Wielrentopic

Ik blijf het zeggen, Wout zoek je een echte ploeg. 😁

Bla, bla, bla.

Haha deze reacties zijn precies wat ik bedoel met dat het lachwekkend begint te worden.

Born to Ride

Ach de Jumbo Visma haat van de belgjes begint steeds lachwekkendere vormen aan te nemen. Nu zijn ze weer boos dat Roglic, die na de tour volledig uitgeput is en op zijn laatste tandvlees nog bij dat groepje zat, Alaflip niet terughaalt. Alaflip heeft de hele 2e helft van de tour kunnen sparen en naar deze wedstrijd toe kunnen leven. Een fitte Roglic zou hier met 2 vingers in de neus 3e worden door zijn sprint. Hij kreeg er zelfs geen sprint meer uit.

Matthias123 op 27 sep 2020 18:49

U begrijpt het wss een beetje verkeerd : Men is niet tégen JV , men is vooral fan van de renner van Aert …
Moest deze voor een andere ploeg rijden had de kritiek net hetzelfde geweest . ;-)

*bericht bewerkt door evert op 27 sep 2020 19:47

Ach de Jumbo Visma haat van de belgjes begint steeds lachwekkendere vormen aan te nemen. Nu zijn ze weer boos dat Roglic, die na de tour volledig uitgeput is en op zijn laatste tandvlees nog bij dat groepje zat, Alaflip niet terughaalt. Alaflip heeft de hele 2e helft van de tour kunnen sparen en naar deze wedstrijd toe kunnen leven. Een fitte Roglic zou hier met 2 vingers in de neus 3e worden door zijn sprint. Hij kreeg er zelfs geen sprint meer uit.

Matthias123 op 27 sep 2020 18:49

U begrijpt het wss een beetje verkeerd : Men is niet tégen JV , men is vooral fan van de renner van Aert …
Moest deze voor een andere ploeg rijden had de kritiek net hetzelfde geweest . ;-)

evert op 27 sep 2020 19:45

Een beetje van beide. Doordat Jumbo Visma nu een andere weg gaat met van Aert dan vele Belgen graag zouden zien is alles wat Jumbo Visma nu doet fout. Mocht Poga geen buitenaardse tijdrit hebben gereden en mocht van Aert vandaag gewoon het wiel van Alaflip gekozen hebben dan was alles halleluja.

Born to Ride

Ik hou ook niet bijzonder van het chauvinisme (meestal meer iets voor Nederlanders) dat nu in vlaanderen de kop opsteekt rond Van Aert en Evenepoel. Roglic was niks verplicht aan Van Aert en uiteindelijk krijgt hij zoiets ook niet uitgelegd in Slovenië als hij zich helemaal leegrijdt voor Van Aert, dan kan hij zijn thuisland niet meer binnen.

Maar zeggen dat hij niet meer kon doen klopt wel niet : als je er nog aanhangt aan de aankomst, ook al,is het 6de dan heb je niet je opgeofferd.

En zoiets als anti-jumbo visma merk ik hier totaal niet trouwens…

. Mocht Poga geen buitenaardse tijdrit hebben gereden en mocht van Aert vandaag gewoon het wiel van Alaflip gekozen hebben dan was alles halleluja.

Matthias123 op 27 sep 2020 19:50

Als de kat een koe was …

Roglic kwam 2x op kop en toen leek het tempo eerder in te zakken dan te versnellen. Daarnaast moest hij al een paar keer een gaatje laten toen iemand op kop er een klap op gaf. Hoezo heeft hij dan niet maximaal gedaan als hij er nog aan hangt? In het kielzog achteraan zo’n groepje rijdt beduidend lichter dan op kop. Het is wel veelzeggend dat hij als laatste van dat groepje over de streep komt terwijl hij maar 2x kort op kop is geweest. Normaal sprint hij iedereen van dat groepje muv WvA er makkelijk uit. Roglic kon ook alleen steeds terugkomen omdat niemand een serieuze overname deed en al het werk aan van Aert over lieten. Het is een beetje het probleem wat Sagan ook had, niemand wil met je naar de streep.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 27 sep 2020 20:14

Born to Ride

https://nos.nl/l/2350062
In het tweede deel staat de reactie van vAert, oa ook over Roglic.

Hirschi en Kwiatkowski zijn veel sneller dan Roglic aan zo’n aankomst…

Ook raar dat al die echte helpers in de tour en andere koersen niet achteraan mee in het groepje topfavorieten aankomen, maar vol op kop rijden en dan lossen … als je achteraan terug kan inpikken heb je je niet leeg gereden.

Hirschi en Kwiatkowski zijn veel sneller dan Roglic aan zo’n aankomst…

Ook raar dat al die echte helpers in de tour en andere koersen niet achteraan mee in het groepje topfavorieten aankomen, maar vol op kop rijden en dan lossen … als je achteraan terug kan inpikken heb je je niet leeg gereden.

pS op 27 sep 2020 20:42

Degenen die al als knecht starten rijden zich idd leeg op kop en laten zich dan afzakken, maar dat is 30km eerder in koers, wanneer dat toppers en topknechten verder nog geen enkele keer in het rood zijn gegaan. Die laatste 10km is iedereen al een aantal keer helemaal op de top van zijn kunnen geweest, anders zit je niet zo vooraan in de koers. Dan hang je op je laatste krachten er bij. Als Roglic over had gehad was hij wel met Alaflip meegesprongen.

Born to Ride

Soit: Alaphilippe heeft dik verdient gewonnen, hij heeft op het perfecte moment zijn laatste “cartouche” gegeven en de rest kon individueel niet mee en de meesten van de groep achtervolgers vonden het te riskant om voluit te roteren omdat ze dan te veel energie zouden verspelen voor een eindsprint met 6. De 1ste plek was voor hun niet meer haalbaar en door niet voluit te gaan konden ze nog meesprinten voor de 2de plaats. Ook dat is koers.

Glide on!

Soit: Alaphilippe heeft dik verdient gewonnen, hij heeft op het perfecte moment zijn laatste “cartouche” gegeven en de rest kon individueel niet mee en de meesten van de groep achtervolgers vonden het te riskant om voluit te roteren omdat ze dan te veel energie zouden verspelen voor een eindsprint met 6. De 1ste plek was voor hun niet meer haalbaar en door niet voluit te gaan konden ze nog meesprinten voor de 2de plaats. Ook dat is koers.

Vivace op 27 sep 2020 21:26

In dit geval snapte ik vooral de rest van het groepje niet. Haal je met het groepje Alaflip terug dan sprint je om de 2e plaats, nu sprinten ze om de 3e plaats. Het sprintje van Alaflip kunnen ze nog winnen, van WvA zeker niet.

Born to Ride

Om even de vooroordelen hier al te counteren…:)
Ik ben Belg,
Ik vind dat Alaphilippe verdiend heeft gewonnen, beste in koers op zijn terrien,
Ik vind dat Van Aert best goed zit bij Jumbo,
Ik heb ook wel sympathie voor Jumbo,

MAAR Roglic moet zich in dergelijke situatie waar hij zelf geen schijn van kans maakt altijd leeg rijden voor Van Aert.
Rijden Van Aert & Roglic bij Quickstep en Alaphilippe bij Jumbo wordt Van Aert altijd wereldkampioen.

Om even de vooroordelen hier al te counteren…:)
Ik ben Belg,
Ik vind dat Alaphilippe verdiend heeft gewonnen, beste in koers op zijn terrien,
Ik vind dat Van Aert best goed zit bij Jumbo,
Ik heb ook wel sympathie voor Jumbo,

MAAR Roglic moet zich in dergelijke situatie waar hij zelf geen schijn van kans maakt altijd leeg rijden voor Van Aert.
Rijden Van Aert & Roglic bij Quickstep en Alaphilippe bij Jumbo wordt Van Aert altijd wereldkampioen.

Benn op 27 sep 2020 22:41

Dat hebben we op het Belgisch kampioenschap gezien ja dat een QS renner dan altijd kampioen word… accepteer gewoon dat Roglic leeg was en v Aert niet goed genoeg was om Alaphillipe te volgen.

Born to Ride

Om even de vooroordelen hier al te counteren…:)
Ik ben Belg,
Ik vind dat Alaphilippe verdiend heeft gewonnen, beste in koers op zijn terrien,
Ik vind dat Van Aert best goed zit bij Jumbo,
Ik heb ook wel sympathie voor Jumbo,

MAAR Roglic moet zich in dergelijke situatie waar hij zelf geen schijn van kans maakt altijd leeg rijden voor Van Aert.
Rijden Van Aert & Roglic bij Quickstep en Alaphilippe bij Jumbo wordt Van Aert altijd wereldkampioen.

Benn op 27 sep 2020 22:41

Dus eerst wil je de vooroordelen counteren om er vervolgens weer met gestrekt been in te gaan. 🤔

Waarom blijven de Belgen bij het standbunt dat iedereen alles fout doet behalven de Belgen zelf?
Tuurlijk zie ik als Nederlander liever iemand van Jumbo kampioen worden of de tour winnen maar als het er niet in zit heb ik daar vrede mee.

Übung macht den meister!!!

Mooi zoals Pogacar in zijn eentje de hele Belgische ploeg opblies 😄

Dus als Belg met een mening en koeranalyse over het WK ben je sowieso een gefrustreerde Belg ? Misschien zijn de Nederlanders die er op géén enkel moment aan te pas kwamen en van wie de kopman niet durfde te starten in een wk dat op zijn maat was gemaakt een beetje gefrustreerd ? ;)

Ik zal er deze keer dan mee eindigen, Alaphilippe is een mooie wereldkampioen, een verdiende wereldkampioen en was op zijn terrein het sterkst gisteren.

@Benn Doordat er geen Nederlander in het voorste deel van de koers zat denk ik dat we juist daardoor een goed neutraal beeld kunnen vormen van wat er voorin de koers gebeurde.

Born to Ride

Simpelweg een prachtige overwinning van een prachtige renner toch? De punch die Alaphillipe er uit weet te persen op dat laatste stuk beklimming is gewoon ongekend en het mooiste van alles is dat je weet (net als iedereen in de groep) dat hij het gaat doen en niemand kan er iets tegenin brengen, zo goed is hij.

Wat betreft Wout en Roglic. Die laatste moet op zulke momenten hart tonen, er 1 keer een snok (al is het 3 seconden) aan geven en er dan gewoon af gaan. Meeliften met de groep op deze manier (zelfs in de afdaling geen kopbeurtje doen) is gewoon niet de juiste instelling ten opzichte van iemand die 3 weken beulswerk voor je heeft gedaan en hier zou kunnen winnen. Hoe erg je ook in het rood zit.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane dat is toch precies wat hij deed. Hij kwam 2x op kop en moest daarna een gaatje laten. Doordat de rest van de groep, muv v Aert niet wilde rijden zakte het tempo weer dusdanig in dat Roglic aan kon sluiten.

Born to Ride

@Shane dat is toch precies wat hij deed. Hij kwam 2x op kop en moest daarna een gaatje laten. Doordat de rest van de groep, muv v Aert niet wilde rijden zakte het tempo weer dusdanig in dat Roglic aan kon sluiten.

Matthias123 op 28 sep 2020 08:58

Too little, too late en niet de wil om zichzelf compleet op te blazen en buiten de top 20 over de finish te komen. Dat mag allemaal en hij had Wout sowieso niet gered, maar dan laat je je benen spreken i.p.v. achteraf te moeten zeggen dat je echt niet meer kon doen. Maakt het allemaal zoveel makkelijker.

Maar goed, voor mij verder een beetje een non-discussie, want ik heb gigantisch genoten van Alaphillippe.

*bericht bewerkt door Shane op 28 sep 2020 09:17

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mooi zoals Pogacar in zijn eentje de hele Belgische ploeg opblies 😄

Pino op 28 sep 2020 07:50

heb ik gemist blijkbaar ? Tiesj Bennoot rijdt later nog een gat dicht, Greg Van Avermaet reed nog op kop in de laatste klim, Pogacar was toen al gelost. Spanje en Italië hebben bijna niets gedaan om het gat dicht te rijden trouwens, maar komen ook tekort.

Mooi zoals Pogacar in zijn eentje de hele Belgische ploeg opblies 😄

Pino op 28 sep 2020 07:50

Waar en wanneer de Belgische ploeg dan door Pogacar opgeblazen zou zijn , het weze me een raadsel .

De Belgen hebben de koers gereden die ze moesten rijden , toen Alaphilippe ging kon niemand volgen , het is jammer , maar het is nu eenmaal zo .

*bericht bewerkt door evert op 28 sep 2020 10:54

En de volgende dag: Blijkbaar is er meer dan voldoende gesproken tussen Roglic en van Aert, en heeft hij alles nog proberen te geven, maar was het gewoon op: hij kon met dit tempo wel nog aan het treintje hangen, maar geen kopwerk meer doen. Jammer genoeg is veel hiervan buiten beeld gebeurd en is er daarom een negatieve perceptie ontstaan bij veel kijkers (ook proffesionals/ploegleiders/…).https://www.hln.be/sport/wielrennen/beeld-per-beeld-geanalys…

Bij deze (ook voor Roglic die dit toch niet leest): excuses dat we ons in onze ontgoocheling hebben laten meeslepen en te vroeg conclusies hebben getrokken.

Glide on!

@Vivace Hij schijnt een skiër geweest te zijn, (wist je dat ;-) ) misschien leest ie wel mee ;-)

Click. Click. Peace

Een schansspringer. Alleen niet zo een beste getuige dit filmpje:

Aftellen maar!

Groenewegen pas volgend seizoen weer terug. https://nos.nl/l/2350312

Dan begrijp ik wel dat je daarna gaat fietsen…

Click. Click. Peace

Een schansspringer. Alleen niet zo een beste getuige dit filmpje:

Matthieu op 29 sep 2020 18:18

freestyler dus

Glide on!

Heeft Roglic dit ook geprobeerd?

Glide on!

Plaats een reactie