info

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ponte di Legno - Tonale

beste ski vrienden,ik ga met de krokus voor het eerst naar dit skigebied,met vrouw en kind,iemand hier reeds geweest die beetje feedback kan geven? ikzelf ervaren skier met vrouw en kind die in de les zitten…dus namiddag lekker met zn drietjes erop uit…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Weet niet in welk dorp je zit. Hopelijk in Passo Tonale. Dit dorp is niet meer dan een aantal hotels en rij stoeltjes liften naast elkaar. Om te lessen een goed gebied. Dit gedeelte zijn vooral de buiten zijde erg leuk en kun je ook nog wat km maken. De overkant met de gletsjer is wat lastiger omdat je de Paradiso piste moet gebruiken om weer terug te komen. Bovenste gedeelte kan lastig zijn. Het gebied Ponte Legno en Temu zijn geweldig maar wel een stuk lastiger en veel verouderde liften. Vond dit gedeelte erg leuk maar niet voor beginners. Verder in de avond uren weinig te beleven. Wij hebben Passo Tonale vooral gebruikt om naar Pejo en MdC te gaan met dezelfde skipas.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp,
alvast bedankt voor je toelichting,ik dacht dat we idd in Tonale zitten,in hotel Sporting…zo te lezen zie ik dat het rondom het hotel perfect is voor mn gezin en dat ik beter die gletsjer etc opkruip?
ik ga vooral in de ochtend uren alleen op pad ,wanneer mn vrouw en zoon les hebben,namiddag ga ik met hen doorbrengen,desnoods op de wat makkelijkere stukken,maakt mij niet uit want heb in de ochtend al kunnen ‘vlammen’…cant wait…is ook al mooi wat bijgevallen laatste dagen,en is nog niet gedaan als ik de voorspellingen mag geloven…grtz

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Sporting hotel zit helemaal rechts iets boven in het dorp. Is wel nog een stukje lopen naar de skilessen. Wij zaten midden in het dorp hotel Grand Paradiso.

May the ski force be with you !!

Nou weer niet of we moeten lopen want we hebben eigen monitoren via het reisbureau…en het hotel 'beweerd’dat de piste tot bij het hotel komt,achterlangs?

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Klopt er loopt in piste die je waarschijnlijk tot het hotel brengt. Maar het verzamelpunt waar ik de meeste lessen zag beginnen is in het centrum. Daar zitten ook de oefen gedeeltes. Mischien is dat bij jullie anders geregeld.

May the ski force be with you !!

Nou we gaan het wel zien,ik weet dat mn vrouw een bloedhekel heeft aan wandelen met skilaarzen haha…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Tegenover de après skibar Magic, waar meestal de lessen toch beginnen, ligt aan de hoofdstraat Sporthotel Vittoria (adres: Via Nazionale 8, Tonale). Rechts van het hotel kan je naar de kelder waar je skilockers kan huren. Het is misschien interessant om ter plaatse even te horen of ze nog een locker vrij hebben. Dan is je vrouwke ook weer content ;-)
Veel plezier!
Wij moeten nog even wachten tot de 1ste week van de Paasvakantie.

Wij zijn nog aan het twijfelen tussen Corvara (Dolomiti Superski) en Tonale (Adamello Ski). We zijn beginners (2 volwassenen en 1 dochter van 15) en moeten dus eerst wat lessen nemen. Tonale spreekt mij minder aan omdat dit 1 grote vlakte is op de kant van de berg. In Corvara heb je de pistes mooi tussen de bomen…
Als het Tonale wordt zal het in Hotel La Torretta zijn. Als het Covara wordt dan is het in Sporthotel Panorama.
Iemand tips?

beide bezocht. Als beginners zit je in beide dorpen prima. Voor sfeer zeker Corvara nemen. Omgeving en dorp zijn zeer mooi. Passo Tonale is een lang gerekt dorp met weinig sfeer.

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie