Wielrentopic

Echt stevig, met een paar heel steile stukken op het eind. Lastiger dan Ventoux of Galibier schat ik. Je ziet fraai wat de wintersport aan het landschap verknalt. De Granon van de achterkant is een stuk fraaier.

De granon is een van mijn favorieten!

Click. Click. Peace

De granon is een van mijn favorieten!

Rogier op 22 mrt 2020 16:44

Al eens gedaan vanaf Val des Prés? Mooie gravelklim.

Ja maar niet op racefiets, op de MTB om rondje af te kunnen maken.

Click. Click. Peace

Dan is de afdaling via de Col de Buffere naar Nevache meer MTB. Drankje bij de refuge de Buffere.

Nah… ik had een rondje gedaan bij nevache en ging terug naar BRIANCON. Ik zou nooit voor m n plezier afdalen over zo n grindweg met m n MTb. En die afdaling naar buffere vind ik wat saai. De grand area is dan wel weer erg mooi vanaf de granon op de mtb

Click. Click. Peace

Van Granon naar Buffere is niet het meest opwindend, maar wel veel marmotten. De afdaling vond ik wel leuk.
Je bedoelt via de Porte de Cristol, noord van de Grand Area langs? (zie een gestippeld pad op de kaart)

Granon - Buffere is nog wel oke, het pad eronder, onder de hut is erg saai. Dus is een beetje onhandig punt om naar toe te gaan. Vooral omdat er daar zoveel meer mooie paden zijn.

Voor Grand Area, col cristol - door de noordwand omhoog (fiets op de rug) en dan over de graat naar beneden: NIET VALLEN, of via de opvallend eenvoudige afdaling (nou ja wel echt hooggebergte MTBen) richting de Col Buffere, is een mooi en leuk pad! En dan afmaken richting Monet, via een van de leuke en erg speelse afdaling…

Click. Click. Peace

Wat plaatjes van de klim vanaf de Granon en de afdaling naar Mônet:

null

null
null
null
null
null

Click. Click. Peace

Daarom heb ik nu Strava, kan ik de tracks van de locals downloaden 😋

Je kan me ook een mailtje sturen ;-)

Click. Click. Peace

Ga ik doen!

https://www.wielerflits.nl/nieuws/tour-de-france-wil-tijdens…

Weet niet of het echt positief is… Maar de ASO laat zich in ieder geval van zijn beste kant zien als aso.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Daar staat de ASO toch wel een beetje om bekend? ;-)

Zo ik ga me omkleden, ik doe mee met een Zwift event.

Click. Click. Peace

Pino - Zwift tip 3: gebruik die difficulty slider!
Met de slider op 30% kun je ook duurtrainingen doen in heuvelchtig gebied. Voor masochisten op 100%. Voor wedstrijden werkt 50% voor mij ( niet dat ik daardoor podium rij 😢)

Daar staat de ASO toch wel een beetje om bekend? ;-)

Zo ik ga me omkleden, ik doe mee met een Zwift event.

Rogier op 23 mrt 2020 19:14

Staan ze inderdaad bekend om. Vindt het ergens ook wel leuk dat er een organisatie bestaat die gewoon aan alles en iedereen schijt heeft. Geeft altijd leven in de brouwerij. En wat om over te praten :D

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Tour de France op de Zwift dan maar! ;)

Edwin van Riel

Vandaag na een maand van vakantie, business trips, knie kapot gelopen, griepsymptomen voor het eerst terug 50km op Zwift gereden.
Het zal even duren voor ik m’n FTP waar ik zo trots op was opnieuw haal…

(Puur beginnen met Zwift en om m’n conditie voor het skiën op niveau te houden. Lopen is efficiënter, maar daarmee doe ik m’n knieën in een week tijd naar de vaantjes. Buiten fietsen is te tijdrovend en niet intensief genoeg.) zwift is voor mij ideaal, n’a een werkdag even hoofd leeg, en een training, event of race eruit rammen.)

@forzam is dat zwiften zo veel intensiever dan buiten fietsen? Want?

Probeer er nog steeds een beetje beeld van te krijgen of het wat voor me is.

Gebruikelijke dingen lijken de komende maanden niet haalbaar ;(

Edwin van Riel

@forzam is dat zwiften zo veel intensiever dan buiten fietsen? Want?

Probeer er nog steeds een beetje beeld van te krijgen of het wat voor me is.

