Waarschuwing: Sunweb met skipas inclusief.

Voor week 3 hebben wij een skivakantie naar de Dolomieten geboekt bij Sunweb. Omdat het ons makkelijk leek hebben we hierbij meteen de skipas besteld.

Helaas is het gemak ver te zoeken. In plaats van dat we de skipassen opgestuurd krijgen, hebben we een voucher ontvangen. Op dit voucher staat het volgende zinnetje: "I bedes kontakte guiden for udlevering af liftkort" (volgens Google Translate is het Deens) en dan een een Italiaans telefoonnummer wat we moeten bellen. Met translate kom ik er wel uit verder: dit nummer blijkt van de lokale gids te zijn.

Het komt er op neer dus, dat we bij aankomst een Italiaans nummer moeten bellen om af te spreken met de gids om de skipassen op te halen.

Ik heb die skipassen meteen bij boeken besteld omdat ik dacht dat dit makkelijker was. Als ik dit had geweten, had ik ze wel gewoon bij de skilift 200m van mijn hotel gekocht.

De man aan de telefoon was overigens totaal niet behulpzaam en vertelde me nog net niet dat ik in de stront kon zakken. Na verschillende goede ervaringen met Sunweb valt me dit erg van ze tegen.

Waarom bel je Sunweb hier niet eerst over om je beklag te doen? Vind het niet echt netjes om direct en publique te gaan klagen zonder de wederpartij de gelegenheid te bieden een oplossing aan te dragen…

Oke, het staat er niet heel duidelijk, maar als je goed leest zie je dat ik dat al gedaan heb. "De man aan de telefoon" is dus de telefonist van Sunweb. Omdat ze totaal niet mee willen werken doe ik hier mijn beklag.

Mogelijk is het nummer van iemand van sunweb die het hele seizoen op locatie zit en jullie passen heeft. Dat is hetzelfde als je naar een andere locatie gaat, de pas krijg je van iemand van sunweb

Het gaat erom dat het makkelijker zou moeten zijn als je direct de skipas met boeken besteld. Zodat je bij aankomst niet nog vanalles moet gaan regelen.

Als we nu zaterdagavond laat aankomen moeten we maar hopen dat die gids nog bereikbaar is en anders moet ik er zondagochtend nog achteraan gaan. Terwijl ik eigenlijk gewoon meteen de piste op wil.

Ik heb gevraagd of de skipassen klaar kunnen liggen bij aankomst of dat ik ze anders kosteloos wil annuleren. Dit was allemaal niet mogelijk.

Gast 182 heeft wel een punt.
Sunweb kiest er voor om een dienst aan te bieden die er op neer komt dat je alsnog alles zelf moet regelen. En gast 182 geeft ook aan dat na het klagen er eigenlijk bitter weinig medewerking van Sunweb (of haar vertegenwoordigers, maar dat is juridisch hetzelfde) kwam.

Reisorganisaties klagen meer en meer dat het slechte tijden zijn omdat mensen steeds meer zelf via internet de zaakjes regelen.

Nou, dan komt hier de gratis tip voor reisorganisaties: neem je klanten werk uit handen!
Als je dit namelijk niet doet, zal je klant in het vervolg het zelf gaan regelen en rechtsstreeks bij de accommodatie boeken.

Wij zijn net terug van een vakantie naar Superdevoluy ook met Sunweb. Je krijg idd een voucher voor je skipas( hebben wij altijd gehad) en je moet dan wel zelf je pas gaan ophalen. meestal is dat een reisleidster ter plekke of in ieder geval een vast punt.
Wel vreemd dat Sunweb in dit geval niet meewerkt wij hebben nog nooit problemen gehad met Sunweb.

Succes en toch een fijne vakantie gewenst…

Je ontvangt toch altijd een voucher? Heb nog nooit een skipas opgestuurd gekregen. Meestal krijg je bij aankomst direct je passen etc. van een medewerker van Sunweb, nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb hier zelf ook nog nooit problemen mee gehad. Echter snap ik wel de frustratie van Gast182 vanwege de slechte telefonische klachtafhandeling en de Deense (?) tekst op de voucher die hij heeft ontvangen.

Misschien de moeite om nog een keer met Sunweb te bellen?

Jup, ik ben ook niet anders gewend dan dat je een voucher ontvangt of zelf moet uitprinten om deze in te wisselen bij een medewerker van sunweb of soms bij kassa van lift. Als ik een reis incl. skipas neem, is dat vaak omdat dit goedkoper is als een reis excl. skipas en op de locatie zelf een skipas kopen.

Klinkt gek, maar mijn ervaring is dat een reis incl. skipas, materiaal of skilessen, via een reisorganisatie nooit makkelijker is … soms wel goedkoper ;-)

You're stronger than the mountain!

Dit ligt ook een beetje aan de reisleider ter plekke. In Valtho wel eens ellende gehad omdat we "te laat" waren, dus de volgende dag konden we de passen weer op een ander punt opalen tussen 9 uur en half 10. Nu zijn we de eerste dag nooit vroeg op pad, maar handig vond ik het niet. In Flaine ook wel eens de reisleider gemist, maar na een telefoontje kwam hij de passen in ons hotel brengen bij het ontbijt. We konden zelf aangeven hoe laat, dus rond 08.00 uur ontbeten met de reisleider, de passen gekregen en goede tips.

Ik spaar liever mooie herinneringen dan materiele zaken

Onze ervaring met Sunweb is inderdaad ook dat je altijd een voucher krijgt en dat je bij aankomst met de bus direct je pas ontvangt. Kom je met eigen vervoer dan kun je je pas ophalen bij een medewerker van Sunweb ter plaatse of soms ligt je pas klaar bij het appartementencomplex. Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo aangezien je anders ook ergens naartoe moet om je skipas te kopen.

Begrijp wel dat de topicstarter verre van netjes is behandeld en kan me van daaruit zijn frustratie wel voorstellen.

Zoals Hans echter aangeeft zouden reisorganisaties er ook voor kunnen kiezen om de klanten werk uit handen te nemen en de pas bijvoorbeeld op te sturen. Heb hier bijvoorbeeld ook al de toegangspas van de parkeergarage in VT voor eind januari liggen. Je zou toch zeggen dat zoiets ook met skipassen zou moeten kunnen?

Ook altijd even de datum checken, ik heb eens een pas gekregen die pas de volgende dag begon en liep tot de dag nadat we vertrokken. De reisleider was best behulpzaam maar kon niets doen. Hij sprak ook bijna geen Frans, wat best vreemd is gezien hij een heel seizoen in Frankrijk zat.

Typisch gevalletje van reisstress, overigens heel menselijk want niet iedereen is gewend om op reis te gaan. Je wilt graag dat alles vooraf is geregeld en geen onzekerheden ter plekke. Heel herkenbaar, had ik vroeger ook best veel last van. Maar hoe vaker je op reis gaat, hoe minder de stress…

hebben we hierbij meteen de skipas besteld.
Dit is doorgaans veel goedkoper, diverse gebieden hebben aparte prijzen voor package-deals voor hotel + ski-pas, vandaar dit soort aanbiedingen.

De man aan de telefoon was overigens totaal niet behulpzaam en vertelde me nog net niet dat ik in de stront kon zakken. Na verschillende goede ervaringen met Sunweb valt me dit erg van ze tegen.
Skipassen worden nooit opgestuurd, je vraagt iets wat niet kan, je krijgt je zin niet en daarom voel je je onheus bejegend? Wordt volwassen, is het enige wat ik hierop kan zeggen…

Wees even serieus, denk even na over het logistieke proces van een ski-pas, in hoeverre is het realistisch dat de ski-pas vooraf per post naar je wordt toegezonden? Welke andere organisatie doet dit wel?

Voor week 3
De overhandiging van de skipas moet nog plaatsvinden. Als je in week 3 ter plekke teveel moeite moet doen om aan je skipas te komen, dan heb je recht van klagen. Wie weet ligt de pas bij de receptie van je hotel voor je klaar…bedenk dat de lokale medewerker er ook belang bij heeft om op een makkelijke en prettige manier de passen te regelen.

Vooraf klagen over iets dat in de toekomst nog moet gebeuren, ik vraag me af in hoeverre je met redelijke wijs vooraf kunt stellen dat het niet goed gaat…

Op dit voucher staat het volgende zinnetje: "I bedes kontakte guiden for udlevering af liftkort" (volgens Google Translate is het Deens) en dan een een Italiaans telefoonnummer wat we moeten bellen.
Dit is wel reden tot klagen, het aantal Nederlanders dat de Deense taal machtig is, is zeer klein…maar ik vind dit geen reden tot grote heisa op een openbaar forum…

En wie weet staat er 's ochtends een gigantisch lange rij bij de kassa en heb jij via de lokale medewerker je passen veel makkelijker verkregen…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Klopt denk ik…even afwachten…misschien verloopt het ter plaatse gewoonweg vlekkeloos…

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Ik ga al jaren met Sunweb en heb hier tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee. Als we aankomen met de bus staat er altijd netjes een reisleider (de contactpersoon waar jij nu waarschijnlijk het nummer van hebt gekregen) te wachten die ons de skipas overhandigt. Ik zou me hier niet te druk om maken.

Het is wel vreemd dat je een Deense tekst op je voucher krijgt, en vervolgens niet echt verder wordt geholpen door de klantenservice van Sunweb. Wat zei de man aan de telefoon je dan precies? Waarschijnlijk hetzelfde als velen hier al zeggen toch: dat je je pas daar bij aankomst overhandigd krijgt?

Waarom…typt…iedereen…tegenwoordig…met…zoveel…punten?.. Merk…het…in…mijn…omgeving…ook!!!

1 is voldoende hoor.

to ski or not to ski, thats no question

Nooit problemen mee gehad, je krijgt je pas of direct bij de bus of hij ligt klaar bij je hotel/appartement. een keer gehad dat we hem zelf moesten op halen bij de liftmaatschappij, wat duidelijk op de voucher vermeld stond. Wat toen wel een beetje jammer was was dat we eerst in de normale rij gingen staan en bij de kassa aangekomen bleek dat we de hele rij voorbij hadden mogen lopen naar een apart loket.

Waarom…typt…iedereen…tegenwoordig…met…zoveel…punten?.. Merk…het…in…mijn…omgeving…ook!!!
1 is voldoende hoor.

Simon op 31 dec. 2012 15:36

Als je dan de taalpurist uit gaat hangen, dan graag "één" schrijven in plaats van 1.:-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Typisch gevalletje van reisstress, overigens heel menselijk want niet iedereen is gewend om op reis te gaan. Je wilt graag dat alles vooraf is geregeld en geen onzekerheden ter plekke. Heel herkenbaar, had ik vroeger ook best veel last van. Maar hoe vaker je op reis gaat, hoe minder de stress…

Reisstress??? Nee hoor. Ik ga +/- 4x per jaar op vakantie, waarvan ook minstens 1x per jaar 3-5 weken backbacken in Azie of Z-Amerika, waarbij er op de vlucht na niks geboekt is. Geloof me, een skitripje van een week naar de Alpen stelt dan qua "stress" niks meer voor.

Mijn punt van dit hele verhaal is dat ik tijdens boeken van de reis een skipas koop zodat ik bij aankomst niet vanalles hoef te gaan regelen. Nu blijkt echter dat ik op eigen kosten een Italiaans nummer moet gaan bellen in plaats van meteen lekker te gaan skien. Als ik vraag of de skipas dan klaar kan liggen bij aankomst wordt er bot gezegd dat er niks mogelijk is.
Als ik dit geweten had, was ik de pas gewoon bij de skilift gaan kopen, want goedkoper was ie ook niet.

Touché

to ski or not to ski, thats no question

Bij problemen gewoon even bellen en vragen naar "Harry" van de Sunweb :-)

Typisch gevalletje van reisstress, overigens heel menselijk want niet iedereen is gewend om op reis te gaan. Je wilt graag dat alles vooraf is geregeld en geen onzekerheden ter plekke. Heel herkenbaar, had ik vroeger ook best veel last van. Maar hoe vaker je op reis gaat, hoe minder de stress…

Typisch gevalletje van reissnobisme. ;-)
Maar goed, TS heeft ook al aangegeven dat hij nu niet echt in de categorie onervaren reizigers valt.

Misschien toch even positief blijven en van een goede afloop uitgaan. Er is nog niemand verschenen met identieke klachten over "Harry", sterker zelfs, alleen mensen met goede ervaringen.

Wat betreft de opmerking over het dure Italiaanse telefoonnummer moeten bellen, door ingrijpen van de EU zijn de gsm kosten binnen de EU aanzienlijk gedaald.

En als "Harry" van Sunweb het laat afweten, kun je altijd nog bellen met Alberto Stegeman "Red mijn vakantie"…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik zie het probleem niet…zo gaat het altijd (en altijd goed) gewoon voucher en op de bestemming pas afhalen bij de kassa of de Sunweb medewerker. Het voordeel van vooraf bestellen is de korting op je pas. Dus lekker op vakantie gaan en genieten! Geen stress!

En die beschuldigende topic titel "Waarschuwing: Sunweb met Skipas incl" had wat mij betreft niet gehoeven.

Wat een heisa om niets…

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik zie het probleem niet zo, ideaal dat je een pas met korting kunt kopen en dan moet je ook niet boeken bij bizztravel, wintersportaccomedaties, jiba (verkoopt nu geen wintersport meer)

Ik zie het voordeel niet ten opzichte van de financiële risico’s om een skipas vanuit Nederland al vooruit te bestellen ter plaatsen. Het is iets anders als je een totaal pakket bij een reisorganisatie boekt, dan kan er zelfs een financieel voordeeltje aanvast zitten. Anders niet doen, zolang is het toch niet wachten als je een skipas ter plaatsen koopt, hooguit 5 min. En als dit langer duurt dan klopt er iets niet met de hele organisatie in dit skigebied, of het is er gewoon veel te druk. Dan kun je beter een ander skigebied uitzoeken.

niet roetsjen maar skieen

Geweldig, we kunnen allemaal meegenieten…

Wat wil je bereiken? Mee in de hype dat sunweb je de reis gratis geeft? Neem dan een twitteraccount met duizenden volgers.

Natuurlijk mooi dat je ons een raar verhaal omtrent Sunweb wil delen, maar je frustratie wordt hier niet gedeeld en je vraagt ons niks.

euh... doen!?

Een Twitteraccount! Dat is een goeie vervolgstap om je "klacht" te verspreiden.

Ik ben zeer benieuwd hoe je die gaat verwoorden in 140 tekens! :p

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

Ik denk dat het wel duidelijk is voor deze klager. ik heb trouwens ook bij sunweb geboekt en mijn passen liggen klaar in Vaujany

Plaats een reactie