GoPro Hero 3 Black Edition

Hoe lang filmen jullie per dag, film je de hele dag of film je stukjes?

Siepje op 5 jan. 2014 14:12

Ik (en bijna iedereen denk ik wel) filmen stukjes. De bestanden worden vrij groot op 1080p, mijn 16 GB kaart is in 1uur en 10 minuten vol.

ik ben een go pro Hero 3 black die samen met Wi-Fi van mijn iphone 4 samen gekoppeld
nu kan ik zien wat ik opneem .
maar als ik ga opnemen wordt mijn scherm zwart ,en er komt dit in beeld (preview not supported)
moet ik mijn telefoon anders instellen ?
groeten anoine01

Ligt er aan op welke film modus je hem hebt staan. Op zwaardere standen (voornamelijk slomo op hoge resolutie) kan de camera niet én filmen én data doorsturen naar je telefoon.

ik hen een kaartje van 32 gb
die zou ik graag n hele dag willen gebruiken
welke instellingen moet ik dan mijn gopro 3 black zetten zo dat ik nog mooie films heb
en zo lang mogelijk met me kaartje doe
gr antoine

Op facebook:
''GoPro
Congrats to Martijn from Abcoude, Holland, you’re the winner of today’s “Everything We Make” giveaway! ‘’

En welke Martijn is het? Hier bekend?

''Powder to the people''

ik hen een kaartje van 32 gb
die zou ik graag n hele dag willen gebruiken
welke instellingen moet ik dan mijn gopro 3 black zetten zo dat ik nog mooie films heb
en zo lang mogelijk met me kaartje doe
gr antoine

antoine01 op 9 jan. 2014 16:33

Na het instellen van je videosettings kun je op je GoPro zelf op de laatste regel van het schermpje zien hoeveel uur je kunt opnemen.

Als er zoveel mogelijk op je kaartje wil zetten zou ik iets van 720p @60 Wide of 1080p @30 Wide nemen. Dit afhankelijk van of je liever hogere resolutie hebt (an sich of bijv. om trillingen er te halen met software) of dat je liever de mogelijkheid hebt om 2x te vertragen. Ik weet niet wat de precieze bitrate is van beide instellingen, dus check even op het schermpje hoeveel het scheelt.

Nog beter trouwens om gewoon een extra 32GB Class10 MicroSDHC kaartje te kopen (slechts 20-25 euro) zodat je gewoon de beste videokwaliteit kunt kiezen. Je hebt immers al ooit de keuze gemaakt om een GoPro te nemen en niet een goedkopere action cam met mindere beeldkwaliteit, toch? :)

In plaats van 1 instelling de hele dag kun je er trouwens ook voor kiezen om afhankelijk van hetgeen je wil filmen een andere modus te kiezen. Bijvoorbeeld op 720p @120 zetten als je trucjes gaat doen of andere zaken slomo wil filmen (opstuivend poeder) en 1080p @60 als je lekker mooie beelden wilt schieten die er 2x vertraagd nog strakker uitzien en die je met software kan ontdoen van trillingen.

Zelf doe ik bovenstaande en haal ik het prima om een hele dag korte filmpjes te schieten met één 32GB kaartje. Mijn instellingen staan overigens op Superview (3+ feature), waardoor ik 720 @100 schiet en 1080 @48 en dus waarschijnlijk iets minder schijfruimte kwijt ben per minuut.

Uiteindelijk heb je toch maar zoveel tijd om alles te gaan bekijken, dus kun je mijn inziens beter van tevoren nadenken en selectief zijn in wat je wil filmen.

Just my 2 cents :)

Can't wait for the snow!

32gb kaart erin knallen, en gewoon filmen. Elke avond je kaart legen op een laptop als je die mee kan nemen. Ik heb zelf op de hero 3 black vorig jaar in Andorra een week gefilmd totale opname 34,7GB alleen op die van mij. Als ik de andere hero 3 erbij moet nemen van me zwager komen we samen in 1 week op 75,8 GB aan bruikbare video voor een eindmontage.

Schiet op 1080 @60 ( dit i.v.m. de lachwekkende valpartijen die je lekker kan editen )

wie kan me helpen?
Ik wil een gopro Hero3+ black edition , extra lader met 2 reserveaccu’s , 32gb geheugenkaart, en die uitschuifbare stok aanschaffen.
Waar kan ik dat het goedkoopste/beste aanschaffen, heeft iemand hier ervaring mee? Zit er ook software bij om een film te bewerken? Is die ook in de Nederlandse taal? En is die gebruiksvriendelijk(het software programma). Ik vind het vrij lastig om te kiezen .

Voor de accessoires goede ervaringen met v-nix en http://www.lacameraembarquee.fr/

Weet niet of ze het goedkoopste zijn, maar alles werd rap en netjes geleverd inclusief fatsoenlijk advies.

Edwin van Riel

Ik film nu al een tijdje op 1440 / 48FPS / Wide (om het lekker te laten matchen met m’n DSLR beelden van 24FPS) en daar heb ik tot nu toe absoluut geen spijt van. Ik kan het zonder moeite vertragen en kwa framing kan ik zelf kiezen wat in beeld komt (de onderkant of bovenkant van het opgenomen beeld). Ik stap niet snel meer over naar een andere modus denk ik ;)

Rene op 3 jan. 2014 13:07

Okey dit is dus het beste om te vertragen… Maar nu lees ik ook over trillende beelden stabiliseren (en ik ben op youtube nu de wereld aan filmpjes terug aan het kijken, waardoor ik door het dat het soms echt nodig is…) is deze stand daar dan ook goed voor? Of moet je dan echt weer over op een andere stand?

let's get this party started!!

@Lajla ligt eraan wat je edit voor resolutie heeft. Als je in 1080p je edit maakt heb je hier zeker wel voordeel van, gezien je bron bestand groter is. Kortom; de video kan buiten beeld draaien, vergroten/verkleinen en dergelijke zonder dat het te zien is. Overigens is dit niet DE gouden combinatie van resolutie en framerate hoor, alleen voor mij persoonlijk wel :)

@Lajla ligt eraan wat je edit voor resolutie heeft. Als je in 1080p je edit maakt heb je hier zeker wel voordeel van, gezien je bron bestand groter is. Kortom; de video kan buiten beeld draaien, vergroten/verkleinen en dergelijke zonder dat het te zien is. Overigens is dit niet DE gouden combinatie van resolutie en framerate hoor, alleen voor mij persoonlijk wel :)

Rene op 13 jan. 2014 09:16

Maar bestaat er wel een gouden combinatie ;) Ik merk dat de meeste wel bij elkaar in de buurt zitten qua resolutie, maar toch allemaal net iets ander.
Ik denk dat ik iemand ben die niet uren bezig zal gaan om elk stukje film om te zetten naar het perfecte filmpje, of het moet me zo goed bevallen…
Het moet dus makkelijk te bewerken beeld zijn die je leuk kan versnellen of vertragen, maar ook eventueel kan inzoomen en verscherpen

let's get this party started!!

– Post verwijderd door moderator – Reclame is niet toegestaan op het forum. Zie hiervoor ook de forumregels.

– Post verwijderd door moderator – Reclame is niet toegestaan op het forum. Zie hiervoor ook de forumregels.

– Post verwijderd door moderator – Reclame is niet toegestaan op het forum. Zie hiervoor ook de forumregels.


Post verwijderd door moderator

Reclame is niet toegestaan op het forum. Zie hiervoor ook de forumregels.

Hi

Binnenkort vertrek ik op skireis en ik neem mijn GoPro Hero3 Black Edition mee.
Momenteel heb ik volgende accesoires:

  • Wasabi WASABI Power Battery pack (2 batterijen + lader)
  • Helmet Front Mount
  • 32GB SD
  • GoPro POV Case
  • Anti Fog Inserts

Ik vroeg me af of ik hier iets vergeet.
Misschien hebben jullie andere handige accessoires die zeker niet mogen missen?
Ik dacht zelf aan zo’n Power Bar van SP

Thx!

Ik heb pas een Go Pro Hero 3+ Black edition gekocht op http://www.camforpro.com
Met een week geleverd en € 389,- voor betaald (eerst inschrijven voor de nieuwsbrief, dan krijg je 10euro korting). Deze week in Oostenrijk gebruiken we 'm voor het eerst.

Extra accu is handig, anders red je een hele dag filmen net niet. En een grote geheugenkaart. 32GB zit na 1 dag vol (wel op hoogste kwaliteit).

