Wielrentopic

Er is voor beide tactieken wat te zeggen. Nu kan sunweb hidley en kelderman zaterdag om en om laten aanvallen en zal hart moeten reageren. Wat ik het meest verbazend vind is rohan Dennis. Normaal niet echt een topklimmer, nu al een paar dagen in en aanval en vandaag ook weer en hij klimt het beste van het hele peloton de stelvio op. Normaal gesproken moet Kelderman wel winnen van hart in de tijdrit.

Born to Ride

Cursusje jasje aantrekken stond niet in het protocol.

Cursusje jasje aantrekken stond niet in het protocol.

Pino op 22 okt 2020 17:57

Ik snap ook echt niet dat zoiets niet gewoon simpel met klittenband dicht kan…

Born to Ride

Zaterdag wordt toch niet zo bizar zwaar nu het parcours is aangepast en niet meer door FR gaat?

Nee, dan dat gekloot om zo’n jasje aan te trekken hahaha

evr66 op 22 okt 2020 15:47

Kelderman had er trouwens ook moeite mee. Ik vermoed dat het gewoon kl*te jasjes zijn 😉

When life gets too complicated.... SKI

Kelderman gaat zaterdag zeker niet aanvallen. Dan zou hij gestoord zijn.

Maar nog een reden om hidley niet te laten wachten, wanneer kelderman er echt doorheen zakt ben je beide mannen in het klassement kwijt. Je ziet regelmatig renners op zo’n klim helemaal breken en <10 min verliezen. Dan sta je helemaal met lege handen op het eind van de giro, nu heb je, wanneer er niets raars gebeurd in ieder geval nog 2 man op het podium.

Born to Ride

Ja, alleen brak Kelderman tijdens de klim van de Stelvio zeker niet. Hij verloor opeens dik tijd in de vallei, waar hij alleen zat. Hetgeen ongetwijfeld een psychologische dreun van jewelste zal zijn geweest.

Hindley gaat zaterdag ook zeker niet aanvallen. Dan bestaat het risico dat hij Hart mee krijgt. En dat Sunweb vervolgens de Giro verliest.

Ja, alleen brak Kelderman tijdens de klim van de Stelvio zeker niet. Hij verloor opeens dik tijd in de vallei, waar hij alleen zat. Hetgeen ongetwijfeld een psychologische dreun van jewelste zal zijn geweest.

DrPhil op 22 okt 2020 18:36

Nee maar dat weet je van te voren ook niet. Je moet gewoon een gok nemen in zo’n geval. Aangezien kelderman echt al behoorlijk vroeg koste en hart een buitenaards goede Dennis mee had kan ik me ook voorstellen dat sunweb verwachte dat kelderman op de klim al 3 minuten of mee zou verliezen.

Born to Ride

Ja, en door die keuze voor Hindley is de kans nu levensgroot dat ze allebei achter het net vissen. Je laat niet je kopman keihard vallen als die op de top van de zwaarste klim 40 seconden achterstand heeft en 3 minuten voorsprong in het klassement. Zo denk ik erover.

Hindley erkent nota bene zelf dat hij zelf maar weinig kans heeft om de Giro te winnen!

Ik ben hier om Wilco aan de zege te helpen”, vertelde de 24-jarige Hindley, één van de grote verrassingen in deze Giro.

,Ik moet ook realistisch zijn. Het is voor mij heel moeilijk om de Giro te winnen. In de eerste plaats door mijn taak, maar ook omdat mijn tijdrit niet zo goed is.”

Dus als Kelderman idd door het ijs zou zijn gezakt, was de kans dat Hart de Giro zou winnen sowieso levensgroot. Wat heb je dan te verliezen door Hindley wel te laten wachten.
Ik hoop van harte dat Thijs Sunweb neersabelt.

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 okt 2020 19:28

Nee, dan dat gekloot om zo’n jasje aan te trekken hahaha

evr66 op 22 okt 2020 15:47

Kelderman had er trouwens ook moeite mee. Ik vermoed dat het gewoon kl*te jasjes zijn 😉

Alex op 22 okt 2020 18:19

Dixit de Jasjesfetisjist. @Alex 😉

Born to run. B.S.

Hindley erkent nota bene zelf dat hij zelf naar weinig kans heeft om de Giro te winnen!

Ik ben hier om Wilco aan de zege te helpen”, vertelde de 24-jarige Hindley, één van de grote verrassingen in deze Giro.

,Ik moet ook realistisch zijn. Het is voor mij heel moeilijk om de Giro te winnen. In de eerste plaats door mijn taak, maar ook omdat mijn tijdrit niet zo goed is.”

DrPhil op 22 okt 2020 19:24

Maar goed volgens jou is Hidley super dom dus zal deze uitspraak daar ook wel onder vallen. Het zijn keuzes die een ploegleiding maakt en voor beide keuzes zou wat te zeggen zijn. Nu is de kans reëel dat ze 1 en 3 worden, anders misschien 1 en 5…

Born to Ride

Hindley had gewoon zelf moeten gaan op de laatste klim, was duidelijk de betere.

Hindley had gewoon zelf moeten gaan op de laatste klim, was duidelijk de betere.

Benn op 22 okt 2020 19:33

Dat was inderdaad nog het meest bizarre!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hindley zegt zelf dat hij niet kon. https://www.ad.nl/giro/ploegmaat-hindley-gunt-kelderman-het-…

DrPhil op 22 okt 2020 19:35

Of Hindley zegt wat zijn ploegleiding wil dat hij zegt.

*bericht bewerkt door Benn op 22 okt 2020 19:39

Hindley zegt dat het zijn taak is om Kelderman te helpen en vervolgens doet hij dat niet. Tja.

Ploegleiding durfde gewoon geen keuzes maken, zij beslissen om Hindley niet te laten wachten en wss ook vervolgens om hem niet te laten aanvallen. Blijven op 2 paarden wedden.

Hopelijk doen ze geen Jumbotje en eindigen ze met niets.

Waar ik over val, is dat de ploegleiding gewoon keihard hun kopman laat vallen, op een moment dat daar nog geen enkele aanleiding voor was. Ook tijdens de afdaling verloor Kelderman niks. Toen geloofde hij er zelf ook nog in, dat blijkt duidelijk uit zijn interview bij de nos. Hij dacht zelfs in de afdaling wat van zijn achterstand te kunnen goedmaken, zei hij. Dus niks “in elkaar klappen”. Op de vlakke zat hij er volgens mij geestelijk doorheen door het gebrek aan steun. Daar heeft hij gewoon een dikke minuut verloren. Dat blijkt ook wel omdat hij tijdens de slotklim pas op het laatste stuk weer tijd verloor.

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 okt 2020 19:53

Ploegleiding durfde gewoon geen keuzes maken, zij beslissen om Hindley niet te laten wachten en wss ook vervolgens om hem niet te laten aanvallen. Blijven op 2 paarden wedden.

Hopelijk doen ze geen Jumbotje en eindigen ze met niets.

Benn op 22 okt 2020 19:43

Ik denk ook dat dit is wat er gebeurde. Eerst maar eens kijken hoe Kelderman zaterdag doorkomt. Hij is volgens mij wel heel zwaar in het rood gegaan vandaag.

*bericht bewerkt door Shane op 22 okt 2020 19:50

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

null

DrPhil op 22 okt 2020 20:44

Hoeveel berichten met deze strekking ga je nog posten? Ook al post je er nog 10, het veranderd de situatie echt niet dat er voor iedere keuze wat te zeggen is, ook voor de keuze die ze nu hebben gemaakt.

Born to Ride

null

null

Ploegleiding durfde gewoon geen keuzes maken, zij beslissen om Hindley niet te laten wachten en wss ook vervolgens om hem niet te laten aanvallen. Blijven op 2 paarden wedden.

Hopelijk doen ze geen Jumbotje en eindigen ze met niets.

Benn op 22 okt 2020 19:43

Ik denk ook dat dit is wat er gebeurde. Eerst maar eens kijken hoe Kelderman zaterdag doorkomt. Hij is volgens mij wel heel zwaar in het rood gegaan vandaag.

Shane op 22 okt 2020 19:50

Hij is blij dat de Agnel eruit is ;-)

Click. Click. Peace

Thijs Zonneveld. Als, als, als. @Matthias123. Juiste conclusie.

Hen48

Weten we nog hoe Dumoulin de Vuelta verloor? Hij werd gewurgd door ploegspel. De sterkste ploeg met de beste tactiek zal bepalend zijn. Ineos heeft daar natuurlijk wel de meeste ervaring in.

Hen48

Thijs geeft zoals gebruikelijk een goede analyse. Valt me van je tegen, @hulst, dat je de handelwijze van Sunweb goedkeurt. Juist bij jou had ik een sterk eergevoel verwacht.

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 okt 2020 21:39

Plaats een reactie