Wielrentopic

Kelderman had gewoon de verkeerde fiets.

null

Zoals ik al zei, achteraf is het makkelijk praten.

Wat denken jullie. Wat zou een willekeurige andere ploeg gedaan hebben in deze situatie. Bora om zo maar eens wat te noemen. 😉

En ff een oude koe uit de sloot halen. 😊https://nos.nl/collectie/13576/artikel/2189872-team-sunweb-z…

RFKANGOO op 26 okt 2020 13:44

Of Movistar, dan waren ze beide buiten de top 5 geëindigd.

Born to Ride

En voor de oplettende lezer: nee, vader Quintana heeft niet alvast maar een fietsenmerk naar zijn zoon genoemd 😏

Kelderman had gewoon de verkeerde fiets.

null

DrPhil op 26 okt 2020 14:50

Ik weet ff niet wat ik hier van moet vinden. 🤔

Übung macht den meister!!!

Zijn best een tijdje populair geweest.

null

null

Zelfs nu worden nog soortgelijke frames gemaakt.
De gedachte was tweeledig: vering enerzijds en minder drag anderzijds. De UCI heeft ze echter vrij snel verboden.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 okt 2020 15:31

En nog eentje uit de oude doos:

null

De tijdrit fiets van Bjarne Riis (wie??) in de Tour.
Volgens mij gooide hij deze halverwege in de sloot.
Samen met de omhoog hollende Froom legendarische beelden.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 okt 2020 15:49


Oké, net niet in de sloot.

Zijn best een tijdje populair geweest.
Zelfs nu worden nog soortgelijke frames gemaakt.
De gedachte was tweeledig: vering enerzijds en minder drag anderzijds. De UCI heeft ze echter vrij snel verboden.

DrPhil op 26 okt 2020 15:26

Is dat ook niet een beetje het verschil tussen tijdrit fietsen en triathlon fietsen? De tijdritfietsen zijn aan veel meer regels gebonden. Ik dacht dat bovenstaande ook triathlon fietsen waren. > En dan eentje uit de oude doos:

null

De tijdrit fiets van Bjarne Riis (wie??) in de Tour.
Volgens mij gooide hij deze halverwege in de sloot.

DrPhil op 26 okt 2020 15:46

Ullrich en Olano reden ook met zo’n zelfde fiets. Vond ik toen wel een erg mooie fiets. Jammer dat dat soort dingen niet meer mogen.
Ik hoorde laatst op GCN dat de UCI de regels ging versoepelen/aanpassen voor fietsframes. Weet jij er misschien meer van?

Übung macht den meister!!!

Ik las dat de UCI na de fiets van Riis de regels heeft aangepast. Voor de rest weet ik er weinig van. In triathlons komen die gekke frames nog voor. Bij de meeste triatlons gelden de UCI regels idd niet.
Edit: Cervélo heeft ze zelfs weer in hun gewone productielijn zitten. Bv:

https://www.cervelo.com/en/p3x

null

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 okt 2020 16:22


Oké, net niet in de sloot.

DrPhil op 26 okt 2020 15:57

Grappig dat je Riis aanhaalt :). Had die gewonnen in '96 zonder Ullrich? Ullrich was ook veel sterker in de laatste week, maarja, teamorders. Het duurde zelfs nog meer dan 10 etappes in de (uiteindelijk met meer dan 9 minuten verschil gewonnen) Tour van 1997, voordat Ullrich voor eigen succes mocht gaan rijden.

*bericht bewerkt door Shane op 26 okt 2020 16:24

I can stick uphill ice, on my saucer...

https://www.triathlon365.nl/beste-triathlonfietsen-van-2020/…

Hier staan nog zat “vreemde” modellen tussen. Een hoop ken ik er niet eens van.

Übung macht den meister!!!

Volgens mij zijn wij het roerend eens 😁.
Ik wilde eigenlijk het WK dolkmessen werpen gaan organiseren dit jaar, maar ja, zinloos, dat wint Sunweb natuurlijk toch.

Had Wiggins gewonnen als Froome niet had moeten wachten?

Übung macht den meister!!!

null

Deze heeft de benzinetank alvast ingebouwd.

Ullrich had nog wat meer of wellicht betere pillen op zak dan Riis.

Hen48

Ullrich had nog wat meer of wellicht betere pillen op zak dan Riis.

Hulst op 26 okt 2020 16:49

Riis z’n bloed was zo dik, dat ze hem 's nachts meerdere malen moesten wakker maken, omdat ze bang waren dat hij anders een hartaanval kreeg. Denk toch dat hij ietsje verder ging 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Had Wiggins gewonnen als Froome niet had moeten wachten?

RFKANGOO op 26 okt 2020 16:38

Ook zo 1, inderdaad.

I can stick uphill ice, on my saucer...

En wat als Remco Evenepoel had kunnen meedoen? 😆😊

Born to run. B.S.

En wat als Remco Evenepoel had kunnen meedoen? 😆😊

dan58 op 26 okt 2020 18:20

Die ja had waarschijnlijk de Giro zo snel gereden dat hij op tijd was om ook de Vuelta te starten.

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO 👊

En waarschijnlijk zonder hulp. 😆😁

Born to run. B.S.

En nog eentje uit de oude doos:

null

DrPhil op 26 okt 2020 15:46

Is dit geen damesmodel?

Glide on!

Nee, dat was de tijdritfiets van Riis. Heb je het filmpje al bekeken?

Nee, dat was de tijdritfiets van Riis. Heb je het filmpje al bekeken?

DrPhil op 27 okt 2020 15:25

Weet ik heus wel hoor, het was een grapje.

Een lange rok (de reden dat oma-fietsen een doorstapkader hebben) in combinatie met wielrennen zou niet echt aero zijn.

Met de roze-witte T-mobile kleurstelling had ik mijn dochter jaren geleden misschien wel kunnen overtuigen om met een racefiets te gaan fietsen, maar met 22" wieltjes zou dat toen ook niet echt opgeschoten hebben (en de fiets was waarschijnlijk iets buiten budget).

Glide on!

Ben benieuwd waar het commentaar op Roglic blijft. Als je zo met je krachten smijt weet je toch dat je geen grote ronde gaat winnen. Beter gewoon berekenend rijden en toeslaan op de laatste (tijd)rit. 🙈😜

Übung macht den meister!!!

Ben benieuwd waar het commentaar op Roglic blijft. Als je zo met je krachten smijt weet je toch dat je geen grote ronde gaat winnen. Beter gewoon berekenend rijden en toeslaan op de laatste (tijd)rit. 🙈😜

RFKANGOO op 28 okt 2020 18:26

Ik vind het fraai, de uitstraling van vechtlust.

Ben benieuwd waar het commentaar op Roglic blijft. Als je zo met je krachten smijt weet je toch dat je geen grote ronde gaat winnen. Beter gewoon berekenend rijden en toeslaan op de laatste (tijd)rit. 🙈😜

RFKANGOO op 28 okt 2020 18:26

Wat was dat genieten he! Misschien win je er inderdaad de ronde niet mee, maar misschien vergeten ze in de Tour ook net te vaak dat ze het uiteindelijk ook doen voor de kijkers. Carapaz was natuurlijk ook fenomenaal.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik las vanmiddag dat Roglic deze klim niet verkend had.
Mijn tip aan de organisatie. Pas een week voor dat een grote ronde begint de route bekend maken.
Misschien brengt dat de spanning wat meer terug.

Heb wel het idee dat voor de renners en de sponsoren de belangen in de Giro en Vuelta zo veel minder waard zijn dat er veel minder berekenend gereden word en je daardoor ook mooiere races te zien krijgt.

Übung macht den meister!!!

Toch ook een beetje amateuristisch van de organisatie " die omkleedpartij in open lucht" .
Stel dat het zou pijpenstelen regenen…met zo’n budgetten moet er toch een degelijke tent te plaatsen zijn, niet?🤔

Born to run. B.S.

Ben benieuwd waar het commentaar op Roglic blijft. Als je zo met je krachten smijt weet je toch dat je geen grote ronde gaat winnen. Beter gewoon berekenend rijden en toeslaan op de laatste (tijd)rit. 🙈😜

RFKANGOO op 28 okt 2020 18:26

Wat was dat genieten he! Misschien win je er inderdaad de ronde niet mee, maar misschien vergeten ze in de Tour ook net te vaak dat ze het uiteindelijk ook doen voor de kijkers. Carapaz was natuurlijk ook fenomenaal.

Shane op 28 okt 2020 21:01

Idd , was genieten . Meer van dit !

Plaats een reactie