Kerstweek in Oostenrijk

Wil een keer witte kerst meemaken in Oostenrijk, wie heeft er tips voor me.

Zou graag nu al willen boeken omdat het drukke periode is en nu al veel hotels en appartementen volgeboekt zijn.

Aankomst 24 december en dan een week of misschien zelfs iets langer naar Oostenrijk.

  • gezellig dorp maar wel sneeuwzeker, dit is belangrijk, wil niet
    alsnog in de regen zitten met kerst.
  • leuk appartement voor 4 personen mag ook hotel zijn als dit
    betaalbaar is.
  • sfeer is belangrijk moet gezellig dorp zijn, uitbundige apres ski niet
    noodzakelijk.

Onze ervaring is dat ze meestal alleen verhuren voor 1 week (za/za) of 2 weken, daarnaast vaak vaste gasten voorrang hebben bij boeken.

Sölden misschien? Als je niet echt in de drukte wil zitten zou je een appartement iets buiten het centrum kunnen kiezen aangezien de liften erg goed bereikbaar zijn met de skibus.

Ik denk dat dat wat jij graag zou willen, namelijk van dinsdag 24 t/m dinsdag 31 december (en misschien iets langer) een hele opgave gaat worden! Dat betekent namelijk dat je bij diegenen die bij voorkeur een hele week verhuren dan twee hele weken zou afblokken, en in principe twee van de meest "dure" weken van het jaar!
Je zegt het zelf al, veel is er nu al volgeboekt… omdat heel veel huisjeseigenaren er zelf met Kerst dan wel met Oud en Nieuw zitten, of misschien wel beide…
Misschien dat je je vakantieperiode iets moet bijstellen, of hopen op een hotel dat denkt "verhuurd is verhuurd"…

Wij vertrekken altijd 1ste Kerstdag naar een pension in het Zillertal, omdat ze dan pas open gaan, het is dus mogelijk, maar het zal inderdaad lastig worden om ook zoiets te kunnen vinden waar je midden in de week aan kan komen…
Het lijkt me inderdaad handig om toch te proberen van zaterdag tot zaterdag te gaan, dat is veel makkelijker te regelen.

Komende Kerst/Oud en Nieuw is ook weer verdeeld in 2 periodes en wel van 21 tot 28 decemebr en van 28 december tot 04 januari. Ik heb al verschillende aanvragen gehad voor 1 week van b.v. woensdag - woensdag maar waarom toezeggen als je gegarandeerd 2 weken kan verhuren?

Ik zeg altijd maar: wat zou je zelf doen als je een leuk te verhuren woning zou hebben in een populair vakantiegebied?

Skiën. What else.

Ik zal een keuze moeten maken de week vna 21 tot 28 december of week erna.

Maar welke plaats raden jullie mij aan ?

Obertauern, ligt mooi hoog en heeft volgens mij een best leuke sfeer, maar ik ben er nog nooit geweest

Serfaus, Oostenrijk
Klein knus dorp en ligt op 1400 mtr.
Skigebied tot ongeveer 2600 mtr
Op 2000mtr hele mooie ski-speeltuin
In het dorp zelf is ook een skiweide
Op tijd reserveren, want de goedkopere acco’s zijn zeer lastig te bemachtigen

Zullen er ook hotels zijn waar ik 2 of 3 dagen kan boeken ?
Dan ga ik eerst 2 dagen in hotel en daarna een week in appartement

Serfaus lijkt me inderdaad wel wat.
Was ook net bij RTL snowmagazine, ziet er leuk uit.

Ik zou eerder in Fiss gaan zitten, iets minder massaal!

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Voordeel van Fiss is ook dat ze een heerlijke noordhelling hebben.
Daar zijn de sneeuwkwaliteiten vaak beter dan in serfaus.

Übung macht den meister!!!

Dit jaar was de kerst niet echt goed qua sneeuw in het dal. Zou dus kiezen voor of een heel hoog gebied (Obergurgl, Kühtai, Kaltenbach, Neustift of gletscher gebieden) of voor sneeuwzekere gebieden (schneeloch) als St. Anton, Lech, Mellau-Damüls, Tauplitz, Wagrain., Gerlitzen, Warth-Schröcken, Ischgl, Obertauern,…

Wij zijn dit jaar naar Obertauern geweest en rechtstreeks geboekt bij het Hotel Wismeyerhaus van vrijdag t/m zondag die week erop. Is prima bevallen.

Mooi ski gebied, hoog en sneeuwzeker. Laatste 30 km wel sneeuwkettingen nodig ivm pas die je overmoet om in Obertauern te komen.

Su6.

Groeten, Harald

Serfaus gaat een probleem worden, veel appartementen een mail gestuurd maar alleen maar berichtjes terug ontvangen dat ze al vol zitten.

Van de week maar eens kijken naar een alternatief.

Als je iets verder wilt rijden zou je naar Val Gardena kunnen gaan. In Hotel Wolkenstein moet dat volgens mij wel kunnen. Zou mail sturen om te vragen. Hotel is prima, ook qua prijs.

Tijdens de Kerst en Nieuwjaarsweken is het zeer moeilijk om onderkomen te vinden ,zeker in de bekende skioorden,wij hebben ook al verschillende mails verstuurd maar blijkbaar zit alles al volgeboekt.

Voordeel van Fiss is ook dat ze een heerlijke noordhelling hebben.
Daar zijn de sneeuwkwaliteiten vaak beter dan in serfaus.

RFKANGOO op 27 jan. 2013 20:43

Dat is werkelijk waar bullshit! In Fiss is met warm weer de sneeuw een stuk slechter dan in Serfaus. Vooral in de kom bij Fiss is het echt een crime. Serfaus heeft overigens Masner, Pezid en Lazid. Plansegg is ook altijd erg goed ondanks warme tempraturen. En vanuit Serfaus ben je binnen 20 minuten op de Nordseite als je daar wilt skien.

Volgende week nog eens proberen te boeken? Toevallig vorige week gehoord van een hotelier dat zij de (vaste) gasten die afgelopen kerstperiode zijn geweest tot 1 februari de kans geven een boeking te doen voor komende kerst. Daarna is duidelijk wat er verhuurd kan worden aan "nieuwe" gasten.

Fun Lovin' Skier

Nou Thijmen, dat ben ik TOTAAL niet met je eens. Ik kom er inmiddels 33 weken en een paar weekenden en ben daar zo’n 25x van in Fiss geweest. In Fiss zitten veel meer Nederlanders, vooral een ander slag, wat platter. In Serfaus heb je zelfs 4 accomodaties minder dan in Fiss en komen de meeste skibussen bij de waldbahn, in FISS, aan. Ik wil niet Fiss afkraken, maar wat je zegt klopt van geen kant.

Sorry, dubbele post.

Plaats een reactie