Wielrentopic

Dubbel

*bericht bewerkt door Pino op 09 jul 2020 12:53

@Rogier Zo kunnen we aan de gang blijven :-P

Ik zeg overigens ook niet dat materiaal minder belangrijk is. Ik zeg dat materiaal niet leidend is m.b.t. geometrie. Geometrie zegt niks over ‘goed’ of ‘slecht’, maar meer over hoe je als fietser op je fiets kunt/ wil zitten. Natuurlijk zijn er meer factoren die van invloed kunnen zijn.

When life gets too complicated.... SKI

Effe weer over “het “ fietsen.
Die Col de la Loze wordt interessant deze tour. Tering, wat is dat ding onregelmatig en steil. Ik zag soms 18%!en moest voor het eerst zigzaggen. https://strava.app.link/CsUF5SiIY7

Pino op 9 jul 2020 12:52

Respect hoor.

When life gets too complicated.... SKI

Op ski’s hoef je de Boulevard de la Loze net niet te prikken. Andersom fietsen is different tarte.

@Rogier Zo kunnen we aan de gang blijven :-P

Ik zeg overigens ook niet dat materiaal minder belangrijk is. Ik zeg dat materiaal niet leidend is m.b.t. geometrie. Geometrie zegt niks over ‘goed’ of ‘slecht’, maar meer over hoe je als fietser op je fiets kunt/ wil zitten. Natuurlijk zijn er meer factoren die van invloed kunnen zijn.

Alex op 9 jul 2020 13:03

En dus houd mijn stelling nog steeds stand. Dat een beginners fiets en fiets met zijwieltjes is.
Ik weet zeker dat een prof ook de tour uit kan rijden op een fiets van de decathlon en dat ik als wielertoerist prima uit de voeten kan op een fiets van 10k.

Übung macht den meister!!!

Antwoord gehad van de bandenfabrikant:
“Products are the same, we have just updated the optimal pressure to smaller range.
(…)
Personally, I always suggest to run Gravel grinder 36 between 2.5 and 3.5 bar, better if with latex innertube.”

Haha! Even de range met 3,5 bar verlaagd. Natuurlijk 😏. NB Ik heb nog nooit een 36 band gezien die je tot 9 bar kunt oppompen.

De duurste rollators zie je in mijn omgeving in de laatste klim van een cyclo. Alleen het lopende shirt van een “vegan cyclist” hield mij op de fiets.

*bericht bewerkt door Pino op 09 jul 2020 13:43

@Rogier Zo kunnen we aan de gang blijven :-P

Ik zeg overigens ook niet dat materiaal minder belangrijk is. Ik zeg dat materiaal niet leidend is m.b.t. geometrie. Geometrie zegt niks over ‘goed’ of ‘slecht’, maar meer over hoe je als fietser op je fiets kunt/ wil zitten. Natuurlijk zijn er meer factoren die van invloed kunnen zijn.

Alex op 9 jul 2020 13:03

En dus houd mijn stelling nog steeds stand. Dat een beginners fiets en fiets met zijwieltjes is.
Ik weet zeker dat een prof ook de tour uit kan rijden op een fiets van de decathlon en dat ik als wielertoerist prima uit de voeten kan op een fiets van 10k.

RFKANGOO op 9 jul 2020 13:36

Kan er nog wel aan toevoegen dat we beiden op welk materiaal dan ook de tour niet gaan uitfietsen ;)

Edwin van Riel

@Rogier Zo kunnen we aan de gang blijven :-P

Ik zeg overigens ook niet dat materiaal minder belangrijk is. Ik zeg dat materiaal niet leidend is m.b.t. geometrie. Geometrie zegt niks over ‘goed’ of ‘slecht’, maar meer over hoe je als fietser op je fiets kunt/ wil zitten. Natuurlijk zijn er meer factoren die van invloed kunnen zijn.

Alex op 9 jul 2020 13:03

En dus houd mijn stelling nog steeds stand. Dat een beginners fiets en fiets met zijwieltjes is.
Ik weet zeker dat een prof ook de tour uit kan rijden op een fiets van de decathlon en dat ik als wielertoerist prima uit de voeten kan op een fiets van 10k.

RFKANGOO op 9 jul 2020 13:36

Kan er nog wel aan toevoegen dat we beiden op welk materiaal dan ook de tour niet gaan uitfietsen ;)

evr66 op 9 jul 2020 13:45

Misschien met een extra rustdag.

Übung macht den meister!!!

Ik weet zeker dat een prof ook de tour uit kan rijden op een fiets van de decathlon

RFKANGOO op 9 jul 2020 13:36

Sterker nog, er zijn top-tien plaatsen gehaald op Decathlon fietsen

Running against the wind

Werd vandaag hard ingehaald door iemand op een vanrijssel. (Huismerk van Décathlon)

Werd vandaag hard ingehaald door iemand op een vanrijssel. (Huismerk van Décathlon)

Pino op 9 jul 2020 20:05

Wat is daar gek aan?

“ De blikvanger in het sportieve segment is de Ultra CF carbon racefiets die in vijf verschillende afmontages beschikbaar is. Aangekleed met Shimano 105 draaiende onderdelen en een stel Mavic Aksium wielen betaal je voor de Ultra CF 105 1.600 euro, deze fiets weegt 7,99 kilo. Met Shimano Ultegra derailleurs en Mavic Cosmic Pro Carbon wielen zit de Ultra CF Ultegra op 7,6 kilo en 2.500 euro, met mechanische Shimano Dura-Ace derailleurs en Zipp 303 wielen klokt de Ultra CF Dura Ace Zipp af op 6,85 en 3.500 euro. Opmerkelijk is dat de twee topmodellen exact evenveel kosten. Heb je 3.800 euro op je bankrekening staan, dan kies je voor de Ultra CF Ultegra Di2 of de Ultra CF Dura Ace. In beide gevallen wordt de fiets geleverd met Mavic Cosmic Pro Carbon SL UST wielen, je moet dus vooral kiezen tussen Ultegra Di2 of mechanische Dura-Ace derailleurs.”

Lijken mij prima fietsen met meer dan prima afmontage voor niet al te veel geld maar toch weet ik niet of ik voor 2000 of 3000 euro een fiets bij de Decathlon zou kopen.

Übung macht den meister!!!

Uiteindelijk is het niet het merk, maar de groepset en de overige onderdelen die kwaliteit van de fiets bepalen. Dan heb ik hier over fietsen voor de ‘normale’ consument en niet over fietsen van > 4000 euro. Bij het hogere segment merk fietsen betaal je ook voor de R&D van het frame en ook nog wel voor de merknaam.

When life gets too complicated.... SKI

Daar gaan we weer ;-) er zit er wel verschil in type fietsen Van verschillende merken en hun frames dus zeggen dat alleen groep set en overige onderdelen de fiets bepalen is echt wat kort door de bocht.

Er zijn verschillende merken die goedkope en erg goede fietsen maken (Rose, décathlon, canyon).

Click. Click. Peace

Inderdaad, zolang je nog mensen voorbij kunt blaffen op een oude Giant Cadex 3, maakt het allemaal niet zoveel uit…
(en omdat tegenwoordig heel Holland fietst is dat de laatste tijd weer een stuk makkelijker 😉)

Op 16 september is de aankomst van de Tour de France op de Col de la Loze. De route naar de col was aan de Courchevel kant al geasfalteerd en is sinds dit jaar ook vanaf Méribel geasfalteerd.
Aan het eind van de video zijn de werkzaamheden aan het nieuwe spaarbekken voor de WK in 2023 goed te zien.

https://youtu.be/NRgCgXCWg3Q

Onze foto’s van deze winter:
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Daar gaan we weer ;-) er zit er wel verschil in type fietsen Van verschillende merken en hun frames dus zeggen dat alleen groep set en overige onderdelen de fiets bepalen is echt wat kort door de bocht.

Er zijn verschillende merken die goedkope en erg goede fietsen maken (Rose, décathlon, canyon).

Rogier op 10 jul 2020 08:20

Ik heb het over merken en niet over type fietsen. Je kunt lullen wat je wilt, maar als je bij wijze van spreken op een Specialized (Venge, Tarmac, Roubaix, you name it) zit met een claris groep, lowlevel remmen, goedkope crank, goedkope wielen, etc. dan fietst dat beduidend minder dan wanneer je een fiets met een > 105 groep met degelijke onderdelen er op hebt zitten. Dit is overigens mijn mening en niet gestoeld op enige wetenschappelijke onderbouwing :-P

When life gets too complicated.... SKI

Zonder remmen en schakelen ga jij dat verschil blind niet voelen. Een goed onderhouden Claris groep zal beter aanvoelen dan een dure groep waar kabels nooit van zijn gesmeerd.
😃
Liever met 104 in de Alpen dan met DAdi2 in Vlaanderen 💪

*bericht bewerkt door Pino op 10 jul 2020 14:13

Zonder remmen en schakelen ga jij dat verschil blind niet voelen. Een goed onderhouden Claris groep zal beter aanvoelen dan een dure groep waar kabels nooit van zijn gesmeerd.

