Wielrentopic

En nog met een aardig tempo ook. Ik ben al blij met de helft. Gisteren 110km gefietst en dan ben ik er ook wel klaar mee.

RFKANGOO op 18 mei 2020 15:21

Da’s net wat mij zo meevalt aan het fietsen, lekker uren aan een stuk nergens aan moeten denken behalve dat fietsen en de ademhaling, één stop om iets te eten en te drinken en weer verder.

Wat me wel opvalt is dat ik “ergens” naartoe moet fietsen, ik moet een doel hebben, gewoon een random “Surprise me” rondje van een bepaalde afstand rond m’n woonplaats trekt me niet.

Snelheid verlies ik echt vooral momenteel door een gebrek aan ervaring en krampachtige houding. Ik zit nog steeds niet heel zeker op de fiets, dus snelheidsverlies door:

  • Veel te rechtop zitten en wind vangen
  • Te traag door bochten
  • Te sterk vertragen voor ieder obstakel
  • Te sterk vertragen en zelfs vast komen te zitten bij andere fietsers die ik moet inhalen…
  • Constant remmen bij de minste afdaling. (Het is zelfs zo erg dat ik als sneller gereden heb puur op eigen vermogen op het vlakke dan tijdens het afdalen…)

Anyway, eigenlijk boeit me dat weinig, maar merk dat ik als cijfertjesverslaafde me er wel aan erger dat zulke dingen m’n gemiddelde snelheid omlaag halen, waar ik puur op geleverde arbeid een stuk sneller zou kunnen.

Dat is niet helemaal het antwoord op de vraag. Velen zien hun vermogen op een Tacx direct drive trainer aanzienlijk afnemen. Zo ging mijn FTP van 230 naar 200 Watt (grofweg). Vermogen op een Flux is waarschijnlijk correct.

Pino op 18 mei 2020 15:41

Ok, dat heb ik absoluut niet zo ervaren. Ik zorgde er natuurlijk ook wel voor dat m’n Flow steeds goed gecalibreerd was.
(Iets waar m’n vrouw bijvoorbeeld absoluut geen aandacht voor heeft.)

@FORZAM gemiddelde is voor toerders en nietszeggend 😋

@FORZAM gemiddelde is voor toerders en nietszeggend 😋

Pino op 18 mei 2020 15:46

Weet ik allemaal, maar ik ben zo’n idioot die nooit genoeg data/cijfertjes kan hebben!
Daarom ben ik zo ongelofelijk blij met de indoor-training oplossing!
Ik kan me niet voorstellen dat ik buiten een intervaltraining of FTP-test zou moeten afwerken, en er dan net twee dove elektrische fietsers de weg blokkeren.

Voor mij de ideale combinatie:
Weinig tijd en trainen = binnen
minstens 4u tijd en goed weer: ontspannen buiten naar een doel rijden.

Een ander vergelijk er nog even ingooien :-)

Gisteren de powermeter op mijn fiets eens een keer gekalibreerd voor de verandering. Als ik het vergelijk met mijn trainer dan liggen de waardes redelijk dicht bij elkaar, maar dat is gevoelsmatig.

When life gets too complicated.... SKI

Tjah, voor niks gaat de zon op 😎

Ik betaal al jaren voor Strava en ik vind het de 55 euro per jaar gewoon waard, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

When life gets too complicated.... SKI

Ik wordt jaloers op jullie fietsverhalen
Wou dat ik dat ook kon, maar ik ben al blij als ik 10 km op mijn elektrische fiets kan rijden
Zou wel meer willen maar dat gaat gewoon niet😔

Tjah, voor niks gaat de zon op 😎

Ik betaal al jaren voor Strava en ik vind het de 55 euro per jaar gewoon waard, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Alex op 20 mei 2020 18:19

Helemaal mee eens!

Click. Click. Peace

Naast Strava heb ik abonnement op Zwift en Veloviewer. Daarnaast lidmaatschap van de lokale MTB- club en de Club des Cent Cols.
Gelukkig heb ik de Eppo opgezegd.
Allemaal voor mij het geld waard. Aan ieder om zijn keus te maken.

Nog een keertje; wat is buiten fietsen toch veel fijner dan Zwift (abo opgezegd tot waarschijnlijk oktober? in de winter zullen jullie me weer zien op de Alpe du Zwift of in London :-) )

Dit is naar de Pré de Madame Carle een vrij onbekende maar een van de mooiste beklimmingen bij mij in de buurt!
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/pre-de-madame-carle…

null
null
null
null
null
null
null
null

Click. Click. Peace

Kappen met die foto’s! Ik heb een aantal gites in jouw omgeving in tabbladen gezet, maar voor 15 juni kan ik niets boeken. Daarna is ook niet zeker. En daar ben ik niet blij mee.

Schitterend @rogier, ze/we zullen je missen op Zwift hahaha. Heb gehoord dat er een nieuwe how-to-beat-Rogier-in-Zwift-in-Autumn trainingsgroep opgericht is ;) ;) ;)

Edwin van Riel

Hebben we daar de nieuwe klimtijd.nl? Mooi hoor!!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hebben we daar de nieuwe klimtijd.nl? Mooi hoor!!

Roy83 op 21 mei 2020 09:25

Als dat het is ga ik vaker kijken. Anno 2020 mogelijk klimtijd per W/kg (geen km:uur)?

Hebben we daar de nieuwe klimtijd.nl? Mooi hoor!!

Roy83 op 21 mei 2020 09:25

Als dat het is ga ik vaker kijken. Anno 2020 mogelijk klimtijd per W/kg (geen km:uur)?

Pino op 21 mei 2020 09:40

Dat is waar :).

Klimtijd obv W/kg zou wel cool zijn, mijn W/kg weet ik wel, hoe hard ik ga vind ik veel lastiger.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hebben we daar de nieuwe klimtijd.nl? Mooi hoor!!

Roy83 op 21 mei 2020 09:25

En ja, je klimmetjes al teruggevonden? ;-)

Click. Click. Peace

Hebben we daar de nieuwe klimtijd.nl? Mooi hoor!!

Roy83 op 21 mei 2020 09:25

Als dat het is ga ik vaker kijken. Anno 2020 mogelijk klimtijd per W/kg (geen km:uur)?

Pino op 21 mei 2020 09:40

@Pino iemand met jouw kennis en fietservaring… als jij klimmetjes hebt die we missen houden we ons aanbevolen ;-)

Click. Click. Peace

Zo snel bekeken kunnen wat klimmetjes in mijn fietsbare omgeving wel wat aankleding gebruiken. Werk aan de winkel voor me!

“Nieuwe” trainingstoy met dank aan marktplaats.

null
null

Edwin van Riel

@evr66 Nice. Ik weet niet of het door de hoek van de foto komt, maar ik zou alleen het zadel wat rechter zetten en het stuur wat naar beneden.

When life gets too complicated.... SKI

Tnx. Zadel was ok, maar stuur stond in een idiote hoek, had ik al gedaan ;)

Edwin van Riel

Tnx. Zadel was ok, maar stuur stond in een idiote hoek, had ik al gedaan ;)

evr66 op 24 mei 2020 15:47

Ik weet niet hoe jij op je zadel zit, maar als mijn zadel zo zou staan glij ik er vanaf 🤔

When life gets too complicated.... SKI

Denk dat het toch wat vertekent op de foto dan ;). Snap wat je bedoelt, maar staat voor mij prima.

Edwin van Riel

@Alex @evr66

Sommige renners hebben aan de punt van het zadel wat meer plaats nodig wegens grotere indewegzittende lichaamsdelen.
😂🤣😁

Born to run. B.S.

@Alex @evr66

Sommige renners hebben aan de punt van het zadel wat meer plaats nodig wegens grotere indewegzittende lichaamsdelen.
😂🤣😁

dan58 op 25 mei 2020 09:35

Daar is toch dat spleetje voor?

Lekker, toch nog ff wat te lachen op een Corona-maandag ;) ;) ;)

Edwin van Riel

Even iets anders: iemand hier al eens een poging gedaan met Xert? Review op dcrainmaker ziet er goed uit.

*bericht bewerkt door evr66 op 25 mei 2020 10:33

Edwin van Riel

@Alex @evr66

Sommige renners hebben aan de punt van het zadel wat meer plaats nodig wegens grotere indewegzittende lichaamsdelen.
😂🤣😁

dan58 op 25 mei 2020 09:35

Daar hebben ze deze toch voor :-P

null

When life gets too complicated.... SKI

De beugels van het stuur horen horizontaal te staan met het wegdek. Het zadel dient ook volledig horizontaal te staan, tenzij je specifieke problemen hebt en echt weet wat je doet, maar dan nog geeft een voorover gekantelde positie vaak meer problemen dan het oplost :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie