijd met slomo’s etc wil werken?

Dit bedoel ik. Is niet met een programma te bewerken en dus rijp voor de prullenbak…dus check regelmatig je filmpjes.

Ik had zelf afgelopen weekend op de 720 / 60ps gefilmt en op de 960 / 48ps met de Hero2, daarna de GoPro aan de tv gedaan maar de filmpjes die met de 960 / 48ps zijn geschoten wou de tv niet openen, de andere wel, waaraan zou dit kunnen liggen?

Ik heb zojuist de GoPro besteld! Ben benieuwd :D

@ dennis idd voor super slow motion beter, maar ik heb echt werkelijk een hekel aan dat fish eye gedoe. Zeker als je ook foto’s wil maken van je gemaakte video (ook in de foto het fisch eye effect sucks).
dan maar geen extreem trage beelden

Kwestie van persoonlijke smaak… en je hebt m zo op standje R3 hoor, hoef je echt geen wizz kid voor te zijn.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Hallo,

sorry dat ik dit topic weer up. Ik zit alleen ook heel erg te twijfelen of ik de Gopro Hero HD 2 ga kopen. Ik persoonlijk ben gek op filmen en juist de extra’s van de Gopro vind ik vet (onder water, ergens op kunnen bevestigen zoals motor van mn broer, of tijdens skiën), maar voornamelijk zal ik hem als gewone camera gebruiken.

Nu ontdekte ik , stom , dat er inderdaaad geen scherm achterop zit en je die alsnog voor 100(!!) euro erbij moet kopen. Ik vind het al zo duur…

Is de camera (qua beeld ook enz.) echt ook zo goed om als gewone hd camera te gebruiken? Is die kwaliteit echt zo vet, en de daarbij horende extra’s, dat het t geld waard is? Plz reacties!

@Marjolein: het grootste probleem met een action cam (GoPro of andere, maakt niet veel uit) als gewone camera te gebruiken is dat 't een wel erg brede beeldhoek heeft.

Die brede beeldhoek is ideaal tijdens actiebeelden omdat je dan veel minder schokkerige beelden krijgt, maar voor dagelijks gebruik is zo’n fish-eye beeld niet ideaal: vervorming langs de randen en je moet erg dicht bij je onderwerp zijn om het goed in beeld te krijgen.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

@Marjolein: het grootste probleem met een action cam (GoPro of andere, maakt niet veel uit) als gewone camera te gebruiken is dat 't een wel erg brede beeldhoek heeft.

Lieven op 12 mrt. 2012 20:18

Niet helemaal waar natuurlijk, gezien je bij de GoPro HD 2 de beeldhoek kunt veranderen ;) Maar hoe dan ook moet ik Lieven gelijk geven dat de camera niet echt te gebruiken is voor je doorsnee camera werk, gezien de audio echt slecht is. Ik gebruik hem dan ook echt alleen om die unieke hoeken te pakken.

Als je nog twijfelt of welke action cam te kopen, hier een uitgebreide test.
http://www.koen.nl/pg-851-7-63571/pagina/cam_tests_van_de_go…

Hoe zit het nou met de nieuwe ISAW A2?

ik vond het hier http://www.dvreurope.com/details.aspx?prod_id=27

goed Go Pro 2 concurentie :)

Ik heb een jaar geleden een Rollei Action Cam 100 gekocht voor ongeveer 80 euro. Enkele weken geleden wou ik eigenlijk wat beters om mooie beelden te schieten tijdens m’n wintersport. Ik heb toen de Contour ROAM2 gekocht voor 200 euro. Achteraf was het beter om gelijk een betere camera te kopen. Dus ik raad aan om gelijk 100-150 euro meer uit te geven, want uiteindelijk wil je een keer wat beters!

The ski is the limit

Plaats een reactie