Nederlandse kinderen skiles voorjaarsvakantie? (st Gallenkirch)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Montafon en Sankt Gallenkirch - Gorthipohl

Hallo,
ik ben hard bezig een wintersportvakantie te boeken, nou wil ik graag naar St Gallenkirch om dan in het Silvretta nova gebied te skieen. Mijn Zoon van 9 krijgt dan daar les. Ik zie alleen dat bij de touroperators dit plaatsje nergens wordt aangeboden, betekent dit dat er dan ook bijna geen nederlandse kinderen op de skischool zitten ( verzamelpunt Valisera Bahn). Lijkt mij wel zo gezellig! , een nederlandse leraar hoeft niet perse, had hij vorig haar ook niet en hij vond het toch helemaal geweldig!

Heeft voor de rest iemand nog tips of ervaringen over dit gebied/dorp?

Groetjes Skikip

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:02

Wij hebben hier geskied in maart een aantal jaren terug (dit was toen voorjaarsvakantie)
Onze kinderen waren 5 en 7. Er waren toen geen andere nederlandse kinderen. Er werd wel heel leuk lesgegeven.Wij deden toen 5 x een ochtend. Mijn zoon had geen probleem met het taalprobleem. Maar mijn dochter vond vanwege de taal het skiën minder leuk. En wilde niet meer naar les. Dus dit is per kind verschillend. Toen waren de groepen 10 kinderen groot. Al op dag 2 gingen de kinderen een klein tochtje doen.
Wij hebben toen gewoon via internet gezocht en rechtsstreeks geboekt.

Ik was idd ook van plan om rechtsstreeks te boeken, maar als er geen andere nederlandse kinderen zijn dan moet ik er nog even over na denken. Mijn zoon zou hierdoor het skieen minder/niet leuk vinden. Bedankt voor de info.

Inge: Mijn oudste zoon van bijna 11 jaar heeft een vorm van autisme (Asperger) en een hekel aan skieën en moeite met les in duitse taal, drukte en vreemde situaties. Om het toch leuk voor hem te maken zoek ik een nederlandstalige (evt. privé-)skileraar bij voorkeur in St.Gallenkirch (Vorarlberg). Wie kan mij hierbij helpen?
Tips voor andere rustige skigebieden (oa. blauwe pistes) waar nederlandse skiles worden aangeboden zijn ook welkom. De rest v/h gezin wil nl. wel graag op skivakantie terwijl mijn zoon nu al opziet tegen een wintersportvakantie. Alvast bedankt !

Mijn zoon heeft 3 x in de voorjaarsvakantie les gehad. 1 x St Gallenkirch en 2 x Gaschurn. Alle drie de keren genoeg Nederlandse kinderen in de les.

Enthousiaste skischool is vaak belangrijk dan Nederlandse kinderen heb ik zelf ervaren!

Skikip, wij hebben 6-2 geboekt, onze kinderen kunnen al goed skiën en zijn 8 en 10. Wanneer ga je (vakanties hangen af van provincie, vandaar dat jouw voorjaarsvakantie niet de mijne hoeft te zijn). We zitten ook in St Gallenkirchen vlakbij de 2 liften. We doen ze overigens niet op les, maar nemen ze zelf mee. En Duits is bij die smurfen geen probleem, zijn 2 talig opgevoed.

Inmiddels is zijn zoon 12 jaar en kan al heeeel goed skiën ;)

Dienten Die Alte schule

Haha, mijn zoon is idd nu 12 en kan nu beter skien dan ik. Wij zijn toen uiteindelijk niet naar st gallenkirch gegaan, maar naar Konigsleiten. Is erg goed bevallen. Leuk dat dit topic weer boven is gekomen.

Ik had inderdaad niet gezien dat het eerste item van 2012 was. We hebben net de nieuwe skischoenen voor de oudste binnen, en de skihelm mag retour, die paste niet. Al wil de jongste m toch graag hebben, misschien dat ik m hou :-)

Wie van jullie weet of er in St. Gallenkirch wel eens nederlandstalige skileraren zijn. Het zou mijn zoon van 11 jaar met vorm van autisme zoveel meer plezier geven (moeite met sport en andere talen dus fijn als het voor hem ook nog plezier is)? Of zijn er Nederlandstalig skileerkrachten die in dit gebied les gaan geven (en ook nog beetje kennis hebben van autisme is vast teveel gevraagd).
superbedankt.

Als je privé les wilt, kan je dat vast vooraf reserveren. Volgens mij zijn in bijna alle Oostenrijkse gebieden wel Nederlandse leraren beschikbaar. Als je groepsles wilt, is het lastig om gegarandeerd een Nederlandse leraar te krijgen. Volgens mij biedt de ANWB/Pharos-reizen wel reizen met Nederlandse leraren. Dus je zou daar eens kunnen navragen hoe ze met autistische kinderen om kunnen gaan.

Beste, een jaar later kaap ik dit topic gewoon :)

De vraag, welke skischool adviseert met voor/bij St. Gallenkirch? Wij komen met een grote groep [kinderen] en we zoeken een goede school in/bij het drop St. Gallenkirch. Wij zitten op loopafstand van de 2 gondels. Zelf had ik deze al gevonden: Skischule St. Gallenkirch-Gortipohl

Cheers

Hi Mart,
Leuk nu nog reactie te krijgen. Er is voor zover ik weet maar 1 skischool (degene die je nu noemt). Welke leeftijden heeft jouw groep kinderen en welk niveau? Ned.skileraren heb ik in de afgelopen 3 jaar dat ik kwam nog niet gezien.

De groep van ons is van 4 tot en met 8 jaar, allemaal de eerste keer.

Onze kinderen skiëen voor 3e keer (waarvan mijn oudste dus vrij angstig en wil ook niet hoog de bergen in).
Als je kinderen voor de eerste keer zijn tip: neem eerst skilessen in Nederland op “rolbaan” (geen kunstsneeuw maar soort tapijtbaan). Er wordt dan per 3 pers.op een band geskied en krijg je goed les.
Op wintersport ook wel maar dan kan een skileraar minder goed opletten met meestal een behoorlijk groepje kinderen. Onze kinderen heeft het geholpen.

Met kinderen die voor de eerste keer skiën heb je niet zoveel aan deze gondels. Geen school boven bij de gondels, alleen kinderopvang.
Skiles is op garfrescha, makkelijk te bereiken met oude stoeltjeslift tussen Sankt Gallenkirch en Gortipol. Makkelijk parkeren en geen wachttijden. Met de skibus 200 mete lopen vanaf de doorgaande weg.

Met de gondel is het tot het middenstation stuk naar beneden skiën, stoeltjeslift en weer een stukje skiën.

Alternatief is de Kapellbahn nemen tussen schruns en sankt gallenkirch. Hier het vooral tussen de middag heel druk!, wel nl snowboard leraren, allemaal. Met de skibus prima te bereiken. Skischule Schruns.

De skischolen in schruns, sankt gallenkirch en gaschurn, zijn met als bijna alle bergrestaurants in dit gebied, en de intersportwinkels in het hele dal onderdeel van de liftmaatschappij.

Grootse kans op nl leraren heb je op Golm, wel wat verder rijden maar goede, kleine school met de afgelopen jaren een aantal nl/be leraren. Leuk, kleiner gebied, goed te bereiken, makkelijk parkeren in het dal, kan wel wat drukker in de ochtend zijn bij dalstation, alternatief eerste middenstation (ook een “dalstation”) vanaf Tschagguns naar boven rijden, sneeuwvrij. Snee-sportgolm.at

De laatste 2 jaren met kerst redelijk tot goed kunnen skiën, voldoende kunstsneeuw, op een aantal pistes. Voordeel van niet zoveel sneeuw is dat er ook niet zoveel mensen skiën, ondanks dat er minden liften open zijn, toch geen wachttijden. Kan dit jaar wel anders zijn omdat onze vakanties 1 week opschuiven en nu gelijk lopen met Duitsland.

*bericht bewerkt door ericelluh op 10 okt 2016 12:26

ik weet niet hoe veel kinderen het gaat, maar kijk ook eens bij de skischool of ze prive lessen hebben. dan zitten ze bij elkaar met eigengroep en leraar en dat is soms goedkoper in verhouding.

en eerst lessen in nederland is wel handig en leuk voor de voorpret. ze gaan dan niet helemaal zonder ervaring naar de les. maar dan is het wel handig dat alle kids al les hebben gehad, anders krijg je weer niveau verschil de eerste dag. en het is natuulijk wel een kostenpost er bij. maar bij onze zoon heeft het wel geholpen. succes

Bedankt voor jullie reacties. Mijn 2 zoons bij elkaar is geen optie. De één (jongste zoon 8 jaar) vindt het super en vraagt nu al naar skiles, de oudste wil eigenlijk niet heen en zal zijn broertje alleen dan maar inperken .
Wbt Golm, ga ik eens kijken wat er aan nederlandse les mogelijk is.
Groetjes Inge

weet niet waar jullie vandaag komen, maar hier in nieuwegein heb je tijdens de kerst vakantie 3x 2 uur skien. heb ik vorig jaar gedaan en hij gaat dit jaar weer en verder ook lessen op de rollerbaan. maar de sneeuwbaan zullen dat soort dingen ook wel aanbieden in de kerst vakantie

Hallo,

Wij gaan skiën Silvretta! Acco geboekt in Partenen en nu in dubio waar de kinderen 5&7 op skiles moeten… Gaschrun of St Gallenkirch.

Wat is handig en het leukst voor Papa en Mama, zodat zij ook het meeste kunnen genieten van het Skigebied.

Graag wat tips!

Grt

Aanvullend: kun je een beetje parkeren nabij de liften? Grtz

Gaan ze de berg op of nog beginnerswei?

In Gaschurn een leuk beginnersweitje/kinderland in het dal. Parkeerplaats is daar niet heel groot.
Bij de Valiserabahn grote parkeerplaats, maar beginnerswei ligt bij middelstation en kinderland bij het topstation.
Verder aan beide kanten genoeg blauw om het gebied door te komen.

Vanuit de Valiserabahn kun je zelf de meeste kanten op omdat vanaf de parking ook de lift naar Hochjoch vertrekt. Maar je kunt ook gewoon vanuit Gaschurn vertrekken en uiteindelijk via de dalafdaling de verbinding naar Hochjoch doen.

Hallo, Uiteindelijk zijn wij vorig jaar wel naar Gaschurn geweest. Heel goed bevallen. Bij Gaschurn heb je 2 niet al te grote parkeerplaatsen en vanaf daar kan je echt heel ver het gebied in

Beide gaan ze voor de 4de keer skiën. Wij halen graag de kinderen op de berg op zodat we zelf nog even kunnen skiën met ze…

Nog ervaringen uit St Gallenkirch? Wij twijfelen tussen die 2…

Als ze dus geen beginners zijn, gaan ze de berg op in beide dorpen.
In Gaschurn blijven nl. de echte beginners beneden, wat 's middags niet echt handig is.
Zeker bij onvoldoende sneeuw is de dalafdaling gesloten en ben je aangewezen op de lift (tot en met seizoen 19-20 nog een skiroute, daarna wordt dit een echte piste na 10-tallen jaren discussie).
Daarom zou ik aanraden om voor Gaschurn te kiezen.

  • beetje minder ver rijden.
  • mijn ervaring is dat je je auto altijd wel kwijt kan (in beide dorpen)
  • de wachtijden tijdens de spitsuren lijken (!!!) mij in Gaschurn iets minder lang
  • omgeving skistation van Gaschurn is ook wat gezelliger, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.
    Enige nadeel is dat als je de Hochjochrichting uitgaat tot in Schruns, het mogelijk wat stressen wordt om je kinderen tijdens de middag op te halen (als je geen middagopvang boekt).

@Erik12: dank

Plaats een reactie