Wielrentopic

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/ffd78515d8bbaf2a3ca37584...

Daar sta je dan tegenover een echte renner…

Kijk aan. De bekende Pierre Pegoretti! Maar wie is die man rechts?

Bla, bla, bla.

LTD heeft één van de leukste podcasts “ live slow ride fast “ .
Aanrader.

Laurens Ten Dam.

zie: http://teamsunweb.com/riders/laurens-ten-dam/

bartvwg op 17 mei 2018 13:32

Ik denk dat het een grapje was van @DrPhil_de_echte ;-)

Click. Click. Peace

Je meent het ! 😄

Ik hoop het ;)

Click. Click. Peace

Reed die motor voor het tweede peleton niet veel en veelste dicht voor ze uit? Om zo het gat te dichten.

Leuk geintje van Wellens afgelopen zaterdag, alleen in het wieller gekke italie bedenken renners dit capeau

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Als ik dan ook even een podcast mag tippen: De Rode Lantaarn. Deze special met Dylan Van Baarle is erg leuk, maar ik mag ze allemaal graag luisteren:

https://itunes.apple.com/nl/podcast/de-rode-lantaarn/id11292…

Bergen + Sneeuw = ❤

En voor de niet Apple gebruikers een linkje naar de verzamelpagina van Het Is Koers, daar staan ook nog linkjes naar oa de Live Slow Ride Fast Podcast zoals getipt door @pino http://hetiskoers.nl/podcast/

Bergen + Sneeuw = ❤

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/ffd78515d8bbaf2a3ca37584...

Daar sta je dan tegenover een echte renner…

Pino op 17 mei 2018 08:38

Wat is dat voor boekje?

Bergen + Sneeuw = ❤

Nieuw boek van Leon van Bon

Ah! Dat vermoedde ik al. Interview met Leon van Bon is dan ook zeker de moeite waard: https://itunes.apple.com/nl/podcast/de-rode-lantaarn/id11292…

*bericht bewerkt door Nelis op 18 mei 2018 18:56

Bergen + Sneeuw = ❤

Gaan ze morgen echt aanvallen of wordt het een dans tot in de slot kilometer om dan daar er een patoef op te geven voor een paar honderd meter aan wieler vuurwerk. En dan al juichend boven komen woorden te kort komend over hun grandioze succes van enkele luttele seconden, omdat ze in hun achterhoofd met de moeilijke rit van zondag zitten en daar absoluut geen tijd willen verliezen voor hun inspanning op de machtige zoncolan

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@birdheart een uitloop van een paar seconden op die Zoncolan à 20% is al een enorme krachtsinspanning waar je keihard voor mag juichen. Het zal inderdaad vast op die slotklim aankomen, tenzij een groep vluchters (Gesink!) ook al vooruit mag blijven. Dan kunnen we twee keer gespannen naar de Zoncolan kijken. Eerst voor de kopgroep en ritwinst, en dan voor de strijd tussen de favorieten. Ik ben benieuwd!

Bergen + Sneeuw = ❤

Vandaag de Zoncolan. Ik heb 'm zelf beklommen en het is een absoluut BEEST. Ik vond hem nog lastiger dan de Mortirolo.

Zelfde beste profs zullen vandaag met toeristenverzetten rijden. Ik schat in vrijwel iedereen met een 34 voor en achter 30 en de mindere klimmers zelfs tot 32 aan toe.

*bericht bewerkt door havana op 19 mei 2018 07:44

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

@Nelis, je hebt gelijk dat elke seconde op zo’n berg geweldig is. En ik kan daar enorm van genieten.
Maar al voor de giro begon word gesproken dat dit de beslissende berg word en er met minuten gesmeten gaat worden.
Maar de realiteit is in het huidige wielrennen dat ze niet elke dag om minuten strijden in de bergen en dat vaak de laatste in het rijtje bergritten voor rust of sprintdag er echt iets gebeurd. Dat hoor je renners ook vaak zeggen na zo’n ettape dat ze niet meer konden maar ze moeten ook overhouden voor de rit erna. De huidige wieler logica dicteert dan dat zondag meer te halen valt voor wat betreft het klassement.
Ik ga iig vanmiddag rond 13:30 zoals elke rit weer de tv aanzetten en genieten van start tot finish.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Zou Dumoulin een Sky-taktiek gaan toepassen? Verschroeiend tempo zodat de pocketrocket climbers aangeslagen zijn en niet meer kunnen versnellen.

@pino wat dat betreft hebben sky en sunweb een gelijk belang. Moeten ze wel zorgen dat de jongens van michelton er zo snel mogelijk af zijn.
Ik verwacht chaves diep in de finale, hij reed niet hard mee de afgelopen ettapes en heeft energie kunnen sparen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat een beest inderdaad die berg!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Alleen al die mee rennende malloten… Dat vind ik er altijd zo link uit zien. En dan kan een Maarten Ducro wel roepen dat het zo mooi is aan de wielersport dat je zo dicht bij de renners kan komen, maar als ze voor je wielen gaan lopen lijkt het mij toch echt vreselijk irritant. Allemaal het ravijn in sodemieteren. Vraag maar een handtekening bij de start van een etappe.

Inderdaad, wat ik allemaal niet voorbij heb zien komen… een dinosaurus en een opgezette vos?!

Maargoed. Denken we nog steeds dat Tom de Giro gaat winnen? Met vier aankomsten bergop te gaan heb ik er wel een beetje een hard hoofd in gekregen. Zeker met die bonificatieseconden die hem telkens de das omdoen. Tenzij hij in de tijdrit dinsdag meer dan twee minuten pakt op Yates, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Maar you never know…

Mr. Slow

Dan vergeet je nog die man die bijna met zijn hand in een wiel valtvomdat ie de renner wil duwen en mist.

Het word wel lastig om een top 3 samen te stellen. Froome dumoulin en yates

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik wil Yates eerst morgen nog wel eens zien. Hij zat vandaag toch een klein beetje te bluffen met z’n overdreven stille houding toen ze nog bij elkaar reden en 300% geven doet toch net iets meer zeer als je verliest. Ik sluit een dipje toch niet uit bij hem, maar ach, misschien hoop ik dat wel te veel 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hij is ook niet per se veel beter dan Dumoulin, maar toch wel wat explosiever. Vond het verschil (31sec) ook nog wel meevallen, zeker op een beklimming als de Zoncolan. Maar veel kleine beetjes die hij sprokkelt, maken een hoop tijd…

Mr. Slow

Ik blijf er bij, yates gaat nog een keer dik tijd verliezen!

Born to Ride

Vandaag de Zoncolan. Ik heb 'm zelf beklommen en het is een absoluut BEEST. Ik vond hem nog lastiger dan de Mortirolo.

Zelfde beste profs zullen vandaag met toeristenverzetten rijden. Ik schat in vrijwel iedereen met een 34 voor en achter 30 en de mindere klimmers zelfs tot 32 aan toe.

havana op 19 mei 2018 07:44

Goed gezien. Dumoulin reed met 34-30.

Ik blijf er bij, yates gaat nog een keer dik tijd verliezen!

Matthias123 op 19 mei 2018 20:09

Ik denk het ook! Ondanks dat hij er tot nu toe goed uit ziet vind ik dat hij misschien net te vaak helemaal voorin te vinden is. Dit is uiteraard alleen gebaseerd op gevoel. :P

Gaat Yates weer hoor…

Mr. Slow

Plaats een reactie