Wielrentopic

Thijs heeft het trouwens weer treffend verwoord wat mij betreft, met deze zin als hoogtepunt:

“Alsof het altijd onvermijdelijk is. Het is het uitvloeisel van de misplaatste romantiek en heroïek van wielrenners die met bloedende gezichten en gebroken botten vragen om hun fiets.”

Dat proefde ik hier nu een beetje, maar zeker in de discussie vorig jaar m.b.t. Lambrecht.

Shane op 08 aug 2020 16:33

Mee eens!

Click. Click. Peace

@Shane Wacht even: Ik denk dat iedereen het erover eens is dat het een erg foute move was. Maar het was geen uitzonderlijke move, ik zie dit echt veel vaker gebeuren. Maar het wordt maar zelden bestraft en dat vind ik niet kunnen. Je moet ‘die jongens’ leren dat ze het niet mogen doen. Dus zelfs als niemand ten val komt: aanpakken.
Als je het half toelaat zoals nu gebeurt en pas schande gaat roepen als het mis gaat dat klopt er iets niet. En ik vind niet dat Groenewegen de dupe moet worden van:

  • slechte jury en regelgeving door de jaren heen
  • absurd slechte beveiliging rond de finish
  • absurd gevaarlijke sprint-lane
    Het enige waar hij voor gestraft moet worden is wat mij betreft: van zijn lijn afwijken.

De rest mag je de UCI heel erg aanrekenen wat mij betreft.
En als we het over ‘niet kunnen’ hebben: ik vind dat een Patrick Lefevere zijn grote mond eens moet houden.

Rogier op 08 aug 2020 17:36

Ik ben het echt overal met je eens @Rogier, behalve bij het stukje dat je dit heel vaak ziet. Ik kijk toch ook aardig wat wedstrijdjes, maar echt geen centimeter ruimte laten en dan nog duwen ook, gebeurt toch echt maar heel zelden. Dat is wat ik bedoel te zeggen, wat Dylan hier deed was echt wel extreem en geen normaal sprint duw en trekwerk…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Laat ik het anders zeggen, het komt voor laten we niet over de hoeveelheid kibbelen :-) . En ik denk dat dit systematischer en beter aanpakken (dus ook als niet iemand zwaar gewond in ziekenhuis ligt) dit soort zaken kan voorkomen.
Gele en rode kaarten systeem?

Click. Click. Peace

Effe over onze Wout : 😉

Strade Bianchi
Milaan-San Remo

en onze Remco in Polen

🥇🥇🏆🏆

Born to run. B.S.

Laat ik het anders zeggen, het komt voor laten we niet over de hoeveelheid kibbelen :-) . En ik denk dat dit systematischer en beter aanpakken (dus ook als niet iemand zwaar gewond in ziekenhuis ligt) dit soort zaken kan voorkomen.
Gele en rode kaarten systeem?

Rogier op 08 aug 2020 20:33

Ja, ronduit eens!

*bericht bewerkt door Shane op 08 aug 2020 20:34

I can stick uphill ice, on my saucer...

Effe over onze Wout : 😉

Strade Bianchi
Milaan-San Remo

en onze Remco in Polen

🥇🥇🏆🏆

dan58 op 08 aug 2020 20:54

En over Jumbo die Ineos vandaag op de pijnbank legt. SMULLEN VANDAAG Jammer van Molema dat er iets in z’n fiets knapte :-) . Ik denk dat SRAM het mollemalen niet aankan ;-)

Het mooiste van San Remo was het op Franse TV kijken. Terwijl Julian voor zijn doen als een dweil afdaalde, en Wout terug kwam zeiden zo: oh wat is die Julian slim, hij gaat Wout voor hem laten rijden… tot de laatste miliseconde wisten de Franse commentatoren zeker dat hun Julian wel even zou gaan winnen… ;-) Ze riepen “Julian Julian Julian, ah non, c’est van Aert!”

Click. Click. Peace

Overigens ging Matthews ook aardig aan de wandel met Sagan:
https://twitter.com/o1jasper/status/1292160585556271107?s=20…

Heb nog niet gehoord dat hij gefïskwalificeerd is…

Running against the wind

Effe over onze Wout : 😉

Strade Bianchi
Milaan-San Remo

en onze Remco in Polen

🥇🥇🏆🏆

dan58 op 08 aug 2020 20:54

En over Jumbo die Ineos vandaag op de pijnbank legt. SMULLEN VANDAAG Jammer van Molema dat er iets in z’n fiets knapte :-) . Ik denk dat SRAM het mollemalen niet aankan ;-)

Het mooiste van San Remo was het op Franse TV kijken. Terwijl Julian voor zijn doen als een dweil afdaalde, en Wout terug kwam zeiden zo: oh wat is die Julian slim, hij gaat Wout voor hem laten rijden… tot de laatste miliseconde wisten de Franse commentatoren zeker dat hun Julian wel even zou gaan winnen… ;-) Ze riepen “Julian Julian Julian, ah non, c’est van Aert!”

Rogier op 09 aug 2020 11:21

Ha, ha, ha. 😂😂

Bla, bla, bla.

@Rogier

Onze Rogier heeft weer koers gekeken met een oranje brilleke. 😉

Born to run. B.S.

Ik mis Evenepoel nu al in de Tour. Als hij niet meedoet zal de vraag altijd blijven “ wat als?”

@Rogier

Onze Rogier heeft weer koers gekeken met een oranje brilleke. 😉

dan58 op 09 aug 2020 12:37

Hoezo? Geen Nederlander die gewonnen heeft! En ik ben helemaal blij. En ik ben fan van alaphillipe maar ik haat die chauvinistische Franse commentatoren :-) Enne wat een leuke verliezer zelden iemand zo vrolijk op de tweede plek zien staan.

En verder ben ik blij dat ineos niet het monopolie heeft op « afslachten » al was het een andere leuke ploeg geweest dan had ik het ook leuk gevonden.

Het is nu gewoon genieten zoveel talent op de fiets vanuit alle landen!

Click. Click. Peace

@Rogier

Omdat ik vraag wat vindt je van onze Belgen en jij antwoordt met wat vindt je van het Hollandse Jumbo???🤔🤔🤔😉

Born to run. B.S.

Ik mis Evenepoel nu al in de Tour. Als hij niet meedoet zal de vraag altijd blijven “ wat als?”

Pino op 10 aug 2020 07:37

Ja want als je de ronde van Polen kan winnen dan stelt de tour niet zo veel meer voor. ;)
Moet eerlijk zeggen dat ik al 2 jaar overal de naam Evenepoel hoor maar ik heb er (nog) niet zo veel mee. Het zal vast een prima renner zijn/worden maar de toekomst zal het uitwijzen. Het lijkt mij ook niet makkelijk om als Belg wedstrijden te rijden. Een paar goede uitslagen en je word al de nieuwe Merkcx genoemd. Laten we het hopen dat hij het waar kan maken.

Übung macht den meister!!!

IK ben wel heel benieuwd hoe Evenepoel het ‘in het echt’ gaat doen. Drie weken is toch even wat anders… net als de concurrentie. Is hij even sterk met een Roglic, Bernal en Dumoulin achter hem aan?

Click. Click. Peace
Pino op 10 aug 2020 07:37

Ja want als je de ronde van Polen kan winnen dan stelt de tour niet zo veel meer voor. ;)
Moet eerlijk zeggen dat ik al 2 jaar overal de naam Evenepoel hoor maar ik heb er (nog) niet zo veel mee. Het zal vast een prima renner zijn/worden maar de toekomst zal het uitwijzen. Het lijkt mij ook niet makkelijk om als Belg wedstrijden te rijden. Een paar goede uitslagen en je word al de nieuwe Merkcx genoemd. Laten we het hopen dat hij het waar kan maken.

RFKANGOO op 10 aug 2020 09:39

Haha lekker jouw eigen interpretatie gebruiken van wat Pino zegt. Hij zegt toch niet dat als je de ronde van Polen wint, de Tour gemakkelijk is…

Evenepoel is al een zeer degelijke renner. En omdat hij al zo een degelijke renner is op deze jonge leeftijd is het eerder een zekerheid dat hij 1 van de grootste wordt. Hij rijdt dit jaar 4 rondes, hij wint 4 keer! Ongezien. Vooral de ronde van Burgos heeft hij bevestigd dat hij een steile slotklim kan overleven (en meer dan dat want hij rijdt iedereen uit het wiel). In de ronde van Polen rijdt hij enkele toprenners naar de vaantjes op een manier die ik in de voorbije 20 jaar enkel Contador heb zien doen, op een parcours dat niet het zijne is.
Als hij binnen 2 maanden meedingt voor de girowinst is het tegen dezelfde tegenstand als in Polen. Dus de kans dat hij de giro wint is reëel. En dan nog zullen er ongetwijfeld mensen zijn (jij misschien?) die verkondigen dat “ja maar Roglic en Bernal deden niet mee in de giro ditdat hij moet het nog bewijzen”. Dan wil je het gewoon niet geloven.

En aanstaande zaterdag zal hij nog eens bewijzen hoe goed hij is, want de kans dat hij Lombardije wint is groot, groter dan dat de kans was dat Van Aert Sanremo zou winnen.

Hij is al een prima renner met een palmares waar de meeste profs voor zouden tekenen. Heel benieuwd hoe zijn groeicurve gaat lopen. Net zoals je bij Colombianen de indruk krijgt dat de groei er wat sneller uit gaat. En waarom is nog flink onduidelijk.

  • hééél veel voor @Kasper.

Toch vreemd dat mensen steeds achter alles “iets” zoeken??

Wat bedoel je @Pino met : Waarom is nog flink onduidelijk???
PS ik snap jouw filmke ook niet, spreek jij een mondje frans? 🤔 😉

Born to run. B.S.

Ja, ik spreek en begrijp Frans. Het filmpje legt nationalisme op de pijnbank.
Het zijn imbecielen die er trots op zijn ergens geboren te zijn.
Ook ik heb een diepe aversie tegen vlaggen zwaaien en ander “eigen volk eerst” uitingen.

Ja, ik spreek en begrijp Frans. Het filmpje legt nationalisme op de pijnbank.
Het zijn imbecielen die er trots op zijn ergens geboren te zijn.
Ook ik heb een diepe aversie tegen vlaggen zwaaien en ander “eigen volk eerst” uitingen.

Pino op 10 aug 2020 11:22

Ah, dus je maakt @Dan58 eigenlijk voor imbeciel uit. Chique!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bewust fout interpreteren, daar maak je vrienden mee!

  • hééél veel voor @Kasper.

Toch vreemd dat mensen steeds achter alles “iets” zoeken??

Wat bedoel je @Pino met : Waarom is nog flink onduidelijk???
PS ik snap jouw filmke ook niet, spreek jij een mondje frans? 🤔 😉

dan58 op 10 aug 2020 11:47

Van wielrenners werd gedacht dat ze het sterkst rond hun 30ste zouden zijn. Bij Colombianen zou dat rond hun 25ste zijn. Waarom?

Als “imbeciel” begrijp ik hier géén kl… van.🤔🤨

Van wielrenners werd gedacht dat ze het sterkst rond hun 30ste zouden zijn. Bij Colombianen zou dat rond hun 25ste zijn. Waarom? Hoogte???

Born to run. B.S.

En effe nog een denkertje voor @Pino (chio)

Ik zwaai NIET met vlaggen en ik zeg zeker NIET “eigen volk” eerst en ben NIET trots in B. geboren te zijn wel blij ( wegens welvarend NW -Europa.)

Indien jouw neus zo lang is dat er snel wordt op getrapt dat moet je die soms maar eens effe intrekken.
Ik vroeg gewoon met een knipoog naar een reactie van Rogier, hij snapte hem , jij waarschijnlijk niet.
Maar ja, ik ben de imbeciel.
Thx, wieler-en skifanaat.😪

Born to run. B.S.
Pino op 10 aug 2020 07:37

Ja want als je de ronde van Polen kan winnen dan stelt de tour niet zo veel meer voor. ;)
Moet eerlijk zeggen dat ik al 2 jaar overal de naam Evenepoel hoor maar ik heb er (nog) niet zo veel mee. Het zal vast een prima renner zijn/worden maar de toekomst zal het uitwijzen. Het lijkt mij ook niet makkelijk om als Belg wedstrijden te rijden. Een paar goede uitslagen en je word al de nieuwe Merkcx genoemd. Laten we het hopen dat hij het waar kan maken.

RFKANGOO op 10 aug 2020 09:39

Haha lekker jouw eigen interpretatie gebruiken van wat Pino zegt. Hij zegt toch niet dat als je de ronde van Polen wint, de Tour gemakkelijk is…

Evenepoel is al een zeer degelijke renner. En omdat hij al zo een degelijke renner is op deze jonge leeftijd is het eerder een zekerheid dat hij 1 van de grootste wordt. Hij rijdt dit jaar 4 rondes, hij wint 4 keer! Ongezien. Vooral de ronde van Burgos heeft hij bevestigd dat hij een steile slotklim kan overleven (en meer dan dat want hij rijdt iedereen uit het wiel). In de ronde van Polen rijdt hij enkele toprenners naar de vaantjes op een manier die ik in de voorbije 20 jaar enkel Contador heb zien doen, op een parcours dat niet het zijne is.
Als hij binnen 2 maanden meedingt voor de girowinst is het tegen dezelfde tegenstand als in Polen. Dus de kans dat hij de giro wint is reëel. En dan nog zullen er ongetwijfeld mensen zijn (jij misschien?) die verkondigen dat “ja maar Roglic en Bernal deden niet mee in de giro ditdat hij moet het nog bewijzen”. Dan wil je het gewoon niet geloven.

En aanstaande zaterdag zal hij nog eens bewijzen hoe goed hij is, want de kans dat hij Lombardije wint is groot, groter dan dat de kans was dat Van Aert Sanremo zou winnen.

Kasper op 10 aug 2020 12:16

Ja want zo als ik het interpreteer verwacht @Pino toch wel dat Evenepoel heel kansrijk is voor de overwinning als hij had meegedaan.
Dit jaar is sowieso anders dan andere jaren.
Ik denk dat de “bewezen” toppers enkel tijdens de grote 3 rondes op hun best zijn en alle andere rondes enkel voor het wedstrijdgevoel rijden.
Neem nou de Tour de l’ain afgelopen weekend. Wie zegt dat de renners van Ineos het achterste van hun tong hebben laten zien? Ik heb geen idee. Maar ik denk wel dat ze dit soort rondes op een soort van reserve rijden enkel om te kijken hoe hun basisniveau er voor staat.
Neem daar bijvoorbeeld een Chris Froome. Hij heeft 4x de tour gewonnen. Weet precies welke wattages hij voor zijn ongeval en na zijn ongeval kan rijden. Ik denk dat als hij weet dat hij niet eens in de buurt kan komen van wat hij ooit was hij niet eens meer op zou stappen. Al verwacht ik niet dat hij de tour dit jaar zal gaan winnen, als hij mee gaat zullen ze toch rekening met hem moeten houden.

En natuurlijk gun ik Evenepoel het allerbeste en van mij mag hij gerust 4-5 keer de tour winnen maar laat hem het eerst maar eens doen.

En dat verhaal dat iemand wint waar anderen niet aanwezig zijn krijg je altijd. Maar aan de andere kant, als je niet mee doet kun je ook niet winnen.

Übung macht den meister!!!
  • hééél veel voor @Kasper.

Toch vreemd dat mensen steeds achter alles “iets” zoeken??

Wat bedoel je @Pino met : Waarom is nog flink onduidelijk???
PS ik snap jouw filmke ook niet, spreek jij een mondje frans? 🤔 😉

dan58 op 10 aug 2020 11:47

Van wielrenners werd gedacht dat ze het sterkst rond hun 30ste zouden zijn. Bij Colombianen zou dat rond hun 25ste zijn. Waarom?

Pino op 10 aug 2020 12:32

Was dat niet bij Quintana dat er ernstig getwijfeld word aan zijn leeftijd?

Übung macht den meister!!!

Hij is al een prima renner met een palmares waar de meeste profs voor zouden tekenen. Heel benieuwd hoe zijn groeicurve gaat lopen. Net zoals je bij Colombianen de indruk krijgt dat de groei er wat sneller uit gaat. En waarom is nog flink onduidelijk.

Pino op 10 aug 2020 13:17

Jonge jongens worden tegenwoordig zo hard en precies getraind en gevolgd, die komen ook sneller op hun max. Die groeien echt niet door als een Ten Dam of Dumoulin die eerst veel zelf moest uitvinden. Dat zeggen ook ongeveer alle oudere rijders in veel verschillende interviews…

Click. Click. Peace

Het punt bij heel veel colombianen en mensen uit andere zuid Amerikaanse en Afrikaansen ontwikkelings landen is dat ze nog altijd geen officieel geboortebewijs hebben, dat wil zeggen het geboortebewijs wordt soms pas afgegeven wanneer ze soms al enkele jaren oud zijn omdat ze gewoon niet eerder bij officiele instanties zijn aangegeven. Wanneer ze dan eenmaal gaan sporten en het blijkt dat ze talent hebben blijkt er nogal eens geknoeid te zijn met geboorteaktes waardoor het lijkt dat ze jonger zijn dan ze in werkelijkheid zijn. Ook in de voetballerij is een veel voorkomend probleem en lijken de sporters daardoor veel jonger al over hun top te zijn en scoren ze soms extreem goed op toernoeien voor bijv -23 en -21. Het voordeel voor deze sporters is dat ze doordat het lijkt alsof ze jonger zijn betere contracten kunnen afsluiten, een sporter van 20 is nu eenmaal meer waard dan een sporter van 24 met exact dezelfde kwaliteiten.
https://www.elfvoetbal.nl/Overige/186080/leeftijdsfraude-is-…
https://nos.nl/artikel/643444-gambia-gestraft-na-leeftijdsfr…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 10 aug 2020 13:26

Born to Ride
Pino op 10 aug 2020 07:37

Ja want zo als ik het interpreteer verwacht @Pino toch wel dat Evenepoel heel kansrijk is voor de overwinning als hij had meegedaan.
Dit jaar is sowieso anders dan andere jaren.
Ik denk dat de “bewezen” toppers enkel tijdens de grote 3 rondes op hun best zijn en alle andere rondes enkel voor het wedstrijdgevoel rijden.
Neem nou de Tour de l’ain afgelopen weekend. Wie zegt dat de renners van Ineos het achterste van hun tong hebben laten zien? Ik heb geen idee. Maar ik denk wel dat ze dit soort rondes op een soort van reserve rijden enkel om te kijken hoe hun basisniveau er voor staat.
Neem daar bijvoorbeeld een Chris Froome. Hij heeft 4x de tour gewonnen. Weet precies welke wattages hij voor zijn ongeval en na zijn ongeval kan rijden. Ik denk dat als hij weet dat hij niet eens in de buurt kan komen van wat hij ooit was hij niet eens meer op zou stappen. Al verwacht ik niet dat hij de tour dit jaar zal gaan winnen, als hij mee gaat zullen ze toch rekening met hem moeten houden.

En natuurlijk gun ik Evenepoel het allerbeste en van mij mag hij gerust 4-5 keer de tour winnen maar laat hem het eerst maar eens doen.

En dat verhaal dat iemand wint waar anderen niet aanwezig zijn krijg je altijd. Maar aan de andere kant, als je niet mee doet kun je ook niet winnen.

RFKANGOO op 10 aug 2020 14:31

Zoals hij nu bezig is zou hij wel een kans maken in de Tour. Evenwel nog veel vraagtekens dus we zullen het volgend jaar pas weten zeker :)

Hi even een materiaalvraagje (over fietsen).
Het kleinste verzet op mijn racefiets is nu 36-25 (46-36 vooraan + 11-25 achteraan).
Hierbij heb ik nog steeds veel moeite om de steilste beklimmingen (18%) in mijn buurt op te rijden (met mijn 93kg en beperkte fietstraining). Ook merk ik op hellingen van 7%-8% dat ik er wel goed opgeraak, maar dat ik dit waarschijnlijk niet zou kunnen blijven volhouden voor een 20-30 minuten of zo (ik klim dan vaak meer op kracht/anaeroob dan op souplesse).
Ik ben dus op zoek naar een upgrade om een kleiner verzet mogelijk te maken.
Hebben in mijn geval de volgende upgrades zin:

  • vervanging van het kleinste tandwiel vooraan (34 tanden)
    = goedkoop en heeft verder geen impact op kettinglengte of zo
  • vervaning van de cassette (11-28 is het grootste wat op mijn RD-R8000-SS derailleur past)
    Hierbij zal ik waarschijnlijk ook een nieuwe ketting moeten steken
    Zijn dergelijke upgrades significant genoeg of moet ik ineens een volledige bergverzet-upgrade (GS derailleur + 11-34 cassette + ketting) overwegen voordat ik (in een verre toekomst) met mijn fiets de Alpen in zou willen gaan?
    Bedankt voor jullie mening te delen.
Glide on!

Plaats een reactie