Wielrentopic

Is dit niet wat de renners altijd al zeggen, bij een klim maakt het niet uit of je in het wiel zit of niet je behaalt er geen voordeel uit.

Als dat klopt is het zo gek nog niet wat er gebeurd. Dan is enkel de fout met meerdere proberen te rijden waarvan er maar twee rijden en een ervan niet zo hard kan als froome. Want zolang dumoulin reed verloren ze niets of weinig reed een ander dan verloren ze tijd.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het is mijn inziens nog niet zeker of dit verschil standhoud.
De reden is simpel froome pakte meermaals voedsel en of drinken aan vanuit zijn eigen volgauto in de laatste 20km dat is hem in het verleden ook al eens op een tijd en geld straf komen te staan.
En de Italianen hebben in de tijdrit al laten zien dat ze kwistig strooien met tijdstraffen. En in het verleden is al eens het vermoeden geweest dat ze dat deden om de koers spannend te houden.

Dus hup italiaanse jury, toon jullie italiaanse kant🙄

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

100% wat @Birdheart zegt. Hij had nooit moet wachten op die andere homo’s.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Verschil is niet eens zo zeer in de klimmen gemaakt. Dumoulin heeft het laten liggen in de afdaling van de Finestre.

Mr. Slow

@birdheart welke pro renners zeggen dat? Het maakt minder uit naar boven de 15 km/h helpt het echt…

Click. Click. Peace

Morgen nog een dag

Click. Click. Peace

@birdheart welke pro renners zeggen dat? Het maakt minder uit naar boven de 15 km/h helpt het echt…

Rogier op 25 mei 2018 17:55

Ik zie dat het er niet helemaal goed staat. Bedoelde bijna tot geen voordeel.
Je hoort en ziet het vaak terug in interviews. Iig mollema gesink ten dam, en zo nog wel een rits renners.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Morgen nog een dag

Rogier op 25 mei 2018 17:55

Deze post kan je elke dag wel posten 😝

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Milaan is nog ver.

Milaan is nog ver.

Pino op 25 mei 2018 18:41

Zeker als ze dat niet op de route ligt. Hahaha

Übung macht den meister!!!

@birdheart welke pro renners zeggen dat? Het maakt minder uit naar boven de 15 km/h helpt het echt…

Rogier op 25 mei 2018 17:55

Ik zie dat het er niet helemaal goed staat. Bedoelde bijna tot geen voordeel.
Je hoort en ziet het vaak terug in interviews. Iig mollema gesink ten dam, en zo nog wel een rits renners.

Birdheart op 25 mei 2018 18:19

Ik heb ze ook wel eens Iets anders horen zeggen. En op hun niveau maakt elke procent uit. En zelfs ik merk het al op mijn niveau…

Maar als het op het vlakke verschil maakt tussen trappen of niet trappen, omhoog is het verschil veel minder ja

Click. Click. Peace

Tom heeft toch een verkeerde keuze gemaakt om te wachten op Reichenbach. Die zat al boven zijn theewater. Als Tom vol was doorgereden had hij in elk geval het roze gehad. Ondanks alle inspanningen was hij in de slotklim immers de gelijke van Froome.
De ploeg van Froome is dan ook nog de sterkste. Poels heeft gewoon uitgerust in het groepje van Pozzovivo. Dat zullen we morgen helaas merken, vrees ik. Tom heeft maar 1 serieuze helper.

Hen48

Tom heeft toch een verkeerde keuze gemaakt om te wachten op Reichenbach. Die zat al boven zijn theewater. Als Tom vol was doorgereden had hij in elk geval het roze gehad. Ondanks alle inspanningen was hij in de slotklim immers de gelijke van Froome.
De ploeg van Froome is dan ook nog de sterkste. Poels heeft gewoon uitgerust in het groepje van Pozzovivo. Dat zullen we morgen helaas merken, vrees ik. Tom heeft maar 1 serieuze helper.

Hulst op 25 mei 2018 19:30

Oomen heeft natuurlijk net als poels geen trap teveel gezet, poels heeft zelfs nog geprobeerd op te schuiven maar moest zich toch weer terug laten zakken. Ik denk dat sunweb morgen weer gaat proberen ten dam vooruit te sturen. Tom heeft wel al vaak genoeg laten zien dat hij niet direct veel knechten nodig heeft. Het is te hopen dat Froome weer een zelfde terugval heeft als na de Zoncolan.

Born to Ride

Www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180525_03529873

Duidelijk geen gevalletje koersen op intuïtie

*bericht bewerkt door Birdheart op 25 mei 2018 20:49

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik kijk net interview met Sam oomen en wat leuke gast is dat!

En verder ik hoor bij de andere interviews wel een soort ondertoon waarin ik denk te horen dat andere wielrenners het ook niet vertrouwen…

Click. Click. Peace

Trouwens, van de wattages die getoond werden bij Froome klopte echt helemaal niets…

Click. Click. Peace

Ik kijk net interview met Sam oomen en wat leuke gast is dat!

En verder ik hoor bij de andere interviews wel een soort ondertoon waarin ik denk te horen dat andere wielrenners het ook niet vertrouwen…

Rogier op 25 mei 2018 21:03

Vooral het interview met van Dam spreekt boekdelen…

Click. Click. Peace

Ik vond het wel meevallen. Die verwijzing naar heel vroeger (voor de jaren 80) is gewoon een feit toch @Rogier? Sindsdien is zoiets niet meer vertoond. Daarna zegt hij gewoon, zo zie je maar, Froome moet je nooit afschrijven.

Harde veroordelingen komen er niet, omdat ze het allemaal doen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Mwah… iedereen weet hoe er in die jaren gebruikt werd… En Ten Dam is slim genoeg om dat zo te zeggen…

Maar ook ‘hij kan het blijkbaar alleen’ klinkt ook niet alsof hij erin geloofd.

Verder is doping niet zwart / wit. Sunweb zal zeker ook in grijs gebied zitten, maar het ergert me wel dat Team Sky, en in het bijzonder Froome, mag rijden.

  • Testeron-pleisters
  • Onnodige attesten uitschrijven
  • geen kritische journalisten toelaten
  • niet klopppende wattages etc doorgeven
  • Froome die nog een doping onderzoek aan z’n broek heeft .

En als ik iets verder zoek kan ik vast nog meer vinden. Ik heb geen bewijzen. Ik ben geen wielerjournalist, maar geloofwaardiger wordt het wielrennen er niet op.

Click. Click. Peace

Flloyd Landis had testosteron genomen na zijn desastreus verlies de dag ervoor.
Maar testosteron werkt pas na een week.
Had hij doping genomen? Ja.
Werkte het? Nee.
Puur psychologisch. En vermoedelijk adrenaline.

En dan vergeten jullie de tramadol nog…

Born to Ride

Ergens wel grappig, tijdens de koers tig berichten over geweldige koers etc…
Na de koers vooral over randzaken, terwijl het een geweldige koers was om te zien. Met allerlei twists.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Mwah… iedereen weet hoe er in die jaren gebruikt werd… En Ten Dam is slim genoeg om dat zo te zeggen…

Maar ook ‘hij kan het blijkbaar alleen’ klinkt ook niet alsof hij erin geloofd.

Verder is doping niet zwart / wit. Sunweb zal zeker ook in grijs gebied zitten, maar het ergert me wel dat Team Sky, en in het bijzonder Froome, mag rijden.

  • Testeron-pleisters
  • Onnodige attesten uitschrijven
  • geen kritische journalisten toelaten
  • niet klopppende wattages etc doorgeven
  • Froome die nog een doping onderzoek aan z’n broek heeft .

En als ik iets verder zoek kan ik vast nog meer vinden. Ik heb geen bewijzen. Ik ben geen wielerjournalist, maar geloofwaardiger wordt het wielrennen er niet op.

Rogier op 25 mei 2018 21:47

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/50cd3e9ff4327441126cd489...

Floyd zijn testosteron ratio was afwijkend @DrPhil. Dat betekent niet dat hij testosteron nam, maar waarschijnlijk eem combi van cortisonen en 6 liter nieuw bloed 😀.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De meeste wielerjourno’s doen gretig mee aan de omerta. Je moet voor de grap eens door de de Twitterfeed van Ducrot heenscrollen @Rogier. Te vuur en te zwaard verdedigd hij de renners van nu. Zoals hij zijn er velen die iedereen wijs maken dat de tijden nu anders zijn, maar hoe vaak is dat al niet zo geweest?

Wat betreft Sky, die bespelen de medische mogelijkheden het beste en dat gaat echt wel heel ver. Maar ik denk dat het leeuwendeel van hun prestaties te danken is aan de beste bloeddoping. Een zeer uitgekiend schema dat er voor zorgt dat Froome beter is in de 3e week dan in de eerste, maar niet te pakken op afwijkende waarden door een perfecte opbouw. Als je het mis hebt en te ver gaat, pleeg je een gigantische roofbouw en dan knalt het hele kaartenhuis in elkaar en daar had Yates vandaag last van.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Trouwens, van de wattages die getoond werden bij Froome klopte echt helemaal niets…

Rogier op 25 mei 2018 21:17

Wat klopt er volgens jou niet aan??
Weet niet of het 100% real-time is wat we te zien krijgen.

Übung macht den meister!!!

Waar kijken jullie die interviews met Oomen en Ten Dam @Rogier en @Shane?

Mr. Slow

Ik zit nu Tjallingii te kijken bij Late Night, die verdedigt Froome gewoon, maar hij weet natuurlijk beter. Hij wil het onderwerp doping liever mijden.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Floyd zijn testosteron ratio was afwijkend @DrPhil. Dat betekent niet dat hij testosteron nam, maar waarschijnlijk eem combi van cortisonen en 6 liter nieuw bloed 😀.

Shane op 25 mei 2018 22:39

Bij mijn weten is hij veroordeeld op testosteron.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Floyd_Landis_doping_case…

Plaats een reactie