Zo ziet een val op de zwarte piste eruit van dichtbij.

Op wintersport m’n camera bij een vriendin op de ski’s gezet. En toen viel ze ;)

Goan mit d'n kroam

Eerst even gekeken of je camera het nog werkte…check…

Dat mensen met zulke kwaliteiten op een zwarte piste zitten zegt genoeg vind ik.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Floor moet nog een beetje oefenen…

Hier een positief bericht ;)

Ik vind het een leuk fimpje! Laat wel even de gevolgen zien van een val op een steile piste. Ze is toch een mooi stukje naar beneden geschoven.

Vind het ook leuk, zolang er geen gewonden zijn is vallen grappig :)

Ja, zo kun je ook naar beneden… :p

Wil wel eens weten hoe je van je fiets afstapt?

kansloos

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Als je iets niet kan moet je het niet doen!

och jongens, eens moet de eerste keer zijn op zwart. Jullie zijn nooit gevallen op de piste natuurlijk :)

Goan mit d'n kroam

@Richard, om heel eerlijk te zijn niet nee, ik ging pas voor het eerst van een zwarte piste af toen ik zeker wist dat ik het aankon, in tegenstelling tot veel durfals die er maar "gewoon" af gaan…

@Richard, om heel eerlijk te zijn niet nee, ik ging pas voor het eerst van een zwarte piste af toen ik zeker wist dat ik het aankon, in tegenstelling tot veel durfals die er maar "gewoon" af gaan…

jeroen op 12 mrt. 2012 12:37

dus je bent nog nooit gevallen tijdens het skiën?

@Niels, oh vaak zat alleen niet van zwart :-)

Niks gebroken? Leuk om te zien het flimpje.

Wat ik het meest irritant vindt speelt zich af in de laatst ± 10 sec. Het stil gaan zitten midden op de piste!!! Lekker doen als je ongelukken wilt veroorzaken.

Als je stopt stop dan aan de kant van de piste!!

Member of global cooling initiative

@Richard, om heel eerlijk te zijn niet nee, ik ging pas voor het eerst van een zwarte piste af toen ik zeker wist dat ik het aankon, in tegenstelling tot veel durfals die er maar "gewoon" af gaan…

jeroen op 12 mrt. 2012 12:37

leren doe je met vallen en opstaan he ;)
Hoe kan je 100% zeker weten of je klaar bent voor zwart…gewoon door het te doen he :) foutje is snel gemaakt en wordt inderdaad direct afgestraft op zwart…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Je kan aan de houding van de vriendin zien dat ze nog absoluut niet eraan toe is om van een zwarte piste af te gaan, knikkende knieen en haar armen als vleugels gebruiken, ze had van deze piste niet af moeten gaan.

@Sven, natuurlijk moet je het eens een keer proberen, maar ik zie te vaak mensen die denken: ach dat zal nog wel meevallen (vaak na een paar lessen waarin ze het vast en zeker aardig hebben gedaan op blauw ofzo) maar als ze dan eenmaal de eerste meters op zwart staan ze helemaal verkrampen, alles vergeten wat ze hebben geleerd, dus inderdaad de armen wijd als vleugels e.d.

  1. Niets gebroken? Goed.
  2. Geen helm op? Niet goed. Zo’n stom valletje heb’k al fouter weten gaan (hoofdwonde).
  3. Hopelijk is’t besef gekomen dat wat les geen slechte investering zou zijn…

Ach kan de besten overkomen.
Maar zolang er geen gewonden zijn kun je later om dit soort filmmateriaal lachen.

Haha, ik heb een soortgelijk filmpje. M’n vader is aan het filmen met de camera gewoon in z’n handen. Ging niet helemaal zoals hij in gedachten had, maar leverde een mooi filmpje op :)

Voor de crash, even doorspoelen naar 1:14

Meestal niet zo’n succes om iemand te volgen met de camera in de handen haha… Mooi filmpje :)

Goan mit d'n kroam

Niet relaxed zo’n lange val, gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden. Het weglijden van haar dalski gaat zo geleidelijk, het lijkt haast alsof ze denkt ‘weet je wat, ik ga er ff bij zitten misschien dat dat wat makkelijker gaat’.
Leuk voor haar verjaardag: een helm.

Volgens mij is dat de nr 11 naar Brixen, zit een klein stukje zwart in.!

Ben ooit in Colorado op Copper Mountain eens gevallen op een double black diamond piste. Ik skiede traag maar geleed weg op ijzige piste. 1 ski ging meteen uit en bleef gelukkig vaststeken. Ikzelf bleef glijden want het was supersteil en ijzig. Ik heb tijdens het glijden mijn andere ski los gemaakt en ben daarmee beginnen hakken in de sneeuw tot ik diep genoeg zat om tot stilstand te komen. Daarna nog te voet weer naar boven om de ander lat te gaan halen. Die dubbel zwarte diamant pistes zijn echt wel dubbel zwart…

Wel vermakelijk, al die uiteenlopende reacties.
Zo’n stukje zwart kun je altijd es uitproberen, dan weet je ten minste wat het is. En gewoon vallen, ook op een zwarte piste. overkomt meer skiërs en is in de meeste gevallen ook al helemaal niet erg. Zeker niet met zo’n snelheid en op dit soort sneeuw. En het zou wel héél bijzonder zijn als je in zo’n situatie echt die helm nodig had.

Leuk om gewoon zo’n filmpje te posten !

Degene die nooit vallen, leren nooit goed skien.

@Steven

Yeah right! Tijdens een val op een steile, ijzige piste even je ski losmaken om ermee in de sneeuw te hakken om je zelf tot stilstand te brengen?! Tenzij je spiderman heet lijkt me dit fysiek onmogelijk.

Volgens mij is dat de nr 11 naar Brixen, zit een klein stukje zwart in.!

anoniem op 12 mrt. 2012 20:34

klopt… rest is rood… Maar middenstuk is zwart inderdaad. Vandaar dat we het er toch even op waagden.

Goan mit d'n kroam

Volgens mij is dat de nr 11 naar Brixen, zit een klein stukje zwart in.!

anoniem op 12 mrt. 2012 20:34

potentieel voor een nieuw topic "welke piste is dit? " :)

Ben ooit in Colorado op Copper Mountain eens gevallen op een double black diamond piste. Ik skiede traag maar geleed weg op ijzige piste. 1 ski ging meteen uit en bleef gelukkig vaststeken. Ikzelf bleef glijden want het was supersteil en ijzig. Ik heb tijdens het glijden mijn andere ski los gemaakt en ben daarmee beginnen hakken in de sneeuw tot ik diep genoeg zat om tot stilstand te komen. Daarna nog te voet weer naar boven om de ander lat te gaan halen. Die dubbel zwarte diamant pistes zijn echt wel dubbel zwart…

Steven op 12 mrt. 2012 20:56

Mooi praatje maar bij double black diamond gaat je dat niet lukken hoor!

En het zou wel héél bijzonder zijn als je in zo’n situatie echt die helm nodig had.

jaap op 12 mrt. 2012 22:16
  1. lichaam valt naar de stokken toe … met wat tegenslag een stevige blauwe plek.
  2. ski die open valt met die glijrichting, die kan overal naartoe springen. Zoiets heeft mij één gebroken neus opgeleverd. Een helm had dat niet voorkomen, maar een paar cm hoger (goggle) of opzij (zijkant helm) en het had er anders uitgezien.

Plaats een reactie