Gebruikelijke dingen lijken de komende maanden niet haalbaar ;(

evr66 op 23 mrt 2020 19:47

Ik vind het veel intensiever. Bij een training gaat de spanning geen moment van je benen (kruispunten/verkeerslichten/bochten/…) bestaan allemaal niet.

Sturen, op verkeer letten,… Is er allemaal niet bij, het enige waar je mee bezig bent is die verdomde wattages blijven trappen…

Ook een klim als Alpe d'Huez heb ik spijtig genoeg niet in m'n achtertuin liggen, maar de motivatie om daar af en toe eens vol op te knallen om je tijd te verbeteren enzo helpt mij enorm om gemotiveerd te blijven trainen.

Het grote voordeel momenteel is dat Zwift de laatste jaren zo enorm explodeert dat iedereen een trainer wil. Als je een instapmodelletje trainer neemt (Flux/ Elite Suito) en het bevalt je niet genoeg om er na Covid mee verder te doen kan je die zo goed als zeker op marktplaats met max. 125€ verlies terug kwijt.

*bericht bewerkt door FORZAM op 23 mrt 2020 20:12

Nu het er naar uitziet dat het een tijdje gaat duren voor we lekker buiten kunnen fietsen:
Het is wel degelijk mogelijk om rustig te fietsen op Zwift, en geen schande. En een dagje niet fietsen kan ook nog steeds. Knopje moet wel om. Tijdens een lange training er even af voor een bakkie gaat gewoon.
Vermijd zeiknatte kleding (ventilatie).

tour schrappen en al de klassiekers rijden in juli en augustus

De tour rijden aan 1 stuk zonder begeleiding en losse etappes (een soort TourDivide). Met als regel meer dan 2 meter afstand houden.

Nu het er naar uitziet dat het een tijdje gaat duren voor we lekker buiten kunnen fietsen:
Het is wel degelijk mogelijk om rustig te fietsen op Zwift, en geen schande. En een dagje niet fietsen kan ook nog steeds. Knopje moet wel om. Tijdens een lange training er even af voor een bakkie gaat gewoon.
Vermijd zeiknatte kleding (ventilatie).

Pino op 23 mrt 2020 20:14

Inderdaad, ik heb nog bijna geen ervaring, maar ik dat Zwiften lijkt op echt fietsen, en het kan dus net zo rustig als je zelf wilt. Het hoeft helemaal niet zo heftig. Wat ik lekker vind is dat je ook rustig een rondje weg kunt trappen, en die wattages kunnen je juist helpen om niet teveel kracht te zetten.

Het grote voordeel is wel dat het wel heftig kan, dat betekent als ik hier zometeen naar buitenmag ik niet meteen geparkeerd sta op de eerste verkeersdrempel… ;-) Ik mag nog maar een week niet naar buiten en ben nu al extreem blij met mijn trainer…

Click. Click. Peace

Zodra ze er weer zijn, komt er een. Ben t binnen zitten nu al goed zat.

Edwin van Riel

Nu het er naar uitziet dat het een tijdje gaat duren voor we lekker buiten kunnen fietsen:
Het is wel degelijk mogelijk om rustig te fietsen op Zwift, en geen schande. En een dagje niet fietsen kan ook nog steeds. Knopje moet wel om. Tijdens een lange training er even af voor een bakkie gaat gewoon.
Vermijd zeiknatte kleding (ventilatie).

Pino op 23 mrt 2020 20:14

Wat je ook kan doen is tijdens lange afdaling afstappen en snel bv een toiletpauze kunt in lassen. Je daalt intussen als het hellingpercentage groot genoeg is rustig verder af. 😏

Vaste prik, met koffie en een droog shirt.

Geen appeltaart met slagroom?

Click. Click. Peace

Lopen is efficiënter, maar daarmee doe ik m’n knieën in een week tijd naar de vaantjes.

FORZAM op 23 mrt 2020 19:41

Lopen effectiever voor wintersport? Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens, met fietsen train je wat mij betreft beter je kracht dan met hardlopen. Of je moet continu traplopen of extreem steile paadjes doen…
Nog een ander voordeel je belast je kniën minder terwijl je wel kracht opbouwt rond je kniën waarbij je dus weer voordeel hebt bij het skiën.

Click. Click. Peace

Geen appeltaart met slagroom?

Rogier op 24 mrt 2020 09:51

Rogier OT aub.
Taart met slagroom = not done in het wielrennertopic.😆

Born to run. B.S.

Plaats een reactie