Wielrentopic

Rogieradmin13 september 2020 · 19:50

Ik ben benieuwd wat nu de reactie van Lefevre gaat zijn na deze idiote actie van Jungels op Higuita. Strafrechtelijke vervolging? Ik mag hopen dat hij in ieder geval uit koerst word genomen. Misschien dat renners dan eens beter op gaan letten

Matthias123 op 13 sep 2020 19:50

Jungels deed raar, maar Higuita was echt achterom aan het kijken volgens mij…

Click. Click. Peace
Matthias12313 september 2020 · 20:44

Ik ben benieuwd wat nu de reactie van Lefevre gaat zijn na deze idiote actie van Jungels op Higuita. Strafrechtelijke vervolging? Ik mag hopen dat hij in ieder geval uit koerst word genomen. Misschien dat renners dan eens beter op gaan letten

Rogier op 13 sep 2020 20:43

Of je wel of niet achterom kijkt maakt echt niet uit bij zo’n enorme zwieper, die is gewoon niet te ontwijken.

Born to Ride
Matthias12313 september 2020 · 21:04

Karma kwam trouwens al snel voor Jungels, hij is aangereden door een ambulance.
https://twitter.com/laflammerouge16/status/13052061352936079…

Born to Ride
RFKANGOO13 september 2020 · 21:34

Of je wel of niet achterom kijkt maakt echt niet uit bij zo’n enorme zwieper, die is gewoon niet te ontwijken.

Matthias123 op 13 sep 2020 21:29

Hij kijkt achterom en als hij weer voor zicht kijkt schrikt hij van Jungels en is te laat om nog te remmen. Vergelijkbaar met Dumoulin en Pogacar. Ik zal niet zeggen dat alles te voorkomen is maar dit is al de 3e aanrijding die voortkomt uit het achterom kijken die ik me zo even snel voor de geest kan halen. En die zwiepers zijn toch niet echt bijzonder in het peloton. Alleen wel lastig als je het niet verwacht en even achterom zit te kijken.
Ik zeg, domme pech.

Übung macht den meister!!!
RFKANGOO13 september 2020 · 23:23

En heb net het ongeluk nog een paar keer terug gekeken. Je ziet Jungels achterom kijken voordat hij naar rechts stuurt. En dat iemand anders juist op dat moment ook achterkomt zit te kijken en dus niet op let wat er voor hem gebeurt verwacht hij ook niet.

Matthias12314 september 2020 · 06:02

Matthias123 op 13 sep 2020 21:29

Hij kijkt achterom en als hij weer voor zicht kijkt schrikt hij van Jungels en is te laat om nog te remmen. Vergelijkbaar met Dumoulin en Pogacar. Ik zal niet zeggen dat alles te voorkomen is maar dit is al de 3e aanrijding die voortkomt uit het achterom kijken die ik me zo even snel voor de geest kan halen. En die zwiepers zijn toch niet echt bijzonder in het peloton. Alleen wel lastig als je het niet verwacht en even achterom zit te kijken.
Ik zeg, domme pech.

RFKANGOO op 14 sep 2020 06:00

Dan zou ik de beelden nog maar eens terug kijken. Jungels zwiept opeens zonder om te kijken zijn fiets een meter opzij terwijl het voorwiel van higuita naast zijn achterwiel is. Hij maakt op die manier gewoon het voorwiel van Higuita weg.

Born to Ride
Shane14 september 2020 · 07:38

Jungels kijkt toch gewoon eerst (Higuita zit er dan gewoon achter) en trekt 'm daarna 2( seconden later) van kop af. Higuita zit achterom te kijken. Hele vervelende samenloop van omstandigheden.

I can stick uphill ice, on my saucer...
Matthias12314 september 2020 · 07:49

Jungels kijkt toch gewoon eerst (Higuita zit er dan gewoon achter) en trekt 'm daarna 2( seconden later) van kop af. Higuita zit achterom te kijken. Hele vervelende samenloop van omstandigheden.

Shane op 14 sep 2020 07:44

Het is 4 seconden later dat hij hem met een idiote zwiep opzij gooit. Bij zo’n snelheid kan er in die 4 seconden enorm veel veranderen achter je. Stuur gewoon langzaam uit. Het is ongeveer hetzelfde als op drukke snelweg in je spiegels kijken, 4 seconden wachten en je auto dan in 1x 3 banen opzij gooien. Als Higuita vooruit had gekeken was er exact hetzelfde gebeurd. Bij zo’n zwiep heb je gewoon hoe dan ook nooit tijd om te reageren. Higuita kijkt trouwens ook al weer net vooruit wanneer Jungels zijn voorwiel wegmaait.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 14 sep 2020 07:50

Born to Ride
Shane14 september 2020 · 09:30

Shane op 14 sep 2020 07:44

Het is 4 seconden later dat hij hem met een idiote zwiep opzij gooit. Bij zo’n snelheid kan er in die 4 seconden enorm veel veranderen achter je. Stuur gewoon langzaam uit. Het is ongeveer hetzelfde als op drukke snelweg in je spiegels kijken, 4 seconden wachten en je auto dan in 1x 3 banen opzij gooien. Als Higuita vooruit had gekeken was er exact hetzelfde gebeurd. Bij zo’n zwiep heb je gewoon hoe dan ook nooit tijd om te reageren. Higuita kijkt trouwens ook al weer net vooruit wanneer Jungels zijn voorwiel wegmaait.

Matthias123 op 14 sep 2020 09:26

Maar het is gewoon geen 4 seconden Matthias123… Die zwiep opzij is gewoon een normale beweging om van kop af te gaan als je niet echt kop over kop aan het rijden bent (kijk maar hoe de Jumbo mannen steevast overgeven). Jungels stopt alleen te vroeg met trappen en communiceert niet, maar Hiquita doet het ook echt niet handig als tweede in de rij.

Shane14 september 2020 · 09:47

Natuurlijk is het vooral wensdenken, maar ik denk toch ook dat Dumoulin gaat verrassen. Het zware programma is ideaal om zijn ontbrekende koershardheid op te bouwen. De eerste week gaat hij er in de bergen (die echt wel flink zijn) vlak voor het einde pas af en verliest wat tijd. In de Pyreneeën, kan hij aanhangen, alleen bij het eindspurtje niet en in de Alpen gaat hij sterk zijn om de tijdrit naar Planche des Belles Filles glorieus te winnen en het geel over te nemen 😀.

Shane op 14 sep 2020 09:45

Even wat anders… Had Tom deze briljante voorspelling maar gelezen ;), dan had hij met gemak een podium kunnen pakken…

Matthias12314 september 2020 · 09:47

Ga zelf het filmpje nog eens kijken en tel nog eens. 4 hele seconden. En nee dit is niet een veel voorkomende zwiep, daar was de rest van het peloton het ook mee eens dat dit te ver ging.

Born to Ride
Shane14 september 2020 · 10:04

Ga zelf het filmpje nog eens kijken en tel nog eens. 4 hele seconden. En nee dit is niet een veel voorkomende zwiep, daar was de rest van het peloton het ook mee eens dat dit te ver ging.

Matthias123 op 14 sep 2020 10:01

Al 10 keer gedaan, klokje aan onder in beeld… Een vervelende samenloop van omstandigheden (daar is het hele peloton het volgens mij mee eens), beiden maken fouten, er is excuses aangeboden, maar een moordaanslag is het gewoon niet.

Matthias12314 september 2020 · 10:13

Al 10 keer gedaan, klokje aan onder in beeld… Een vervelende samenloop van omstandigheden (daar is het hele peloton het volgens mij mee eens), beiden maken fouten, er is excuses aangeboden, maar een moordaanslag is het gewoon niet.

Shane op 14 sep 2020 10:05

Mooi dat je dat klokje in beeld hebt, dat heb ik ook. Tussen omkijken en het raken van Higuita zit exact 4 seconden. Je kan ook zien dat Higuita gewoon al weer voor zich kijkt op het moment dat Jungels zijn zwiep maakt. Je ziet hem schrikken en beseffen dat hij kansloos is om nog iets te doen.

Jungels doet het niet expres, maar Groenewegen heeft het eveneens niet met de intentie gedaan Jacobsen te blesseren. Het zou daarom Lefevre sieren als hij daarom Jungels uit koers haalt en voortaan niet zo haar schreeuwt. Het wielrennen moet veiliger worden en dan moeten zulke acties gewoon consequenties hebben.

Born to Ride
Shane14 september 2020 · 10:19

Mooi dat je dat klokje in beeld hebt, dat heb ik ook. Tussen omkijken en het raken van Higuita zit exact 4 seconden. Je kan ook zien dat Higuita gewoon al weer voor zich kijkt op het moment dat Jungels zijn zwiep maakt. Je ziet hem schrikken en beseffen dat hij kansloos is om nog iets te doen.

Jungels doet het niet expres, maar Groenewegen heeft het eveneens niet met de intentie gedaan Jacobsen te blesseren. Het zou daarom Lefevre sieren als hij daarom Jungels uit koers haalt en voortaan niet zo haar schreeuwt. Het wielrennen moet veiliger worden en dan moeten zulke acties gewoon consequenties hebben.

Matthias123 op 14 sep 2020 10:16

Waarom denk jij dat Dylan mentaal zo met zichzelf in de knoop zit? Zou dat wellicht iets te maken kunnen hebben met wat er op dat moment door zijn hoofd ging (koste wat kost komt hij er niet langs)? Natuurlijk wil Dylan Jakobsen niet verwonden, maar hij smijt wel gewoon de deur dicht, bewust. Jungels is onachtzaam, dat is iets heel anders. Oh, en je klokje loopt te snel ;).

Matthias12314 september 2020 · 10:35

Matthias123 op 14 sep 2020 10:16

Waarom denk jij dat Dylan mentaal zo met zichzelf in de knoop zit? Zou dat wellicht iets te maken kunnen hebben met wat er op dat moment door zijn hoofd ging (koste wat kost komt hij er niet langs)? Natuurlijk wil Dylan Jakobsen niet verwonden, maar hij smijt wel gewoon de deur dicht, bewust. Jungels is onachtzaam, dat is iets heel anders. Oh, en je klokje loopt te snel ;).

Shane op 14 sep 2020 10:29

Ik denk dat Dylan ook erg met zichzelf in de knoop zit omdat hij nog dagelijks doodsbedreigingen krijgt van fans van Deqeuninck - quick step. Dat gaat je ook bepaald niet in de koude kleren zitten. Dat is natuurlijk ook totaal gestoord dat zo iemand gewoon dagelijks nog doodsbedreigingen krijgt. Wanneer dhr Lefevre niet zulke uitspraken had gedaan was dat ongetwijfeld ook een stuk minder geweest.

Ik zou sterk zijn voor de regel dat wanneer door jouw toedoen iemand uit koerst moet dat jij er dan ook direct uit moet. Gegarandeerd dat renners veel beter op gaan letten en dat ook zo’n ongeval als dit waarschijnlijk niet gebeurd was.

Born to Ride
Kasper14 september 2020 · 21:28

Kom kom Matthias niet overdrijven ;)

Jungels was in de fout maar dramatiseer het niet :p was ook veel pech mee gemoeid hè.

RFKANGOO15 september 2020 · 07:38

Kom kom Matthias niet overdrijven ;)

Jungels was in de fout maar dramatiseer het niet :p was ook veel pech mee gemoeid hè.

Kasper op 15 sep 2020 07:17

Dat is nou juist de vraag. Was het wel een fout van Jungels? Persoonlijk vind ik dat ze beide in dit geval evenveel schuld hebben. Jungels kijkt achterom en verandert 2,5 seconde later van lijn. Higuita kijkt achterom en verandert al achterom kijkend van lijn.

En nu weer door.

Wat zijn de verwachtingen voor de komende dagen?

Roglic houdt zijn niveau vast en wint de tour.
Pogacar demareert, pakt boni’s en wint de tour.
Bernal doet een Floyd Landis en wint de tour.
Uran de wieltjesplakker plakt aan bij een motor en wint de tour.
López valt aan in de afdaling, vliegt uit de bocht, is als eerste beneden en wint de tour.
Yates zakt er eens niet door, doet een aanval die wel stand houd en wint de tour.
Dumoulin rijdt de tijdrit van zijn leven, pakt 6 minuten op de rest en wint de tour.

