file vermijden tijdens voorjaarsvakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Hoi Allen,

Hopelijk geen probleem als ik hier verder ga met mijn vraag, mijn vraag is namelijk wel gerelateerd aan verkeer en de Dolomieten. Op vrijdag 15 februari 2019 (dag vóór de voorjaarsvakantie begint) vertrek ik vroeg in de ochtend met mijn dochter richting de Dolomieten. Wij blijven vrijdag op zaterdag overnachten in Kaufbeuren vlakbij Kempten (ons bedrijf heeft een partnership met accor hotels, en slapen hier bijna voor niets) en gaan zaterdagochtend weer verder.

Nou denk ik aan de volgende twee mogelijkheden.

  1. Zaterdagochtend vroeg vertrekken en in één keer doorrijden naar de Dolomieten, misschien kunnen we nog een halve dag skiën.
    Optie 2 is om naar Seefeld te rijden, daar een dagje te skiën en na het skiën rond een uur of 4 in de middag door te rijden naar de Dolomieten.

Ik geef nu de voorkeur aan optie 2, ongeveer 2 maal 2 uur rijden met skiën ertussen in plaats van in één keer 4 uur waarbij het nog de vraag is of we nog kunnen skiën. Maar ben bang dat het heel druk is op de weg richting Italië als we om 16.00 vertrekken vanuit Seefeld. Wat vinden/denken jullie?

Groetjes, Ivan

*bericht bewerkt door Ivan_Fi op 24 jan 2019 14:03

Denk dat beide opties prima zijn @Ivan_Fi. De weg in Oostenrijk vanaf Seefeld via Innsbruck de Brenner over is in de winter zelden druk. Grote drukte in Oostenrijk zit eerder bij Kufstein, Fernpass, Bregenz en Salzburg.

Mr. Slow

Dank je Quick. Maakt het ook niet veel uit of ik in de ochtend of in de middag op de wisseldag de grens met Italië passeer en is er verschil qua drukte in Italië tussen de ochtend en de middag?

*bericht bewerkt door Ivan_Fi op 24 jan 2019 19:32

@Ivan_Fi Zal best wel meevallen die week. Carnaval / Krokus is 3-10 maart. Dan is het chaos met oa Beieren, Belgie en Zuid Nederland die vakantie hebben. Op een deel van Nederland na, heeft bijna niemand anders vakantie in jullie week. Italianen hebben nooit voorjaarsvakantie. Op zaterdag ochtend zal je wel wat verkeer hebben van locals die voor een dagje of weekendje gaan.

Weet ik niet precies, maar heb meerdere malen via de Brenner gereden en nooit echt drukte meegemaakt. Wel in Duitsland vaak genoeg in de file gestaan, en ook bij de Fernpass en Kufstein/Kiefersfelden.

Meer in het algemeen denk ik wel dat je het beste inderdaad lekker die dag in de ochtend kunt gaan skiën in Oostenrijk. Van Kempten is het nog wel een stukje naar de Dolomieten. Denk dat via Seefeld niet zo’n slecht idee is, die weg is vaak rustiger dan de Fernpass.

Mr. Slow

Mooi. Dank voor de reacties. Dan gaan we eerst via Garmisch Patenkirchen naar Seefeld om dagje te skiën en vervolgens door naar de Dolomieten.

Ehmmm… gezien de stop gaat de reis over de Fernpass toch??

I can stick uphill ice, on my saucer...

@shane. Dacht van Kaufbeuren via Scharnitz naar Seefeld.

Kan prima en die wegen rijden lekker door, zijn niet druk daar. Weleens via Seefeld en Scharnitz binnendoor richting Landsberg am Lech gereden. Kun je prima gas geven buiten de dorpjes.

Mr. Slow

Komend jaar wordt anders. Niet alleen midden- en zuid-nederland zijn vrij, maar ook België en Beieren (12 mln inwoners). Dus wees voorbereid, zeker naar oostenrijk. Vrijdagmiddag of -avond rijden biedt geen garanties!
Ga uiterlijk vrijdagochtend vroeg, of juist vanaf zaterdagmiddag weg.

*bericht bewerkt door moderator op 14 aug 2019 11:18

Komend jaar wordt anders. Niet alleen midden- en zuid-nederland zijn vrij, maar ook België en Beieren (12 mln inwoners). Dus wees voorbereid, zeker naar oostenrijk. Vrijdagmiddag of -avond rijden biedt geen garanties!
Ga uiterlijk vrijdagochtend vroeg, of juist vanaf zaterdagmiddag weg.

ustordonita op 14 aug 2019 11:18

??

*bericht bewerkt door moderator op 18 aug 2019 11:51

België, Beieren en Zuid Nederland hebben toch altijd tegelijk (met Carnaval) vakantie? Alleen voor de midden Nederlanders valt het nu in wat drukkere periode, maar dat is ook al eerder geweest…

Ik heb een tomtom die via de data van mijn mobiel mij bij lange vertragingen waar mogelijk een alternatieve route voorstelt. Hierdoor al wat mooie Duitse en Franse binnenlanden gezien. Werkt prima

*bericht bewerkt door zeehaasje op 24 aug 2019 21:56

To ski or not to ski, that 's not a question

Komend jaar wordt anders. Niet alleen midden- en zuid-nederland zijn vrij, maar ook België en Beieren (12 mln inwoners). Dus wees voorbereid, zeker naar oostenrijk. Vrijdagmiddag of -avond rijden biedt geen garanties!
Ga uiterlijk vrijdagochtend vroeg, of juist vanaf zaterdagmiddag weg.

ustordonita op 14 aug 2019 11:18

gewoon lekker Zwitserland. Via Luxemburg en NO Frankrijk. Relatief geen hond op de weg

Edwin van Riel

Komend jaar wordt anders. Niet alleen midden- en zuid-nederland zijn vrij, maar ook België en Beieren (12 mln inwoners). Dus wees voorbereid, zeker naar oostenrijk. Vrijdagmiddag of -avond rijden biedt geen garanties!

Ga uiterlijk vrijdagochtend vroeg, of juist vanaf zaterdagmiddag weg.

ustordonita op 14 aug 2019 11:18

gewoon lekker Zwitserland. Via Luxemburg en NO Frankrijk. Relatief geen hond op de weg

evr66 op 25 aug 2019 09:31

Naar Val Gardena? Lijkt me geen gunstige route.

Plaats een reactie