Wielrentopic

IHef lijkt ook te impliceren dat het eerst inladen in Komoot ook niet helpt.

DrPhil op 27 jul 2020 15:50

Volgens mij werkt het alleen als je de route in Komoot hebt gemaakt en daarna inlaad…

When life gets too complicated.... SKI

IHef lijkt ook te impliceren dat het eerst inladen in Komoot ook niet helpt.

DrPhil op 27 jul 2020 15:50

Volgens mij werkt het alleen als je de route in Komoot hebt gemaakt en daarna inlaad…

Alex op 27 jul 2020 17:13

Ja, inderdaad. Maar het zou kunnen zijn dat Komoot van een broodkruimelspoor een echte route maakt, met turn by turn De garmin Edge doet dat immers ook als je een broodkruimelspoor inlaadt. Hij berekent dan automatisch route, met turn by turn.
In komoot kun je de ingeladen route ook heel makkelijk aanpassen, door een waypunt te verschuiven. Mogelijk berekent hij dan wél de route.

Met de Garmin even wezen kijken op de plek van gister. Garmin stuurt me dus wél terug! !

null

En zo ziet dat stuk er dus uit: !
null

!

null

wat een finish die super belles filles! :-) gravel en absurd steil.

Click. Click. Peace

nog een maand en de ronde van Frankrijk

ronde van Frankrijk 2021 van 26 juni tot 18 juli ivm olympische spelen

null

Welke wielrenner/-ster komt er zaterdag na mij als eerste aan in Siena?

Een kennis van van mij is ook goed bezig op fietsvlak:https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200804_94901429

Buitenaards gewoon: 5u23 KOM op de Cinglé du Ventoux (=3x de Ventoux op en af met 4300 hoogtemeters op 137km).
En bovenal: hij doet dit voorlopig gewoon voor zijn plezier (hij heeft geen profcontract of zo).

Glide on!

Indrukwekkende snelheid inderdaad zeg :-)

Click. Click. Peace

Ik heb een Wahoo Headwind gekocht. Aanrader. Blaast hartslag gestuurd. Ik had hem ingesteld op 120 (begin) en 180 max. Op gewone ventilatorstand blaast hij erg hard (eigenlijk te hard), vandaar dat Ik het max extra hoog had gezet. Maar dat valt reuze mee. Daarom even doorgetraind tot 180. Prima wind dan. Hij staat nu wel laag, dus de wind komt nu erg van onder (crosstrainer). Misschien dat de luchtstroom wel harder is als hij horizontaler blaast. Maar dat lijkt me ook geen probleem. Ook niet bijzonder veel herrie.

!

null

serieus? leek me altijd een beetje onzin… werkt dus vlekkeloos met je garmin?
Geld waard dus.

Click. Click. Peace

Nee, niet met de Garmin. Hij werkt met de Wahoo app op een hartslagmeter. Je kunt hem binnen dus overal voor gebruiken. Ik heb hem nu bij mijn crosstrainer staan. Hij doet het met elke ant+ hartslagband. Hij is eigenlijk dus volledig standalone.

*bericht bewerkt door DrPhil op 05 aug 2020 15:27

ah oki, maar als ik hartslag naar mijn garmin stuur, gaat dat dan niet over de kop met als deze ook hierheen gestuurd wordt…

maar al met al interesant.

Click. Click. Peace

Ja, normaliter kan een hartslagmeter idd maar met één apparaat tegelijk verbinden. Maar sommigen zijn dual band (ANT+ en Bluetooth Smart). De nieuwste Polars bv. Dan zou het idee zijn dat je met ant+ met je Garmin verbindt en tegelijkertijd met Bluetooth met je telefoon. In theorie, want net leek het niet goed te werken. Ik heb een Scosche Rhytm 24 dual band, maar dat leek niet helemaal goed samen te gaan met mijn Garmin 735 tegelijk aan. Zal morgen nog eens proberen.
De Polar H10 kan zelfs met twee apparaten op dezelfde band verbinding maken. Die heb ik ook, zal morgen ook eens proberen. Sowieso kan ik die Scosche aanraden, super ding. (Alleen niet voor mtb-en, het blijft een optisch ding)

*bericht bewerkt door DrPhil op 05 aug 2020 16:25

!

null

Polar H10 op twee ANT+ verbindingen tegelijkertijd.

