To the next question?

even off topic

Er wordt heel veel aan helikopter skiën gedaan. De Alpen lenen zich daar uitstekend voor maar dan wel richting ziekenhuis.Dus als je het eens wil proberen! ?

Hooykaas op 23 mrt 2017 15:02

Ehm @Hooykaas dat heb ik afgelopen januari al gedaan… geen behoefte meer aan

https://www.wintersport.nl/forum/topic/342596

En weer on topic

*bericht bewerkt door MichelV op 23 mrt 2017 22:06

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

wat is je ultieme wintersportdroom. Eigen ski’s, een mooie reis. Zoiets dacht ik zelf.

TeTe op 23 mrt 2017 18:01

Voor mij denk ik een lange reis (echt meerdere weken) langs de skigebieden in de westelijke helft van de Verenigde Staten en Canada. Van gebieden als Alta en Snowbird in Utah, Jackson Hole in Wyoming, tot Whistler, Revelstoke, Banff etc. in Canada. En als ik toch die kant op vlieg, wil ik ook graag wat steden zien, zoals San Francisco, Seattle en Vancouver.

Van welk skigebied in de Alpen zou jij wel de directeur willen zijn? En waarom?

Moeilijke vraag…Ik denk zelf aan Zell am Ziller om daar wat meer gezelligheid te creëren. Ik zou het echt niet weten, lijkt me een lastige baan om te hebben je draait altijd verlies geloof ik…

Deze vraag is voor iemand die in Japan heeft geskied of iemand die hier een goed antwoord kan geven: Is Japan een leuke ervaring om een keer te skiën? en waarom dan wel of niet?

Helaas nog nooit in Japan geskied maar het lijkt me geweldig. Op de vele filmpjes etc zie ik altijd hele dikke poeder! Daarnaast is het zo’n ander landschap dat het zeker op m’n bucket list staat!
Zouden jullie eerst investeren in techniekverbetering en dan pas nieuw/ander materiaal aanschaffen of juist eerst gaan voor het materiaal en daarmee je skills verbeteren? En waarom dan?

Aequilater Nubila

Eerst in lessen, daarna pas in materiaal. Heel simpele reden: zonder eigen materiaal kan je prima lessen (materiaal huren/lenen); zonder lessen heb je niet veel aan nieuw materiaal.

Voor de Nederlanders: zou je de Paasvakantie terug willen ten koste van de meivakantie?

Ik denk het wel… Mss net ff wat meer keuze als je rond die tijd nog op wintersport wil.

Zouden de skigebieden wat meer moeten ‘betuttelen’ door bv grenzen aan alcohol gebruik te stellen of meer handhaving bij milieu achtige vergrijpen met mss een veiliger sport beleving OF juist alles maar laten zoals het gaat want we moeten al zoveel en we zijn op vakantie en over een week weer weg… ?

Aequilater Nubila

@winterwonderland dit vind ik een heel fijne vraag, van mij mag er strenger toegekeken worden. Ik ben zelf roker maar heb altijd een klein plastic zakje bij waar ik mijn peuken in stop. Daarnaast heb ik geen probleem met het drinken van een pilsje na het skiën… ach… een biertje tijdens de lunch kan ook geen kwaad maar ik heb echt geen begrip voor mensen die half of volledig dronken over de piste zwalpen.
Compleet buiten het ski-gebeuren: 5 dagen naar Tokio of New York en waarom?

Ik ben thans geen Amerika fan, maar als ik moest kiezen zou ik toch voor NY gaan. Tokio zegt me helemaal niks…

2 weken per jaar naar een inimini, goedkoop gebiedje of een week naar een mega-gebied?

Die 2 weken, hoe meer skidagen hoe beter en ik vermaak me eigen in z’n klein gebied ook prima!

Valthorens top of flop en waarom?

LA NORMA😍☃️

Top, kilometers in het gebied (ook zonder 3v pas), sneeuwzeker en prima restaurants. Voor de niet skiënde echtgenote prima vermaak in welness en winkels. Apres ski is voor ons niet belangrijk en hoogbouw? Tja, met 600+ km met een 3v pas hoef ik er echt niet de hele dag tegenaan te kijken…

Trein of vliegtuig?

@Zjanke http://www.wintersport.nl/forum/topic/221241 ?
Maar ik zou met de trein gaan. Kan ik onderweg nog wat van de omgeving genieten!

Zou er in Nederland meer aandacht moeten komen(op bv scholen) voor wintersporten zoals het skiën en snowboarden zodat we meer de aansluiting kunnen vinden bij de internationale wedstrijdtop?

Aequilater Nubila

Oeps, jeugdig enthousiasme en twee topics door elkaar gegooid :)

Meer aandacht voor sport is altijd welkom. Buiten het feit dat echte sport veel leuker en gezonder is dan de digitale vorm zou ik het ook toejuichen als we meerdere wereldtoppers in allerlei disciplines zouden hebben. Uiteraard graag in snowboarden en skiën, maar als dat moet afhangen van aandacht op scholen dan vermoed ik dat we een heel pallet aan sporten waar aandacht voor moet zijn gaan krijgen omdat nu eenmaal niet iedereen dezelfde sporten leuk vindt.

Is je mening over de koning veranderd naar aanleiding van het interview van Wilfried de Jong en zo ja, hoe dan?

Nee, heb het interview niet gezien

Ben je voordat de zomer is begonnen alweer aan het aftellen voor de winter(sport)?

*bericht bewerkt door hansiehans op 28 apr 2017 13:16

Ja, ik heb zelfs al opnieuw geboekt.

Eigen materiaal of ski’s huren ter plaatse?

