Verbinding Winterberg-Neuastenberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

@Gast184 (Harry): Het kan natuurlijk zijn dat de Kappe voor zichzelf een beslissing heeft genomen, maar nogmaals ligt er bij Doppelmayr meerdere varrianten open en is er zelfs nog niks (!) voorbesteld. Overigens zijn voor de Käppchenhang eveneens al aanvragen gedaan bij Doppelmayr. Hiervoor liggen ook al duidelijke plannen op tafel en is veel actueler dan de eventuele verbinding met Neuastenberg.

Neuastenberg is in later stadium… eerst de Kappe zelf, waar het vandaag weer prachtig was…

Ik ben in januari in Winterberg geweest nadat ik er 2 jaar niet geweest was. Ongelofelijk wat er alleen al aan liften vervangen is in een paar jaar tijd. De verbinding naar de kappe is ook echt een aanwinst, naar mijn mening heeft Winterberg nu echt afstand genomen van Willingen. Ik vond de liften op de Kappe nu wel duidelijk verouderd. Er stond ook een enorme rij bij de stoeltjeslift. Gezien hoe druk het er nu was denk ik dat ze zeker gaan investeren in dat deel van het gebied. Een nieuwe lift waardoor je niet meer hoeft te klunen zou zeker een aanwinst zijn, maar de transportband + sleper zijn ook duidelijk maar een tijdelijke oplossing.

@Frans ik weet niet hoe je contacten zijn bij andere liftfabrikanten, maar de order kan natuurlijk ook bij iemand anders neergelegd worden dan bij Doppelmayr ;)

@ReneS: Joa, van Leitner weet ik ook het één en ander. ;) Maar wanneer de orders bij een andere fabrikant neergelegd worden, dan krijgen de anderen dat vanzelf snel te weten, wanneer ze bij de planning betrokken zijn geweest. Voor de planning van een nieuwe Slalomhanglift heeft men immers Doppelmayr ingeschakeld.

hoi allen,

Hier wat kaartjes met mogelijke verbindingen naar neu en altastenberg.

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=4638…

Gezien. Ik geloof niet dat dit er ooit gaat komen. Verbetering i.p.v. uitbreiding van het gebied lijkt me veel beter.

ik hoop juist dat hij wel komt

Wanneer er al ooit een verbinding met een ander skigebied vanuit Winterberg komt, dan zal dat allereerst Neuastenberg zijn. In Altastenberg zijn de ondernemers van de liften nogal halsstarrig. Het skigebied is in vergelijking met andere Sauerlandse skigebieden de laatste tijd dan ook flink achteruit gegaan. De kwaliteit van het skigebied laat de wensen over.

Wel grappig wat hier zoal voorbij komt… Ik woon vlakbij Winterberg en mijn kinderen zitten er op de skiclub en ik hoor nooit wat…

@gast121
Ik zit middenin de Winterberger skiwereld en ik hoor al-les :-)

Harry (Winterberg)

Is er al nieuws over de nieuwe liften? Skigebiet Kappe moet toch een goed seizoen gedraaid hebben (dat nog steeds loopt)

@gast121
Ik zit middenin de Winterberger skiwereld en ik hoor al-les :-)

Harry (Winterberg)

Gast938 op 14 mrt. 2013 10:15

Hoi Harry, ik hoor ook wel 'ns wat… Wat ik begrepen heb is dat ze graag met Altastenberg willen verbinden om de drukte wat te verminderen

Grußen aus dem Sauerland

@Mikannika
Daar heb ik dan weer niets van gehoord

De verbinding naar Altastenberg is ook bij mijn weten absoluut geen thema op dit moment. Dit heb ik eerder al eens uitgelegd. De eerst volgende stappen zijn vernieuwingen op de Kappe. Daarnaast zal ook bij Möppi in de aankomende jaren wat gebeuren. En wellicht op langer termijn dan nog eens een verbinding naar Neuastenberg.

Ben een groot winterberg fan en rij graag door de weeks (rustig) voor 1 dag heen en weer. Afgelopen 2 jaar hebben ze me al enorm verbaasd met allemaal nieuwe investeringen!!! geweldig gewoon. Ben erg benieuwd wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Gelukkig voor de geldschieters hebben ze dit jaar een prima seizoen gehad qua winter.

Momenteel is men druk met de Kappe. Niet alleen de slalomhanglift wordt vervangen, maar ook de 2 liften aan de andere kant (Kappchen) zodat je veel makkelijker heen en weer kunt. Verbinding naar Neuastenberg is nog steeds een mogelijkheid. Altastenberg is heel ver weg (naar wat ik zeer recent heb vernomen).

Grußen aus dem Sauerland

Toch een kijken of er ergens foto’s te vinden zijn!? Ben toch wel erg nieuwsgierig!!

The mountains shall bring peace to the people

Aan het einde van de zomer zal ik weer regelmatig eens in Winterberg stoppen en de werkzaamheden op de voet gaan volgen. Op dit moment kom ik daar zeer zelden, behalve als ik richting de Alpen ga.

ik kijk nou alweer uit naar het "winterberg journaal" van Frans!! :-)

The mountains shall bring peace to the people

Voor seizoen 2013-14 is in Winterberg nieuw de lift op de Slalomhang/Kappe en in Neuastenberg de Sesselbahn Osthang.

Grußen aus dem Sauerland

Moeten we deze topic maar weer opstarten.
Ze gaan dit jaar dus echt serieus met de verbinding bezig. Brembergkopf 2 word vervangen door een koppelbare 6 zitter.

Moeten we deze topic maar weer opstarten.
Ze gaan dit jaar dus echt serieus met de verbinding bezig. Brembergkopf 2 word vervangen door een koppelbare 6 zitter.

roelvossie op 16 jan 2019 08:56

https://www.wintersport.nl/forum/topic/194964

Grußen aus dem Sauerland

Plaats een reactie