!

null

Scosche Rythm op ANT+ (Garmin) en IPhone (Bluetooth) tegelijk. Begrijp alleen niet waarom beide Garmins hem pakken. Zal morgen eens kijken hoe hoe dat samen met de Edge en de Forerunner gaat.

*bericht bewerkt door DrPhil op 05 aug 2020 16:51

Ik weet dat het meerdere verbindingen aan kan. Maar dat levert vaak wel problemen op. Dat zit je dan met je zwift, Garmin en headwind… dat kan niet goed gaan.

Click. Click. Peace

Ja, begrijpelijk. Voor mij niet zo’n probleem. Ik heb ook nog een Polar OH1. Dus in het ergste geval kan ik 3 zelfstandige verbindingen maken 😁. Ook een aanrader, die OH1. Zit het comfortabelst van allemaal. Nadeel: is snel leeg.
Ik zal morgen eens een proberen hoe het gaat met twee verbindingen tegelijk. (Ant+ naar forerunner en 2e verbinding naar telefoon).

Oei dat was niet netjes van Groenewegen.

Click. Click. Peace

Niet netjes is wel heel zwak bewoord.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Vanaf de bank is het heel makkelijk oordelen. Niemand wil dit resultaat maar in sprints wordt er altijd geduwd en getrokken dit is dan wel de meest slechte uitkomst. Dus ik wil niet meteen oordelen welke kant dan ook op. Want ik vooral wens is dat Fabio en alle anderen er helemaal bovenop komen.

Waar ik wel over durf te oordelen: er moet een verbod komen op sprints in de (zwakke) afdaling, sprinten is opzich al gevaarlijk genoeg, laat staan met snelheden van rond de 80 km per uur.

*bericht bewerkt door Rogier op 05 aug 2020 21:03

Click. Click. Peace

null

Vanaf de bank is het heel makkelijk oordelen. Niemand wil dit resultaat maar in sprints wordt er altijd geduwd en getrokken dit is dan wel de meest slechte uitkomst. Dus ik wil niet meteen oordelen welke kant dan ook op. Want ik vooral wens is dat Fabio en alle anderen er helemaal bovenop komen.

Waar ik wel over durf te oordelen: er moet een verbod komen op sprints in de (zwakke) afdaling, sprinten is opzich al gevaarlijk genoeg, laat staan met snelheden van rond de 80 km per uur.

Rogier op 05 aug 2020 23:50

Dit had in eender welke andere sprint ook kunnen voorvallen. Oké, er is dat dalend knikje richting de aankomst (terwijl de laatste 150 meter niet dalend is), maar dat is niet van die orde dat het de organisatie schuldigt.
Dit is ook een beetje makkelijk roepen achteraf ;)

*bericht bewerkt door Kasper op 05 aug 2020 23:45

Dat is waar dit kan altijd gebeuren maar hoe hoger de snelheid hoe gevaarlijker.

Ik vind een heleboel sprints te gevaarlijk vanwege op spektakel gemaakte parcoursen. Ik denk dat daar zeker over nagedacht kan worden. De rotondes en vluchtheuvels gezien vandaag op de laatste km in Milaan Turijn vandaag? Dat slaat ook nergens op…

Click. Click. Peace

Tja is dit ook niet een beetje het risico van het sprinten? Niet dat je elkaar bewust in de hekken moet rijden maar een nietsprinter had in zo’n situatie allang in de remmen geknepen. Nu ligt de focus op Dylan maar als ik kijk naar de andere renners dan zijn er maar weinig die kaarsrecht naar de finish toe rijden.

Übung macht den meister!!!

Nee, dit is niet het risico van sprinten. Er is geen enkele reden voor Groenewegen om van zijn lijn af te wijken, en al helemaal niet voor een elleboogstoot (die ik overigens niet op de beelden op nos.nl heb gezien.). In dit verband zou je ook de rechtspraak bij grove overtredingen in de sport (met name voetbal) kunnen betrekken. Daaruit Is kort gezegd de lijn: risico ja, maar er zijn grenzen.
Ik ben een groot fan van Groenewegen, maar gezien de ernst van de verwondingen lijkt me een lange schorsing op zijn plaats.

Nee, dit is niet het risico van sprinten. Er is geen enkele reden voor Groenewegen om van zijn lijn af te wijken, en al helemaal niet voor een elleboogstoot (die ik overigens niet op de beelden op nos.nl heb gezien.). In dit verband zou je ook de rechtspraak bij grove overtredingen in de sport (met name voetbal) kunnen betrekken. Daaruit Is kort gezegd de lijn: risico ja, maar er zijn grenzen.
Ik ben een groot fan van Groenewegen, maar gezien de ernst van de verwondingen lijkt me een lange schorsing op zijn plaats.

DrPhil op 06 aug 2020 09:10

Er is geen elleboogstoot gegeven volgens mij, hij stak alleen z’n elleboog uit, wat heel veel wordt gedaan tijdens sprints. Jezelf breed maken is niet raar.
Wat ik het hele grote probleem vind is als we even gaan zoeken heel veel van dit soort sprints kunnen vinden. Sprints waarbij sprinters van hun lijn afwijken en waarbij anderen gehinderd worden. Maar als het goed afloopt, of bij een kleine val dan wordt er vaak niets aan gedaan. Als er wel wat aan gedaan wordt wordt dat later nog wel eens terug getrokken (Sagan vs Cavendish), dus krijgen sprinters een soort van vrijbrief om zo te sprinten. Als het dan een keer goed misgaat (ook door een onveilige opbouw van het sprintparcours) dan is het wat hypocriet om de schuld alleen in de schoenen van een sprinter te schuiven.
Zoals ik in een tweet las, misschien moet de UCI zich wat meer bezig houden met veilige aankomsten dan met sokhoogte.

Laat ik voorop stellen ik denk dat Groenewegen een slechte kleuze heeft gemaakt, maar de extreme gevolgen hiervan zijn absoluut niet alleen zijn schuld.

*bericht bewerkt door Rogier op 06 aug 2020 09:25

Click. Click. Peace

Lefevere is erg boos precies.https://sporza.be/nl/2020/08/06/lefevere-verwijt-groenewegen…
Die jongen had dat niet mogen doen natuurlijk en een straf verdient ie wel. Maar hem een moordenaar noemen is er m.i. toch ver over.
Lefevere zou toch ook mogen weten onder wat een druk zo’n renner staat.
En wat zo’n beschuldigingen kunnen betekenen voor de rest van 't leven (en carrière) van Groenewegen.
Hopelijk komt het goed met Jakobsen, maar goed ziet het er niet uit. :(

Bla, bla, bla.

Als Groenewegen niet van zijn lijn was afgeweken, was er niks gebeurd. Slechte organisatie of niet.

Als Groenewegen niet van zijn lijn was afgeweken, was er niks gebeurd. Slechte organisatie of niet.

DrPhil op 06 aug 2020 10:01

Al was de wedstrijd niet gereden was er ook niets gebeurt. Al had Fabio in z’n remmen geknepen of zich tegen Dylan gegooid was dit ook niet gebeurd… Als als als…
Met dezelfde redenatie kun je ook gewoon betonblokken naast een forumule 1 parcours zetten. Gewoon niet van de baan schieten. Van de lijn afwijken gebeurt in ongeveer elke sprint.

Om hier aan toe te voegen, vallen sprinten hoort bij elkaar, en de organisatie moet zorgen dat een val nooit ernstiger kan worden door de omgeving.
Ik denk dat Groenewegen een slechte keuze heeft gemaakt, maar als een sprinter in het heetst van de strijd een foute keuze maakt van 1 miliseconde dan mag dat nooit zulke gevolgen hebben en daar moet de UCI over nadenken. Je kunt deze verantwoording niet bij één renner neerleggen.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 06 aug 2020 10:06

Click. Click. Peace

Lefevere is erg boos precies.https://sporza.be/nl/2020/08/06/lefevere-verwijt-groenewegen…
Die jongen had dat niet mogen doen natuurlijk en een straf verdient ie wel. Maar hem een moordenaar noemen is er m.i. toch ver over.
Lefevere zou toch ook mogen weten onder wat een druk zo’n renner staat.
En wat zo’n beschuldigingen kunnen betekenen voor de rest van 't leven (en carrière) van Groenewegen.
Hopelijk komt het goed met Jakobsen, maar goed ziet het er niet uit. :(

bartvwg op 06 aug 2020 10:03

En hij blijft vaak stil als Quickstep renners niet heel braaf zijn, wat ook regelmatig voorkomt. Deze meneer moet denk ik af en toe tot 10 tellen voor hij iets post.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie