Wielrentopic

Jumbo visma is inderdaad wel heel rap beter geworden.
Al ligt dat succes wel hoofdzakelijk bij een paar renners, en niet breed.

Hopelijk gaan ze door zetten want een paar extra ras klassementsploegen in de grote rondes zou meer dan welkom zijn.
Moeten ze wel even de bowlingbal thuislaten. Om zo echt alles op klassement zetten. En dat zie ik nog niet gebeuren.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@dan 58 nette voorspelling van je van avermaet 👍

*bericht bewerkt door Birdheart op 05 mei 2019 22:07

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart. Hij heeft de laatste rit gewonnen, niet de ronde.

Hen48

Dat begreep ik ook nog wel kijkend naar de gegevens, maar vind het nog steeds knap.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart @Hulst gunt me mijn klein geluksmomentje niet! 😉

Born to run. B.S.

@dan58. Zeker wel en voor van Avermaete niets dan lof, temeer omdat hij, ondanks zijn tomeloze inzet, niet veel succes heeft gehad dit voorjaar. Hij moet het ook zowat allemaal zelf doen.

Hen48

Kittel per direct weg bij Katusha. Zou er ooit nog wat terecht komen van deze voormalige topper?

Born to Ride

Normaal is een renner zo goed als zijn beste prestatie. Ik hoop dat het weer goed komt met hem.

In zijn brief spreekt hij dat hij nog niet weet wat de toekomst brengt. Dat hij er zelfs bang voor is.
Aan de andere kant zegt hij, dat hij heel erg opgewonden is over wat er aan zit te komen.
Gehele brief geeft een onderbuik gevoel, dat ik nog niet kan duiden.

Er werd al veel gespeculeerd over waarom hij niet in vorm was, maar als nu blijkt dat hij dus al maanden niet goed of voldoende trainde, verklaart het wel een hoop.

Hopelijk gaat het niet om structurele persoonlijke problemen.

Mezelf even de vraag gesteld of ik hem ga missen als wielrenner. En ik merk van niet.
Gaan jullie hem missen?

*bericht bewerkt door Birdheart op 09 mei 2019 11:45

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart sinds er een Nederlander 1 van de beste, zo niet de beste sprinter ter wereld is ga ik Kittel zeker niet missen. Maar in de tijd bij Giant kon ik echt wel genieten van zijn sprints. In bepaalde sprints was hij gewoon echt onaantastbaar.

Born to Ride

Toch mooi, duels tussen toprenners?En Kittel ging altijd fair en rechtdoor (en zijn haar zit goed 😄)

@Matthias123 zijn sprints in het verleden waren mooi. Maar hij heeft me nooit kunnen bekoren. Meer een handig reclame bord voor haar producten.

*bericht bewerkt door Birdheart op 09 mei 2019 11:54

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ben er al zo vaak geweest. Al was het maar op weg maar de Folieres-piste of ander Courchevel- ribcord.

@Matthias123 zijn sprints in het verleden waren mooi. Maar hij heeft me nooit kunnen bekoren. Meer een handig reclame bord voor haar producten.

Birdheart op 9 mei 2019 11:54

Beetje onrespectvol over iemand die in 2017 nog 5 ritten won in de Tour.
Het is al langer duidelijk dat Kittel iemand is die vooral een goeie omgeving nodig heeft, en de problemen eerder mentaal dan fysiek zijn.
Jammer ook dat er dan verhalen verspreid worden over hem door een ex-renner die geen enkele band meer heeft met het huidige peleton.
Ik hoop dat hij er bovenop komt.

*bericht bewerkt door Benn op 09 mei 2019 21:19

@Benn ik zeg toch niet dat het daar aan ligt? En vindt jij dan alle renners even aantrekkelijk om te zien rijden of om te volgen?
Maar hoe reëel is de kans dat hij meer verdiende voor zijn sponsor als haar reclame, dan via zijn overwinningen?
Maar mocht ik hem te kort doen. Mijn excuses.

Een of andere veldrijder Mathieu rijd eens een mtb wedstrijd, wordt daarbij opgehouden door een tractor, voelt dat het sneller kan en spreekt de verwachting uit dat iemand zeker 2 minuten sneller is.
En wint hij hem ook nog 🤯

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Benn ik zeg toch niet dat het daar aan ligt? En vind(t) jij dan alle renners even aantrekkelijk om te zien rijden of om te volgen?
Maar hoe reëel is de kans dat hij meer verdiende voor zijn sponsor als haar reclame, dan via zijn overwinningen?
Maar mocht ik hem te kort doen. Mijn excuses.

Birdheart op 9 mei 2019 21:54

In de geschiedenis van de ronde van frankrijk zijn er 12 renners (waarvan 1 in de recente geschiedenis) die meer rit overwinningen hebben behaald dan Kittel. Zijn haar zou dan al van extreem hoge kwaliteit moeten zijn om van hogere publicitaire waarde te zijn dan zijn rit overwinningen.

Leuk om eens een apart topic te lezen op deze wintersport site. Een mens moet toch wat zonder sneeuw :p. De voorjaarklassiekers volg ik persoonlijk niet, de eerse wielerwedstrijd die me kan boeien is de Ronde van Frankrijk. Vooral om de mooie beelden dan en niet zozeer om het hele wielrengebeuren. Maar dat mag ook, toch?

@Evelien. Dan zou ik vanaf morgen ook eens de Giro Italia gaan volgen. Daar zijn de beelden misschien wel mooier dan die van de Tour de France. En je kunt het nog extra treffen met sneeuwbeelden in de Dolomieten

Hen48

Om hier wat te plaatsen, moet je natuurlijk wel de renners sneller herkennen dan Maarten Ducrot :-)

De Giro is ook zeer fraai en de helicopters vliegen er lager dan in Frankrijk.

En de gevechten op de bergen zijn mooier dan in de tour!

Lisa, mijn vierjarige dochtertje kijkt er ook naar uit om samen met papa en mama weer naar de fietsers te kijken. Maar dat komt volgens mij ook omdat er dan 's middags net wat vaker appelsap naast de bank staat ;-)

Click. Click. Peace

Om hier wat te plaatsen, moet je natuurlijk wel de renners sneller herkennen dan Maarten Ducrot :-)

Dus iedereen die de tour ook maar half volgt en 1 andere wedstrijd per jaar 😉😜😝

@Rogier leuk dat je dochtertje ervan geniet 😀😊 staat ze ze ook al aan te moedigen?
Kijken jullie frans of nederlandse zender wielrennen? En wat is het verschil in verslaggeving
En misschien een flauwe vraag, herkent ze ook al renners sneller dan maarten?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dubbel

*bericht bewerkt door Birdheart op 10 mei 2019 15:39

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart De namen niet, maar ze herkent mijn favoriete renners wel. Alhoewel zij zelf op kleur van de shirtjes haar favorieten kiest. En in de Giro komt dat goed uit, de renner met haar favoriete kleur wint altijd ;-)

Ik kijk op gewone TV, voor de Giro is dat de zender van L’Equipe, en dat betekent Franse verslaggeving. Die vind ik erg matig. Maar dat maakt voor het kijkplezier voor mij niet zoveel uit. Heb nu trouwens een goede VPN gekocht (voor Nederlandse TV voor Lisa), misschien ook maar eens fietsen op NL tv kijken…

Met de tour maakt Jalabert als verslaggever en Virenque op de motor veel goed. Samen hebben die gasten (wat je ook van ze vindt, heel veel wielerkennis)…

Click. Click. Peace

Jammer dat de Giro enkel op Eurosport te zien is. Voor de beelden maakt het weinig uit, maar een reclameblok midden in een eindsprint…

Hen48

NOS schijnt langere samenvatting uit te zenden. Misschien ergens een livestream?

…een reclameblok midden in een eindsprint…

Hulst op 10 mei 2019 17:02

Beetje melodramatisch. Ja, er zijn flink wat reclameblokken. Maar die worden vaak zo getimed, dat de echte finale (zeg de laatste 20 km van een koers/etappe) toch echt gewoon integraal en live in beeld is.

Liever de Giro op Eurosport dan de Tour op de NOS wat mij betreft.

Karsten Kroon is goed, maar zijn co-presentatoren zijn om te huilen. Duo saai&nog-saaier-kan-niet gelukkig niet live. VRT ook niet live?

*bericht bewerkt door DrPhil op 10 mei 2019 18:34

Iemand enig idee hoe ik de giro kan kijken? Door een software probleem bij KPN kan ik namelijk geen verbinding maken (als dat de juiste term is tenminste) met eurosport en diverse andere zenders.
Ze zijn er nu al 2 weken mee bezig en het werkt nog niet.
Kon ook geen Veronica ontvangen tot de halve finale ajax dinges en ineens hadden ze dat gefixed en fox deed het niet tot finale knvb en ineens was dat ook weer op orde. Dus hoop dat ze dit ook tijdig fixen alleen verwacht ik van niet.
Zijn er nog streaming diensten online ofzo?

*bericht bewerkt door Birdheart op 10 mei 2019 22:05

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik kijk voetbal wel vaker via een stream; livetv.ru Daar zijn meestal meerdere goede streams in verschillende talen. Er staan ook veel andere sporten maar daar heb ik nog nooit een stream van bekeken. Ik denk dat je daar wel iets vind.
En de eurosport player misschien… dat is wel een betaalversie meen ik.

Zijn er nog mensen hier die met de giro poule van het AD meedoen? Misschien leuk om een subpoule aan te maken voor de volgers.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Plaats een reactie