Wielrentopic

Onze hypocriet Lefevre is ook weer wakker. Bennett deelt een kopstoot uit, word gedeklasseerd in Lefevre vind het grote onzin. Gebeurd het andersom moet degene die de kopstoot uitdeelt het gevang in. Wanneer word die man eens weggehaald uit de wielrennerij en tegen zichzelf in bescherming genomen.

Born to Ride

null

Met snelvuurkanon.

null

Heb ik iets gemist? Is er een prijsvraag “ wie plaatst de lelijkste fiets”?
Ik ga lekker fietsen.

*bericht bewerkt door Pino op 31 okt 2020 11:53

Waar sommige mensen zich al niet aan irriteren.
Bij de weg, het schijnt dat je een 11speed MTB Di2 Achterderailleur niet kunt combineren met een 11sp Race Di2 voorderailleur, meneer de materiaalkenner 😉.

Bij de weg, het schijnt dat je een 11speed MTB Di2 Achterderailleur niet kunt combineren met een 11sp Race Di2 voorderailleur, meneer de materiaalkenner 😉.

DrPhil op 31 okt 2020 12:15

Is het dan dat de computer het niet meer snapt?

Übung macht den meister!!!

Dat weet ik niet. In beginsel zijn Di2 onderdelen compatible. Met een paar uitzonderingen. Een bepaalde Dura Ace groep. En dus kennelijk ook een mtb derailleur samen met een race derailleur. (Het gekke is dat de race shifters wel gewoon de Di2 mtb derailleur kunnen schakelen.). Geen idee waarom die combinatie nou net niet kan. Overigens kun je dat makkelijk omzeilen door een GRX derailleur te gebruiken. Die kan mtb cassettes aan maar werkt wel samen met een race derailleur.

*bericht bewerkt door DrPhil op 31 okt 2020 13:45

Misschien op te lossen met een software update?

Übung macht den meister!!!

Ik vraag het me af. Je kunt 10sp en 11sp Di2 derailleurs ook niet mixen, dat heeft Shimano in de firmware vastgelegd. Terwijl je zou denken: waarom zou een 10sp voorderailleur niet samen met een 11 speed achterderailleur kunnen? Er zal wel een diepere gedachte achter zitten.

Een DI2 ultegra derailleur werkt prima met een 11-40 cassette (wel ff kettinglengte controleren).

Een DI2 ultegra derailleur werkt prima met een 11-40 cassette (wel ff kettinglengte controleren).

Pino op 31 okt 2020 15:23

Moet je wel een lange kooi hebben zeker?

Übung macht den meister!!!

Een DI2 ultegra derailleur werkt prima met een 11-40 cassette (wel ff kettinglengte controleren).

Pino op 31 okt 2020 15:23

Moet je wel een lange kooi hebben zeker?

RFKANGOO op 31 okt 2020 16:14

Denk dat het zelfs een korte kooi is. Dat naar achteren verplaatst draaipunt doet het hem

null

Met een korte kooi gaat dat zeker niet. Je bovenste jockey wiel kan niet ver genoeg naar beneden voor de 40t. Er staan idd filmpjes op YouTube mbt een 11-40 op een (mechanische) Ultegra RX-800.
Dan komt je bovenste jockey wiel erg ver van je cassette te staan in de kleinere tandwielen. Daardoor zal hij slechter schakelen. Sommige mensen klagen daarover, terwijl anderen nergens last van hebben.
Een 11sp mtb cassette is 1,85mm smaller is dan een race cassette.
Last but not least hangt het ook af van (de lengte van) je derailleurhanger.

*bericht bewerkt door DrPhil op 31 okt 2020 17:34

Je kunt een hulpstuk kopen om de derailleur te verplaatsen (Wolf tooth), maar dan lukt het denk ik nog steeds niet met een korte kooi. (Je B-schroef is korter dan op een lange kooi derailleur.)
https://www.wiggle.nl/wolf-tooth-roadlink

*bericht bewerkt door DrPhil op 31 okt 2020 18:16

De Angliru vandaag in de Vuelta. Tot 24%!

null

Ik word al bang als ik er naar kijk.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 nov 2020 11:01

Zo dan pfff

Edwin van Riel

Toch wel grappig. 24%omhoog fietsen is vreselijk steil. 24% naar beneden tijdens de wintersport is een (stevig) blauw pad.

Übung macht den meister!!!

Btw ik snap wel dat ze het plaatje zo maken om de steilheid extra te benadrukken maar het klopt natuurlijk voor geen meter.

Übung macht den meister!!!

@DrPhil. En je kunt de tv niet aanzetten of je ziet jongelui van Sunweb in de kopgroep zitten.

Hen48

Ik heb een app laten bouwen die me waarschuwt als Sunweb langer dan 1,5 meter in beeld is, @hulst. Een Sunweb Corona app.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 nov 2020 14:44

Ik vraag het me af. Je kunt 10sp en 11sp Di2 derailleurs ook niet mixen, dat heeft Shimano in de firmware vastgelegd. Terwijl je zou denken: waarom zou een 10sp voorderailleur niet samen met een 11 speed achterderailleur kunnen? Er zal wel een diepere gedachte achter zitten.

DrPhil op 31 okt 2020 14:54

Op zich werkt dat wss allemaal wel met wat gepruts. 11 speed ketting is dunner dan een 10 speed ketting.
10 speed voorderailleur zal dus wel nog werken met 11 speed ketting. Achterderailleur is een ander verhaal.

Wel snap ik nog steeds de nood niet echt om een 11-40 cassette op een racefiets (? of ben ik hier mis) te monteren.
De gangbare combinaties zijn toch echt wel genoeg om enkele cols te overleven ? (zonder bagage)

Ik vraag het me af. Je kunt 10sp en 11sp Di2 derailleurs ook niet mixen, dat heeft Shimano in de firmware vastgelegd. Terwijl je zou denken: waarom zou een 10sp voorderailleur niet samen met een 11 speed achterderailleur kunnen? Er zal wel een diepere gedachte achter zitten.

DrPhil op 31 okt 2020 14:54

Op zich werkt dat wss allemaal wel met wat gepruts. 11 speed ketting is dunner dan een 10 speed ketting.
10 speed voorderailleur zal dus wel nog werken met 11 speed ketting. Achterderailleur is een ander verhaal.

Wel snap ik nog steeds de nood niet echt om een 11-40 cassette op een racefiets (? of ben ik hier mis) te monteren.
De gangbare combinaties zijn toch echt wel genoeg om enkele cols te overleven ? (zonder bagage)

Benn op 01 nov 2020 15:42

Het ging om Di2 derailleurs. Niet om gewone.

Als je 52-36 als crank hebt - tegenwoordig vaak standaard op nieuwe fietsen - heb je als grootste weg cassette 11-34. Dus 36-34 als kleinste verzet. Dat is niet altijd toereikend. Dan moet je dus of de crank vervangen of een 11-40 erop zetten.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 nov 2020 15:52

Ik vraag het me af. Je kunt 10sp en 11sp Di2 derailleurs ook niet mixen, dat heeft Shimano in de firmware vastgelegd. Terwijl je zou denken: waarom zou een 10sp voorderailleur niet samen met een 11 speed achterderailleur kunnen? Er zal wel een diepere gedachte achter zitten.

DrPhil op 31 okt 2020 14:54

Op zich werkt dat wss allemaal wel met wat gepruts. 11 speed ketting is dunner dan een 10 speed ketting.
10 speed voorderailleur zal dus wel nog werken met 11 speed ketting. Achterderailleur is een ander verhaal.

Wel snap ik nog steeds de nood niet echt om een 11-40 cassette op een racefiets (? of ben ik hier mis) te monteren.
De gangbare combinaties zijn toch echt wel genoeg om enkele cols te overleven ? (zonder bagage)

Benn op 01 nov 2020 15:42

Het ging om Di2 derailleurs. Niet om gewone.

Als je 52-36 als crank hebt - tegenwoordig vaak standaard op nieuwe fietsen - heb je als grootste weg cassette 11-34. Dus 36-34 als kleinste verzet. Dat is niet altijd toereikend. Dan moet je dus of de crank vervangen of een 11-40 erop zetten.

DrPhil op 01 nov 2020 15:44

Idd DI2, dacht dat ik wel al enkele voorbeelden van gezien had. Zie ook niet direct technische beperkingen waarom het niet zou lukken met een voorderailleur.

Weet nu niet hoe dit bij Shimano zit, Maar op een 52/36 Campa crank kan je sinds enkele jaren ook een 50/34 monteren. Maakt het allemaal toch iets makkelijker om naar een klimverzet te gaan en je hebt niet de enorme gaten in de cassette wat ik bij een racefiets toch zelf wel belangrijk vind. Zeker bergop vind ik kleine stapjes in de versnellingen wel belangrijk om de cadans toch wat te kunnen aanhouden.

Gewoon wat meer trainen. Ene meneer Kroon zegt zojuist dat ze waarschijnlijk in de Vuelta voor met een 34 of 36 rijden en van achter een 32.

Übung macht den meister!!!

Ik hoorde ducrot net zeggen: op de angliu rijden sommigen 1 op 1: 34-34. Moet je eens voorstellen wat een gewone sterveling dan moet rijden.

Ik hoorde ducrot net zeggen: op de angliu rijden sommigen 1 op 1: 34-34. Moet je eens voorstellen wat een gewone sterveling dan moet rijden.

DrPhil op 01 nov 2020 16:59

Rijden? Afstappen en lopen denk ik. 😊

Übung macht den meister!!!

Mooie etappe. Maar wat deed Sepp Kuss raar. Zijn kopman helpen! Zo kan hij een carrière bij Sunweb wel vergeten.

Mooie etappe. Maar wat deed Sepp Kuss raar. Zijn kopman helpen! Zo kan hij een carrière bij Sunweb wel vergeten.

DrPhil op 01 nov 2020 17:57

De Belgen hier op het forum zullen het verhaal van Stijn Stijnen de ex doelman van Club Brugge wel kennen. Hij maakte ploegmaats en concurrenten zwart onder een andere naam op allerlei fora…

Ik begin jou te verdenken Wilco! :d

Mooie etappe. Maar wat deed Sepp Kuss raar. Zijn kopman helpen! Zo kan hij een carrière bij Sunweb wel vergeten.

DrPhil op 01 nov 2020 17:57

Hahaha.

Er zijn nochtans mensen die denken dat dat zogenaamde helpen van Kuss eigenlijk geen verschil maakt 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mooie etappe. Maar wat deed Sepp Kuss raar. Zijn kopman helpen! Zo kan hij een carrière bij Sunweb wel vergeten.

DrPhil op 01 nov 2020 17:57

Hahaha.

Er zijn nochtans mensen die denken dat dat zogenaamde helpen van Kuss eigenlijk geen verschil maakt 😉.

Shane op 01 nov 2020 19:22

Persoonlijk denk ik ook niet dat je er op zo’n steile klim enig voordeel uit kan halen. Denk dat het ook meer mentale steun is. Stel dat Kuss keihard bij hem wegrijdt dan zal hij waarschijnlijk nog veel meer tijd verliezen.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie