Wielrentopic

Raad het plaatje wie is dit?

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/addfb886569cde670ba587c1...

Click. Click. Peace

Bradley Wiggins.

Mr. Slow

Ik moest ff goed kijken of ik het zelf niet was.

Übung macht den meister!!!

Al zie je hem zo is het lastig voor te stellen dat ie ooit de tour heeft gewonnen :-) ziet er wel gezonder uit misschien dan die dunne mannetjes :-)

Click. Click. Peace

ze gaan nu de ronde verkrachten , geen muur

ze gaan nu de ronde verkrachten , geen muur

Pieter230976 op 12 jun 2020 20:13

???

When life gets too complicated.... SKI

Ik moest ff goed kijken of ik het zelf niet was.

RFKANGOO op 12 jun 2020 19:17

Plop Plop😂

LA NORMA😍☃️

ze gaan nu de ronde verkrachten , geen muur

Pieter230976 op 12 jun 2020 20:13

???

Alex op 13 jun 2020 00:07

Een week eerder, op 18 oktober, wordt de Ronde van Vlaanderen verreden. Zonder de befaamde Muur van Geraardsbergen, zo heeft de organisatie laten weten.
De Ronde van Vlaanderen zal dit jaar over ‘slechts’ 241 kilometer (zo’n 30 kilometer minder dan in 2019) gaan bij de mannen en over 135 kilometer bij de vrouwen.

“Zowel voor de Brabantse Pijl, Gent-Wevelgem, de Scheldeprijs als voor de Ronde van Vlaanderen gaat het om een inkorting van de totale wedstrijdafstand, waarbij de klassieke sleutelpunten in de finales bewaard blijven.”

Decennialang was de Muur samen met de Bosberg scherprechter in de finale van de Ronde. In 2012 verplaatste de organisatie de finish naar Oudenaarde, waardoor het zwaartepunt van de koers kwam te liggen bij de Oude Kwaremont en de Paterberg.

Tussen 2014 en 2017 zat de Muur ook al niet in de Ronde van Vlaanderen.
https://nos.nl/artikel/2337088-wielerseizoen-herstart-met-fa…

@DrPhil Thanks, nu snap ik hem :-)

When life gets too complicated.... SKI

O oh, wat heb ik nou gekocht? :-)

null

Click. Click. Peace

Al die “welke…is dit” spelletjes vind ik te simpel om aan mee te doen maar deze is echt moeilijk.
Ik doe een wilde gok. Een afdruiprekje?
Heb je misschien een hint?

Übung macht den meister!!!

Maar nu zonder gekheid. Dit lijkt mij de Émonda SL6. Mooie fiets hoor. Veel plezier ermee.
Vanwaar deze keuze als ik vragen mag?

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 01 jul 2020 17:44

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO
De keuze om de fiets te kopen omdat de achterbrug van mijn oude racefiets is gebroken (oeps ;-) ). Daarna bleef er een drie-keuze over:
Spe Tarmac (prijzig voor de specs vond ik, en niet snel leverbaar in mijn maat / wensen) en op internet vond ik hem mooier dan in het echt.
Canyon Ultimate, mooie fiets maar wachten tot oktober… en ik koop liever bij fietsenwinkel :-)
De oude Emonda vond ik niet mooi, maar deze nieuwe: WAT EEN FIETS: licht, snel en schijfremmen. Precies wat ik hier wil in de Alpen. Dus vandaar ;-)

Click. Click. Peace

En zoals altijd veel meer geld dan ik eigenlijk uit had willen geven ;-)

Click. Click. Peace

Dat probleem heb ik ook als ik een nieuwe fiets zou willen kopen. Heb de “pech” dat ik voor 200 euro een volledige carbon fiets met alles Ultegra erop over kon nemen van een kennis. Wil ik nu een vergelijkbare of betere fiets dan is er nagenoeg niks te vinden onder de 3000 euro. Dat vind ik toch wel erg veel geld voor een fiets.

Übung macht den meister!!!

Dat probleem heb ik ook als ik een nieuwe fiets zou willen kopen. Heb de “pech” dat ik voor 200 euro een volledige carbon fiets met alles Ultegra erop over kon nemen van een kennis. Wil ik nu een vergelijkbare of betere fiets dan is er nagenoeg niks te vinden onder de 3000 euro. Dat vind ik toch wel erg veel geld voor een fiets.

RFKANGOO op 1 jul 2020 17:59

Vind ik ook, maar met mijn vorige fiets heb ik bijna 15 jaar gedaan, als ik dat nu weer doe vind ik het prima te betalen :-)

Click. Click. Peace

Dat je nu een fiets hebt kunnen vinden! Ze worden steeds zeldzamer. Fraaie fiets trouwens.

Dat je nu een fiets hebt kunnen vinden! Ze worden steeds zeldzamer. Fraaie fiets trouwens.

Ik heb nog niet thuis staan. Maar mijn fietsenboer beloofde bij hoog en bij laag dat ik hem volgende week zou hebben. :-)

Click. Click. Peace

Vind ik ook, maar met mijn vorige fiets heb ik bijna 15 jaar gedaan, als ik dat nu weer doe vind ik het prima te betalen :-)

Rogier op 1 jul 2020 18:00

Ik zal dat ook eens voorstellen. 😁😁
Nog een nadeel voor mij is dat ik een fiets pas echt mooi vind als de horizontale buis ook echt horizontaal zit. En dan kom je vaak al uit bij de aero-frames. En dat zijn vaak al de duurdere types.

Übung macht den meister!!!

Haha! Sandra koopt en wil dezelfde fietsen als ik dus ik heb weinig uit te leggen. ;-) gelukkig. Scheelt een boel!

En aero wil ik niet in de bergen.

*bericht bewerkt door Rogier op 01 jul 2020 18:40

Click. Click. Peace

Zou ook niet mijn 1e keus zijn als ik een fiets voor de bergen zou gaan kopen. Dan is gewicht een belangrijker punt dan aero.

Übung macht den meister!!!

Dat probleem heb ik ook als ik een nieuwe fiets zou willen kopen. Heb de “pech” dat ik voor 200 euro een volledige carbon fiets met alles Ultegra erop over kon nemen van een kennis. Wil ik nu een vergelijkbare of betere fiets dan is er nagenoeg niks te vinden onder de 3000 euro. Dat vind ik toch wel erg veel geld voor een fiets.

RFKANGOO op 1 jul 2020 17:59

Onder 3000 euro kun je bij Canyon een prima fiets met Ultegra scoren als je dat zou willen.

When life gets too complicated.... SKI

Waarom zou je plastic en ultratec willen , FOMO ?

Waarom zou je plastic en ultratec willen , FOMO ?

Pino op 2 jul 2020 08:30

Autocorrectie :-)

When life gets too complicated.... SKI

Dat probleem heb ik ook als ik een nieuwe fiets zou willen kopen. Heb de "pech" dat ik voor 200 euro een volledige carbon fiets met alles Ultegra erop over kon nemen van een kennis. Wil ik nu een vergelijkbare of betere fiets dan is er nagenoeg niks te vinden onder de 3000 euro. Dat vind ik toch wel erg veel geld voor een fiets.

RFKANGOO op 1 jul 2020 17:59

Onder 3000 euro kun je bij Canyon een prima fiets met Ultegra scoren als je dat zou willen.

Alex op 2 jul 2020 08:19

Via ali-express nog veel goedkoper :-) ik zou als prijs een erg bindende factor is, altijd voor bijvoorbeeld een 105 groep gaan maar met een beter frame en betere wielen, dan ultegra (vaak alleen de zichtbare onderdelen) met een minder frame en slechte wielen. Dat zeggende maakt Canyon echt geweldige fietsen, maar al wilde ik vergelijkbaar met wat ik nu bij trek heb gekocht zat ik in zelfde prijsklasse, dus zoveel goedkoper dan de rest zijn ze ook niet.

*bericht bewerkt door Rogier op 02 jul 2020 10:20

Click. Click. Peace

erg mooi @rogier!

Edwin van Riel

Dat probleem heb ik ook als ik een nieuwe fiets zou willen kopen. Heb de “pech” dat ik voor 200 euro een volledige carbon fiets met alles Ultegra erop over kon nemen van een kennis. Wil ik nu een vergelijkbare of betere fiets dan is er nagenoeg niks te vinden onder de 3000 euro. Dat vind ik toch wel erg veel geld voor een fiets.

RFKANGOO op 1 jul 2020 17:59

Onder 3000 euro kun je bij Canyon een prima fiets met Ultegra scoren als je dat zou willen.

Alex op 2 jul 2020 08:19

Zoals ik hierboven al heb vermeld ben ik op zoek naar een fiets met een horizontale bovenbuis. Vind zo’n aflopend ding gewoon minder mooi. En als ik 2e hands voor een leuke prijs een leuke fiets kan kopen die ik minder mooi vind heb ik daar vrede mee maar als ik een nieuwe fiets koop dan moet het ook een mooie fiets zijn.
Opzich maakt het mij niet uit of er ultegra op zit of 105. Er van uitgaande dat het huidige 105 waarschijnlijk beter is dan mijn oude ultegra. Maar het klinkt toch als een downgrade als je zegt dat je vorige fiets ultegra had en je nieuwe heeft 105. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat ik waarschijnlijk het verschil niet eens ga merken.

Übung macht den meister!!!

Volgens mij is de beste prijs-kwaliteitverhouding een goede bikefittong en een aluminium fiets met 105 disc. Daarboven is smaak, luxe, groepsdruk.
Een héél licht naar voren hellende bovenbuis ziet er heel fraai/snel uit (zolang de stuurpen daarmee in lijn is met heel weinig spacers).

Een héél licht naar voren hellende bovenbuis ziet er heel fraai/snel uit (zolang de stuurpen daarmee in lijn is met heel weinig spacers).

Pino op 2 jul 2020 10:56

Mijn model voldoet zeker niet helemaal aan die omschrijving? Ziet er wel heel snel uit:

https://cdn.wintersport.nl/forum/27/6644c699a587826d41b0a5ca...

Heb nog altijd veel bekijks met dit model. Mijn fiets is iets anders afgemonteerd. Eerlijk is eerlijk, hij levert wel gemengde reactie op. Love it or hate it :D

*bericht bewerkt door Jodeldodel op 02 jul 2020 12:16

Plaats een reactie