Wielrentopic

Even wat anders, bij Quintana en omkadering zou er 100 ml fysiologisch serum en naalden zijn gevonden. fysiologisch serum is recent regelmatig gebruikt om de hematocrietwaarde van het bloed te verlagen om het gebruik van bloeddoping te maskeren. Al met al ziet dat er dus zeer slecht voor hem uit.

Born to Ride

Hoezeer ik het ook betreur: Roglic had een slechte dag. (eigenlijk al überhaupt een matige laatste week). Dumoulin was niet meer top vanwege al het knechtwerk (waar ik hem eigenlijk ook vond tegenvallen). En Pogacar heeft lekker 3 weken achterin een gele trein kunnen zitten en heeft nauwelijks iets hoeven doen. Die was dus nog relatief fit.

De waardes die hij getrapt heeft…moeilijk te beoordelen. Maar ik denk dat als je voelt dat je de tour gaat winnen wel echt vleugels krijgt. En als je voelt dat deze door je vingers glipt, wel echt lood in je schoenen voelt.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Pogacar komt uit een klein dorpje uit het voormalige Joegoslavië, dat als enige weerstand bood aan generaal Tito.
Toen hij klein was, is hij in het doopvont gevallen. Dat was niet gevuld met wijwater maar met doping. Daarna heeft hij een hele tijd met een steen op zijn rug gelopen.
Daarom is hij nu zo sterk.

Zondag WK :

Zou het Hischi worden ? Lijkt me topfavoriet imho.
of zou onze belgische alleskunner Van Aert zichzelf en de rest nogmaals verbazen ?

Roglic en pogacar in a sprint aux deux?

Born to Ride

Julian alaphilip blijft de meute net voor.
Mocht het tot een sprint komen dan zou Van Aert een goede kans maken.

*bericht bewerkt door Snowball op 23 sep 2020 16:47

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Nu de koude erin komt ben ik ook benieuwd hoe ze id giro over een maand over de Stelvio en Agnello gaan komen 😎

Born to Ride

Pogacar komt uit een klein dorpje uit het voormalige Joegoslavië, dat als enige weerstand bood aan generaal Tito.
Toen hij klein was, is hij in het doopvont gevallen. Dat was niet gevuld met wijwater maar met doping. Daarna heeft hij een hele tijd met een steen op zijn rug gelopen.
Daarom is hij nu zo sterk.

DrPhil op 22 sep 2020 16:31

@DrPhil nieuwe bijnaam voor Pagacar? -> Pogobelix…
Zou hij dan ook af en toe nog smeken om nog een klein slokje te mogen (wat dan resoluut door de ploegleiding geweigerd wordt)?

*bericht bewerkt door Vivace op 24 sep 2020 12:00

Glide on!

@Kasper

null

Matthias123 op 24 sep 2020 10:51

Maar goed dat Evenepoel nie meedoet dan 😉 kan al niet rechtblijven op asfalt

De vragen bij de ploegtaktiek van JV blijven opduiken .
https://sporza.be/nl/2020/09/23/van-der-poel-had-vooraf-geze…

En we hebben weer goud.https://nos.nl/artikel/2349662-van-der-breggen-profiteert-va…
Nou ben ik ook maar een leek maar wat heeft het voor zin om matten aan het begin van de bocht tegen de vangrails te plaatsen?

Übung macht den meister!!!

Liever matten teveel dan te weinig ;-)

Click. Click. Peace

Nou ja, die hadden toch wel wat verder door kunnen lopen? Lijkt me, dat wanneer je eruit klapt, dat zelden voor de helft van de bocht is, om maar een zijstraat te noemen.

Edwin van Riel

Nou ja, die hadden toch wel wat verder door kunnen lopen? Lijkt me, dat wanneer je eruit klapt, dat zelden voor de helft van de bocht is, om maar een zijstraat te noemen.

evr66 op 24 sep 2020 17:40

Dat bedoel ik dus. Nu zetten ze iets neer maar op deze manier heeft het ook geen nu.
@Rogier liever te weinig matten op de juiste plek dan teveel matten op de verkeerde plek.

Übung macht den meister!!!

Oeps. Dat me leren te snel te reageren. Ik zit in de auto terug van Zermatt naar huis. Ik had beter op moet letten.

Gewoon meer matten! Wat een nare val

Click. Click. Peace

Net terug van een rondje Amstel 40km. Wat is het vroeg donker!
Nu een tijd met mijn nieuwe fiets gefietst. Tijd voor een vergelijking.
Huidige fiets: Giant TCR Advanced Pro Disc, GRX 46/30 crank, cassette 11sp 12-32, 40mm hoge wielen, Favero Assioma Power pedalen.
Oude fiets: Koga Fullpro Scandium, de naam zegt het al: van scandium, met carbon vork, 52/39/30, cassette 10sp 12-28, Ksyrium SSL wielen.
Wat valt me op?

  1. Ik trap veel makkelijker een cadans van tussen 90 en 100. Of het aan de crank ligt, of aan de wielen, ik weet het niet.
  2. De Giant is zeker niet comfortabeler dan de Koga. (Ook niet oncomfortabeler.)
  3. De powermeter voegt echt wat toe. Ik had er weinig van verwacht, maar ik vind het erg nuttig. Ik weet ongeveer wat ik voor wattages kan trappen, en je hebt eerder in de gaten dat je toch “te hard” trapt. Mijn hartslag (waar ik normaliter op af ga) zit dan bv nog vrij laag, zodat dat op dat moment geen indicator is. Ik heb het powerveld op de Garmin nu op 3s staan. Dat werkt voor mij goed.
  4. De 46/30 crank is moeilijk uit te lijnen, zelfs met de GRX voorderailleur. Ik kan nu maar 7 van de 11 versnellingen gebruiken zonder dat de ketting aanloopt tegen de voorderailleur. (Op zich genoeg)

Dan nog iets over de Garmin 1030. De Garmin 1030 is echt heel handig vanwege de vele velden die je in één oogopslag kunt zien. Zelfs voor een bijziend iemand zoals ik. Ik heb nu ingesteld op één scherm: snelheid, hartslag, afstand, cadans, stijgingspercentage, 3s power en tijd. Daarentegen vergeet hij soms tijdig afslagen te melden. Mijn oude 810, deed dat echt beter. Bij afwijking van de route is hij niet snel met het berekening van een alternatief, terug naar de route; dat doet hij pas op het allerlaatste moment. De extra Routefunctie van de 1030 Plus is daarvoor wel echt een verbetering Daarentegen is hij wel razendsnel met een melding bij verkeerd rijden.
De accu gaat ongeveer 8u mee, met alles aan (routebegeleiding, GPS, hartslag, power, cadans).

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 sep 2020 21:02

dubbel

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 sep 2020 21:03

Geen nette sprint van Longo-Borgini trouwens.

Geen nette sprint van Longo-Borgini trouwens.

DrPhil op 26 sep 2020 23:37

Eens, wel leuk gedaan, brace of niet, gewoon dat gat in knallen hahaha

Edwin van Riel

Het is dat Nederland al plaats 1 en 2 had en met Vos ook de 4e plaats in handen had. Ieder ander land dat anders 4e was geworden had protest aangetekend tegen die sprint. Gezien anders zulke sprints altijd bestraft worden had deze ook gewoon een DSQ verdiend.

Born to Ride

Voor een dergelijk vergrijp wordt een sprinter meestal teruggezet naar de laatste plaats van de groep waarin hij zit. Dus… naar plek 3.

Voor een dergelijk vergrijp wordt een sprinter meestal teruggezet naar de laatste plaats van de groep waarin hij zit. Dus… naar plek 3.

Pino op 27 sep 2020 11:33

In meerdaagse koersen wel, in 1 dags wedstrijden is dit vaak gewoon DSQ.

Born to Ride

Mooie winnaars! We gaan die truien nog veel zien volgend jaar.

Zo genaaid dat wout is door eigen ploegmaat, dan zeggen ik kan niet beter , gelukkig heeft hij gelijk na de tour

Zo genaaid dat wout is door eigen ploegmaat, dan zeggen ik kan niet beter , gelukkig heeft hij gelijk na de tour

Pieter230976 op 27 sep 2020 17:42

?? Van Aert weer in de verkeerde ploeg zeker?

.

Zo genaaid dat wout is door eigen ploegmaat, dan zeggen ik kan niet beter , gelukkig heeft hij gelijk na de tour

Pieter230976 op 27 sep 2020 17:42

?? Van Aert weer in de verkeerde ploeg zeker?

Geenen op 27 sep 2020 18:32

Zo slecht reden die Belgen toch niet? Ben wel benieuwd welke Belg @Pieter230976 nou eigenlijk bedoelt?

Übung macht den meister!!!

Ach de Jumbo Visma haat van de belgjes begint steeds lachwekkendere vormen aan te nemen. Nu zijn ze weer boos dat Roglic, die na de tour volledig uitgeput is en op zijn laatste tandvlees nog bij dat groepje zat, Alaflip niet terughaalt. Alaflip heeft de hele 2e helft van de tour kunnen sparen en naar deze wedstrijd toe kunnen leven. Een fitte Roglic zou hier met 2 vingers in de neus 3e worden door zijn sprint. Hij kreeg er zelfs geen sprint meer uit.

Born to Ride

Haha, Jumbo-Visma natuurlijk en niet de Belgische gelegenheidsploeg.
Voor Jumbo-Visma zou het nochtans beter zijn geweest dat Wout de regenboogtrui had voor het komende jaar.
Nu heeft Roglic toch een beetje egoïstisch gereden door Wout niet te gunnen om extra te kunnen schitteren.
Voor vele mensen is van de tour namelijk blijgebleven dat Wout fantastisch gereden heeft in dienst van zijn kopman en onderweg nog enkele ritwisten heeft meegenomen. Roglic heeft als kopman meestal in het wiel kunnen rijden en heeft het uiteindelijk niet kunnen afmaken.
Misschien begint hij een beetje schrik te krijgen om niet meer als absolute topman aanzien te worden binnen Jumbo-Visma en aldus vroeg of laat ook tijdens het seizoen verplicht worden om in dienst van Wout te rijden?

Glide on!

Als wout nou gewoon met Juju was meegesprongen… Maar blijkbaar was Wout niet goed genoeg.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie