Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Ophef over drukte in skigebieden: "Afstand houden is eigen verantwoordelijkheid"

Toen ik er was in het Kaunertal was het nog zeer rustig, maar er was wel handhaving. Ook personen die hun Buff of mondkapjes niet goed gebruikte werden hierop aangesproken.

May the ski force be with you !!

Is er voor de wintersportlanden ook een soort website zoals coronalocatie.nl?

https://www.sn.at/politik/weltpolitik/nun-kommt-reisewarnung…
Denk dat we tot de jaarwisseling thuis zitten…☹️

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Opzicht kan het wel een mooie winter worden als het open blijft:

  • Géén après-ski --> Tokkie-gehalte dat alleen komt stappen en niet kan skiën neemt flink af;
  • Minder mensen durven te komen/reizen --> rustiger en meer vrijheid in het gebied;
  • Minder mensen betekend ruimte in goede accommodaties.

Zolang je welkom bent zie ik alleen maar voordelen :)

Tim. op 22 okt 2020 19:10

Inderdaad, zolang je welkom bent… 🤔

Bla, bla, bla.

Opzicht kan het wel een mooie winter worden als het open blijft:

  • Géén après-ski --> Tokkie-gehalte dat alleen komt stappen en niet kan skiën neemt flink af;
  • Minder mensen durven te komen/reizen --> rustiger en meer vrijheid in het gebied;
  • Minder mensen betekend ruimte in goede accommodaties.

Zolang je welkom bent zie ik alleen maar voordelen :)

Tim. op 22 okt 2020 19:10

Inderdaad, zolang je welkom bent… 🤔

bartvwg op 22 okt 2020 19:42

Maar voor jouw als wintersporttoerist met een volle knip ben je altijd welkom in Oostenrijk Bart ;)

Afstand houden is eigen verantwoordelijkheid… Nou dan weet je 1 ding zeker, die afstand gaat niet gehouden worden. Als iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid zou nemen dan zou covid al uitgedoofd zijn. Dit wordt een hele zware winter voor de skilanden als jezelf afhankelijk maakt van het verantwoordelijkheidsgevoel van de gemiddelde toerist.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Dan worden de regels bij de scholen in Nederland ook niet nageleefd maar daar hoor je niemand over.

null

Jurgen

Dan worden de regels bij de scholen in Nederland ook niet nageleefd maar daar hoor je niemand over.

null

JurgenOverbeek op 23 okt 2020 12:45

Nee, maar dat is dan weer anders want dat zijn dan jongeren en die krijgen het minder snel en hebben er minder last van…
Dat is ook constant in het nieuws, dat de scholen dicht moeten en dat ze met volle klassen naast elkaar zitten zonder mondkapje en dat de ventilatie niet op orde is dus dat de ramen tegenover elkaar open moeten, ook met -3 graden.

Of je het hele covid-19 virus en de maatregelen daaromheen nu allemaal onzin vindt of juist terecht… feit blijft dat als we op deze manier lak hebben aan de gestelde regels, we straks helemaal niet meer kunnen skiën deze winter.

En dat willen we allemaal wel graag toch?

Dus laten we niet alle randjes op zoeken wat wel/niet kan, maar gewoon doen wat ons gevraagd wordt.

@ivarros:

Ondanks dat de meeste mensen hier best welwillend zijn om zich aan de regels te houden hier in NL/BE in het vakantie land en de tussenliggende landen om een wintersport verblijf voor zoveel mogelijk mensen mogelijk te maken, maar er zijn ook mensen die er anders naar kijken. Daar kan wel eens de uitdaging liggen…

Is er voor de wintersportlanden ook een soort website zoals coronalocatie.nl?

Skizoeker op 22 okt 2020 19:23

https://www.government.nl/topics/c/coronavirus-covid-19/tack…

*bericht bewerkt door SanderKan op 23 okt 2020 15:10

Never ski faster than your guardian angel can fly!

En dat is dus precies waarom je jezelf niet afhankelijk moet gaan maken van een vermeend verantwoordelijkheidsgevoel van toeristen. Dat gevoel is namelijk niet gelijk en soms totaal ontbrekend.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Dan worden de regels bij de scholen in Nederland ook niet nageleefd maar daar hoor je niemand over.

null

JurgenOverbeek op 23 okt 2020 12:45

Hier kan je van alles van vinden, maar hoe relevant is het? Als de getallen verslechteren gaat de boel dicht en verdien je geen euro’s punt. Niks aan de mensen over laten, gewoon regie in eigen hand nemen en regels actief handhaven. Liever wat verbolgen corona-ontkenners dan miljardenverlies.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Het is een utopie dat echt iedereen zich altijd netjes aan de regels blijft houden als het ergens druk is. Het zal bij de liften de komende maanden echt niet anders gaan worden. Je kan je eerder afvragen of je wel per se moet willen gaan?