Ik zou geen eigen ski’s willen. Je moet ze mee naar Oostenrijk nemen voor een week. In Nederland moeten ze weer ergens liggen. Na twee weken, oftewel 2 jaar, zijn ze weer aan vervanging toe. Kijk ga je nou elk seizoen 3 a 4 weken en kan je ze meenemen dan zou ik ze zeker willen. Maar al die stress die erbij komt kijken (gestolen ski’s, kapotte ski’s (verzerking, enz enz) hoef ik dan ook niet.

De volgende vraag was ik vergeten maar hier is ie.
Wat zou jouw droomplaats zijn om eens een weekje te gaan skiën en dan met familie (dan ook met kinderen, vrienden, alleen of in een grote groep?

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 29 apr 2017 12:27

Ski you later!

Eigen materiaal.

diep in de winter, of voorjaar ski

O @Eisbeer we waren ongeveer tegelijk, doe jouw vraag maar.

Dus
Diep in de winter, of voorjaar ski

Ski you later!

In de winter natuurlijk.

Elk jaar naar een ander gebied (met kans op tegenvallers) of meerdere keren naar dat prachtige gebied dat je al goed kent?

Voor ons is het een beetje van allebei: Wij gaan meestal 2x: Een week in jan, en nog een paar dagen in mrt.
De 1e is vaak een paar keer achter elkaar het zelfde, de 2e soms een verkenning om het jaar erop weer eens wat anders te doen zonder het risico te lopen dat het tegenvalt.
Zo zijn we een paar jaar geleden een keer in mrt naar Solden geweest om te kijken voor jan het jaar erop en zijn toen toch maar weer naar Italie gegaan.

Gewetensvraag:
Je gewoon “gedragen” (~ rekening houden met anderen/omgeving) of helemaal los gaan “want het is vakantie en ik betaal er (grof) voor”

Rob

Zonder dat we in een tweede dit of dat topic belanden… ( https://www.wintersport.nl/forum/topic/221241?page=24… )
Ik zou het liefst wel elk jaar naar een nieuw gebied gaan alhoewel ik steeds meer denk dat ik de beste gebieden (voor mij althans) al gezien heb en dat de kans op en tegenvaller steeds groter wordt… :-/

In welk gebied/dorp zou je tijdens de wintermaanden wel een maand of twee kunnen verblijven en waarom?

Aequilater Nubila

Arosa-Lenzerheide maar vooral omdat we daar wel wat familie in de buurt hebben. Want financieel onmogelijk, Zwitserse prijzen zijn gewoon x2.

Welke ski’s zou je allemaal willen als je niet naar de prijs moest kijken?

Nou, daar gaan we dan…

  • Völkl Racetiger Speedwall GS UVO (heb ik al, maar zou ze graag in de print van 2017-2018 gehad hebben)
  • Fischer Pro Mtn 80 TI, heerlijke ski voor gemixte condities op de piste (maar overlapt flink met de rest, dus zal ik denk ik nooit kopen)
  • 2018 Blizzard Brahma CA, staat serieus op de verlanglijst, maar is nog niet verkrijgbaar. Bovendien flinke overlap met andere ski’s n mijn huidige quiver
  • Black Crows Atris, overlapt 100% met mijn huidige freeride ski, maar is wel net zo fijn (en veel mooier)
  • Atomic Vantage Ritual, alles mocht toch en geld deed er niet toe?
  • Stöckli Laser SL, als je dan toch een slalomski cadeau gaat krijgen van @Goeleg…

Wat ga jij in de zomerperiode doen om dat vreselijke gat in het wintersportseizoen te overbruggen?

*bericht bewerkt door GiGi op 03 mei 2017 21:27

Blijven lessen in de zitski

Zou jij het er voorover hebben om naar een wintersport te emigreren?

Ja hoor, met genoeg startkapitaal om een hotel te beginnen… onmiddellijk!

Dat geeft meteen inspiratie voor een volgende vraag… met genoeg startkapitaal, een rode loper in een fijn skigebied mét groeipotentieel (Montafon?). Wat zou je starten? Een restaurant, hotel, skischool? Laat ons dromen :-)

Een groot huis bouwen met genoeg ruimte voor enkele appartementen. Niks koken/zorgen en of andere zaken, maar lekker je gasten de mooiste plekken van het ski-gebied laten zien.

Lange brede franse snelweg-pistes of Oostenrijkse gezelligheid?

Lange brede snelweg-pistes. Die gezelligheid waarvoor veel mensen naar Oostenrijk gaan, daar heb ik niet veel mee. Dus dan ga ik liever naar een gebied waar de ski-faciliteiten top zijn (als je moet kiezen tussen dat en de sfeer).

Waarop selecteer jij je ski- of snowboardjas?

Functionaliteit, pasvorm en of ie bij je broek past.

Hippe ‘snelle’ ski-stokken of voor dat geld nog maar een extra ski-lesje volgen?

een extra les volgen omdat ik als snowboarder niks met skistokken heb :)

Vind je een de afmetingen van een auto belangrijk (met het oog op wintersport en alles wat mee moet) en zo ja, heb je dan een voor keur voor een stationcar, een SUV of gaat er toch (of alsnog) een extra koffer op het dak?

een auto die met dakkoffer onder de 2 mtr is, kun je hem altijd binnen zetten.
Momenteel aan het kijken voor een bmw 325d touring. Ook met oog op de lange ritten door Duitsland

echte mannen lopen naar boven,

Vind je een de afmetingen van een auto belangrijk (met het oog op wintersport en alles wat mee moet)

Ja, maar niet met het oog op wintersport; met 40 KKm/jaar wel met het oog op comfort en veiligheid, met name ter bescherming

Rob

Plaats een reactie