Pino op 10 jul 2020 13:25

Helemaal mee eens, maar zonder schakelen en remmen kom je niet ver 😎

When life gets too complicated.... SKI

Als je al een eerlijk vergelijk kan maken dan moet je dat natuurlijk wel doen met de zelfde groep erop. Een goedkope fiets met claris erop is natuurlijk geen vergelijk met een Dogma met Dura-ace erop. En een slap frame met dura-ace rijdt nog steeds voor geen meter.

Übung macht den meister!!!

Ik wil wel een remtest doen in de regen.
Ik met mijn 105 velgremmetjes tegen iemand met Duratec op Carbon velgen.

Zonder remmen en schakelen ga jij dat verschil blind niet voelen. Een goed onderhouden Claris groep zal beter aanvoelen dan een dure groep waar kabels nooit van zijn gesmeerd.

Pino op 10 jul 2020 13:25

Helemaal mee eens, maar zonder schakelen en remmen kom je niet ver 😎

Alex op 10 jul 2020 14:16

Fixie rijden is nochtans echt supergaaf , het is keigoede training en je blaast je zelf op de kleinste heuveltjes in NL al compleet op ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Alleen op tweede kerstdag op de baan (piste), op Columbus SLX Duell met DuraTec 😋

Als je al een eerlijk vergelijk kan maken dan moet je dat natuurlijk wel doen met de zelfde groep erop. Een goedkope fiets met claris erop is natuurlijk geen vergelijk met een Dogma met Dura-ace erop. En een slap frame met dura-ace rijdt nog steeds voor geen meter.

RFKANGOO op 10 jul 2020 14:26

Precies, en je voelt echt wel een verschil tussen een aero frame of een klimframe, je voelt ook echt verschil tussen verschllende modellen fietsen. Ik wel tenminste.
Wielen kunnen een pijnpuntje zijn.

Click. Click. Peace

Sorry all, ik draaf een beetje te ver door in mijn enthousiasme. Dit is een totaal onbelangrijke discussie. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. Wielrennen moet alleen maar leuk zijn. 😘

When life gets too complicated.... SKI

Haha :-)
Maar lekker keutelen over materiaal is toch ook leuk. No hard feelings at all! :-)

Click. Click. Peace

Alex, alles prima, zolang het maar geen zwarte Kjoep met Ultratec is 😜

(En dan bedekken we het onder de mantel der liefde)

Als je al een eerlijk vergelijk kan maken dan moet je dat natuurlijk wel doen met de zelfde groep erop. Een goedkope fiets met claris erop is natuurlijk geen vergelijk met een Dogma met Dura-ace erop. En een slap frame met dura-ace rijdt nog steeds voor geen meter.

RFKANGOO op 10 jul 2020 14:26

Precies, en je voelt echt wel een verschil tussen een aero frame of een klimframe, je voelt ook echt verschil tussen verschllende modellen fietsen. Ik wel tenminste.
Wielen kunnen een pijnpuntje zijn.

Rogier op 10 jul 2020 17:59

Nou daar zit ik een beetje mee stel dat ik een nieuwe fiets zou moeten kopen voor dit vlakke landschap. En ik rij zo’n 30km/h gemiddeld. Ga ik dan ook echt verschil merken tussen een Aero, klim, en endurance behalve dat de zitpositie anders is? In de Alpen snap ik wel dat je geen (zware) aerobike wil hebben. Maar heeft met mijn snelheid een aerobike wel nut? Naast dat ik ze wel heel erg mooi vind, zijn dit helaas ook vaak de duurdere modellen.

Übung macht den meister!!!

Nee. Je zult zelfs verkeerde versnellingen op je fiets hebben . Een 2x6 versnellingen met 13-18 en 42x52 als 30 jaar geleden zal prettiger zijn.
Die zitpositie is 80% van het lekkere fietsen.

*bericht bewerkt door Pino op 10 jul 2020 19:12

Plaats een reactie