Wielrentopic

Trouwens blij dat het voor Martin 'slechts' een hoofdwond is en geen zware breuken. Iemand gelezen wat er precies met Gesink (moest verzorgt worden door medische auto) aan de hand was/is?

Rogier op 13 sep 2019 21:01

Volgens Wielerflits het volgende: Robert Gesink (Jumbo-Visma) – Verwondingen aan knie en linkerarm. Zorg toegediend tijdens de koers.
Hier de overige ellende tijdens de koers: https://www.wielerflits.nl/nieuws/vuelta-2019-medisch-bullet…

Hier ook nog wat beelden van het ongeval.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/vuelta-2019-beelden-van-va…

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 13 sep 2019 22:22

Übung macht den meister!!!

@Rogier, ik geloof ook niet dat movistar er veel vooraf van gezegd heeft in de bus. Hoogsens dat er een kans bestaat dat er waaiers getrokken kunnen worden.
Nu het meer een ploeg van opportuniteiten is, is wel te verwachten dat als ze merken dat bv DQS gaat rijden voor waaiers dat ze er als de kippen bij zijn om vooraan mee te helpen.

Wielrennen is alleen geen jury sport. En moet het ook niet gaan worden. In het juryrapport zijn gisteren 0 boetes uitgedeeld, daar waar er normaal om de kleinste dingen boetes worden uitgedeeld. En dan gaat daar een pak niet eens over wielrennen maar over het milieu.
Een jury moet niet voor het peloton gaan beslissen wanneer en waar ze moeten wachten, op een valpartij. Dat is niet alleen tegen de regels ook nog eens tegen de geest van de sport.

Stel morgen valt Quintana/lopez/pogacar of een andere klassementsrenner op 65km van het einde, jumbo trekt harder door omdat ze daar sowieso wilde doortrekken. Dan kunnen ze nu niet anders dan de koers lam leggen en hem laten terugkeren. Terwijl die beslissing bij de renners moet liggen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Maar die keuze lag gisteren toch ook bij de renners. Alles wat jii zegt komt via movistar en de jury heeft daar niets over gezegd. En laat ik movistar gewoon niet vertrouwen ;-)

Er wordt veel vaker een oogje dicht geknepen bij stayeren en bidonplakken na ongelukken

Click. Click. Peace

@Rogier Het juryrapport en boetes komen van de jury en niet van movistar😉
Ze hadden voor andere plak en weggegooide bidonnetjes buiten de val wel boetes kunnen geven. Maar dat kan niet als je het elders in de rit wel toelaat.
Dat ze een oogje dichtknijpen met stayeren snap ik en is nog te begrijpen ook.

Ik vond het tijdens de koers al een bizar gezicht zoals de meeste ploegleiders reden na de val. En vroeg me af waarom ze zo massaal deden. Want op deze manier riskeren ze heel veel boetes/uitsluiting, astana reed op een gegeven moment op zulks een wijze dat de volgauto uit koers had genomen kunnen worden. Zelfde gold later voor jumbo bij de aansluiting bij de kop.
Sunweb liet niet alleen stayeren toe, maar ging er echt voor rijden.
En zo waren er best wat incidenten die als koersvervalsing gelden, en gevaarlijk waren. Van dien aard dat ik tijdens de koers zoiets had van, dit gaat een hoop ellende opleveren morgen als auto’s achteraan worden geplaatst, ploegleiders dagje niet mee rijden etc. Voor mij was het dus onbegrijpelijk dat er zo gereden werd.

De jury heeft hier dus niet alleen de koers van gisteren vervalst. Maar ook van vandaag. Als gisteren gevaarlijke situaties laten ontstaan.
Totaal onnodig als ze de regels gevolgd hadden.

Want…
Wat ze wel hadden mogen(en moeten) doen , toen het gevaarlijk werd met de auto’s ertussen en de wonden verzorgen. Was een jury auto voor het peloton en de kopgroep laten rijden met een rode vlag. Dan kan iedereen veilig terugkeren in de koers en wordt er pas gereden nadat iedereen verzorgt is. Dan mogen de auto’s er ook tussen om te verzorgen, materiaal controleren, bevoorraden etc… en de renners weten dan dat ze rustig en veilig zonder risico’s terug komen in het peloton.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat ik bedoel is dat deze aantijgingen dat de jury het openlijk toeliet komt puur van movistar. En na valpartijen wordt dit eigenlijk altijd toegelaten. Ik zie het probleem niet zo.

Die rode vlag zou wat mij betreft een veel beter idee zijn iig een soort safetycar a la F1 :-) maar bij welk type vallen doe je dit?

Click. Click. Peace

Dat klopt dat komt van movistar alleen en geen andere ploeg.

En die rode vlag mag al jaren en ook bij welke gevallen dit mag gebeuren is al ruim omschreven in de regels. Alleen sommige zijn erg intrepatie gevoelig.
Bij verhindering bij spoorwegovergangen mag dit.
Bij valpartijen met veel (in de zin van personen) lichamelijke schades.
Bij valpartijen waarna alle ambulances in dienst bezet of bezig zijn.
Wanneer er chaos ontstaat met volgauto’s en de veiligheid in het geding komt(gisteren dus)
En er zijn wel meer situaties wanneer dit zonder meer mag.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

De volgwagens hadden geen opdracht gekregen om barrage te maken dus hoefden ze niet verplicht aan de kant te gaan. Dat zal ook nog een reden wezen dat ze niet bestraft worden. Wanneer de jury namelijk opdracht geeft barrage te maken moet je als ploegleiders wagen verplicht aan de kant.

Born to Ride

The Movistar Team would like to apologise for the events that happened during today’s #LaVuelta19  stage. Our way of proceeding followed exclusively the strategy we had outlined before the race, and was in no way a means of taking advantage of our rivals’ crashes.

Ze hebben doorgereden en waren in hun recht. Of het netjes was is een andere vraag maar dat er zoveel gezeikt wordt op Movistar is er ook over.

@drphil dat geloof ik dus niet al zie je waar Valverde zat voor de val

Click. Click. Peace

Ik heb alleen hun excuses op Twitter geplakt.
https://twitter.com/movistar_team/status/1172607452577193986…

Ze hadden eerst een ander verhaal:
Van onsportief gedrag wilde de sportdirecteur van Movistar, José Luis Arrieta, na afloop van de etappe niets weten. “We hadden vooraf een tactisch plan uitgestippeld en de bedoeling was om aan te vallen op de plek waar we dat hebben gedaan.”

Persoonlijk vind ik dat het wel of niet rijden vanuit de renners moet komen en niet vanuit de jury, maar zoals ik al aangaf mis ik renners met persoonlijkheden die een peloton kunnen leiden (misschien Sagan heeft het nog een beetje).
Wel eens dat ze wel eens beter mogen optreden tegen stayeren en bidonnetje pakken. Misschien een vaste jury tijdens alle World tour wedstrijden ipv jury’s vanuit de organisatie/land. Gewoon consequenter aanpakken. Alle team auto’s voorzien van een dashcam (meeste hebben het al) zodat van daaruit ook continue overzicht is wat er gebeurt en je alla de VAR achteraf kan bestraffen.

Gewoon gelul wat Movistar doet. Ze zaten voor de val redelijk ver naar achter in het peloton. Alle Movistars zaten zelfs achter de val. Dan kan je mij niet wijsmaken dat ze willen aanvallen op dat moment. En die excuses worden ook gelijk gevolgd door een maar…

Born to Ride

@drphil dat geloof ik dus niet al zie je waar Valverde zat voor de val

Rogier op 14 sep 2019 12:25

Wat had Movistar dan naar buiten moeten brengen?
“We zagen Roglic op de grond liggen dus zijn er vol vandoor gegaan. Als we het bergop niet kunnen winnen dan maar op deze manier. Helaas heeft de jury geen barrage gemaakt en had onze meesterlijke ontsnapping geen kans van slagen.”

Übung macht den meister!!!

Het enige wat movistar probeert door die excuus is nog een beetje respect te houden in het peloton, die jongens hebben geen vrienden meer… En vrienden heb je hard nodig.

Verder waren er gisteren genoeg jongens (vooral quickstep) die movistar vroegen te wachten.

*bericht bewerkt door Rogier op 14 sep 2019 15:13

Click. Click. Peace

@RFKANGOO

Als ze niets ZINNIG te zeggen hebben moeten ze zwijgen maar geen onzin verkopen.

Born to run. B.S.

@Rogier

hart??? Met een “hart” voor de wielersport. 😉

Born to run. B.S.

@RFKANGOO Zeg of niets of zeg we wilden gewoon deze kans pakken… zoiets. Maar liegen lijkt mij nooit handig… jouw stelling klinkt wel erg plausibel trouwens ;-)

@dan58 precies

Click. Click. Peace

@Rogier

hart??? Met een “hart” voor de wielersport. 😉

dan58 op 14 sep 2019 15:12

oeps :-)

Click. Click. Peace

@RFKANGOO

Als ze niets ZINNIG te zeggen hebben moeten ze zwijgen maar geen onzin verkopen.

dan58 op 14 sep 2019 15:10

Als ze niks hadden gezegd had het ook niet goed geweest. Dit valt door Movistar niet meer recht te lullen.

Übung macht den meister!!!

Movistar wat een tactiek weer vandaag… zo heb je toch geen concurrenten meer nodig…

*bericht bewerkt door Rogier op 14 sep 2019 17:38

Click. Click. Peace

Movistar wat een tactiek weer vandaag… zo heb je toch geen concurrenten meer nodig…

Rogier op 14 sep 2019 17:37

Heb vandaag helaas niet kunnen kijken. Durfde ze niet meer aan te vallen?

Übung macht den meister!!!

Mwah… Quintana die z’n 3 plek kwijt raakt ongeveer dankzij Valverde…

Click. Click. Peace

Wisten jullie overigens dat Pogacar ook een cyclocrosser is?

Mwah… Quintana die z’n 3 plek kwijt raakt ongeveer dankzij Valverde…

Rogier op 14 sep 2019 20:29

Quintana is volgend seizoen toch weg bij Movistar, mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn 😉.

Wisten jullie overigens dat Pogacar ook een cyclocrosser is?

Pino op 15 sep 2019 09:36

Geen schansspringer?

Click. Click. Peace

Mwah… Quintana die z'n 3 plek kwijt raakt ongeveer dankzij Valverde…

Rogier op 14 sep 2019 20:29

Quintana is volgend seizoen toch weg bij Movistar, mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn 😉.

Morzel op 15 sep 2019 12:27

Als dit soort tactieken daar een bewijs voor is dan bestaat Movistar volgend jaar helemaal niet meer ;-) Ik begrijp niet dat ze niet hebben gevochten voor de 2-3, ze hadden twee podiumplekken kunnen hebben. Alhoewel ik het podium zo stukken leuker vind…

*bericht bewerkt door Rogier op 15 sep 2019 14:15

Click. Click. Peace

Leuk toch, die anarchie bij Movistar?

Mwah… Quintana die z’n 3 plek kwijt raakt ongeveer dankzij Valverde…

Rogier op 14 sep 2019 20:29

Quintana is volgend seizoen toch weg bij Movistar, mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn 😉.

Morzel op 15 sep 2019 12:27

Waarom laten ze Soler (met uitzicht op etappe winst) terug zakken om Quintana te helpen?

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie