SkiTV: De mannen van Nipwitz in Sarajevo

Van 1992 tot 1996 werd Sarajevo belegerd vanuit de omliggende bergen door troepen van het Joegoslavische Volksleger in de Bosnische Oorlog en werden naar schatting 12.000 mensen gedood en 50.000 mensen gewond. De bewoners leefden drie jaren zonder elektriciteit, verwarming, water en medische zorg, en er was een voortdurend gebrek aan voedsel. Je op straat begeven, was je blootstellen aan sluipschutters. Het was het meest destructieve conflict in Europa sinds de Tweede Wereldoorlog.

In februari 2012 was de hoofdstad van Bosnië Herzegovina een uitstekende poederbestemming voor het team van Nipwitz. Voor mij persoonlijk is dit de mooiste skifilm van dit jaar:

Nipwitz bestaat uit 4 man, die kunst van het urban skiën tot in de perfectie beheersen. Of het nu adembenemende stunts zijn op een autokerkhof, een stadspark of een havengebied, ze draaien hun ski’s er niet voor om:

Iedere video is weer om te smullen. En het blijkt dat met ultrashortski’s :) zelfs geschaatst kan worden. Voor mij als schaatser een ‘must have item’:

Mocht je zelf nog aspiraties hebben om je te bekwamen in het urban skiën, dan verwijs ik je graag door naar het volgende topic met instructievideo. En Martijnski heeft hier een leuk fotoverslag van zijn stunt geplaatst.
https://www.wintersport.nl/forum/topic/27939

Al zou het niet mijn sport zijn… Echt ongelofelijk wat die gasten kunnen!

Waar ik normaal gesproken niet heel warm wordt van urban snowboarden/skieen zien me dit toch wel even pracht beelden zeg! Dank voor het delen!

Stelletje Nitwits (die Finnen kunnen ook niet spellen).

Ik geloof dat Geert Wilders voor mensen die zich niet aan willen passen vast nog wel een oplossing heeft. Als hij dit ziet springt spontaan z’n kapsel uit de plooi.

Kunnen we niet een centraal Nipwitz meldpunt maken waar dit soort urban molest parties gemeld kunnen worden?

Op de keper beschouwt heb je helemaal gelijk Martijnski. Het molesteren van de urbane omgeving zit er diep in bij deze jongens. Wie weet welke verderfelijke invloed ze hebben op onze jeugd.

Harry (Winterberg) is in zijn vrije tijd statenlid van de Meeuwenpartij in Brabant. Ik zal hem even twitteren of hij aan Geert wil vragen een meldpuntje op te zetten.

Plaats een reactie