Herfstbeelden op tv België 1 met sneeuwwebcams

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Za terdagmorgen

Feratel, window of the world… ;)

Kijk ik al jaren…jammer dat de franse skigebieden overgeslagen worden

Ik kijk het al jaren…jammer dat de franse skigebieden overgeslagen worden

is niet alleen zaterdagmorgen hoor… is bijna elke morgen volgens mij:) t begint steeds witter te worden:)

Ketnet/canvas (belgie 2) deze herfstbeelden zijn er nog steeds ’ s morgens , dit zijn webcams met life beelden, daarbij ook een aantal wintersportoorden,
Nu nog met groene hellingen na 2x smelten van de sneeuwdumps, maar hopenlijk binnenkort weer mooi wit,
Ik kijk er graag naar.

Klopt Cees, iedere zaterdagochtend lekkere beelden vanuit de wintersportgebieden. Nu is het vooral de Stubaier Gletscher die in beeld gebracht wordt, de andere oorden zijn nog te groen.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@kristof, doordeweeks ook hoor,
Ben er alleen niet zeker van op belgie 1 of 2

Haha, ik kijk er ook graag naar. Wat zijn we een stel neuroten bijelkaar he. Op zaterdag- en zondagochtend kijken naar webcams op tv of er al sneeuw ligt. Heerlijk. De Oostenrijkse televisie zendt dat ook veel uit viel mij vorig jaar op in ons appartement. 's ochtends bij het ontbijt al kijken hoe de sneeuw er op de berg bij ligt. Prachtig.

@Cees: dan ben ik volop aan het werken hoor :D Het zal meestal wel op Canvas (2) zijn, op Eén zenden ze vaak de webcam stream van Radio 1 uit voor de middag.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Kennen jullie dat ook…

Als je op vakantie bent, s’morgens in je appartement snel ontbijten met die sneeuwbeelden en weersinfo voor de volgende dagen, en dat met die oostenrijkse jodel muziek op de achtergrond ??? Heeeeeeeerlijk als ik er weer aan denk!!

Of is het gek wat ik nu zeg… :)

Let it snow, Let it snow, Let it Snow!!!

Als ik pas 's middags begin met les kijk ik tegewoordig ook altijd naar de winterbeelden op Ketnet/Canvas tijdens mijn ontbijt. Momenteel valt er nog weinig op te zien, maar vorig jaar 's winters wel mooi om 's ochtends te zien dan de liften draaien in Oostenrijk/Zwitserland/Duitsland.

Die laatste lift halen...

@OVI ja ik denk dat we hier allemaal wel een beetje gek zijn,
Wat ik maar niet kan begrijpen is van die mensen die beginnen te klagen als er ook maar een sneeuwvlokje dreigt te gaan vallen, ze hebben het dan over die witte troep en wat voor overlast dat wel allemaal niet kan opleveren in het verkeer en het stoepje dat schoon moet,
Volgens mij hebben dergelijke mensen geen greintje romantiek meer in zich,
En dan bedoel ik niet oude en gebrekkig ter been zijnde mensen, maar jonge mensen, die dan ook het liefst wegvluchten naar een of andere zonnige bestemming met zomerse temperaturen, overwinteren noemen ze dat

Ik ben het met je eens Cees, die paar weken in NL dat er sneeuw ligt moeten de jongere mensen niet zo zeuren. Ik vindt hoe meer sneeuw hoe beter :D Maar wel een nadeel is dat we dan niet meer zou gauw op goed ijs kunnen schaatsen… maarjaa dat is dan maar zo.
Als er bij ons thuis genoeg sneeuw ligt ga ik met nog 3 vrienden alle vrije minuutjes bij ons thuis doorbrengen door achter de grasmaaier te snowboarden aangezien wij geen heuvel/viaduct hebben. Ook gaan we als er echt veel sneeuw ligt met een band achter de trekker :) andere mensen verklaren ons voor gek maar wij vinden het helemaal geweldig haha
Hieronder een paar foto’s van ons in de sneeuw afgelopen 2 winters…

Doen jullie dit ook of zijn wij de enige 4 die zo gek zijn??

Never eat the yellow snow

null

foto’s vergeten, nu staan ze erbij denk ik…

Never eat the yellow snow

null

Never eat the yellow snow

@OVI, inderdaad hier zit nog zo’n gek die als eerste de tv aanzet en naar de winterbeelden gaat kijken als ik op wintersport ben, en ja die heerlijke jodelmuziek erbij heeft mijn partner al vele malen tot wanhoop gebracht aangezien zij dan nog heerlijk in bed lag te “snoozen” en ik de tv lekker hard aanzette.

P.s. de tv beelden zijn op Belgie EEN te ontvangen!

lekker gek met elkaar!
heerlijk die jodelmuziek,samen met mooie beelden, bijv. in de zilertaler arena, laten ze van alle gebieden beelden zien op verschillende zenders, weliswaar met veel herhaling maar dat mag de sfeer niet drukken
en als ik dan op andere zenders van die mooie besneeuwde beelden zie en ze hebben er van die hardcore muziek bijgedaan, dan gaan mijn associaties automatisch naar die betondorpen, die er ook helaas staan in de alpen en dan doet dat wel een beetje pijn, zulke muziek noem ik dan ook keiharde beton als broertje van heavy metal

@Ovi: Het ultieme wintersportgevoel komt dan los ja… Maar ik kijk er niet te lang naar want wil direct door de berg op dan:P

@dianthe: Nee zo gek doen wij niet als in NL sneeuw ligt, maar wij hebben daarentegen ook geen tractor. wat we wel doen is op zoek gaan naar heuvels in het bos, maar dan moet er wel heel er veel liggen.

Ik hoop ook dat er elk jaar weer meer sneeuw valt, en vroeger dan het jaar ervoor:P ben benieuwd naar komende winter!!

Is het alweer zo ver, mogen we weer??

@ Cees

Ik ben een wintersporter in hart en nieren, en ik ben helemaal gek op sneeuw en skiën en alles wat erbij komt kijken.

Maar als je, zoals ik, elke dag met je 2 keer 4km moet fietsen naar school, dan heb je ook wel liever dat de sneeuw hier uitblijft en in de Alpen valt ;)

elke dag 2 keer 4km met je fiets

Die beelden zijn heerlijk, elke morgen kan je ze zien. En als je in Oostenrijk bent dan hoor je idd rodelmuziek, enorm leuk. :D

@Martijnski… wil je dit alsjeblieft niet nog een keer doen… nu moet ik nog 6 weken wachten tot ik weer in oostenrijk zit en deze fijne beelden weer kan bekijken terwijl ik het NU elke dag wel weer wil zien (en vooral horen om mn vriendin tot wanhoop te drijven)

De beelden hierboven zijn niet zo best maar het muziekje brengt heerlijke gevoelens naar boven :-)

@Niels, dat fietsen, dat komt je conditie als wintersporter alleen maar ten goede, tenslotte is de zwaartekracht hier in nederland dezelfde als in de skigebieden en omdat het hoogteverschil hier minder is,moet de weerstand navenant vergroot worden, dus zwaar fietsen op winterse wegen is een heel goede oefening voor jou! (zei ik vanuit mijn luie leunstoel achter de ipad) (:-)

@Niels,
Toen ik de vorige reactie schreef, had ik dit nog niet gezien;
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2043/Training-voor…

@ Cees

  • een boekentas van 10kilo op je rug zal ook wel helpen ;)

@niels we leven wel in de tijd van de dvd en usb-stick hoor!

Sneeuwbanden onder de auto,hadden sneeuw voorspelt voor vandaag.
Maar nog niks gevallen,maar kan ineens vanacht vallen.
Zien het morgen wel,en het kan me niet snel genoeg meer december zijn zodat de Zillertalarena open gaat.
kan ik op de latten staan wanneer ik wil)okee tussen het skiles geven door)

Plaats een reactie