Wielrentopic

Waar is @Birdheart ??

*bericht bewerkt door Shane op 01 jan 2019 13:00

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane goeie vraag! winterslaapje? 🤔

Born to run. B.S.

@Shane goeie vraag! winterslaapje? 🤔

dan58 op 1 jan 2019 13:38

heb me toch even lekker geslapen 😉

Verheug me meer en meer op de giro die gegarandeerd weer besneeuwde bergtoppen aan doet, met een partijtje grote namen. De giro lijkt dit jaar de grootste ronde qua klassementsrenners te worden. Tel daar het feit bij dat ze ook een goede ronde voor de dames organiseren, dan is de giro gewoon de grootste ronde

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat zijn jullie fietsdoelen in 2019?

Wat zijn jullie fietsdoelen in 2019?

derjean op 5 jan 2019 10:46

Doel: op 08-09-2019 de gerrie knetemann classis 110km op de mtb rijden
Realistischer doel: eind van het jaar een uur op de mtb (op de weg) zitten op een dag.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Fietsdoel: 2500km fietsen
Hardloopdoel: 500km hardlopen
En met vrienden gaan we altijd een weekendje ergens fietsen in heuvelachtig landschap. En misschien de Gravelraid van LtD. Hoofddoel, van die weekendjes: niet als laatste achteraan de groep bungelen 😉

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/7ef62540ed81fa910f61624c...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/1facdf369d0a9335f4d6ba7f...

Zoals je ziet, mag ik wel weer eens op die tweewieler gaan stappen…

Bergen + Sneeuw = ❤

Doel is Strade Bianche begin maart en gemiddeld 1 uur per dag op de fiets.
Maar eerst een week naar Les Arcs.

*bericht bewerkt door Pino op 05 jan 2019 16:32

Wat zijn jullie fietsdoelen in 2019?

derjean op 5 jan 2019 10:46

Bij slecht weer alle voorjaarsklassiekers uitkijken. 😊😜🤓

Bla, bla, bla.

Wat zijn jullie fietsdoelen in 2019?

derjean op 5 jan 2019 10:46

Bij slecht weer alle voorjaarsklassiekers uitkijken. 😊😜🤓

bartvwg op 5 jan 2019 17:13

Jammer dat er vandaag geen klassieker gepland was 😂

Dit mag wel weer eventjes naar boven geduwd worden hè. ;)

Een goede Van Aert in Milaan-SanRemo en een goede Vanderpoel in die andere koers. :)
Kan leuk worden voor Parijs-Roubaix.

Bla, bla, bla.

Of wat dacht je van zondag eerste keer dat beide heren elkaar treffen in een world tour koers. Dat wordt hopelijk een onderling duel tussen de twee zoals ze in het veld al jaren doen 😀

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Of wat dacht je van zondag eerste keer dat beide heren elkaar treffen in een world tour koers. Dat wordt hopelijk een onderling duel tussen de twee zoals ze in het veld al jaren doen 😀

Birdheart op 25 mrt 2019 08:42

Ja, en de anderen mogen ook meedoen voor de show. :p

Bla, bla, bla.

Er moet toch ook veld vulling zijn.😋
Maar ben echt benieuwd of ze er, afgezien voor welke plek bij de finish, een onderlinge strijd van gaan maken. En of van aert een statement wil maken nu van der poel al op 2 overwinning staat (33% score)

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dit mag wel weer eventjes naar boven geduwd worden hè. ;)

Een goede Van Aert in Milaan-SanRemo en een goede Vanderpoel in die andere koers. :)
Kan leuk worden voor Parijs-Roubaix.

bartvwg op 25 mrt 2019 08:40

Helaas rijdt VDP geen Parijs-Roubaix dit jaar…

Indrukwekkende van Aert, niet alleen Milaan-San Remo, ook al in de Strade Bianche. Denain is toch echt een andere categorie wedstrijd, benieuwd hoe VDP het de komende weken gaat doen.

Indrukwekkende van Aert, niet alleen Milaan-San Remo, ook al in de Strade Bianche. Denain is toch echt een andere categorie wedstrijd, benieuwd hoe VDP het de komende weken gaat doen.

Pino op 25 mrt 2019 10:19

Denain is inderdaad een lagere categorie, maar de manier waarop hij een jagend peloton kapot rijdt is ongekend.

Born to Ride

Kelderman weer lelijk gevallen.
Die heeft toch ook geen geluk.
En ook pech voof Dumoulin.

Kelderman weer lelijk gevallen.
Die heeft toch ook geen geluk.
En ook pech voof Dumoulin.

DrPhil op 30 mrt 2019 01:41

Als je zo vaak valt door eigen toedoen is het geen pech meer. Zulk soort valpartijen zijn gewoon kenmerkend voor zijn carrière.

Born to Ride

De techniek is te leren. Renners die altijd als natte kranten afdaalde zie je na specifieke trainingen, meestal paar maanden en sommige een jaar, afdalen als de middenmoot of beter.
Ook bochten maken valtrainingen etc… zijn er voor die jongens.
Ze kunnen ook een seizoen gaan crossen in de winter om zo dit te trainen.
Je moet dus wel heel erg weinig talent hebben als renner als je dit niet kan verbeteren met trainingen.
Zonder talent wordt je geen prof renner zeker niet van het niveau kelderman.
Vanuit gaande dat zijn team en hij dit trainen.
Zal er dus zeer waarschijnlijk moeten worden gezocht in de richting van het mentale.
Hier heb je zat trainingen voor, maar als het niet in je zit, of je mentale trainer kan niet tot je doordringen gaat het lastig worden.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Mathieu toch mooi 4de na ruim 230km kop van de koers gereden hebben. En wat heeft van aert ook weer zeer sterk gereden. Met stybar en van meersch was het een heerlijke koers met (ex) crossers die de koers sierde.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Mathieu toch mooi 4de na ruim 230km kop van de koers gereden hebben. En wat heeft van aert ook weer zeer sterk gereden. Met stybar en van meersch was het een heerlijke koers met (ex) crossers die de koers sierde.

Birdheart op 31 mrt 2019 23:20

*Gianni Vermeersch ;)

MvdP…het is gene gewone

Peter Sagan, heeft die ook niet gemountainbiked op hoog niveau?

MvdP, is dat niet die schansspringer?

Van der Poel toont topvorm met zege in Dwars door Vlaanderen - https://nos.nl/l/2278864

Het zijn toch niet de minste die hij hier verslaat.

null

Übung macht den meister!!!

Peter Sagan, heeft die ook niet gemountainbiked op hoog niveau?

DrPhil op 3 apr 2019 19:05

@DrPhil ja bij de jeugd en nu doet hij af en toe nog wel eens aan een mtb wedstrijd mee tussen het wielrennen door. Maar zonder noemenswaardige resultaten.

Zoals Mathieu de koers domineert is toch wel een klasse die weinige gegeven is.
Een verademing tussen de gevestigde orde

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Van wiki
Een jaar (2008) later wist hij definitief door te breken aan de top van de off-the-roadsport, door zowel Europees als wereldkampioen in het mountainbiken te worden; hij won respectievelijk voor de Oekraïner Mykhaylo Batsutsa en de Fransman Arnaud Jouffroy. Tijdens de wereldkampioenschappen veldrijden moest hij in het Italiaanse Treviso voor diezelfde Jouffroy evenwel nipt de duimen leggen.

Bij de Olympische Spelen in Rio de Janeiro zag hij af van deelname aan de wegwedstrijd, omdat hij het parcours te zwaar vond. Daarentegen nam hij wel deel aan de olympische wedstrijd voor de mountainbikers. In de eerste ronde van deze wedstrijd lag hij mee aan kop, terwijl hij als laatste had moeten starten, omdat hij amper deel had genomen aan mountainbikewedstrijden. Door onder andere materiaalpech werd hij ver teruggeslagen en eindigde hij de wedstrijd als 35e.

Doet me toch erg aan MvdP denken.

MvdP, is dat niet die schansspringer?

Pino op 3 apr 2019 19:17

Nee dat is Rogliç, op dit moment de beste ronderenner voor wedstrijden van een week.

Born to Ride

MvdP, is dat niet die schansspringer?

Pino op 3 apr 2019 19:17

Nee dat is Rogliç, op dit moment de beste ronderenner voor wedstrijden van een week.

Matthias123 op 4 apr 2019 07:10

Of is hij te vroeg in vorm? 😉

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie