Wielrentopic

@Futurelotterywinner bedoel je Contador “on the juice” of niet. Daarna was het toch allemaal wat minder en strandde ook hij vaak in het zicht van de haven.

Ik vind Dumoulin overigens een beest van on-Nederlandse proporties. Vergeet niet dat hij de Giro eigenlijk had moeten winnen en nu menig etappe in de bergen 3, 4 of 5 man in zijn eentje van het lijf moest houden. Overigens ben ik daar vast chauvinistisch in, maar ik hoor Contador, Hincapie en de laatste dagen zelfs Armstrong hetzelfde zeggen… ik hoop niet voor hem dat dit zijn beste seizoen ooit was, maar voor mij is hij gewoon de beste ronderenner van dit jaar. Helaas zonder het ultieme eindresultaat.

*bericht bewerkt door Shane op 27 jul 2018 20:44

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat Sagan het gered heeft mag ook een klein wonder genoemd worden.
Heb de hele rit gehoopt dat hij het redden zou, want eender welke renner het groen zou aantrekken zou niet juist voelen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Shane Ik ben het opvallend vaak met je eens in dit topic ;-)

Click. Click. Peace

Ik durf nu al te zeggen als Dumoulin volgend jaar alleen de tour rijdt dan wint ie! @Shane

Ik vind de Giro mooier, maar toch hoop ik dat ie alleen de tour rijdt… :-)

Click. Click. Peace

Tja, zonder tegenstanders kan ik het ook :-)

hahahaha :-)

Click. Click. Peace

Jammer dat Tom even uit zijn gebruikelijke rol viel. Roglic had zijn al at zogenaamd te danken aan de motor van de t.v. Tom had gezien zijn positie bovenop de laatste berg en met zijn daalcapaciteiten zelf het initiatief kunnen nemen en de leiding in de afdaling kunnen nemen. Dan had hij dat zgn. voordeel gehad. Op kop rijden kostte immers niet meer moeite dan de positie die hij nu innam. Inhalen bleek in die afdaling sowieso lastig. Enkel Froome slaagde daar nog even in puur op wilskracht.

Hen48

“zijn winst” natuurlijk.

Hen48

Als Tom dat zegt is dat echt wel gebeurd hoor @Hulst en daarbij neemt hij het Roglic niet kwalijk, maar die motor. En als hij niet slecht tegen zijn verlies zou kunnen zou hij niet de renner zijn die hij is.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha @Rogier, is dat alleen in dit topic dan 😉?

I can stick uphill ice, on my saucer...

@shane :-) in wel meer topics! ;-)

Click. Click. Peace

Het parcours van volgend jaar is toch nog totaal onbekend? Ik vind het wel dapper, of niet zo snugger, om nu al te roepen dat volgend jaar alles op de tour gaat van Sunweb. Dan zullen er toch echt betere klimmers en tijdrijders bij moeten komen (mits er wederom een TTT is). Oomen en Kelderman zijn ok, maar of dat goed genoeg is om een race te controleren…

@HN65 Tuurlijk is dat niet snugger (of heel serieus) maar ik denk dat Dumoulin een van de beste ronde renners te wereld is… Daarbij is ie nog vrij jong, dus ik gok op erg mooie jaren…

Click. Click. Peace

Hij gaat wel serieuze concurrentie krijgen van Thomas, Roglic, Bernal en ik vergeet er pas nog wel wat. Team en parcours is bepalend of hij de tour zal winnen in de toekomst, maar het kan zeker. Uiteindelijk zal de sterkte van zijn team doorslaggevend zijn volgens mij. Good times hoor voor het NLse wielrennen.

@Futurelotterywinner bedoel je Contador “on the juice” of niet.

Shane op 27 jul 2018 20:39

Dat mag wat mij betreft op kerosine zijn, net zoals die anderen. Als het maar entertainment is … .

Als Tom dat zegt is dat echt wel gebeurd hoor …

Shane op 27 jul 2018 22:40

Meen je dat? Door vermoeidheid, frustratie en teleurstelling overdrijft hij m.i. toch. Als hij fatsoenlijk in het wiel van Roglic was begonnen aan de afdaling én dezelfde durf en daalcapaciteiten had, dan was er trouwens geen probleem geweest. Dan had heel de bende gewoon sneller in het dal gestaan. Vind het een beetje flauw maar 't is hem vergeven. En dan nog dat Sunweb-petje … :-)

Ja, dat meen ik. Iedereen, van Boogerd tot Armstrong was het gisteren overigens met hem eens @Futurelotterywinner. Maarja, ook dat hoort bij wielrennen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Als Dumoulin eens op kop had gereden, had hij bij die (imaginaire?) motor in het wiel kunnen zitten.