Matthias12315 september 2020 · 07:55

Roglic houdt zonder problemen zijn niveau vast en wint de tour. Ik verwacht eerder dat Poga er in de etappe naar Meribel doorheen zakt. Daar zal hij heel snel alleen komen te zitten doordat hij eigenlijk geen klimmers meer om zich heen heeft. Jumbo Visma zal daar alles op alles zetten om hem te isoleren en breken. Eerst zullen ze op het vlakke gewoon niet toestaan dat er een helper van hem in de vlucht komt en vervolgens zodra ze omhoog gaan leggen ze er een verschroeiend tempo op.

Born to Ride
Shane16 september 2020 · 16:34

Wat een beest is Woutje Poels toch eigenlijk he. Fenomenaal.

RFKANGOO16 september 2020 · 18:09

Shane op 16 sep 2020 18:08

Alleen jammer dat het allemaal voor niks was. 🙈

Shane16 september 2020 · 18:32

RFKANGOO op 16 sep 2020 18:32

Ja, dat zag je natuurlijk van mijlenver aankomen haha.

RFKANGOO16 september 2020 · 21:01

Shane op 16 sep 2020 21:00

Nou op de col de la Madeleine zag het er nog best aardig uit. Maar als je dan in de afdaling je kopman er af rijdt dan gaat er toch iets niet goed.

Piefke17 september 2020 · 12:26

Shane op 16 sep 2020 21:00

Nou op de col de la Madeleine zag het er nog best aardig uit. Maar als je dan in de afdaling je kopman er af rijdt dan gaat er toch iets niet goed.

RFKANGOO op 17 sep 2020 12:24

Kopmannen die niet durven/kunnen dalen mogen geen kopman meer zijn. Dit is gewoon te leren, makkelijker te leren dan leren klimmen iig.

Zijn je knieën je lief, rodel dan altijd zonder skischoenen maar met je snowboots!¡!
Rogieradmin17 september 2020 · 13:24

Dat vind ik wel heel simpel gezegd. Dan zou iedereen Max Verstappen kunnen inhalen wat goed rijden is ook te leren.

Goed klimmen is alleen maar heel veel watt kunnen draaien bij een laag gezwicht. Bij goed dalen komt heel veel kunde, inzicht en balans kijken.

Click. Click. Peace
dan5817 september 2020 · 14:23

@Rogier weer zeer genuanceerd…, dat moet je kunnen.😉👌

Born to run. B.S.
Rogieradmin17 september 2020 · 14:32

Haha, nee verre van genuanceerd. Maar dat je echt goed dalen wel kunt leren ben ik het niet mee eens :-)

Bedenk dat de slechtste daler in de tournon steeds een absurd goede daler is in vergelijking met gewone wielrenners.

Click. Click. Peace
Matthias12317 september 2020 · 14:48

Haha, nee verre van genuanceerd. Maar dat je echt goed dalen wel kunt leren ben ik het niet mee eens :-)

Bedenk dat de slechtste daler in de tournon steeds een absurd goede daler is in vergelijking met gewone wielrenners.

Rogier op 17 sep 2020 14:47

Ik denk dat de gewone wielrenner een beetje daalt als Dan Martin.

Born to Ride
Rogieradmin17 september 2020 · 14:52

Rogier op 17 sep 2020 14:47

Ik denk dat de gewone wielrenner een beetje daalt als Dan Martin.

Matthias123 op 17 sep 2020 14:52

lol alleen dan twee keer zo langzaam :-)

Click. Click. Peace
evr6617 september 2020 · 14:52

Afdalen doe je, op dit forum zeker, gewoon op latten, niet op veel te dunne bandjes!

Edwin van Riel
Shane17 september 2020 · 15:01

Dat vind ik wel heel simpel gezegd. Dan zou iedereen Max Verstappen kunnen inhalen wat goed rijden is ook te leren.

Goed klimmen is alleen maar heel veel watt kunnen draaien bij een laag gezwicht. Bij goed dalen komt heel veel kunde, inzicht en balans kijken.

Rogier op 17 sep 2020 14:48

En niet te vergeten en vooral niet te onderschatten, de psychologische factor. Zie bijvoorbeeld Zakarin.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 17 sep 2020 15:04: opmaak even oke gemaakt

Plaats een reactie