Wielrentopic

Evenepoel 😲

Morzel op 3 aug 2019 17:30

Daar gaan we meer van zien ,-)

Pino op 3 aug 2019 17:32

Het schijnt dat ie beter is dan Merckx

Click. Click. Peace

Evenepoel 😲

Morzel op 3 aug 2019 17:30

Daar gaan we meer van zien ,-)

Pino op 3 aug 2019 17:32

Het schijnt dat ie beter is dan Merckx

Rogier op 3 aug 2019 20:32

Hebben ze dan al tegen elkaar gereden?

Beter dan Merckx is onmogelijk. Maar we gaan er plezier aan beleven.
Hopelijk staat er een beter hoofd op dan bij Frank Vandenbroucke.

Evenepoel 😲

Morzel op 3 aug 2019 17:30

Daar gaan we meer van zien ,-)

Pino op 3 aug 2019 17:32

Het schijnt dat ie beter is dan Merckx

Rogier op 3 aug 2019 20:32

Hebben ze dan al tegen elkaar gereden?

Pino op 3 aug 2019 20:36

Als ze nu tegen elkaar gaan rijden zet ik m’n geld op Evenepoel … ;-)

Click. Click. Peace

Hij gaat NU toch al tijdelijk in Monaco wonen, dus met dat geld (van hem) komt 't wel goed.😉👌👍

Hij stopt zelfs zijn relatie met zijn vriendin om zich volledig te focussen op 't wielrennen, van motivatie gesproken.💪

Born to run. B.S.

Zou dit bij evenepoel ook gebeurd zijn?

null

Born to Ride

Maar wat zou er dan in die ketel gezeten hebben?

Click. Click. Peace

Hetzelfde als wat MvdP drinkt, denk ik. 😜😁

Born to run. B.S.

Maar wat zou er dan in die ketel gezeten hebben?

Rogier op 4 aug 2019 11:57

Toverdrank, tiens. 🤓

Bla, bla, bla.

Maar wat zou er dan in die ketel gezeten hebben?

Rogier op 4 aug 2019 11:57

Ik vermoed toverdrank net als bij Obelix. Als je zoveel tientallen procenten beter bent dan je leeftijdsgenoten begint het wel bijna bovennatuurlijk te lijken net als bij Obelix. Vergelijken met MvdP is natuurlijk de grootste onzin die je kan bedenken die is aantal jaren ouder wat in het wielrennen een enorm verschil in kracht en koershardheid is normaal gesproken. Hij zal als Belg ook niet een paar jaar ouder zijn dan er in zijn paspoort staat zoals bij sporters uit bepaalde Afrikaanse en zuid Amerikaanse landen wel eens het geval is waardoor ze soms op extreem jonge leeftijd al extreem goed lijken maar dan op hun 30e al weer klaar zijn omdat ze te oud zijn en niet meer mee kunnen.

Born to Ride

En dat zonder veldrijder te zijn, het moet niet gekker worden.

En dat zonder veldrijder te zijn, het moet niet gekker worden.

Pino op 4 aug 2019 18:34

We deden vast ook geen andere veldrijders mee. 😁😁

BTW weer 2 mooie overwinningen van MvdP dit weekend. Het lijkt zo gemakkelijk zoals hij weg rijdt bij de concurrentie.

Übung macht den meister!!!

@Matthias123

Vergelijken met MvdP is natuurlijk de grootste onzin die je kan bedenken die is aantal jaren ouder wat in het wielrennen een enorm verschil in kracht en koershardheid is normaal gesproken

Vgl met Merckx niet dan ???

Born to run. B.S.

Ik denk dat elke vergelijking als renners nog in hun carrière zijn een beetje mank gaat. Laat iedereen gewoon lekker fietsen en z’n eigen carrière maken.

Een ding is zeker. Te vroeg vergeleken worden met toppers heeft nog nooit iemand goed gedaan.

Andere dingetje waar twitter loos op ging. Armstrong had gezegd dat Bernal wel eens zijn record kon verbreken. Nu is de vraag, heeft Bernal dat volgens jullie al gedaan? Of moet ie er dan nog 7 bij winnen?

Click. Click. Peace

Andere dingetje waar twitter loos op ging. Armstrong had gezegd dat Bernal wel eens zijn record kon verbreken. Nu is de vraag, heeft Bernal dat volgens jullie al gedaan? Of moet ie er dan nog 7 bij winnen?

Rogier op 4 aug 2019 20:58

Herschrijven van de geschiedenis is kwalijk. Wie heeft er toen dan wel gewonnen?

Armstrong in elk geval niet, die oplichter.

Net als de 10 oplichters achter hem? (En Merckx heeft ook doping gebruikt, ook een oplichter)

Click. Click. Peace

Als je vindt dat Amstrong zijn Tourzeges mag behouden, is er in mijn ogen een steekje aan je los. Let wel: in mijn ogen.

ik vind vooral dat er absoluut niet gelijk wordt omgesprongen met dopingzondaars in het wielrennen. Virenque is ere gast bij de tour (net als Hinault en Merckx en vele anderen die niet alleen op pasta en biefstuk reden) en Armstrong wordt verketterd…

Click. Click. Peace

Dat is zeker waar.

Dat maakt het bedrog van Armstrong echter niet kleiner.

Armstrong is voor mij nog altijd de grootste tourwinnaar. Alle tourwinnaars tussen pak hem beet 10 en 40 jaar geleden reden met doping. En ook voor winnaars in de laatste 10 jaar durf ik mijn handen niet in het vuur te steken. Wanneer je Armstrong verketterd, moet je ze allemaal verketteren. Ze gebruikten allemaal net zo hard. Armstrong werd als zondebok gekozen terwijl de rest de hemel in wordt geprezen. Al die Belgen die evenepoel dus met Merckx vergelijken, ik hoop niet dat ze ook het middelengebruik vergelijken.

Wat ik het meest schadelijk voor de wielersport vind is dat Armstrong dus de zondebok is geworden en veel andere bewezen gebruikers nog altijd als icoon van de sport worden gezien en deels nog hoge functies hebben in het huidige wielrennen. Er zijn nog altijd een aantal ploegleiders en ploegbazen die al in die functie zaten tijdens de hoogtijdagen van het dopinggebruik. Daardoor blijven toch een aantal ploegen de schijn tegen hebben, zeker wanneer de presentatiecurves afwijken van het gemiddelde met bijvoorbeeld renners die gewoon het hele seizoen, eigenlijk zonder rustperiode, top zijn.

Born to Ride

@matthias123 Kijk we kunnen het ook eens zijn ;-)
Of wat te denken van wielrenners die tegenwoordig harder rijden dan in de periode dat ze bewezen doping hebben gebruikt… Was het toen wel hele slechte doping. Iedereen weet wel over wie ik het heb… ;-)

Click. Click. Peace

Armstrong heeft mensen kapot gemaakt die tegen hem waagden op te staan.
Armstrong heeft onder ede gelogen.
Jarenlang mensen neergesabeld.
En hij heeft er nul spijt van. Sterker nog, hij zou het wéér doen.
https://olympics.nbcsports.com/2019/05/23/lance-armstrong-ne…
De man is een psychopaat.

@matthias123 Kijk we kunnen het ook eens zijn ;-)
Of wat te denken van wielrenners die tegenwoordig harder rijden dan in de periode dat ze bewezen doping hebben gebruikt… Was het toen wel hele slechte doping. Iedereen weet wel over wie ik het heb… ;-)

Rogier op 5 aug 2019 09:13

En daarom zwemmen ze tegenwoordig harder dan de Oostduitsers met hun doping?
En daarom staat het huidige wereldrecord op de 100m dik onder de tijd van dopingzondaar Ben Johnson?
Of gebruiken die ook allemaal doping?

*bericht bewerkt door DrPhil op 05 aug 2019 09:30

@DrPhil Misschien (zijn woord tegen die van de anderen die hier ook niet bepaald slechter van zijn geworden van deze strijd), maar daarvoor zou hij via gewone rechtspraak aangepakt moeten worden. En niet via een sporttribunaal. Winnaars in dit soort sporten zijn zelden echt leuke mensen. Armstrong heeft dit tot het extreme doorgezet. Maar een kltk zijn is geen reden om iemand z’n tourzeges af te nemen, toch?

Doping natuurlijk wel, maar dan wel bij iedereen…

Dit vind ik wel een aardig stuk over doping / armtrong en de strijd tegen doping. https://www.nrc.nl/nieuws/2013/07/13/tim-krabbe-die-bestaan-…

Click. Click. Peace

@matthias123 Kijk we kunnen het ook eens zijn ;-)

Of wat te denken van wielrenners die tegenwoordig harder rijden dan in de periode dat ze bewezen doping hebben gebruikt… Was het toen wel hele slechte doping. Iedereen weet wel over wie ik het heb… ;-)

Rogier op 5 aug 2019 09:13

En daarom zwemmen ze tegenwoordig harder dan de Oostduitsers met hun doping?
En daarom staat het huidige wereldrecord op de 100m dik onder de tijd van dopingzondaar Ben Johnson?
Of gebruiken die ook allemaal doping?

DrPhil op 5 aug 2019 09:29

Ik heb het over dezelfde persoon: Valverde. Hij rijdt nu sneller dan toen hij op doping reed. En verder steek ik voor geen enkele topsport mijn handen in het vuur. Geen enkele. Al zie ik hoeveel er geslikt wordt in amateursporten…

Click. Click. Peace

@Rogier Movistar is inderdaad 1 van de ploegen die ik bedoel. De ploeg is een paar keer van naam veranderd, maar de omkadering is in grote lijnen gelijk gebleven. Maar over het systematische dopinggebruik van het toenmalige Banesto bestaat natuurlijk geen enkele twijfel meer. Het Quick-step van Lefevre is wat dat betreft ook zo’n ploeg die nog altijd de schijn tegen hebben. Daar is ook bijna de hele omkadering nog van het oude stempel met de historie bij Mapei. In 2007 is er zelfs een hoop doping gevonden bij veel renners en ploegleiders van quick step. Ik weet ook nog wel zeker dat er tegenwoordig nog steeds doping wordt gebruikt in het wielerpeloton, al denk ik wel dat het wielrennen tegenwoordig schoner is dan veel andere sporten, het wielrennen ligt tegenwoordig enorm onder een vergrootglas wat dat betreft terwijl er in andere sporten nauwelijk controles zijn, waardoor ik denk dat het wielrennen tegenwoordig relatief schoon is.

Born to Ride

@Matthias123 Mee eens! Ik heb ook het idee dat het schoner wordt: Ook de renners die ik schoner acht dan de rest lijken dat ook vaak te zijn. Ze blijven minder lang op de top. Zakken er vaker doorheen, plaatsen geen extreme demarrages (worden op social dan wel voor saai uitgemaakt). Sprinters die niet opeens kunnen klimmen etc etc…

Click. Click. Peace

En ondertussen legt een vrouw al die mannen met baarden er op in de Transcontinental!
Go Fiona!

Plaats een reactie