Als hij nu op kop rijdt of niet, de motoren rijden gewoonweg te vaak voor de renners uit.
Ook in het voorjaar zag je geregeld dat de motards voor de mooie beelden er te dicht op zatten. Had niki, sagan jakobson gewonnen zonder motards? Weet ik niet… (hiermee niets willen insunueren)
Zeg ik daarmee dat de renners dan vals spelen nee, want een ieder heeft wel eens voordeel van de motards en voor de renners zijn het feitelijk dode objecten die op de weg bevinden.
Maar dat sommige motards het erg bont maken is ook al eens gebleken.
De eerste Nederlandse tour winnaar bekende onlangs dat hij zonder motards niet had kunnen winnen, hij vroeg ze zelfs om hulp.
En instueerde ze hoe hij wilde dat ze reden om er maximaal profijt van te hebben.

Dumoulin zijn reactie is ook niet aan de renner maar aan de motards gericht al vliegt jumbo er in alsof ze persoonlijk aangevallen worden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dit hele verhaal is er eentje in de marge. Het had nauwelijks iets uitgemaakt voor de uitslag, anders dan dat Roglic nu nog dichter op Tom staat. Vermoedelijk voelt hij ook wel dat het beste er af is en hij zijn podiumplek gaat verliezen, of toch in ieder geval plek 2. Was hij strak in het wiel gebleven was Thomas de winnaar gisteren, vind ik Roglic toch fijner om te zien winnen. Is Lotto/Jumbo er zo boos om geworden joh? Hij zei toch heel duidelijk dat het niets met Roglic te maken had en dat het een terecht winnaar was. Die motor was weinig imaginaire aan, die reed nog geen 10 mtr voor Roglic maar toen zat Tom al niet meer goed in het wiel.

In de avondetappe merkte Danny Nelissen op de afdaling te hebben teruggekeken en geen extremen te hebben opgemerkt. Tom vond dat de motor achterop had moeten zitten. Als motor van de tv in die situatie is het voorop zitten toch heel gebruikelijk. Niet vergeten dat Roglic de afdaling wel had verkend en dat zowat als enige van de kopgroep.

Hen48

Wow wow wow! Wat een tour en wat gaaf dat Tom etappe pakt!

Click. Click. Peace

Tom heeft gewonnen chapeau 😎😀

Froomes tijdmeting stopte al op 90 meter voor aankomst. Dus daar ging iets fout.
Moet natuurlijk aangepast worden.
En dat duurt even en zo leek hij froomes tijd niet te halen.
Wel grappig de presentator op sporza snapte er weinig van

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Twee Nederlanders in top 5 hoe lang is dat geleden?

Click. Click. Peace

Twee Nederlanders in top 5 hoe lang is dat geleden?

Rogier op 28 jul 2018 17:34

Geen idee hopelijk weet iemand het antwoord.

Maar over 2 gesproken in de top 5
2x sky
2x lotto jumbo
2x nederlanders
2x engelsmannen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Is het ooit wel eens voor gekomen?

Click. Click. Peace

Best vaak zelfs.

1979, Zoetemelk 2. Kuiper 4.
1980, Zoetemelk 1. Kuiper 2.
1981. Zoetemelk 4. Winnen 5.
1982. Zoetemelk 2. Van de Velde 3. Winnen 4.

Thanx! Inderdaad best vaak

Click. Click. Peace

Mooi slot inderdaad! Wel jammer dat er maar één individuele tijdrit bijzat die ook nog aan de korte kant was. Zoetemelk veloor ooit de Tour aan Hinault in een tijdrit van meer dan 70km…

Nu is dat ook wel aan de erg lange kant maar doe voor volgend jaar maar weer lekker twee tijdritten in bet parcours. En dan mogen Kruijswijk en Dumoulin het verder in de bergen uitvechten wie er echt gaat winnen ;-)

Iets serieuzer: met Thomas, Roglic en Dumouli moet het volgend jaar echt een prachtige Tour kunnen worden. Kijk er nu al naar uit.

Je moet Thomas geen Engelsman noemen waar hij bij is hoor @Birdheart. Daar reageren ze in Wales heel slecht op :-D.

Plaats een reactie