Wielrentopic

@Birdheart Qua medische beslissingen heb ik Sunweb niet zo hoog staan… dan mogen ze zogenaamd wel ontzettend schoon zijn (zoals ze zich graag voordoen) maar dit is ook niet gezond…

Tsja aanvallen om daarna op 8 minuten gereden te worden vind ik niet zoveel zeggen eerlijk gezegd… dan zijn de jongens van wanty ook wel heel goed bezig ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier mee eens, maar als je de ziekte dagen van Quintana weg streept dan valt dat terugvallen ontzettend mee. Deze Vuelta althans. Zie hem normaal geen GT meer winnen, zonder dat er voor hem renners wegvallen oid.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ze hebben allebei toch weer ingeleverd gisteren, Kelderman helemaal, Quintana kon het nog binnen de perken houden. Zaterdag verliest hij nog wat denk ik, tov van Roglic en Valverde toch.
Maar eerst kijken wat we vandaag weer krijgen.

yep ik had het helemaal mis ;-)

Click. Click. Peace

Oei, hier gaat movistar geen vrienden mee maken. Ik moet zeggen dat ik niet gezien heb op welk moment ze zijn gaan rijden. Maar als ze gaan rijden direct nadat roglic gevallen is vind ik het op zen zachtst niet erg netjes.

Over de andere koers, Vd Poel wint weer. Mooie reactie van Trentin tijdens de sprint en terwijl hij over de finish komt.

https://twitter.com/TourofBritain/status/1172516616741031936…

Over de andere koers, Vd Poel wint weer. Mooie reactie van Trentin tijdens de sprint en terwijl hij over de finish komt.

https://twitter.com/TourofBritain/status/1172516616741031936…

Michaelh op 13 sep 2019 16:40

Wat kan die gast diep gaan zeg. Maar zelden dat je iemand zo over de finish ziet komen.

Übung macht den meister!!!

Zeg het maar: keiharde wedstrijd groot gelijk wat movistar doet. Moet je maar op je fiets blijven zitten!

Of

Dit kan echt niet onsportief gebruik maken van ongeluk van een ander?

Click. Click. Peace

Het is een keiharde wedstrijd maar het ligt er ook wel een beetje aan hoe het gebeurd. Neem bijvoorbeeld de val van Kruiswijk in de Giro tegen de beruchte sneeuwmuur, die was mede veroorzaakt doordat hij immens onder druk werd gezet door Nibali destijds.

Dat is een ander verhaal dan dat het halve peloton in de kreukels ligt omdat een wegversmalling slecht is aangegeven. Laat iedereen dan gewoon even aansluiten, dan kan je daarna boel onder druk zetten en kijken of iedereen er aan blijft hangen.

Born to Ride

Mee eens! Hoe jammer ik het ook vond in de giro was dat z n eigen schuld…

Click. Click. Peace

Idd gewoon een stuurfout destijds. Maar hij stond toen zeker niet onder druk van nibali. Bergop was hij toen veruit de sterkste. Afdalen is een ander verhaal bij Kruiswijk.

Idd gewoon een stuurfout destijds. Maar hij stond toen zeker niet onder druk van nibali. Bergop was hij toen veruit de sterkste. Afdalen is een ander verhaal bij Kruiswijk.

DrPhil op 13 sep 2019 18:17

In die afdaling waar het mis ging had Nibali toen al een klein gaatje te pakken. De druk stond er we degelijk vol op op dat moment. iedereen weet ook dat Nibali flink wat tijd kan pakken in de afdaling als hij eenmaal echt los is.

Born to Ride

Stuurfoutje? Geen warm Jack aangetrokken. Geen zonnebril op. Ik zie dat als twee grove fouten. En daar betaal je direct voor…

Click. Click. Peace

Dan nog mis ik wel het respect in het peloton tegenwoordig.
In de tijd van Indurain, Virenque, Armstrong, Ulrich etc had je nog wel wat leiders die op zo’n moment het koersen even stil legden.
Toen Ulrich uit de bocht vloog wachte Armstrong netjes en kan me nog een wedstrijd herinneren waarbij Armstrong een andere vluchter op zo’n moment terughaalde en even liet weten dat dat geen stijl was

Ah ja, die zachtaardige, inspirerende, faire leider Armstrong. ;)

Ah ja, die zachtaardige, inspirerende, faire leider Armstrong. ;)

GiGi op 13 sep 2019 18:39

Iig. niet minder fair dan de rest. Een groots renner in mijn ogen.
Maar we dwalen af.
Die gasten rijden allemaal met oortjes rond en weten precies wat er allemaal in het peloton gebeurt. Als zoiets halverwege de koers is dan is het wel zo netjes om even te wachten.
Ben je in de laatste km’s of laatste afdaling richting de finish dan is het jammer maar helaas.
M.a.w. word er volle bak gereden op moment van de valpartij dan word er meestal doorgereden. Is dit niet het geval dan word er gewacht.

Übung macht den meister!!!

Het is meer zo aanval al bezig: rij lekker door… maar aanvallen na een valpartij (Valverde zat bij de val achter roglic) is not done…

Click. Click. Peace

Ah ja, die zachtaardige, inspirerende, faire leider Armstrong. ;)

GiGi op 13 sep 2019 18:39

Daar moest ik zowaar heel hard om lachen 😂

Het is meer zo aanval al bezig: rij lekker door… maar aanvallen na een valpartij (Valverde zat bij de val achter roglic) is not done…

Rogier op 13 sep 2019 19:11

Hebben ze in de afgelopen Tour in een waaieretappe ook niet gebruikt van pech van Valverde(?) ?

Was dat niet landa? En dat was volgens mij aan eind van etappe… en hij viel in zn eentje toen.

En verder: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120821_165

Click. Click. Peace

6 jaar geleden was het met Valverde op de grond:

“Als je merkt dat zoveel renners gevallen zijn, heb je tenminste de sportiviteit om te wachten op de jongens die tegen de grond gegaan zijn’, vond ook Movistar-manager Unzue.”

Click. Click. Peace

Kan alleen deze vinden, maar die bedoel ik niet.
Wel Valverde.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/belkin-glundert…
Tour 2013. Maar toen waren ze al het rijden.
Nog even verder zoeken

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 sep 2019 19:27

Ik denk toch dat het die was.

Movistar moest wachten van de organisatie.
Ze mochten niet verder rijden. Daarom ook dat Valverde op de commentaren en vragen waarom stoppen tijdens de koers van renners zijn schouders op haalden. Simpel keuze van jury.

En dat is absoluut een schande. De jury heeft dit niet te beslissen. De renners mogen rijden, of het eerlijk/netjes is, is in mijn reactie een andere discussie. Ze laten auto's ertussen daar waar het niet mag. Ze laten stayeren toe. En plakbidonnetjes om alles bij elkaar te krijgen.
Per direct de jury schorsen voor koersvervalsing. En een boete voor het opzettelijk negeren van de officiële regels.

*bericht bewerkt door Birdheart op 13 sep 2019 19:35

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Heb je daar bewijs/bron van? Ik heb dit nergens gelezen?

Click. Click. Peace

@Rogier dat van de plakbidonnetjes en de auto's was duidelijk in beeld. Dus dat zal je wel niet bedoelen.
Dat ze het toelaten is ergens te begrijpen, en ik zou in deze met roglic (rode trui) achterop als jury misschien ook wat de andere kant op hebben gekeken. Maar het mag gewoon niet.
Wat wel mag is het spontaan versnellen om iemand op achterstand te rijden. Als dat netjes is… is weer wat anders. Al zal je dan bij iedere valpartij moeten onthouden met rijden, anders is het ook niet eerlijk.

Deze tweet van reporter ter plaatse suggereert in ieder geval dat movistar dat als aanleiding zag om te stoppen.

Movistar DS Arrieta just told RTVE that the UCI was allowing the gapped riders to pace back behind the team cars, so Movistar then slowed down at the front … Arrieta also said the team had prepared to attack in the crosswinds before the crash

Maar ik moet eerlijk zijn ik las alleen de Nederlandse vertaling waar ik mijn mening op stoelde. En daar staat dat de jury dat gezegd had. Was vergeten de tweet zelf te lezen, en dan staat er nergens dat de jury dat tegen movistar gezegd heeft. Dus neem ik wat dat deel betreft mijn woorden terug.

*bericht bewerkt door Birdheart op 13 sep 2019 20:17

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Er is een verschil van op een bepaald moment aanvallen of aanvallen duidelijk NA een val. Valverde reed links achter Roglic toen ze vielen, dus hun excuus van Movistar dat ze uren hadden gepraat om op precies dit punt aan te vallen is gewoon lariekoek, of wilden ze samen met Jumbo aanvallen :-) (sowieso geloof ik niet dat ze uren over tactiek praten in dat team, maar dat is een ander verhaal ;-) )

Aanvallen is geen probleem. Maar duidelijk keihard versnellen terwijl je belangrijkste concurenten zijn gevallen is wat anders. Het probleem is dat het geen duidelijke zwart/wit keuzes zijn. Maar wat ze vandaag deden was wat mij betreft wel heel duidelijk onsportief. En dat laat de rest van het peleton (ook die te winnen hadden van deze val) ook duidelijk weten…

Trouwens blij dat het voor Martin ‘slechts’ een hoofdwond is en geen zware breuken. Iemand gelezen wat er precies met Gesink (moest verzorgt worden door medische auto) aan de hand was/is?

Click. Click. Peace

Kan alleen deze vinden, maar die bedoel ik niet.
Wel Valverde.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/belkin-glundert…
Tour 2013. Maar toen waren ze al het rijden.
Nog even verder zoeken

DrPhil op 13 sep 2019 19:26

Het grote verschil met toen was dat toen net 2 minuten nadat ze de boel op de kant hadden gezet Valverde lek reed. Totaal niet vergelijkbaar met deze situatie.

Born to Ride

Precies en dan is het part of the game, dat vind ik bij lek rijden sowieso… eerlijk gezegd.
Plus reed toen Movistar niet expres een spiegel van Belkin kapot bij een inhaal actie… wat ik ook niet van grote sportiviteit vind :-)

*bericht bewerkt door Rogier op 13 sep 2019 21:44

Click. Click. Peace

3 Jumbo renners eindigden vandaag bij de allerlaatste. Duidelijk sparen voor de allesbeslissende dag van morgen.

Hen48

Plaats een reactie