Achensee met kids (skischolen)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Achensee

Wij gaan voor het eerst naar Achensee met 3 families. Een kind van 5 moet skiles en een kind van 12 wil snowboardles. Welk gebiedje en skischool is hiervoor het meest geschikt en leukst? (Achenkirch, Pertisau of Maurach). Ik las dat iemand Pertisau prima vond, maar vond niets over de faciliteiten in Achenkirch en Maurach.

Hi Jasper,

leuk om te lezen dat je naar Achensee gaat !
Wij zijn tweemaal in Achenkirch geweest, via Pharos Reizen (ANWB) naar Cordial in Achenkirch… Wat ons betreft een echte aanrader, aparthotel met allerlei faciliteiten.

Onze kinderen, het eerste jaar 4,5 en 7 jaar oud, hebben les gehad bij skischool Busslehner (http://www.busslehner-sports.com/). Onze dochter van 4,5 jaar had les van een Nederlandse juf, echt super !! Leuke les, eerst op een oefenweide en daarna gewoon op de piste !
En mijn zoon van 7 had les van een Duitse juf, die voldoende Nederlandse sprak om goed en duidelijk over te komen om hem.

De skischool zit bij het skigebied Christlum (http://www.christlum.at/). Klein maar fijn, aangezien je gedurende de dag regelmatig je kinderen tegenkomt en zo dus ook gezamelijk kunt lunchen, wat ze erg leuk vinden. De pistes zijn uitdagend genoeg voor een familie maar is zoals gezegd maar klein. Er is wel voldoende uitdaging, maar ook eenvoudig voor mijn vrouw (!)…

Zoals je leest, zijn wij zeer te spreken over Achenkirch als familiegebied !

ps, voor de voorjaarsvakantie hebben we alweer geboekt !! Maar eerst aanstaande vrijdag naar La Rosiere ! Ik kan niet wachten !

Hoi Peter,
Wat een snelle reactie. De tips klinken allemaal goed, ik ga de websites bestuderen.
Wij nu eerst naar Zwitserland (Les Diablerets) om in te komen en dan met de complete families naar Achensee.
Veel plezier en dank voor de mooie tips.

Pertisau heeft een erg goede skischool met onderandere nederlandse skileraren. Ze maken er voor de kinderen een breder ding van dan alleen les. Ze krijgen ook gewoon les in het dorp op de oefenweide. De skischool heet Leitner

Plaats een reactie