Let op in de skilift als je de camera op je helm monteert, even je hoofd omlaag als de beugel omlaag komt

Hi

Binnenkort vertrek ik op skireis en ik neem mijn GoPro Hero3 Black Edition mee.
Momenteel heb ik volgende accesoires:

  • Wasabi WASABI Power Battery pack (2 batterijen + lader)
  • Helmet Front Mount
  • 32GB SD
  • GoPro POV Case
  • Anti Fog Inserts

Ik vroeg me af of ik hier iets vergeet.
Misschien hebben jullie andere handige accessoires die zeker niet mogen missen?
Ik dacht zelf aan zo’n Power Bar van SP

Thx!

Gast001 op 20 jan. 2014 16:43

Uit het feit dat je 2 extra batterijen hebt maak ik op dat je elke dag flink veel gaat filmen. In dat geval is een 32GB kaartje waarschijnlijk te weinig. Ik weet niet hoeveel stroom een Black 3 vreet (wel iets meer dan een 3+ volgens mij), maar een powerbar lijkt me dan weer te veel van het goede. Met 3 batterijen lijkt me dat je de hele dag wel door moet komen…

Verder nog leuk om te hebben: een pole mount, zodat je hem op je skistok (of retractable pole) kunt zetten en jezelf kunt filmen.

Can't wait for the snow!

Inderdaad, 32G is met extra batterijen snel vol ;)

Ik film ook altijd stukjes, dan hoef je ook minder te zoeken naar de actie bij het terug kijken ^^.

Zelf maak ik gebruik van :

GoPro Hero 2 HD
GoPro Battery Pack
2x Wasabi Battery
32G Class 10
16G Class 10
2x 8G Class 10
u-Shot 90cm
Helmet mountings

Kwa batterijen dus genoeg, en qua opslag ruimte tochwel.
Maar vergeet niet je laptop mee te nemen zodat je iedere dag je kaartjes weer leeg kunt halen :D

Nu film ik hoofdzakelijk op 720-60fps
Omdat ik een Hero 2 heb. en 1080-30 mij net niet soepel genoeg terug kijkt bij snelle beelden.

Vanaf het weekend word het voor mij de eerste keer dat wij de GoPro gaan gebruiken. Ik ga dus even spelen met de standen die jullie aanraden.
Wat ik er momenteel bij heb:

  • 3 helmen met flatmounts
  • 1 x rollbar mount for op de skistok
  • 1 x surfmount for op de ski
  • 2 extra batterijen plus lader
  • mount voor op statief
  • 64 gb kaartje
let's get this party started!!

Vanaf het weekend word het voor mij de eerste keer dat wij de GoPro gaan gebruiken. Ik ga dus even spelen met de standen die jullie aanraden.
Wat ik er momenteel bij heb:

  • 3 helmen met mounts
  • 1 x rollbar mount for op de skistok
  • 1 x surfmount for op de ski
  • 2 extra batterijen plus lader
  • mount voor op statief
  • 64 gb kaartje
Lajla op 21 jan. 2014 06:54
let's get this party started!!

Help!!! onze gopro ziet de sdkaart niet meer. gelukkig nog wel een ander kaartje bij ons, maar heeft iemand een idee?

let's get this party started!!

SD kaartjes kunnen ook kapot gaan … Herkend bv je laptop het kaartje nog wel?

Andere kaartje wordt wel herkend?

Misschien een beetje voor de hand liggend antwoord maar heb je misschien het kleine schakelaartje aan de zijkant van SD kaartje op “Write Protect” gezet? In dat geval gewoon verschuiven en 't is weer in orde.

''Powder to the people''

Nee, wordt niet herkend. Zit ook geen schuifje op het kaartje zelf. Hij is net een weekje oud, dus deze gaat afzender retour ;)

let's get this party started!!

Mediamarkt heeft de GoPro Hero 3+ Black in de winkel liggen voor €399,-, althans zo lag het in Groningen.

In Zwolle ook

Mobius? Veel goedkoper!

Mobius komt op alle vlakken natuurlijk niet in de buurt van een gopro (black) of gelijkwaardige actioncamera’s.

wel een leuk alternatief (gebaseerd op prijs c.a 50eu) voor iemand die niet teveel maalt om kwaliteit.

De mooiste beelden krijg je uiteraard door nabewerking, waaraan welke haast alle "prof" gopro filmpjes onderhevig zijn.

persoonlijk vind ik dat de sony action cams erg mooie rauwe beelden hebben voor een prijs van +/- 170 euro

Ik ben beter dan jij

Plaats een reactie