Winterse ervaringen in de zomer

Ik werk deze week in een chocoladefabriek en moest vandaag even in een ‘koude’ kamer om de lopende band te kuisen. Die koude deed opvallend goed zo in de zomer (is toch nog steeds + 20 graden buiten). Het was daarbinnen 5 graden boven nul denk ik en het voelde echt goed.

Om het gevoel te beschrijven; op een zonnige koude dag opstaan en in bloot bovenlichaam iets van je balkon halen, en de droge koude lucht voelen en weten dat het weer een goede dag gaat worden. Dat voelde ik even in die koude tunnel.

Hebben jullie deze zomer ook zo’n winters aanvoelende situatie gehad? Ik ben eigenlijk wel benieuwd ;).

Die laatste lift halen...

Elke week even bij -5 graden indoorskiën of -boarden. Is echt lekker als het zo heet is in de zomer.

Mja toch wel, toen ik met buiten 30 graden de skihal in Peer binnen wandelde en een skipak moest gaan aantrekken. Vreemd gevoel, maar zeker niet slecht.

Of eigenlijk elke keer het gevoel als ik in m’n shirtje en korte broek de koelcellen van de Colruyt binnen wandel om wat inkopen te gaan doen :) Zalig he? :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Geweldig boek:

null

Het doet mij denken aan ons bezoek aan de chocoladefabriek in Eupen:
http://www.chocojacques.be/nl/museum

Mijn meest winterse gevoel was afgelopen zomer op de Stelviopas, waar ik helaas te laat op de dag was om nog te skiën (al was het wel erg warm). En waar alleen nog maar wandelaars omhoog gingen met de cabinelift en de skiërs in professionele outfit en masse om half elf de lift uitkwamen.

Het fietsen van de Stelviopas was daarentegen erg leuk:)
https://www.wintersport.nl/forum/topic/61608?page=7…

Ik heb deze zomer op de Gerlitzen in Oostenrijk gewandeld met -+5 graden. Heerlijke wandeling over de pistes die er nogal groen bijlagen, maar daardoor wel lekker kunnen wegdromen over besneeuwde pistes.

Member of global cooling initiative

Deze zomer in een indoorskihal gaan skiën in Bladel/Eersel. Buiten was het 25 graden, toch raar om daar met een skipak aan te komen. :)

Fijn Stijn…

Na 3 weken Thailand, een weekje Italië en Oostenrijk, 36 graden Floriade en wonen onder een schuin dak tijdens een warme augustus vind ik het heel fijn om te lezen dat jij wel eventjes zo’n fijne afkoelperiode hebt gehad. Ik woon ook in België, waar staat die chocoladefabriek???

met 2 graden op de zugspitze staan van de zomer was ook lekker.

ik werk in een koelcel… 2 graden, het jaar rond ;)

Running against the wind

Morgen weer even lekker snowboarden in Landgraaf! En volgend weekend zitten we in Winterberg. Ook al is het niet koud, een winter(sport) gevoel ga ik daar zeker krijgen!

Telt een reis naar Zuid Amerika ;-) Maar verder trek ik in de zomer graag hoog de bergen in. Er gaat geen maand voorbij waarin ik niet in de sneeuw of op ijs sta. Ik kan gewoon niet zonder. Afgelopen juli, in een koude week bevroor mijn drinkslangetje van mijn waterzak nog helemaal op 2700 meter in de Alpen. Zelfs in de winter gebeurt dat niet altijd ;-)

Click. Click. Peace

toen het 37( limburg) graden was zat ik in min 6 in landgraaf ,heel toevallig met die temp een weekendje geboekt , lekker heurrrrrrr

he-ho lets go

@Michel, misschien zijn we elkaar wel gepasseert, zat daar 4 dgn met 27 kids op kamp met de Bas v/d Goor Foundation. Was iid heerlijk koel binnen (ook in het hotel) geen last gehad van die 37 gr buiten ;)

Dienten Die Alte schule

Wat ontzettend grappig om dit zo te lezen allemaal. Ik zat van de week 's morgens vroeg op de motor en reed dik door de mist en zat toen ook te denken… heerlijk zo weer die kou aan me kop. En de gedachten dwaalden af naar strakke witte pistes…Super!!
Op naar de kou!!

Aequilater Nubila

@ elly , ja dat klopt ,ik heb hem nog gezien ,zo die kerel is langgggg.

he-ho lets go

De laatste week van juli in het Zillertal bij temperaturen in het dal van boven de 30° tijdens onze tocht naar de Rastkogelspitze (2762m) een mini sneeuwballengevechtje gehouden, zeer verfrissend :-)

Vannacht kwam ik op Q-Base bezweet uit de hangar en het was buiten onder de 10 graden. Voelde weer lekker winters aan :D.

En die chocoladefabriek staat in Oostmalle :).

Die laatste lift halen...

Vannacht kwam ik op Q-Base bezweet uit de hangar en het was buiten onder de 10 graden. Voelde weer lekker winters aan :D.
En die chocoladefabriek staat in Oostmalle :).

Stijn op 9 sep. 2012 14:44

Woon jij in Oostmalle?

Ik ben oorspronkelijk van Beerse. Nog iemand van de immer-zalige Kempen hier op het forum? :D

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ik woon in Beerse Kristof :)… Waar woon jij nu dan?

Die laatste lift halen...

Doen we even per PM, beetje on topic blijven hier :-)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Matthijs, waarom ga je naar Bladel/Eersel? Ik ben er nooit geweest, maar als ik op de webstie naar de foto’s kijk, denk ik dat Snowworld in Landgraaf mijn voorkeur heeft. Ik ben benieuwd naar je beweegredenen?

Ik ben oorspronkelijk van Beerse. Nog iemand van de immer-zalige Kempen hier op het forum? :D

Kristof op 9 sep. 2012 23:14

Ik woon in Beerse Kristof :)… Waar woon jij nu dan?

Stijn op 10 sep. 2012 12:03

Haha, ik woon in Retie. We kunnen binnenkort wel eens een wintersporters.be meeting organiseren in Turnhout :D

@Matthijs, waarom ga je naar Bladel/Eersel? Ik ben er nooit geweest, maar als ik op de webstie naar de foto’s kijk, denk ik dat Snowworld in Landgraaf mijn voorkeur heeft. Ik ben benieuwd naar je beweegredenen?

Gast689 op 10 sep. 2012 15:48

Wij hadden op vakantieveilingen voor 30 euro één dag skiën voor twee personen met materiaal gewonnen daar, dus dan is je keuze snel gemaakt. Het was er ook heel rustig, maar ook vrij klein. Gelukkig hebben ze daar een grote uitdagende jump staan waarvan je vanaf boven helemaal moet gaan zonder te stoppen om erover te komen. :)

Een wintersport.be samenkomst in turnhout zie ik wel zitten :)

Die laatste lift halen...

Ik ook :)

Ik ook :) Veul vollek van de Kémpe percies.
Jullie weten allemaal dat er op de Lilse Bergen een nieuwe indoor skihal komt? Het zou meteen de grootste van Belgie worden. Kwestie van terug on topic te gaan over afkoeling :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Daar zou ik niet zo snel van uitgaan kristof :). Zijn ze iig al heel lang over bezig dat het onwaarschijnlijk lijkt dat het er nog komt. Zou wel vet zijn, dan kan ik met de fiets gaan skieen.

Die laatste lift halen...

Inderdaad die skihal in Lilse bergen lijkt me een urban legend te worden

Net zoals de skihal in Lessines. http://www.snowgames.be/nl/

Snowgames is eigenlijk een camouflagepak voor een stort IPV een skihal.Daar is dan ook veel meer mee te verdienen.In Mechelen hebben ze ook lang gedroomd van een skihal en dat is ook afgeketst.
Weet er iemand iets van Snowbase in Terneuzen?

Plaats een reactie