Ze kunnen wel meer maatregelen nemen om kerst te redden, maar als je daarna weer andere maatregelen neemt, dan nemen de besmettingen net zo weer toe. Het blijft een achtbaan. Totale lockdown heeft in mijn ogen ook helemaal geen zin.

Not all who wander are lost

Als je skiër bent kun je dus blijkbaar niet meer helder denken… .

Opzicht kan het wel een mooie winter worden als het open blijft:

  • Géén après-ski --> Tokkie-gehalte dat alleen komt stappen en niet kan skiën neemt flink af;
  • Minder mensen durven te komen/reizen --> rustiger en meer vrijheid in het gebied;
  • Minder mensen betekend ruimte in goede accommodaties.

Zolang je welkom bent zie ik alleen maar voordelen :)

Tim. op 22 okt 2020 19:10

Een nadeel zou kunnen zijn dat niet alle liften open gaan. In een reportage over Tignes (Euronews) werd verteld dat een aantal liften gesloten zullen zijn om dit seizoen nog net break-even te kunnen draaien. Ze verwachten 30% minder gasten en hebben nog een put van 17M € uit vorig seizoen. Ook niet zo’n handig idee als het over Covid gaat en afstand / spreiding.

Onderstaand onderzoek van de UvA is wat mij betreft een interessante toevoeging.
https://www.uva.nl/content/nieuws/persberichten/2020/09/aero…

Dat gaat over besmetting in liften. Dat onderzoek gaat niet over skiliften, maar het idee dat je besmet zou kunnen raken van iemand die 10 minuten voor jou in dezelfde lift heeft gestaan kan ik door dit onderzoek niet zomaar naast mij neerleggen. Zeker niet als je weet dat er doorlopend veel verschillende mensen in die lift staan. Als een aandeel van die mensen ook nog met het vliegtuig (ook een gesloten cabine) naar de skigebieden zijn gekomen dan zie ik daar echt een stapeling van besmetting risico’s.

*bericht bewerkt door fheringa op 24 okt 2020 08:53

Dat soort onderzoeken @fheringa, die zijn het grote probleem. Niemand weet welke druppels nou echt het grootste aandeel hebben in Corona besmettingen, maar toch zijn dit soort onderzoeken opeens heel groot nieuws.

En als er dan nog mensen zonder problemen liften in gebouwen gelijk trekken aan skiliften, dan is er weer een stukje angst gevoed.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als op eender welk vlak maatregelen worden opgelegd, zijn er altijd getroffenen die zeggen dat het geen nut heeft, dat er niets bewezen is,… Als we deze mensen zouden volgen moeten er nergens maatregelen ingevoerd worden, laten we het virus zijn gang gaan.
Feit is dat de toestand stilaan rampzalig aan het worden is en het ergste zal waarschijnlijk nog komen.
Dus beste mensen, respecteer de regels, ook al is niet van elke regel precies geweten wat het effect is. Er zijn genoeg criticasters die, wanneer ze zelf op intensive care terecht komen, tot inzicht komen en dan oproepen de regels strikt te volgen. Dit zijn vijgen na Pasen en is zeer egoïstisch.

*bericht bewerkt door DirkG op 24 okt 2020 09:53

Dirk - LIVE unITed

Héél Europa wordt bloedrood…B. bijna terug in lockdown…regio Luik : Bergamo-toestanden en hier wil men precies bewijzen dat het allemaal zo erg nog niet is.

Ik begrijp het niet, maar dat ligt natuurlijk aan mezelf. 😥

dan58 op 22 okt 2020 13:44

En dat komt dus omdat mensen buiten geen afstand houden? Wat wil jij nu insinueren?

Je haalt Bergamo aan; hebben de besmettingen plaats gevonden onderweg naar Bergamo, in het stadion of achteraf in de cafe’s waar feest werd gevierd?

Er is nog steeds geen aantoonbaar bewijs dat de kans op besmetting buiten hoog is! Tenzij we binnenkort de Kaunertaler Gletscher als het nieuwe Bergamo gaan kunnen beschouwen.

Unit106 op 22 okt 2020 15:07

Beste @Unit106 ik doel op Bergamo toestanden omdat de intensive care in franstalig B. VOL liggen op dit moment. Op dit moment wordt vanuit regio LUIK een luchtbrug gevormd om patienten naar Duitsland te brengen.
Ik BEWIJS dus niets en heb ook géén bewijzen maar stel alléén vast.
Hoe of wanneer die mensen besmet en (of) ziek zijn speelt géén rol.
Wat wel een rol speelt is dat jij gevaarlijk bezig bent met véél in vraag te stellen en van alles probeert te bewijzen om maar te kunnen zeggen dat dit of dat NIET de oorzaak is.

This is NOT the point.

Born to run. B.S.

Hoe of wanneer die mensen besmet en (of) ziek zijn speelt géén rol.

dan58 op 24 okt 2020 10:12

Dat speelt absoluut een hele belangrijke rol. Wil je besmettingen beperken zul je je op de oorzaken moeten richten en niet lukraak beleid voeren wat vol met gaten zit zonder statistische en wetenschappelijke onderbouwing en daarnaast ook gewoon niet houdbaar is op de termijn waarop dat beleid dan zal moeten worden vastgehouden.

*bericht bewerkt door ThomJ op 24 okt 2020 11:05

Het zal ook hier zijn dat men al doende leert. Zie bijvoorbeeld behandelmethoden, niet alles is bekend en zal wellicht nooit echt bekend worden.
Ik neem toch aan dat bovenstaande beelden bij overheid en liftexploitant weer voer geeft voor nieuwe, betere maatregelen.

Héél Europa wordt bloedrood…B. bijna terug in lockdown…regio Luik : Bergamo-toestanden en hier wil men precies bewijzen dat het allemaal zo erg nog niet is.

Ik begrijp het niet, maar dat ligt natuurlijk aan mezelf. 😥

dan58 op 22 okt 2020 13:44

En dat komt dus omdat mensen buiten geen afstand houden? Wat wil jij nu insinueren?

Je haalt Bergamo aan; hebben de besmettingen plaats gevonden onderweg naar Bergamo, in het stadion of achteraf in de cafe’s waar feest werd gevierd?

Er is nog steeds geen aantoonbaar bewijs dat de kans op besmetting buiten hoog is! Tenzij we binnenkort de Kaunertaler Gletscher als het nieuwe Bergamo gaan kunnen beschouwen.

Unit106 op 22 okt 2020 15:07

Beste @Unit106 ik doel op Bergamo toestanden omdat de intensive care in franstalig B. VOL liggen op dit moment. Op dit moment wordt vanuit regio LUIK een luchtbrug gevormd om patienten naar Duitsland te brengen.
Ik BEWIJS dus niets en heb ook géén bewijzen maar stel alléén vast.
Hoe of wanneer die mensen besmet en (of) ziek zijn speelt géén rol.
Wat wel een rol speelt is dat jij gevaarlijk bezig bent met véél in vraag te stellen en van alles probeert te bewijzen om maar te kunnen zeggen dat dit of dat NIET de oorzaak is.

This is NOT the point.

dan58 op 24 okt 2020 10:12

Feit is dat het virus zich op grote schaal verspreidt en de toestand rampzalig wordt. De maatregelen telkens in vraag stellen en de kantjes er van af lopen geeft het virus meer vrij spel. En je kan zo veel lullen als je wil, het virus trekt zich dat niet aan.
We hebben ook gezien als maatregelen genomen worden het aantal besmettingen zakt. Door welke maatregelen precies en in welke mate weet niemand. Moet je dan elke maatregel waarvan de precieze impact niet gekend is (allemaal dus), in vraag stellen en aan je laars lappen? Dan heb je zonder twijfel een toename van de besmettingen, met rampzalige gevolgen.

Dirk - LIVE unITed

@Thomj

Zoals @DirkG zegt
De beste stuurlui staan aan de wal.🤔

Born to run. B.S.

Op zich heeft ThomJ een punt, alleen is het nu te laat daarvoor.

Op zich heeft ThomJ een punt, alleen is het nu te laat daarvoor.

Sjaak27 op 24 okt 2020 11:34

Je moet inderdaad de oorzaken aanpakken. Maar als die niet (voldoende) gekend zijn, moet je dan maar laten betijen?
Ik heb trouwens nog geen enkele maatregel vernomen waar iedereen het mee eens is. Zeggen dat een maatregel zinloos is, is één ding. Zeggen welke maatregelen wel moeten genomen worden is iets anders.
De beste stuurlui staan inderdaad aan de wal.

*bericht bewerkt door DirkG op 24 okt 2020 11:50

Dirk - LIVE unITed

THX, @DirkG eindelijk wat “realisten” die ook hun stem laten horen, gelukkig zijn we niet alleen.😥

Born to run. B.S.

Ik wil heel graag gaan skiën, waarbij ik mij zeker aan de regels zal houden. Maar als ik de beelden bekijk en zie hoe sommigen hier reageren, dan is het duidelijk dat niet iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en eigen plezier gaat boven de volksgezondheid. Als je bv afstand houdt, maar er wordt dan voorgestoken, of een groot deel geen mondmasker draagt, dan heeft het weinig zin. De enige oplossing is dat de regels gehandhaafd worden. Als de uitbaters rekenen op de verantwoordelijkheidszin van de skiërs, dan schieten ze in hun eigen voet. Er gaan dan veel mensen wegblijven en grote kans dat de overheid de boel gaat (moeten) sluiten. En dan nog maar te zwijgen over de impact op de volksgezondheid. En dan komen wij bij het gezegde ‘wie niet horen wil, moet voelen’. Alleen spijtig dat wie wel voorzichtig is geweest, gaat moeten opdraaien (misschien wel met zijn leven bekopen) voor zij die het allemaal niet zo nauw namen. Bedankt aan allen die de regels wel volgen, zo komen we op de minst slechte manier door deze crisis.

Dirk - LIVE unITed

Plaats een reactie